CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Petr Stuchlík a Martin Nejedlý: Letos vyrosteme o dalších 50 %

 


 

Fincentrum v dubnu slaví deset let své existence. Co ale stálo za myšlenkou založení společnosti?

Petr Stuchlík: Martina Nejedlého i mě lákalo z různých důvodů soukromé podnikání. Spojila nás tehdejší Martinova přítelkyně, moje spolužačka, a pak už k založení Fincentra bylo jen pár kroků.

Martin Nejedlý: A bylo to výborné spojení. Já jsem měl znalost financí, Petr zas internetu. To byla ideální kombinace. Dokonce se pak z Petra vyklubal i perfektní obchodník, takže kombinace se ještě vylepšila. Postupem času jsme zjistili, že si výborně rozumíme a skvěle se doplňujeme i v dalších oblastech. Petr je např. extrovert, já zase spíše introvert, takže se ani nehádáme o to, kdo bude veřejně vystupovat, chcete-li exhibovat. Proto jsme se za těch 10 let nikdy nepohádali. A to bylo, je a bude pro rozvoj firmy zásadní.

Fincentrum se původně věnovalo především mediálním aktivitám . Jak se začalo zabývat finančním zprostředkováním ?

Petr Stuchlík: Vždy jsme se věnovali osobním financím. Fincentrum s.r.o. jsme v dubnu 2000 založili jako firmu, která do konce roku spustí portál o osobních financích. Už tehdy jsme přes finanční portál zprostředkovávali prodej zejména stavebního spoření, protože v letech 2000 až 2002 to byl hit. Zprostředkování v tomto smyslu jsme dělali tedy už na webu.

Jak došlo k přerodu firmy na klasickou finančně poradenskou společnost ?

REKLAMA

Petr Stuchlík: V roce 2001 jsme internetové aktivity prodali společnosti MAFRA a Fincentrum.cz se stalo součástí iDnes.cz. Vedle toho jsme ale rozjížděli tehdy aktuální finanční poradenství podnikům, zaměstnanecké výhody, které fungují ve Fincentru velmi dobře dodnes. Velmi brzy jsme pochopili, že pro tuto činnost je potřeba vytvořit i realizátory, jak jsme jim tehdy říkali, tedy lidi, kteří sepíší se všemi zaměstnanci smlouvy zejména na penzijní připojištění, částečně i na životní pojištění s příspěvkem zaměstnavatele, jejichž realizaci dohodneme s managementem.

Martin Nejedlý: Někdy v roce 2002 jsme si uvědomili…

Petr Stuchlík: …ty sis uvědomil…

Martin Nejedlý: …že je už jenom krůček k tomu, aby se taková síť realizátorů transformovala v síť finančních poradců a poskytovala klientům, a to nejen zaměstnancům našich firemních zákazníků, komplexní finanční poradenství. Bylo to naprosto přirozený přerod, protože jsme z titulu zaměstnaneckých výhod měli smlouvy se všemi penzijními fondy, s naprostou většinou pojišťoven a stejně jsme již tehdy poskytovali lidem základní vzdělávání. Navíc firemní obchod je velmi variabilní nejen z hlediska času ale i místa, takže v mezidobí, tedy bez firemních realizací, se mohli poradci věnovat jiné činnosti a dobře se uživit.

Fincentrum svůj růst založilo především na přebírání struktur jiných finančně poradenských a finančně zprostředkovatelských společností . Jaké problémy s tím byly spojené?

Petr Stuchlík: Charakteristickým rysem Fincentra je, že ani Martin ani já jsme nebyli finanční poradci a neprošli jsme si OVB jako většina otců zakladatelů jiných firem. To byla na jednu stranu nevýhoda, protože jsme si museli na všechny věci přijít sami, ale byla to i výhoda, protože náš přístup byl vždy jiný, protože jsme nebyli zatíženi navyklými stereotypy.

