Pondělí 19. února. Svátek má Patrik.

Petr Kratochvíl: Slušné a fér chování je to nejdůležitější

„Etiku spatřuji v tom, co klientovi poradce sdělí a co klient potom ve skutečnosti má,“ říká Petr Kratochvíl z Kapitolu, nominovaný do cyklu rozhovorů s nejlepšími finančními poradci, a dodává: „Několikrát jsem se setkal s tím, že klient má investiční životní pojištění, ale myslí si, že má bezpoplatkový účet s osmiprocentní garancí.“

Poradci, kteří patří k nejlepším ve svém oboru, jsou do cyklu rozhovorů nominováni oslovenými finančně poradenskými společnostmi. V prvním kole cyklu rozhovorů byly osloveny společnosti AWD, Broker Consulting, Fincentrum, Kapitol, OVB, Partners, Sophia Finance a ZFP Akademie.


Byl jste vybrán Kapitolem do cyklu rozhovorů s nejlepšími poradci jako jeden z nejlepších poradců společnosti. Jak přistupujete ke klientům?

Můj přístup ke klientům je především nenucený a proklientský. Je orientován přímo na klienta. Není mým stylem klientovi jen „nabouchat nějaká životka„. Absolvuji řadu schůzek, kde klientovi pouze poradím, jak by měl pracovat s penězi, jak by měl získat kontrolu nad svými prostředky, jestli by neměl omezit přílišnou spotřebu, jak by se měl chovat ke svým penězům. Taková rada mi sice v tu chvíli „finančně“ nic nepřináší, ale podle mých zkušeností se klient v drtivé většině případů vždy „vrátil“ a obchod se uskutečnil.

Etika, korektnost, dlouhodobé počínání. To je můj přístup. Jinak bych pravděpodobně v této branži nebyl 8 let.

Hovoříte o etice. Jedním z největších dilemat provizně placeného poradenství je etická otázka, kdy proklientsky pracující poradce je méně zaplacen než „poradce“, který prodává produkty podle výše provizí bez ohledu na potřeby klienta.

Méně – více zaplacen…. já etiku spatřuji spíš v tom, co klientovi poradce sdělí a co klient potom ve skutečnosti má. Několikrát jsem se setkal s tím, že klient má investiční životní pojištění, ale myslí si, že má bezpoplatkový účet s osmiprocentní garancí. V tomto já spatřuje největší neetičnost – ve formulaci řešení. Klienti mají investičko jako všelék na všechno, a to není dobře. Nehledě na to, že ho mají třeba nastavené úplně nesmyslně proti jejich potřebám.

Pracujete v oboru 8 let. Celou dobu jste pracoval pod společností Kapitol?

Ano. Pro Kapitol dýchám.

Jak vnímáte změny na finančně poradenském trhu? Za osm let se ledacos změnilo.

Hodně se změnilo v Kapitolu. Když jsem do Kapitolu nastupoval, tak byl Kapitol spíš distributor jednoho produktu, spíš jsme byli „pojišťovací poradci„. Od té doby udělal Kapitol obrovský krok dopředu. To jsem neviděl u jiných společností, i když nově vznikající společnosti na trhu v ČR nejsou tak dlouho jako Kapitol. Máme nyní kompletní portfolio, děláme práci úplně jinak, než když jsme začínali.

V poradenství jako takovém vidím hodně pozitivních věcí, především ve vnímání klientů. Začínám cítit, že klient již svého finančního poradce poslouchá. Toho „správného“ finančního poradce bere jako součást svého života. Stejně jako svého právníka, psychologa, tak někteří klienti mají svého finančního poradce. Někteří nás ale stále berou jako „pojišťováky“. Všechny – ať jsme z Kapitolu, OVB, Partners, Fincentra

Z finančního poradenství se ale bohužel stává čím dál více „byznys za každou cenu“. Tím pádem do tohoto sektoru vstupuje velké množství lidí, kteří by tu neměli vůbec co pohledávat. Osobně mám ideu, že se z této branže jednou stane takový VIP klub poradců, kteří v této branži budou úspěšní a budou vyhledávaní. A je jedno v jakém budou dresu. To je ale ještě dlouhá cesta.

Naznačil jste, že vstup do odvětví je příliš jednoduchý. V podstatě stačí složit jednoduché zkoušky a člověk se stane podřízeným pojišťovacím zprostředkovatelem. Co si myslíte, že by se mělo v této oblasti změnit, aby se finanční poradenství mohlo stát skutečně tím VIP klubem?

Určitá regulace ze strany ČNB by tomu asi pomohla. Ale na druhou stranu aby to zase nezabilo byznys jako takový. Mít představu, že v této branži budou jen inženýři, je nesmysl.

Je to o respektu vůči konkurenci, o respektu vůči ostatním poradcům. Pokud budou společnosti, pro které poradci pracují, motivovat pouze a výhradně k získání klienta, budou z nich tvořit a sochat bijce provizí, tak potom se to bude měnit hodně pomalu a budeme čekat na to, až si nás vyselektuje klient.

Na druhou stranu si myslím, že by to mohlo nastat dřív, kdyby došlo třeba ke zpřísnění zkoušek. Uvidíme. Nyní začíná přezkušování poradců. Řada jich třeba už ani nepracuje. A tento způsob může do budoucna vytřídit kmen poradců.

Kapitol zastupuje poměrně omezené množství finančních institucí. Neomezuje vás to ve vaší práci?

Podívejte se na tuto skříň. Je plná dokumentů od jedné pojišťovny. Nejsou tam smlouvy, ty máme jinde. Jsou tu formuláře na změnu pojištění, žádosti o výplatu pojistného plnění, výpovědi, žádanky, dotazníky, oznámení úrazu, likvidace. Jsou to věci, které souvisí jen s péčí o klienta. Představte si, že děláte nezávislé poradenství a pracujete pro všechny pojišťovny. Pokud bych se měl zabývat péčí o klienty, to abych měl kancelář v Kauflandu. Navíc kdyby měl člověk dělat opravdu objektivní nezávislé poradenství, musel by znát všechny pojistné podmínky, a to je nesmysl. Na to lidská hlava nemá. Pro mě je exklusivita obrovská výhoda a jsem hrozně rád za to, že jsme ta jediná „závislá“ firma, která poskytuje finanční poradenství.

Tato branže není vůbec o produktech, i když produkty máme špičkové. Je to o poradcích, o přístupu ke klientovi, o následném servisu, ne o přístupu ve stylu „bouchnul jsem investičko a pak jdu zpátky do Kolbenky, přivydělal jsem si a jdu zase soustružit“. Ne. Je to o dlouhodobé práci s klientem pro poctivé poradce profesionály.

Kapitol zprostředkovává produkty skupiny Vienna Insurance Group a České spořitelny. Ovšem jeden z typů produktů, který je i v nabídce skupiny České spořitelny, Kapitol nenabízí. Jsou jím podílové fondy. Nechybí vám při sestavování finančních plánů?

Mě samotného investování zajímá, přesto mi podílové fondy v našem portfoliu nechybí. A myslím si, že ani Kapitolu podílové fondy nechybí, protože když děláme klientům komplexní portfolio, jsme schopni klientům podílový fond zprostředkovat např. v rámci univerzálního životního pojištění Perspektiva 7BN, kde má klient pojištěna třeba jen rizika a kde za velmi jednoduchých a flexibilních podmínek může mít podílový fond, který je navíc velmi levný.