Stále ve finančním poradenství existují přístupy, které s moderním přístupem a moderním světem nemají moc společného. Spousta lidí si myslí, že když firma někoho „vychová“, tak ten člověk v dané společnosti bude otročit až do smrti nebo ještě i jeho děti a pejsci. Náš naprosto logický předpoklad jakožto lidí z jiných oborů byl, že my vám dáváme určitou nabídku, nejen finanční, ale i jiné podmínky pro práci, a je na vás, jestli se rozhodnete, zda budete pracovat pod hlavičkou Fincentra, nebo někoho jiného.

Martin Nejedlý: Pracoval jsem před Fincentrem v investičním bankovnictví. Tam je základním dogmatem efektivita kapitálu, finančního i lidského. Pokud má kapitál pracovat co nejefektivněji, tak se přelévá tam, kde má co nejlepší podmínky a kde vyrobí největší užitek. Je to přirozené, normální a významně to přispívá k dlouhodobému růstu ekonomiky. Finanční poradci jsou samostatní podnikatelé, kterým nedá nikdo nic zadarmo. Musí si všechno vydřít, a to většinou sami. Jsou to oni, kdo dělají byznys. Centrály se na jejich byznyse pouze přiživují a mají-li obhájit svou existenci, musí nabízet co nejlepší podmínky za to, že poradcům snižují provize. A poradci mají svrchované právo vybrat si, která centrála jim poskytuje nejlepší služby za jejich peníze.

Tzv. přetahování, já spíše používám termín zefektivňování poradenského trhu, byl velký fenomén. Fincentrum s tím začalo jako první. Ale mě dodneška dojímá, že si „postižené firmy“ nekladou otázku, proč od nás lidé odcházejí“, ale stále nám říkají: „Vy jste ti špatní, vy nám přetahujete lidi.“ Chyba není v nás. My lidem nabízíme podmínky a je vždy na nich, jestli si spočítají a posoudí, zda podmínky nabízené Fincentrem jsou lepší nebo horší než ty, které dostávají od stávajících společností. Jsem přesvědčen o tom, že největší problém firem, z kterých poradci odchází k nám, je to, že usnuly na vavřínech, že se nedokázaly adaptovat na rychle se měnící trh.

S tím je spojena i další oblast, a tou je kvalita poradenství , které poradci nabízejí svým klientům. Přeci jen, pokud poradce přijde z jiné společnosti a není „vychován“ ke kvalitnímu finančnímu poradenství, zpravidla i dál nabízí méně kvalitní poradenství.

Petr Stuchlík: Není to pravda. Fincentrum to myslí s kvalitou poradenství vážně. Samozřejmě občas k nám přišli lidé, kteří to zejména v počátcích s kvalitním poradenstvím nemysleli seriózně, ale v dnešní době se stačí podívat na naše portfolio, stačí se zeptat klientů, finančních institucí, Fincentrum má co do kvality poradenství výborné jméno. Ne nadarmo jsme zvítězili v testu kvality finančního poradenství České televize, pořadu Černé ovce.

REKLAMA

Martin Nejedlý: Ale to nejdůležitější, co si myslím, že rozlišuje jednotlivé firmy v oboru, je, jak se jejich vedení staví k problémům s kvalitou. Zda má systém řízení rizika kvality. Zda, když objeví ve své síti podvodníka a bouchače pojistek za každou cenu, který rozhodně neradí klientům, ale realizuje prodej za každou cenu, a oni takového podvodníka přikryjí a řeknou, toto je náš člověk, je nejlepší a ještě ho oslavují, nebo zda tak, jak to několikrát bez rozpaků udělalo Fincentrum, ukončí spolupráci.

Do Fincentra přišla v loňském roce velká skupina Stanislava Dostála z OVB , ovšem to nebyl poslední velký přírůstek, který Fincentrum získalo.

Petr Stuchlík: Do Fincentra stále přicházejí lidé, protože jim nabízíme bezkonkurenční podmínky. Dříve to byly jen provize a vstřícný přístup, dnes to je kompletní zázemí, včetně vzdělávání, jedinečného systému práce a marketingové podpory.