Podílové fondy od Pioneeru nebo od Consequ, které obvykle prodává naše konkurence, jsou spojeny se vstupním poplatkem. Většinou je překupníci prodávají tak, že prodají investičko a k němu tento podílový fond. My máme vše v rámci jednoho produktu a navíc velmi levné. Je tam minimální poplatek. A podílových fondů máme několik.

Na druhou stranu je tam mnohem menší výběr podílových fondů, protože jsou svázány pouze se společností, jejíž IŽP je prodáváno.

To souhlasím. Výběr může být omezen oproti standardní nabídce na trhu, nicméně fondy jsou kvalitní, mají dobře sestavená portfolia a dosahují velmi zajímavých výsledků z dlouhodobého pohledu. I když i v současné probíhající krizi, je-li vůbec krize, se drží velmi dobře.

Spatřuji jednu nevýhodu podílových fondů. A tou je mentalita lidí. Působím především v regionu Strakonicko – Písecko. Lidé zde jsou hodně spořiví. Ale kromě všeobecné obavy z investování jsou bohužel mnohdy ke svým penězům nedisciplinovaní. Kdybych jim nabízel podílový fond na dlouhodobé spoření jako řešení penze, tak za dva roky (a takové případy tu jsou) nebo při malém výkyvu fondy zruší a peníze vyberou třeba na dovolenou.

Tuším, že kombinaci podílový fond a rizikové pojištění zkoušeli zprostředkovatelské společnosti v Kanadě, kde se poté více přiklonili k investování spojeným s pojištěním, kde přeci jen není tak jednoduché peníze vybrat.

To souvisí s likviditou. Vždy je u investic třeba volit mezi rizikem, výnosem a likviditou. V tomto případě ale snížená likvidita není vykompenzována ani nižším rizikem, naopak je přidáno ještě kreditní riziko pojišťovny, ani vyšším výnosem, naopak výnosy bývají velmi často zatíženy zdvojenými správcovskými poplatky.

Management fee na straně pojišťovny v námi nabízených produktech Kooperativy není, je pouze na straně fondů. Máme nabídku od garantovaného fondu, přes konzervativní, po „rizikové“ investiční strategie. Ale je to vždy o tom poradci. Nemohu klientovi na dva roky zvolit akciovou strategii, to bych byl blázen. I když, v terénu jsem se i s tímto setkal. Bohužel.

S čím jste se ve své praxi již setkal?

To by bylo na týden povídání. Tady jsou klienti velmi vřelí, příjemní a hodně přemýšliví o svých výdajích. Musíte si především získat jejich důvěru. Mám spoustu skvělých zážitků s klienty. Snažím se, aby klienty setkání se mnou bavilo. Negativní zkušenosti bych raději vynechal, i když se s nimi musím také vypořádat, protože klient nemá účinné dovolání. Například případy, kdy poradce prodával garantovaný bezpoplatkový účet a klient kupoval AXA Comfort Plus. To není dobře.

S neúspěchem u klienta se setkáváme málokdy. Ale tím, jak se do oboru začíná dostávat čím dál více nekvalitních, především na vlastní zisk orientovaných „poradců“, stává se nám, že lidé někdy až znechuceně odmítají rady kohokoliv. Klient pak nás všechny poradce bohužel strká do stejného pytle a vůči radám je nějaký čas imunní.

Jakým způsobem klienty získáváte?

V současné době klienty prakticky aktivně nevyhledávám. Nejčastěji mě kontaktují potenciální klienti sami, většinou jde o kamarády mých klientů. Za tu dobu jsem si vytvořil určité jméno a lidé o mě ví. I když cesta kvality, kterou jsem se před osmi lety vydal, byla hodně dlouhá a určitě ne jednoduchá. Kvalitně odvedená práce pro mě byla vždy nejlepší reklamou. Ta se ale šíří poměrně pomalu.

Jinak klienty získáváme především na základě doporučení spokojených klientů.

Jak postupujete při práci s klientem?

Pokud to budu brát úplně od začátku, kdy ještě není můj klient, ale neznámý člověk, obvykle poradenský proces probíhá ve třech schůzkách. První schůzka slouží k představení sebe a společnosti, toho co mohu klientovi nabídnout, co mu přinese moje práce, co mu odnese J Když má klient zájem o mé služby, získám od něho potřebné údaje k přípravě finančního plánu. Jeho přání, představy a cíle. Samozřejmě také finanční možnosti.

Na druhou schůzku přicházím s vypracovaným finančním plánem. Vždy připravujeme několik variant a zakomponováváme do nich i stávající portfolio produktů klienta. Když dělám konzultace s lidmi v kanceláři, tak dbám především na to, aby finanční plány obsahovaly kvalitní pojistnou ochranu zdraví i majetku klienta, aby vytvářely klientovi rezervy a samozřejmě aby byly také dostatečně „sexy“.

U klienta si nějaké věci odsouhlasíme, nějaké neodsouhlasíme a v momentě, kdy si klient vybere, mu vše vyřídíme a zrealizujeme. Schůzka je klidně na dvě hodiny, aby klient získal nezbytné informace k rozhodnutí.

Třetí schůzka je o rekapitulaci, kompletaci produktů, následuje dohoda dalších návštěv dle potřeby klienta a finančního plánu např. v souvislosti s dalšími úpravami či realizacemi. A tím moje práce v podstatě začíná. Následný servis je z mého pohledu klíčová věc.

Následný servis. Jak často se s klienty vídáte?

Má filozofie je být s klientem v častém kontaktu. Výhodou je, že pracuji v poměrně malém městě, poměrně dost lidí mě tu zná a vědí, že v této branži jsem. A utvrzují se, že když v ní pořád jsem, tak se správně rozhodli.

V osobním kontaktu jsem s klienty minimálně jednou, dvakrát do roka. Ale osobní kontakt není zpravidla vůbec o naší práci, o pojistkách, o spoření. Ale o životě atp… Daleko častěji jsem s klienty v e-mailovém kontaktu, kdy se snažím jednou za čtvrt roku dávat informace např. o průběhu zhodnocení. Lidé se nevyznají třeba v důchodové problematice, mění se mateřská, invalidity, tak to jsou důvody, proč klientům dát o sobě vědět.

Telefonický kontakt omezuji.

Co byste doporučil začínajícím poradcům? Jakých chyb se vyvarovat?

Doporučil bych jim, aby si uvědomili, že klient je pro kvalitního poradce vždy na prvním místě! To je motto, které by měl mít každý, kdo chce být této branži prospěšný a dlouhodobě úspěšný, na paměti.

Dále by se měl vyvarovat základní chyby, kterou je vnucování se. To je něco, co klienty opravdu nezajímá. Navíc vnucovač kazí byznys i ostatním poradcům. Jeho klienti několikrát odmítnou a on skončí. Ale pak klientovi zavolá seriozní poradce, který se nebude vnucovat, ale klient ho odmítne, protože si bude myslet, že to je taky „ten“ vnucovač.

Doporučoval bych, a to se týká především „mladíků“, nesnažit se prodat za každou cenu. Vidím to tu. Je tu spousta lidí, kteří se snaží prodat za každou cenu. Všechno zruší a převedou jinam, klientovi často něco nalžou a on jen přichází o peníze. Bohužel to mnohdy není pouze jejich chyba. Jsou k tomu vedeni manažerským soukolím, které jim řekne „dělejte to takhle, to je nejlepší“. Doporučoval bych jim otevřít oči a ptát se na ty věci, které jsou příliš krásné a pozitivní. Trochu do toho šťournout a prověřit si svého manažera, jestli o tom, co říká, něco ví nebo neví. Prostě se aktivně vzdělávat a nespoléhat pouze na to, co jim kdo z manažerů řekne.

Co považujete za nejdůležitější vlastnost poradce?

Měla-li by to být jedna vlastnost tak určitě čestnost. Poradce může být úspěšný, i když dělá svou práci poctivě a čestně! Samozřejmě by měl mít „tah na bránu“, měl by být komunikativní, měl by mít rád lidi apod. Slušné chování a proklientský přístup by měl mít především.

Děkuji za rozhovor.


V cyklu rozhovorů s nejlepšími poradci finančně poradenských společností již vyšlo:

Pro většinu klientů je vhodnější...

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

102 komentářů: “Petr Kratochvíl: Slušné a fér chování je to nejdůležitější”

  1. Katka napsal:

    No jo závist byla,je a bude :-DDD KAPITOL ve spojení s chytrým člověkem je pro klienta to nejlepší…Za pravdu se každý zlobí :-D takže si tu na nás kydejte špínu…my se jen smějeme,protože ten kdo tu má nějaký problém není kapitol, ale nezávislí poradci,protože nerozumí tomu co nabízí lidem :-) Kapitol tu je 18 let a jen kvete :-)Takže se jděte raději vzdělávat,než kritizovat 7BN …

    • WOW napsal:

      Vtip dne…
      Kapitol a nejlepší poradenství takřka synonyma podobně jako Severní korea a prosperita.

  2. Václav Mocek napsal:

    Po přečtení části příspěvků, jsem se rozhodl, že také jeden přidám. Pokud jde o IŽP dle mého názoru jde o výborný produkt, který si můžete po celou dobu života upravovat, jeho flexibilita by ale zde vydala malou slohovou práci. Co se týče poplatků, tak přímo u 7BN nabízený Kapitolem je v prvních třech letech v nejčastějším modelu 65% z vkladu. Potom už jen poplatek za vedení účtu 30,- Kč za měsíc. Pokud budete mít dobrého finančního poradce, může Vám dát tzv. „LIMIT“ a vy ušetříte hodně peněz na poplatcích, potom se smlouva stává nejlepší na trhu v IŽP mezi největšími společnostmi. Často poukazovaná nevýhoda Kapitolu je, že spoluprací pouze s Kooperativou a Pojišťovnou České Spořitelny, ale proč mít plno společností v rukávu, když můžeme rovnou nabízet to nejlepší na trhu? Výhoda není v kvantitě, ale v kvalitě. Musíte mít pouze štěstí na finančního poradce a věřte, že těch je málo, hodně poradců jsou pouze prodejci a to nejen v Kapitolu, ale v každé společnosti, proto když budete mít finančního poradce, který je opravdu dobrý a dá Vám limit, popř. jiné slevy, tak ho neměňte a o všem se s ním raďte. Pokud si chcete ověřit Vaše smlouvy, které máte nebo které Vám někdo uzavřel a tvrdil, že jsou opravdu nejlepší, podívejte se na http://www.produktovelisty.cz/ a zde si můžete prohlídnout všechny poplatky u všech pojišťoven.
    Přeji příjemný den všem, co si tento příspěvek přečetli.

  3. Spořínek napsal:

    Tak jseme si nechal udělat výpis ze životního investičního spoření protože se mi nezdály výpisy. Zprostředkovatel byla seriozní společnost Kapitol a zjistil jsem, že jsem zaplatil na spoření cca 50.000Kč za poplatky za počáteční náklady 41.000Kč.Tak že mi zůstalo na účtu cca 9.000kč. Tomu říkám zhodnocení. Samozřejmě jsem o výši nebyl informován protože bych na takové nikdy nepřistoupil. A tvrzení že teď mám poplatky zaplacené až do konce pojištění mě taky neuspokojí, protože nadále zústává poplatek 300Kč rok za vedení účtu. Banky lidi trošku odírají o peníze ale pojišťovny doslova okrádají. Prosím dejte si na tyto věci pozor ať bnpřistoupíte nějakému pojišťovateli na tyto lichvářské poplatky. Bob.

    • Miroslav Piták napsal:

      A to jsem v předmětu pojištění neměl žádné připojištění? Opravdu celé pojistné šlo na „spoření“?

      Bilance mého IŽP od ING po necelých 10-letech je taková, že po úložkách cca 70.000 Kč mám naspořeno cca 50.000 Kč. Takže také žádný zázrak a v letošním roce mám v plánu smlouvu zrušit .

  4. dami0001 napsal:

    Dělal jsem tam půl roku. Humus. Cpěte lidem to z čeho máte nejíc, něco jim napovídejte, stejně si to druhý den nepamatují. Hlavně ať mají založený trvalý příkaz!!!

    • vasek napsal:

      Můžu říct, že takhle to teda nefunguje, je dobře, že u Kapitolu už nejste, protože pokud jste lidem cpal to z čeho jste měl nejvíc, tak jste dělal špatné jméno. Poradenství není o firmě, ale o jednotlivci a jeho přístupu.

      • dami0001 napsal:

        Pane Vašku, nevím jak dlouho v Kapitolu jste, ale pokud méně jak dva roky, nevíte o čem mluvím. O tom, že je dobře že v Kapitolu nejsem nepochybujte. Skončilo by to pravděpodobně fyzickým napadením rádoby nadřízených. S čím ovšem nesouhlasím, že jsem dělal Kapitolu špatné jméno. To dost dobře nelze. On už ho totiž má!!!! Jen tak pro Vaši informaci, po odchodu z Kapitolu jsem šel pracovat přímo do Kooperativy. A světe div se. Oni také existují jiné produkty než životka….velmi rád si s Vámi sednu a popovídáme si o produktu Start plus, nebo Trend 07. Že nevíte co to je?? Pojištění podnikatelů. Z toho ovšem není taková provize / a hlavně pěkně tučná meziprovize pro postupově vyšší / jako ze životka. Tyhle produkty Kapitol vůbec nezná, a pravděpodobně dalších cca 50 produktů, které Kooperativa nabízí. Umíte cestovní pojištění?? Těžko. Nikdo Vás ho neučil. Je z toho doslova pár korun. Takže mi tady nemelte něco o poradenství, když jdete lidi otravovat s nějakýma tabulkama jak krásně ušetří, a dáváte jim k tomu grafy s 8% zhodnocením. To že je dole napsáno malým písmem, že se jedná o modelační příklad už moc nezdůrazňujete. Taky tu fintu ohledně rušení pojistek, převodu na tři měsíce jinam, a potom znovuobnovení s pěkně novou provizí už známe. Dá se říci, že se pracovníci Kooperativy začínají poměrně dobře učit, jak se rádoby poradcům Kapitolu bránit. Schválně si zajděte na jakoukoliv pobočku pojišťovny, pro kterou si myslíte, že ve jménu lidí konáte dobro, a řekněte že jste z Kapitolu. Poté zkuste požádat o nějaké informace ohledně klienta….nezavírejte za sebou dveře. Nebude to tolik bolet.