Martin Nejedlý: Předně ale musím vyvrátit dojem, že Fincentrum roste jen na příchodech lidí z jiných společností. Fincentrum je nyní úplně jiná firma než v minulosti. V roce 2009 jsme vykázali meziroční růst obratu o 52 %. Přibližně polovina tohoto růstu je interní, tedy tažena příchodem nováčků bez zkušeností a zvyšováním efektivity stávajících kolegů. Jako jediná firma na trhu máme centrální vzdělávací systém zajištěný interními trenéry. Proč bychom ho měli, když bychom nevychovávali nováčky? Výše postavení manažeři od konkurence to pochopitelně vědí, ale dál budou tvrdit, že Fincentrum jen přetahuje. Přece nás nebudou chválit :).

V rámci finančního zprostředkování se vybízí otázka: efektivněji pracovat, nebo efektivněji prodávat lépe zprovizované produkty ?

Petr Stuchlík: Portfolio se co do provizí nijak nezměnilo s výjimkou toho, že oproti roku 2008 jsme v roce 2009 měli relativně menší dynamiku v hypotékách, což ale není dáno kvalitou poradenství, jako spíš vývojem trhu. Přesto jsme v absolutních číslech sjednali více hypoték než v roce 2008, ale růst nebyl tak velký, jako růst celého portfolia.

Zbytek růstu byl tažen novými příchody, ale nebyl to jen Standa Dostál, který byl medializovaný. Za ním, a nejenom za ním, šli další lidé z OVB. Standa Dostál a jeho ředitelství dnes píše o polovinu vyšší výkony, než psával v OVB, a to přesto, že s ním zdaleka z OVB neodešli všichni. Tomu se říká přidaná hodnota Fincentra.

Martin Nejedlý: Jsem také velmi rád, že jsme u nás v březnu přivítali celé zemské ředitelství pana Švece z ČMSS. Mám z toho velkou radost, protože to jsou lidé, kteří jsou v oboru často více než 15 let, nejsou to žádní naivní mladíci, ale lidé, kteří pracují v branži již dlouho a rozhodování pro ně určitě nebylo jednoduché. Navíc to jsou lidé, kteří se výhradně živí poradenstvím. Vážím si toho, že si vybrali právě Fincentrum.

Petr Stuchlík: Kromě toho to jsou velmi příjemní lidé lidsky…

Co plánuje Fincentrum na nejbližší období?

Petr Stuchlík: Úplně nejbližší bude 13. dubna večer mimořádný koncert České filharmonie, který završí oslavy 10. narozenin Fincentra.

V dalších měsících budeme pokračovat ve zlepšování servisu poradcům. A to není klišé. My rosteme tak rychle, že zejména mým velkým úkolem je stále budovat centrálu v Česku i na Slovensku. Na Slovensku jsme se přestěhovali do krásných nových prostor, což také souvisí s růstem slovenského Fincentra.

Jsem přesvědčený, že do dvou let bude Fincentrum největší společností v oboru finančního poradenství v České republice. A na to musíme být samozřejmě připraveni.

REKLAMA

Krom toho platí akciový program, který jsme vyhlásili loni pro klíčové kolegy z poradenské sítě, a já věřím, že již příští rok někteří kolegové posílí Martina a mě mezi akcionáři Fincentra.

Fincentrum před finanční krizi plánovalo i regionální expanzi. Chtělo expandovat do dalších zemí. Plány ale přerušila krize. Obnovíte je, nebo zatím neplánujete další regionální expanzi?

Martin Nejedlý: Expanze určitě přijde, ale není to otázka letošního a pravděpodobně ani příštího roku. Je to dáno naší dlouhodobou vizí stát se významnou a kvalitní poradenskou firmou ve střední Evropě. V roce 2008 jsme byli již krok před otevřením kanceláře v Kyjevě. Nyní narozdíl od ostatních firem můžeme být rádi, že jsme do dalších zemí neexpandovali a můžeme se soustředit na Českou republiku a Slovensko. Růst zdejších trhů je významný, takže s expanzí nijak nespěcháme. Ostatním kolegům ale samozřejmě přejeme hodně dalších úspěchů, např. na perspektivním trhu v Rumunsku.

Za loňský rok Fincentrum dosáhlo obratu 0,5 mld. Kč . Jaké jsou letošní cíle provizního obratu? 

Petr Stuchlík: Velmi ambiciózní, ale jak ukázalo první čtvrtletí s 80% meziročním nárůstem velmi reálné. Letos předpokládáme provizní obrat na hranici 750 mil. Kč, který pevně doufám opět překonáme.

Očekáváte v současnosti nějaké další příchody poradců z jiných finančně poradenských společností?

Martin Nejedlý: Očekáváme. Čím je Fincentrum větší a úspěšnější, tím více lidí se na nás obrací. Ale je celkem pochopitelné, že je nemohu nijak konkretizovat, protože tito lidé často ve svých firmách působí jako velmi loajální pracovníci. Ale nedělají nic špatného, pouze se informují na to, jaké by to bylo, kdyby byli ve Fincentru. A to rozhodnutí buď udělají, nebo neudělají.

V souvislosti s přechody je poměrně hodně právních otázek typu konkurenční doložka, kterou v případě OVB Vrchní soud prohlásil za neplatnou , ale její kombinace s rozhodčí doložkou může být pro poradce finančně smrtelná.

Petr Stuchlík: Může. Nicméně některé konkurenční doložky, s nimiž jsme se setkali, jsou nemravné nebo nepřiměřené až tak, že by jim žádný soud stejně nedal za pravdu. To zjistila OVB na případu Karla Marouška, přesto se z toho jiní konkurenti nepoučili. Např. nová konkurenční a hlavně rozhodčí doložka ve smlouvě ZFP Akademie rozhodně nepatří do střední ani do východní Evropy, ta patří někam do Afriky nebo do předminulého století.

Fincentrum je úspěšné mimo jiné proto, že naše smlouva o spolupráci nemá žádné pokuty, máme jednoměsíční výpovědní lhůtu, a vždycky lidem říkáme: „Buď u nás chcete být, tak buďte, nebo nechcete, tak odejděte.“

Martin Nejedlý: Charakter smlouvy krásně odráží charakter dané firmy a jejich majitelů. Říkám tomu firmy svině, které jsou na své živitele, tedy spolupracovníky, tak sprosté, že je pod nátlakem nutí podepisovat smlouvy s neeticky postavenými rozhodčími doložkami. Nejsou schopny poskytnout dobrý servis, tak si poradce vážou strachem. To ale dlouhodobě nemůže fungovat, protože v atmosféře strachu a stresu se neroste.

Na druhou stranu se nebráníte příchodu lidí, kteří chtějí dělat finanční poradenství, z jejich řad.

Martin Nejedlý: To jste řekl úplně přesně, kteří chtějí dělat finanční poradenství . V každé firmě, Fincentrum nevyjímaje, jsou lidé, kteří to s prací finančního poradce myslí vážně, a jsou lidé, kteří to nemyslí vážně. A vždycky záleží na tom, jak se k nim centrála postaví. My se vůbec nebráníme příchodu kvalitních lidí odkudkoli. Nemyslíme si, že bychom měli komukoli vyrážet jakýkoli cejch jenom proto, že přišel z nějaké společnosti.

Jak se vyvíjí vztahy Fincentra v rámci AFIZu? Fincentrum je členem AFIZ, Petr Stuchlík je předsedou představenstva AFIZu a zároveň členy AFIZu jsou další finančně poradenské a zprostředkovatelské společnosti. 

Petr Stuchlík: Fincentrum ani mne osobně představitelé konkurence jistě nemilují. Finančně-poradenský trh však vyspívá a podpora představitele Fincentra ze v čele AFIZ ze strany představitelů konkurenčních společností je důkazem jejich určité velikosti a nadhledu, který zde ještě před pár lety neexistoval – tehdy některé méně sebevědomé společnosti na problémy reagovaly odchodem nebo zakládáním jiných asociací. Vážím si toho, že tato doba je již pryč.

Také to dokládá, že Fincentrum je vnímáno jako inovátor a že mnohé ze společností pod vlivem Fincentra mění ustálené návyky. Ostatně zvyšování provizí v jedněch společnostech nebo úpravy smluv o spolupráci v jiných jsou z velké míry ovlivněny právě námi.