        • Z Kooperativy napsal:

          Damile, ty debile. Je mi tě líto

          • dami0001 napsal:

            Vy jste z Kooperativy?? Jo už vím. Vy nám na záchodě vyčuhujte ze zásobníku, hned vedle mísy. A my si s váma vytíráme pr…. Dle příspěvku jste tam dobře. Na jinou činnost IQ nestačí. A mě Vás líto není. Prostě patříte do hajzlu:-)

      • Poradce Insia napsal:

        Pane Vašku,
        celé oblastní ředitelství v Českých Budějovicích pracuje systémem, znáboruj i kostelní krysu (pokud má alespoň učňák) bouchni jí životko a doufej že ho bouchne i doma a známým. Když se zadaří zlanaří další a bude větší kšeft… Pracoval jsem v Kapitolu v tomto ředitelství rok a půl, než jsem zjistil, že se to k lepšímu nezmění a odešel do sítě Insia…

  5. ŽASNU napsal:

    1. pro všechny – jež mají IQ větší jak tykev musí platit – každý občan této republiky, jež se pojišťuje musí být svéprávný. – pokud je svéprávný pak ať se pojistí kde chce. 2. strašně se směji nad názory bývalých tzv. kapitoláků – ublážená ješitnost z toho čpí na 100 honů 3. pokud si někdo myslí, že pojišťovnictví je perpetum mobile je blb 4. pokud si někdo myslí, že ČR dostává nějaké dotace z EU je také blb. Ani EU není perpetum mobile.

  6. dojemné napsal:

    …číst gtakové „dušínovské“ proklamace. Kapitol je opravdu oproti dalším žvanilům ( OVB,Partners, Brokers, AWD,ZFP…)v blbé situaci, protoiže má jen k dispozici Kooperativu a PČS, to se divim, že ve skupině Vienna Insurance jim nedali i zázraky od PČS…

    Kecy a kecy – pokud poradce nebude placen klientem, tak nemůže být nezávislý, tak to prostě je…A protože ti všichni – i Kapitolové žvaní klientům nesmysly, pak má branže pojišťovnictví tak zkažené renomé…

  7. Pavel napsal:

    Žádná z firem prodávající pojistné a jiné finanční produkty nehraje fér. V globále určitě ne. Najdou se možná světlé vyjimky. Z vlastní zkušenosti můžu posoudit, že 90% poradců napříč poradenskými společnostmi jsou, jak se to tu nazývá bouchači a lidé, kteří postrádají jakoukoliv profesionalitu a znalosti. Je potřeba si uvědomit, že žijeme ve společnosti, kde šlendriján, zlodějina, podvody, lhaní a korupce jsou tolerovány a nikdo s tím nic nedělá. Není možné, aby z takovéto společnosti vzešli féroví poradci.

  8. Tom napsal:

    doporučil bych nepublikovat více takové články, pár věcí zní všeobecně dobře, pro člověka který se v branži nevyzná ale některé věci jsou více než strašné a laik by si z toho něco mohl odnést – bohužel nic dobrého. Dle mého názoru to zavání spíše veřejným ohrožením pro lidi, kteří se ve financích nepohybují a mohli by se nakazit …. kvalitním zaručeně komplexním řešením …..a začít nakládat se svými penězi….poměrně…nezdravě. Ale je to pouze subjektivní názor. Určitě je v kapitolu spousta kvalitních lidí, bohužel nedostávají až tak kvalitní informace a službu kterou by mohli předat klientovi. Ale takových je na trhu bohužel více. Děkuji za reakce

    • ABC napsal:

      Fajn. Tak si Vás vyzkoušíme. Rodina táta 35let, máma 33let, 2 děti (6 a 3 roky), příjmy 30tis, výdaje 22tis (v tom splátka hypotéky 1,5mil). Mají oba Dynamik 500Kč (200tis smrt úrazem, 200tis trvalky, 30tis těl.pošk.), Dětí Sluníčko 400Kč , PF České spořitelny po 100Kč, všichni ČMSS nové v roce 2008 platí nepravidelně. Ochota investovat nad rámec stávajících výdajů 1000 Kč měsíčně. Co byste jim poradil a co udělal? Ale upřímě. Díky na reakci.

      • I.Balon napsal:

        Přeji hezkou zábavu při řešení nesmyslů. Toto zadání vstupů je totiž naprosto irelevantní, bohužel ovšem v praxi nebo v podobných diskusích běžné. Chybí totiž min. popsat cíle a potřeby, které chce klient řešit, a vlastně i spousta dalších údajů, aby se dala zpracovat komplexní analýza a navrhnout vhodné řešení. Seznam nějakých produktů a částek je pro návrh řešení naprosto nedostatečným podkladem.
        Ale jak jsem psal výše, v praxi to je bohužel to nejběžnější a klienti pak mají jen různé produkty od různých poradců, kdy se jeden předhání před druhým, že něco má nej…, něco má levnější apod.

        Tak si spokojeně diskutujte o ničem.

        Možná ještě malé přirovnání: může mi být obecně jedno, že pšeničný rohlík R1 je levnější a chutnější než rohlík R2, když mám bezlepkovou dietu.

      • I. Balon napsal:

        Jo, a když už si říkáte ABC, tak byste mohl alespoň znát „ABeCedu“ finančního plánování a poradenství. 🙂

  9. Jarda napsal:

    Prý Vám nejde jen o „nabouchat nějaká životka“. V Kapitolu jsem byl jen velmi krátkou dobu a tam nejde o nic jiného, než o nabouchání životka. Co je to za finančního poradce, když investice je jen v rámci investičního životního pojištění. Hlavní heslo Kapitolu – vletět ke klientovi, oblbnout výší naspořené částky na penzi, podepsat a vypadnout. Když se ti to nepovede na první schůzce? Chyba!Úspěšnost obchodu klesá na 30%. ČNB by měla chránit klienty před takovými podvodníky jako je Kapitol.

    • Mirun napsal:

      Souhlasím

      • Tom napsal:

        V průběhu čtení tohoto rozhovoru se mi občas přitížilo…. řekl jsem si …. kdy už ten klient dostane opravdu kvalitní informace a službu 🙁 prodej (špatných) pravidelných investic oproti zaručeně lepší variantě v ižp … nevim jestli mám spíš plakat nebo brečet. Je celkem smutné že spousta takovýchto lidí se může vydávat za finanční poradce.

    • ABC napsal:

      A kde jste byl v Kapitolu? Pod kým? Proč jste tam byl, když víte víc?

    • dami0001 napsal:

      Já tam byl bohužel přes rok. Životka, životka, životka. Dělejte to všude, nikdy nevíte kdo to bude platit…do toho budujte si tým / rozuměj, hledej idioty, kteří budou dělat na Tebe /, a dál se rozvíjej. Nejlépe za svoje peníze. Ne vážně. Byl to rok zušeností, kdy jsem opravdu věřil člověku, o kterém jsem byl přesvědčený, že hraje fér. Až pak jsem zjistil, že lhal i svém vzdělání, pracovních zkušenostech a i rodinných věcech. Prostě blbeček, který se vydával za chudáka, který je ale zcela obětován Kapitolu, a to je jeho životní poslání. Taková životková Matka Tereza.

  10. Petr napsal:

    Tohle si nechte zarámovat:
    když děláme klientům komplexní portfolio, jsme schopni klientům podílový fond zprostředkovat např. v rámci univerzálního životního pojištění Perspektiva 7BN

    • Marten napsal:

      7BN je Investiční životní pojištění – k těm kecům v „článku“, kdyby někdo nevěděl.

  11. Mirun napsal:

    dělat pro kapitol a říkat si finanční pordace, to chce opravdu být buď totální naivka a nedouk, nebo zlatokop. Poradce, který neprodává fondy…xmíchu… prý „jediná závislá firma, co dělá poradenství“ hahaha. Ještě jsem za 12 let své praxe neviděl u klienta od Kapitolu NIC užitečného (případně něco, co by si onen „poradce“ od kapitolu sám koupil…

  12. kolemkoukal napsal:

    vtipne je, jak vsichni zanedbavaji srazkovou dan 15% u investic skrze IZP nebo to, ze klient nevlasti fondy, ale vlastni je pojistovna. ze vyber fondu neni ani nahodou dostatecny. Pokud by nekdo chtel delat poradenstvi, tak nemuze spravovat penize v IZP. To je prece blbost a veri tomu bud absolutni laik a naivka nebo spise to tvrdi alibisticky prasata co spori prez IZP.
    Muze jit o kvalitni zprostredkovani, ale ne o poradenstvi!

  13. Anonym napsal:

    Zdravím pana Hanzla i Ondru Zárubu.
    Vážím si lidí, kteří pracují v tomto oboru čestněji než 80% trhu a je jedno v jakém dresu. Vám Petře děkuji, že pracujete v Kapitolu.

    • Robert napsal:

      Vám Petře děkuji, že pracujete v Kapitolu a neprodáváte (neškodíte) investice přes UŽP jinde. Smutný příběh.

  14. Ondřej Hák napsal:

    Pane Kratochvíle, skutečně mě pobavilo, jak si hezky protiřečíte. Kritizujete „bouchače“ IŽP, zmíníte, jak spousta poradců IŽP používá jako všelék na vše, ale ihned na to jste schopný říct, že nabízíte podílové fondy klientům Kooperativou 7BN :). Mýlím se, když řeknu, že tento produkt je IŽP? Nebo chcete utéct tvrzením, že v názvu 7BN je univezální životní pojištění a vy proto neboucháte IŽP, ale UŽP?

    Poté i Vaše „komplexní“ řešení s krytím rizik klienta… Proto dle Vašich tvrzení předpokládám, že klientovi nabízíte převážně rizikové ŽP a na stáří spoříte v rámci PP nebo DP… Ano, skutečně? Poté skutečně gratuluji pro Vaši „komplexnost“.

  15. Martin z Partners napsal:

    Na všechno je všelék IŽP 7BN. Tam jsou prý i fondy
    “ které nikdy neklesají“. Modelový výpočet pro zhodnocení částo mívá i 15% ročně, klienti platí přemrštěné částky do IŽP( v lepším případě). V horším do KŽP. Říkají si finanční poradci a totálně, ale totálně manipulují klienty a jejich prodejní systém připomíná to co v ZFP. Nabouchat u klienta životky a rychle pryč. Bohužel jinou zušenost (kladnou) jsem zatím na Olomoucku a Přerovsku s Kapitolem za 4 roky působení neměl.
    Ale věřím, že by se tam našlo i pár těch, co chtějí svou práci dělat dobře, ale v tom případě nechápu, proč jsou v Kapitolu.

  16. Zbyněk Svěrkoš napsal:

    bude trvat legislativně-poradenský (s prominutím) bordel, že jeden na investice musí absolvovat extra zkoušky a druhý je seká bez tohoto a bez nutnosti babrat se s rizikovým profilem klienta ? Notabene v horší podobě. Jak dlouho zde ještě bude trvat stav, že je možno se vesele chlubit tím, jak jsme v té naši firmě výborní poradci a nechybí nám spousta produktů, což nás ale ve své podstatě diskvalifikuje z poradenství v jeho smyslu slova, což ale nebrání servírovat to dokonce snad jako výhodu ??!! Je problém v legislativě, v regulátorovi nebo v obojím ?? Pečou na to zvysoka úředníci ČNB, protože jim to tabulkové platy nijak nezmění anebo nemají k dispozici oporu v dobré prováděcí legislativě, takže nemůžou, i kdyby chtěli ? Mifid je na toto asi bezzubý, to je zas jen další eurobyrokracie navíc od europapalášů a týká se zas jen investic, co ? (berte názor jako laický….)

    • Radek napsal:

      Víte, pojišťovny mají hodně silné lobby… a tak si zařídily, aby se MiFID na ně nevztahoval :-(.

  17. Vizionář napsal:

    Kapitol má velkou výhodu,totiž exklusivní podporu silné skupiny Kooperativa. OVB tomu nemůže konkurovat,protože Deutsche Ring je tady slabá pojišťovna. AWD má zase smůlu že Swiss Live v České republice nefunguje.

    Jediní Partners pochopili,že bez silného finančního partnera za zády nemúžou přežít konkurenci Kooperativy!!!!!!!Proto se dohodli s UniCredit Bank a jsou jejím exklusivním distributorem. Radim Lukeš na svém blogu sám přiznává,že dělají většinu hypoték pro UniCredit, klientům prodávají jejich zvýhodněné účty. Taky budou mít na podzim exklusivní fondy UniCredit. Kapitolu bude brzo konkurovat jen Partners. Ostatní na nás nemají!!!!!

    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

      hmm, jen škoda, že poradenství se z tohoto jaksi vytrácí (ve smyslu svého slova…)

    • Anonym napsal:

      Můžete nám dát odkaz na blog Radima Lukeše?
      Docela jste mě pobavil, že nikdo nemůže přežít konkurenci Kooperativy:-)
      Jak říkal pan Kratochvíl, měl by jste otevřít oči….

    • Bývalý Kapitolák napsal:

      To si akorát myslíte, že máte za sebou VIG. Úplně stejné produkty může prodávat i OVB atd. O exkluzivitě se Vám akorát tak kecá! A to už vůbec nemluvím o provizích. Kapitol není žádná poradenská firma, ale snůška vyčůraných zmetků, kteří lidi zblbnou, vycucají jejich rodiny a kamarády, a pak Vás vykopnou. Kvůli neschopnosti. Ono jim nejde někoho něco učit, potřebují jenom nové duše. Nic víc, nic míň.

  18. skvělý napsal:

    Ahoj Petře. NApsal jsi to výborně. Reakce jsou pěkně barvité. BAvím se tím, jak nás mají za b…Když jsme takový diletanti, tak proč nás neustále oslovují ať jdeme k nim. Není to tím, že naší práci umíme lépe?! Jen tak dál Petře. K.

    • Jarda napsal:

      Až vylezeš z té pr…, nezapomeň si umýt hlavu.

      • ABC napsal:

        Tak jmenuj, hrdino. Nebo si posr…. až za ušima?
        Kritizovat umí každej. Nebo závidíš? Kapitol neznáš, protože pokud jsi normální, tak bys tohle nenapsal.

        • Jarda napsal:

          Kapitol znám až moc dobře. Vydržel jsem tak asi 6 týdnů a rychle jsem z té podvodné firmy zmizel. Vše co pan Kratochvíl píše jsou kecy.

          • Bývalý Kapitolák napsal:

            Jardo díky, já tam bohužel vydržel skoro rok. Zkušenost za cca 140 000,-Kč. Ředitele dělal bývalý instalatér. Pán byl sice výborný psycholog, ale když jsi ho poznal blíž, tak debil na entou.