Jestli tomu dobře rozumím, tak poradci z jiných finančně poradenských společností mohou Fincentru poděkovat za to, že se jim zpřísňují smluvní podmínky .

Petr Stuchlík: Ony se jim zpřísňují jenom teoreticky. Konkurenční doložka je obvykle nevymahatelná. Mohou nám poděkovat za to, že dostanou vyšší provize, které neputují do Německa, ale k jejich rodinám. Pro dlouhodobý úspěch je ale nejdůležitější celková podpora, know-how a slušné vztahy. To zvýšení provizí o složitě konstruované bonusy nebo rovnou o euro nezmění. Také je otázka, jak ustojíte zvýšení provizí o 10 % z celkového obratu, když váš zisk je dlouhodobě v průměru 8 % z obratu.

Mnoho českých poradců může děkovat Fincentru za to, že jim centrála dává větší a lepší podporu, než byli zvyklí před rokem nebo dvěmi. Kdyby nic jiného, Fincentrum zostřením konkurence určitě zlepšilo kvalitu finančního poradenství v České republice minimálně v přístupu centrál k jednotlivým poradcům.

Jak vidíte vývoj trhu v pětiletém horizontu?

Martin Nejedlý: Trh se bude dále profesionalizovat. Minimální roli, já doufám, že snad už žádnou, budou hrát poradci na vedlejší pracovní poměr. Poradci, kteří nebudou dobře ovládat investice a bydlení, se neuživí. Většina bonitních domácností, tedy ty s alespoň průměrným příjmem, již bude mít svého kvalitního a spolehlivého poradce, takže bouchači budou vytlačováni do příjmově podprůměrného trhu. IŽP bude podstatně méně významné, stejně jako dnes KŽP a stále více se budou prosazovat ETFs či jiné investiční možnosti vedle tradičních OPF.

Pokud se něco zásadního nezmění, a to se u lidí a vztahů může stát velice rychle, tak na trhu může vedle Fincentra dobře fungovat ještě společnost Partners, kterou po dvou letech existence vnímáme jako dobře nastartovanou. Pokud tedy nepřepálí svůj rozvoj. Výmluvný a pro budoucnost na českém i slovenském trhu jasně předurčující je příklad z Německa, kdy kdysi největší OVB má dnes 3% tržní podíl, jak uvádí německý časopis Cash ve svém červencovém vydání z loňského roku (oproti 37 % DVAG a 12 % AWD).

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 22 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Karel Šulc - Fincentrum

Karel Šulc: Ve strategiích ETF Constellation nabídneme aktivně řízené jednorázové i pravidelné investice

Divize Fincentrum bude rozvíjet investiční poradenství. V rámci této změny nabídne nejprve jednorázové, ale následně i pravidelné investice prostřednictvím strategií ETF Constellation, využívajících investiční signály BlackRock. Co změna přinese pro klienty i pro jejich poradce? Odpovídá Karel Šulc, místopředseda představenstva společnosti Fincentrum & Swiss Life Select a.s.

Text: Petr Zámečník

17. 09. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Petr P. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Kamil.S

    10 dubna, 2010

    Hezký článek jen opravdu nechápu co jste měl na mysli touto větou:Navíc to jsou lidé, kteří se výhradně živí poradenstvím. Vážím si toho, že si vybrali právě Fincentrum.
    Trošku to nechápu takže Lišáci jsou finanční poradci??Jestli to mám takhle chápat a s čím lidem radí?Stavebko, překlenovák…
    Po takovém hezkém počtení jak je vlastně fincentrum nejlepší, nejhezčí, nejporadenštější v celé republice a možná i na světě, mi toto tedy přijde velmi divné a pokud se na to dívá majitel firmy, že lišáci jsou poradci tak to fincentrum bere poradenství asi opravdu vážně:)

    Odpovědět

  • Petr P.

    10 dubna, 2010

    Nestačím se divit. Jakou kvalitu přinesou stavebkáři od Lišky? Největší smetí na finančně-poradenském trhu.