    • muri napsal:

      není to tím, že to umíte nejlépe ale tím že máte zažitou diktaturskou strategii v hlavě. Pokud Vás vezmou v nezávislé společnosti máte problém!!!!! neumíte nic než produkty Kooperativy, další pojištovny jen v rámci tkzv.analýzy odhadujete!!!Klienta oblebnete a pak jdou smlouvy do storna.To je kvalitní poradenství Kapitolu!!!!! Závěr – Kdo přetahne Kapitoláka do své společnosti, má alespon záruku, že jediné co umí, tak umí dělat, to je vše. A pan Kratochvíl? P%eknej podrazák co se týká jeho kolegů, to je o něm všeobecně známé.NEVÍM JAK VYBÍRALI NEJLEPŠÍ PORADCE, NĚJAK TOMU NEROZUMÍM………….

      • Strakonice, Písek napsal:

        Musím s Vámi pouze souhlasit. Lidé z Kapitolu umí opravdu dřít, protože musí! Jedině co umí je prodávat, tak z vlastní zkušenosti vím, že jsou lepší zaučit lidi bez zkušeností, protože „Kapitoláky“ odnaučit prodeji………………! A pan Kratochvíl? Má hodně ostré lokty a docela mu jdou i pěkně výhrůžky! Jeho pravidelný servis je pouze o navyšování smluv a nebo rušení starých smluv a přepracování na nové (7BN), jak jinak!!! A spousty nespokojených klientů………… luxusní nejlepší poradce (prodejce) Kapitolu

    • Bývalý Kapitolák napsal:

      Dobře to Peťulka napsal, já bych se snad i vrátil jak jsem dojatý. Ty chomoute, když jsi tak strašně dobrej, tak se udělej sám pro sebe,ne? Proč svojí chytrostí živíš ostatní. A že živíš!!!

  19. Jan Šimek napsal:

    Pane Kratochvíle, prosím o reakci. Velmi často se setkávám s prací lidí, kteří jsou z Kapitolu. Nejsou to veselé finanční analýzy. Hitem jsou již tradičně důchodovky a kapitálovky dražší než přímo od KP. Prosím, objasněte mi dále, co je to za myšlení tvůrců 7BN, když se může/má/musí zprostředkovatel vzdát velké části své provize použitím institutu „zvýhodněné pojistné“. Jaký má smysl vést konkurenční boj proti jiným IŽP takto? Proč my z jiných sítí stejný institut použít nemůžeme? Mně jej webová modelační kalkulačka pro 7BN neumožní použít. Poradce z KP či od vás může, ale to je proti smyslu a účelu počátečních nákladů. To pak vede k tomu, že vyhrává poradce co žere trávu a řeší všechno přes Perspektivu, podobně jako plukovník Grienstein ze Švejka na vše ordinoval klystýr a chinin.

    Vaše vyjádření, že jste rád za to, že děláte exclusivně jednu či dvě pojišťovny, mi bere dech. Také to, že vám nechybí přímé investice do OPF. Proč vydáváte za přednost to, co vás vylučuje z poradenské komunity? Jste bohužel jen pojišťováci dvou pojišťoven, při vší úctě k vám osobně, jinak projevujete sympatické názory. Také neznám pojistné podmínky produktů desítek pojišťoven najednou a kdykoliv, věřte mi! Ale mohu se je naučit, je-li třeba. Vy nemůžete a asi ani nesmíte či nechcete. Kapitol je dle mého soudu jen stroj na prodej produktů, jakkoliv dobrý, ale pořád jen stroj maskující prodej poradenstvím. Nic více. Proto byste měl zvážit, zda vám v něm nedochází kyslík. Jistě se stanete jinde velmi dobrým poradcem. Tímto vás nelanařím do Fincentra, ale je mi líto tolika rozporů u toho, kdo je vybrán jako jejich nejlepší…

    • Radek napsal:

      „Kapitol je dle mého soudu jen stroj na prodej produktů, jakkoliv dobrý, ale pořád jen stroj maskující prodej poradenstvím.“
      – bráno do důsledku, tak to je každá finančně poradenská (zprostředkovatelská) MLM firma…
      – podle mého názoru to ale neznamená, že poradce nemůže dělat opravdu kvalitní poradenství

      • Radek 2 napsal:

        Nesouhlasim. Je to o společnosti a ředitelství.Takový malý Kapitol je např. ředitelství Křena a Zoubka v OVB.

    • skvělý napsal:

      jistě máte v mnohém pravdu. Je dobře, že nás takhle podceňujete. Je to naše výhoda.

      I bez opf umím klientovi vydělat dost na to, abych strčil opf do kapsy kdykoli si vzpomenu.

      • Kolemjdoucí napsal:

        více než ve kterých konrétních OPF a které k tomu použijete? Buďte konkrétní, jinak je to jen bezduché tlachání …

      • vasek napsal:

        hustýýýý 🙂 a pojištění 7BN je ten zázrak? 🙂

      • Petr napsal:

        Skvěle jsem se po přečění Vašeho příspěvku pobavil.
        Můžete mi tedy říct, kolik jste třeba vydělal svým klientům za posledních 15 let?
        A abych to trošku rozproudil: určitě svým klientům nevyděláte nic za 2-3 roky po uzavření jakéhokoliv rezervotvorného životního pojištění, protože v tomto obdbobí jde většinová část zaplaceného pojistného do provizí atp.
        Takže čím prosím chcete strčit OPF do kapsy v prvních 2 až třech letech, když se tak kasáte?

        • Radek napsal:

          Mno, když necháte klienta předplatit poplatky u OPF, tak je to vlastně téměř totéž.

          • vasek napsal:

            předplácené vstupní poplatky na 2-3 roky ??

            • Radek napsal:

              Ne, jsou-li předplácené, jsou předplácené na celou dobu pravidelného investování. Ale platí se buď najednou, nebo jejich úhrada může být rozložena v čase (řádově na 2 – 3 roky).

              • vasek napsal:

                Ale v tom příspěvku výše je zmíněno období 2-3 roky jako doba k měření výkonnosti. Tudíž nerozumím tomu, proč berete do úvahy nástroje pravidelného investování, které se dají sjednávat snad minimálně na 5 let? Jen jsem nepochopil tu asociaci 🙂

                • Mirun napsal:

                  „předplacené poplatky“ – dlaší lahůdka z nabídky „poradců“ – pořádd jsem nechápal, k čemu je to dobré – a už vím – k provizi 😀

                  Tuhle zrůdnost překonává dnes snad již jen NOVINKA – kombinace OPF s hypotékou…

                  • vasek napsal:

                    tou kombinací myslíte něco jako když se dělá do kombíku IŽP+hypo?
                    Nebo libovolné podílové fondy a hypotéka?
                    Pokud se budeme bavit o té druhé možnosti – tak pokud OPF vydělávají dlouhodobě více než je nákladovost hypotéky, tak matematicky to vychází na úsporu,ne?

                    • Mirun napsal:

                      Správná poznámka „pokud OPF“ vydělávají, nicméně zde se bohužel jedná o starého dobrého „kombíka“ na druhou 😀 – bance se platí jen úrok, jistina zůstává – už s tím zase nějací chytráci přišli…

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Jenže je přece jen rozdíl, jestli tu jistinu kumulujete v IŽP nebo programu pravidelných investic (tuším od Consequ). Jistě riziko investice z podstaty je tam vždy, ale nákladovost je přece jen rozdílná. Jenže nesmíte hodnotit to, že „to“ třeba 5 let nevydělává. Je to obdobné, jak třeba při závodech F1. Jeden vyjede s plnou a druhý s poloprázdnou nádrží. Hodnotit pak, že po pěti kolech je ten s plnou nádrží třeba předposlední je hodnocení o ničem. Hodnotit závod třeba na 60 kol po pár kolech je nesmysl, když strategie začne pracovat později… Ale typický český investor, kterému nenasytně svítí v očích doláče strýce Skrblíka, když vidí vysoké růsty a začne nadávat na podvodníky, když dojde k prvnímu propadu, by do ničeho takového jít neměl, to souhlasím …. Tu konstrukci musíte v prvé řadě unést mentálně a vědět v každém momentu, že je to investice a pořád platí, že není na 100% garantována plná návratnost ….

                    • Mirun napsal:

                      …a proto mi připadá pro český trh naprosto nevhodná…nemluvě o statistikách (prům hypotéky refinancována/splacena za cca 8 let), měnící se situaci v dané rodině atd atd…myslím si, že je to jen další bouda jak zblbnout klienta na pohádce o „nákladovosti“ a vytáhnout z něj peníze hned (předpokládám, že tam bude předplacený poplatek…)

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Poradenství děláte u jednotlivce (rodiny), ne na trhu. Třeba 9 lidí to v hlavě neunese a desátý ano… Má to výhody, má to rizika… Že k tomu vnitřně sám netíhnete je otázka individuální … Ano, pro mnoho (asi většinu) běžné populace to není, ale většina nejsou všichni …
                      A jestli vytáhnout peníze hned nebo ne je v konstrukci hypo+OPF investice druhotná věc. Alternativou je totiž jen to, že ty peníze rovnou a hned odevzdáte bance na splátce bez jakékoliv konstrukce hypo+investice. Je úplně jedno, jestli tam v tomto případě je předplaceno, protože tady se pouštíte do dlouhodobého běhu a investice od dluhu zde nelze oddělovat. Při samostatné pravidelné investici to má smysl pitvat, při této kombinaci moc ne…. Samozřejmě by bylo lepší nepředplácet, ale hlavní podstata konstrukce leží jinde.

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Zapomněl jsem uvést ještě dost citelnou nevýhodu, která není dnes bezprostředně finanční, ale může se ve finanční přeměnit v čase – a sice, že tou konstrukcí se uvazujete k jedné bance na celou dobu hypotéky. Za dnešní situace na trhu, v časeto tak třeba nebude, to dnes nikdo neví. To vidím jako dost citelnou nevýhodu.

                    • Mirun napsal:

                      …když pominu „detail“ zhodnocení, jak ho vedle hezky rozebral p.Záruba, pak ta dlouhodobost kombinace je natolik riskantní, že reálná výhodnost pro jakoukoli „rodinu“ se limitně blíží nule 🙂

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Ale vždyť já neříkám, že to nemá rizika. Jenže to je řeč už jinde, než o nějakých předplacených poplatcích…

                    • Ondřej Záruba napsal:

                      Tak to teda matematicky na úsporu nevypadá.Porovnáváte sazby,ale úrok(respektive výnos) se rovná sazba x základ.A ten hypotéky startuje na začátku na velké částce,zatímco u akumulace začíná na 0.Nominálně zaplatíte na úrocích bance 2x víc,to zvyšuje měsíční zátěž,která je větší než u anuity,u anuity byste mohl mít taky pravidelné investování ve výši,aby se dorovnalo to měsíční zatížení na stejnou úroveň.A nenesl byste riziko a i tak byste tam nashromáždil víc peněz, díky tomu, že by na investování zbylo víc.

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Máte na mysli stav: Vezmu co nejvyšší úvěr, vlastní zdroje neumrtvím do bydlení,ale investuji na stejný horizont jako hypo, ten úvěr natáhnu na co nejdéle (snížím měsíční splátku, ačkoliv nominálně zaplatím na úrocích víc) a paralelně ještě budu investovat měsíčně vedle (ale není to konstrukce s velkou splátkou na konci, splácím úrok i jistinu – třeba anuitně) ??

                      To je, myslím, přece jen plošněji použitelné pro více lidí, pokud se teda natvrdo nebojí jakýchkoliv investic ….. Může to úvěr zajímavě slevnit a přitom to ponechává velmi dobrou manévrovací schopnost v čase ….

                    • Mirun napsal:

                      třeba tak (pokud je v rodině dostatečný počet rodných čísel, pak přes stav. spoř. (i po budoucí úpravě podmínek…)

                    • vasek napsal:

                      jste si jist? mám pocit, že průměrná výkonnost stavebka po úpravách je kolem 4 % p.a.(?)

                    • vasek napsal:

                      jak by řekl klasik: “ a vo vo tom to je“ 🙂

                  • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                    Je férové pak ale též říct, že při předplácení je na celkovém objemu poplatku sleva a není to jen tak černobílé, jako vaše vidění. Je úplně jiná věc, že na dlouhou trať je asi lepší nepředplácet (i se slevou). Na kratší období pár let není předplacení nijak velký problém. Za slevu, samozřejmě. Kolik jste ochoten zaplatit poradci přímý honorář, když máte problém s provizemi ?

      • skvělýýýý napsal:

        A už jste si někdy vzpomněl ? 😉
        Doufám, že tleskáte na seminářích v první řadě …….

    • PT napsal:

      Pane Hanzle, to je jednoduché, tím je Vám sdělováno, že byste měl jít pracovat do Kapitolu, abyste měl zvýhodněné pojistné. Možná Vás může uklidnit to, že v limit v Kapitolu moc ohlasu a užití nemá :). Sám jsem neviděl ještě 6BN, 7BN od Kapitolu se sníženou provizí.

    • Hans napsal:

      Líbí se mi neustálé útoky na Kapitol, ale to, čím tady Kapitol pošpiňujete se děje na trhu u všech firem. Za šest let mojí práce v pojišťovnictví jsem se setkal nesčetněkrát s plány poradců „nezávislých“ společností ve kterých měl klient uzavřeno IŽP za 1000,- s pojistnou částkou na smrt na 2000,- a jinak pouze investici. Nic jiného, žádné rizikové pojištění, žádný OPF a jako třešničku na dortu, si klient myslí že má úrazovku. Když čtu reakce lidí z OVB jak se v Kapitolu bouchají pouze investička a poté navštívím klientku, která má od OVB uzavřenu Perspektivu na částku 2000,- měsíčné s životkou na 50000,- bez dalších rizik s tím, že to to nejlepší spoření a příště navštívíte klienta, kterému poradce stejné společnosti poradil Perspektivu zrušit, protože nejlepší byl Clever za 2000,- měsíčně, tak nevím co si o tom myslet(A hlavně nepiště že jde o nastavení konkrétního případu u klienta.To bych bral, kdyby v těch smlouvách bylo nějaké krytí)
      Nebo jaký má význam klientovi po roce zrušit IŽP a nahradit ho jíným IŽP se stejným krytím, pouze od jíné společnosti. To je to vaše super poradenství?
      Když poradce Broker consulting udělá v rodině pojistku flexi, kde pojistí živitele rodiny na 100,-denní odškodné v případě úrazu a jeho děti na 200,-. Klient se zhrozil, když si zlomil nohu a jako truhlář nemohl 3měsíce do práce a následné mu přišly peníze z pojistky, na které spoléhal.
      Já bych poradil každému, ať si nejdříve zamete před svým prahem a potom teprve útočí na jiné společnosti.
      A mimochodem, když se budete bavit na rovinu se zástupci jednotlivích společností osobně, tak se dostanete k tomu, že ty IŽP musejí uzavírat, protože přeci z něčeho žít musejí a každý má nad sebou vedoucího, který musí vedení a to následně akcionářům vykazovat nějaký zisk.