    Odpovědět

  • bývalý ovbák

    10 dubna, 2010

    přesně tu „kvalitu“ a způsob práce, která patří do Fincentra. 🙂
    Divím se, že tam zůstávají ti, kteří o komplexní a kvalitní poradenství stojí a chtějí pracovat pod značkou a firmou, která neustále sbírá ten největší odpad z trhu. Fincentrum má nejhorší přerozdělovací poměr provizí z velkých firem na trhu, nováček nedostane ani 20 % provizí firmy a fincentrum si u pojistek a investic nechává 30 – 35 % celkové provize. je to systém vhodný pouze pro přetažené manažery, kteří dostanou vysokou pozici a hezký „úplatek“ do vlastní kapsy.
    a už vůbec nechápu lidi z OVB, kde servis centrály, IT systém i finance jsou pro většinu lidí lepší než u Fincentra, kde mimojiné musí platit za každou blbost a formulář ke každé smlouvě.

    Odpovědět

  • taky bývalý OVBák

    10 dubna, 2010

    Bývalý kolego,shodnu se s vámi. V OVB byl nejhorší zkostnatělý systém. Portál o ničem, všechno STO let po zadu a nic se nezměnilo.Krom rádoby analytického oddělení. Nikdo ho neviděl.

    Odpovědět

  • OVBák

    22 dubna, 2010

    Jsem stále v OVB a zůstanu. V každé firmě je něco. V OVB nic neslibují a dělají změny tak jak stíhají, nebo smějí. V jiných slibují… Mám ve Fincentru několik bývalých kolegů. Dostaly posty, někteří na rozdíl od lidí kteří šli s nimi i velmi zajímavé všimné. Dnes jsou na stejných pozicích jako byli u nás a někteří i na nižších. V ostatních případech už nejsou ve Fincentru vůbec. To je fakt.
    Ano. Fincentrum je ryze česká firma- takže: když ptáčka lapají………

    Odpovědět

  • exOVB - BL

    22 dubna, 2010

    Ze všech vedoucích a ředitelů z OVB co znám nikdo na tom není ve Fincentru hůř než byl před rokem v OVB! Napište konkrétní jméno, toto je jen lež. Modrý mozek je vážná diagnóza, lhaní sobě i ostatním je častý projev.

    Odpovědět

  • OVBák

    23 dubna, 2010

    🙂 Víme oba své. Zřejmě jste z těch co stále nemohou uvěřít že naletěli a jak v OVB tak ve Fincentrumu na něm chtějí práci. Víte dobře, že jmenovat by bylo nefér proti těm, o kterých píši. Přes všechno si jich vážím a tak nechám na ostatních aby si úsudek udělali z mé odpovědi Vám, sami. Přípuoštím, že ve Vašem případě může být situace jiná. Vás zřejmě neznám.
    Ps: za svůj názor se nastydím, je můj, ne převzatý, a pokud vychází z modré barvy, tak to mě lichotí- modrá je totiž dobrá.

    Odpovědět

  • Alois

    23 dubna, 2010

    Proč se teda nepodepíšete, když se za názor nestydíte?

    Odpovědět

  • OVBák

    26 dubna, 2010

    OK. Tak se polepším. Vezmu si Vás za vzor. Já jsem Marie.

    Odpovědět

  • Bodo

    11 dubna, 2010

    Opravdu je pan Stuchlík odborník na média. Sám si klást otázky a pak si na ně odpovídat. To je k popukání. Mám takový pocit jakoby měli pánové obavu z toho co se děje ve společnosti, kterou ve svojem článku několikrát uvedli. Netrpíme už nějakým stihomanem? Svojí velkohubostí mi připomíná soudruha Paroubka.

    Odpovědět

  • Petr Lavina

    13 dubna, 2010

    Nejsem s Fincentra ani nikdy nebudu. To ceho si cenim je ze Fincentrum je ryze ceska firma a otevrene rika ze prijima lidi s jinych MLM. Ostatni to delaji taky, ale o tom nemluvi. Je jasne ze panove majitele nejsou perfektni, ale jdou svou cestou. Preji hodne uspechu!