      PS: pro pisatele který viděl 7BN na 15%. v kalkulačním programu nejde toto zhodnocení nastavit. Je tam max 10%, s tím že je poradcům doporučováno nastavovat u rizikovéjších fondů max 7%

  20. Pavel Dobeš napsal:

    Je pravda, že o nabídce podílových fondů Kapitolu a BN pojistkách bysme mohli vést dlouhé diskuse. Pan Kratochvíl ale velmi výstižně popsal to, co snad trápí každého kvalitního poradce. A to je ten hyenismus v našem oboru!!! Kdejaká „socka“ si hraje na poradce, obírá klienty a škodí nám všem. Vzpomeňte na OVB, Partners, AWD…Naprosto s panem Kratochvílem souhlasím a jeho přístup se mi líbí. Akorát se divím, že takový poradce pracuje právě v Kapitolu!!! Že ho práce pro Kapitol, ty jejich „lži“ o BN atp.. ještě neodradily. Přeju ať se Vám ještě dlouho dobře dýchá za Kapitol, anebo nechtělo by to změnu? 🙂

  21. Ondřej Záruba napsal:

    Je pravda,že hodně firem má fondy v portfoliu jen kvůli PR.Na druhou stranu ta argumentace s těma výběrama z OPF je taková berlička maximalizace obratu.Dovolil bych se ale komentovat je ten výrok pana Kratochvíla, že mu OPF nechybí.Je to hrubé zanedbání investičních rizik.Navíc to s tím investičním dotazníkem je nešvar velmi nepěkný.OPF nejsou totiž pouze v průměru levnější, ale jsou také likvidnější a méně rizikové než jejich identické klony v pojišťovnách.Ovšem na Písecku…..Tam budou lidi spokojení i se 7BN a ty jednodušší fondy jsou na ně moc složité, protože se spálili s Viktorem:-)

  22. Anonym napsal:

    Pane Kratochvíle, společnost Kapitol opravdu nemá kompletní portfolio, protože neděláte pravidelné investice přes OPF. S tím souvisí i to, že „poradci“ z Kapitolu nemají odborné zkoušky na investice u ČNB. A s tím souvisí i to, že veškeré investice děláte přes pojištění a nevyplňujete s klientem investiční dotazník. Dle mého názoru to je velká nevýhoda a chyba. Máte samozřejmě pravdu v tom, že dost lidí se investic bojí a radši dají peníze do pojistky, kde si „výhodně“ spoří, ale to přece je práce poradce, aby to klientovi vysvětlil, že je výhodnější zhodnocovat peníze přes investiční společnosti. Předpokládám ale, že máte i bonitní klienty, kteří se nebojí a disciplína u nich je, a tady si myslím, že jsou přímé investice bez pojišťovny na místě!!!!
    A o otevření očí víme své, pane Kratochvíle.
    Dva mí známí, kteří byli nějaký čas v Kapitolu, pochopili, že heslem Kapitolu je “ Všechny peníze do Perspektivy“.

    • mudr. lant napsal:

      Úsměvný komentář.

      1. Absolutně nevíte, jestli náhodou někdo z kapitolu není i obchodním zástupcem třeba ČP Investu.
      2. Chybně se domníváte, že přítomnost opf v produktovém portfoliu vede nutně k jejich nabízení.

      • poradce napsal:

        1, kapitol ma exklusivitu, tak proc by poradce kapitolu mel být zástupcem CP investu, to trochu smrdí, ne???

        • Radek napsal:

          Souhlas. Na druhou stranu pro klienta lze najít i produkty mimo své produktové portfolio (a nebýt na tom bit).

      • Radek napsal:

        ad 2. Bohužel až příliš pravdivé… :-(. A když už jsou nabízeny, tak velmi často špatně.

      • Anonym napsal:

        1) to ale není podstatné, protože to určitě není systémový prvek. Myslím, že by ale taková spolupráce asi byla v rozporu s mandátní smlouvou. A i kdyby to nebylo v rozporu s mandátní smlouvou, jakého procenta „poradců“ Kapitolu by se to týkalo?
        2) Já se nedomnívám, jen jsem psal o portfoliu, že není kompletní. Jestli se pak přímé investice prodávají a nebo ne, to už je jiná věc.

    • Roman Š. napsal:

      Byl jsem u Kapitolu jen 4 měsíce (v roce 2008) a také jsem byl překvapen, když mi můj vedoucí připravil finanční plán pro mou rodinu (6krát PERSPEKTIVA 4BN a každé okolo 3000 Kč měsíční platby). Naštěstí jsem to ani já ani můj brácha neuzavřeli.

    • Hans napsal:

      Tak samo můžeme psát, že známý mého kamaráda odešel z OVB, protože ho nebavilo to do posledního slovíčka naučené jednání s klientem, které musel dodržovat. V každé společností jsou dobří a špatní lidé. A s OPF se u klientů setkávám málokdy. Navštěvuji hodně klientů kde pracovali „nezávislí“ poradci(závislí na tom, co má jejich společnost nasmlouváno za instituce) a mají většinou taky pouze IŽP.
      U jednoho klienta poradce Partners udělá smlouvy od nějakých společností, poradce OVB zase od jiných a poradce fincentra zase od jiných, podle toho, koho mají nasmlouváno. Jak to, že nezavíslí poradci, neudělají výstup pro stejného klienta skoro stejně, když všechny tyto společnosti se honosí tím, že mají v portfoliu ty nejlepší produkty. To by se mělo alespoń trochu v řešení sejít.

  23. Jakub napsal:

    Nízkonákladové IŽP, to bude něco jako tučňák na Sahaře ne?Ještě přihodit jednu kapitálovku a řešení je hotové a vyvážené i bez OPF!Skvělé!

  24. Pavel napsal:

    „Několikrát jsem se setkal s tím, že klient má investiční životní pojištění, ale myslí si, že má bezpoplatkový účet s osmiprocentní garancí.“ S tím se setkávám také ,ale výhradně u klientů s čertíkem

    • Radek napsal:

      V Kapitolu nejsou přece finanční poradci, ale obchodní zástupci Kooperativy a ČS! Cituji :Několikrát jsem se setkal s tím, že klient má investiční životní pojištění, ale myslí si, že má bezpoplatkový účet s osmiprocentní garancí.“ Omyl pane Kratochvíle, Váš klient (Kapitolu) mi říkal 28 %. Vydáváte IŽP za vkladní knížku už dlouho. Co práce máme po vás hlavně v České Lípě, co takových vkladních knížek „napravujeme“.

      • Petr Kratochvíl napsal:

        Díky za Vaši reakci. Rozhovor s Petrem Zámečníkem měl dané téma. Proto jsem „ventiloval“ pouze svůj přístup ke klientovi, své pracovní postupy, své zkušenosti, své poznatky z praxe. Jsme velká společnost, takže asi chápete, že nemohu dát ruku do ohně za každého poradce či manažera Kapitolu. Nejsem v tomto směru naivní. Každopádně to, co píšete o práci Kapitolu v České Lípě (pokud je to pravda), také odsuzuji. Hezký den 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.