    Odpovědět

  • Zbyněk Svěrkoš

    13 dubna, 2010

    Jiní o tom nemluví ?? Vždyť jedni přes druhé se trumfují, jak právě k nim do firmy přicházejí za nejlepšími podmínkami lidi z konkurenčních firem, jak se přetahují celé týmy ….. Mluví o tom všichni (tam, kde jste schopen to díky mediálnímu prostoru vnímat)…..

    Odpovědět

  • Anonym

    22 dubna, 2010

    Mediální prostor v tomto směru mají všechny významné finančně poradenské-zprostředkovatelské společnosti, kterým jsem navíc možnost prezentace názorů a zkušeností lidí, kteří k nim přišli z jiných společností, nabízel. Bohužel z jejich strany není zájem… (pominu-li Fincentrum).

    Odpovědět

  • Anonym

    22 dubna, 2010

    Mám doopravdy vážné výhrady ke zveřejňování evidentně podvodnické firmy ZFP, která doopravdy nemá nic společného s finančním poradenstvím, lže, podvádí a krade, jsou po ní mrtvoly a dokonce je i aktivní v oblastech proti lidskosti – prostituce, kuplířství, daňové podvody… a ani se nedá k těm jejich evidentním psychopatickým blábolům na téma finanční nezávislosti, vlastní bance a samospotřebitelství debatovat.
    Je všeobecně známe, že ten pojem „akademie“ pouze zavádí a láká na tyto mimikry chamtivce, že vychovávají k lakomství a podvádění všech a všeho. Že jsou nejen soudy a trestní stíhání, ale že jsou vlivem činnosti této „firmy“ i lidské oběti a pozůstalí, a že je adekvátnější mluvit o motivaci k zabíjení spolupracovníků formou mobbingu a bossingu individui s IQ a EQ limitně se blížícími k nule…
    http://www.upnito.sk/subor/a611b04bcac888182d23c26d04a84e84.html

    Odpovědět

  • fqrypvtsx

    24 dubna, 2010

    Yw0JIl cozgwkufovlu, [url=http://rqkvyyjcydfb.com/]rqkvyyjcydfb[/url], [link=http://xlzcuedqrexg.com/]xlzcuedqrexg[/link], http://anqckcscegwr.com/

    Odpovědět

  • Oldis

    9 května, 2010

    Skvěle nastartovaná společnost fincentrum nám rozjela nové, neotřelé a určitě perfektně fungující praktiky…. kdy v Plzni její zástupci obíhají byty a ptají se zda nechce někdo poradit….SAKRA co to je?? Pak má mít tenhle obor nějakou prestiž, kdy takovýhle jelimani nás zařadí do skupiny lidí co prodávají voňavky a nebo paušály!!!!

    Odpovědět

  • Jana

    9 května, 2010

    u nás už na Škvňanech byli taky! A když sem slečně říkala, že nechci, že dělám u OVB, tak mi říká, ale slečno tam je to špatný! Pojďte dělat k nám, máme osvědčené systémy, lepší IT, atd!! A když sem se jí zeptala, že když mají vše tak nejlepší, tak proč chodí po bytech a na to už neodpověděla 😀
    Asi jim to šlape, fakt ubohost největší!!! Jak psali o velkém potapějícím se německém parníku, tak bych řekla, že se potápí asi někdo úplně jiný! 😀

    Odpovědět

  • odházím z OVB

    9 května, 2010

    Jano, ten německý parník se jmenuje OVB!

    Odpovědět

  • Jana

    12 května, 2010

    to vím pane tajemný odcházející z OVB 😀
    Akorát tam o potápění nemůže být ani řeč!!!

    Odpovědět

  • ex

    12 května, 2010

    Nemůže být řeč víme. Je to zákázáno..:D Další naivní…:D

    Odpovědět

  • Alena Pilarova

    28 října, 2010

    To je clanek!!! Doporucuji precist kazdemu financnimu poradci, ktery premysli jak dal. Tez zda vubec delat tuto praci.

    Odpovědět

  • Tygr

    28 října, 2010

    Tak pokud se ve firmě zdvojnásobí počet lidí ( přetahováním z jiných firem a nabízení ředitelských pozic) a výkon půjde nahoru jen o 50 %, někde je chyba 🙂

    Odpovědět