CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Fincentrum vystoupilo z AFIZu

 


 

Vystoupení z asociace může být vždy vnímáno rozporuplně. Společnost, která se dostane mimo dosah samoregulace pod dohledem asociace může vzbuzovat nedůvěru. „Role asociace je nepostradatelná,“ uvedl v loňském rozhovoru pro server Investujeme.cz Vincent J. Derudder, tehdejší generální sekretář FECIF. Co za důvody vedlo Fincentrum v čele s Petrem Stuchlíkem k odchodu z AFIZu?

Petr Stuchlík stál v pozici předsedy představenstva AFIZ. Podle prohlášení na valné hromadě AFIZu nevidí naplnění hlavního cíle asociace: „Prvotním cílem Asociace je „rozvoj služeb na finančním trhu a zvyšování ochrany spotřebitelů“. Jak se ukázalo na případu společnosti OVB a jejího poradce Lukáše Štorka, je v této věci AFIZ bezmocný. Pan Štork je dodnes nejlepším a oslavovaným zprostředkovatelem OVB a s plnou podporou vedení OVB kazí jméno poctivým finančním poradcům této společnosti, jakož i celého trhu. Co zmohl AFIZ? Nic, reálně vůbec nic. Bohužel.“

Zároveň v prohlášení Petr Stuchlík nešetří kritikou dalších členů AFIZ: „V posledním roce se navíc stále více korporátních členů AFIZ domnívá, že mlčet o podobných problémech v odvětví je tou správnou cestou.“

Jedním z uváděných důvodů je finanční náročnost členství bez odpovídajícího efektu. „Dlouhodobě se mi také nepodařilo prosadit názor, že AFIZ by měl být nákladově efektivnější a především založen na financování ze strany korporátních členů,“ uvádí Petr Stuchlík v prohlášení.

TIP: Prohlášení Petra Stuchlíka k odchodu Fincentra z AFIZu

REKLAMA

Odchod Fincentra se nesetkal s pochopením ostatních představitelů AFIZu. Oficiální stanovisko AFIZu ještě není k dispozici. K našemu dotazu se ale vyjádřila Marta Gellová, generální serkretář AFIZ: „AFIZ připravuje tiskovou zprávu, která bude vydána zítra. Pan Stuchlík předložil svou rezignaci a žádost o ukončení členství Fincentra na představenstvu, které předcházelo valné hromadě, což nám samozřejmě velmi zkomplikovalo situaci na celé valné hromadě. Rozhodně toto jednání pana Stuchlíka nepovažuji za férové.“

„Jsou to burani,“ prohlásil na adresu Fincentra Petr Borkovec z Partners a dodal: „Bylo extrémně neslušné vyjít z AFIZu pět minut před předsednictvem a hodinu před valnou hromadou. Ani jejich vlastní zemští ředitelé to nevěděli. Krom toho tisková zpráva šla dávno předtím. Podle mě je to hodně neslušné chování, které odpovídá tomu, co se od Fincentra dá čekat. Jen dokázali, že jsou takoví, jací jsou.“

Poměrně smířlivý názor pronesl Vladimír Poliak, zakladatel a předseda dozorčí rady ZFP akademie: „Každá firma může sama rozhodnout o svém směřování a kterým směrem se bude dál ubírat. Je to trošičku sólistické rozhodnutí, které překvapilo hodně lidí, na druhou stranu pokud se oni mezi námi necítili komfortně a zpochybnili fungování a principy AFIZu, tak učinili rozhodnutí, které učinili.“

Zklamáním byl odchod i pro Vincenta J. Deruddera z FECIFu. „Osobně jsem přesvědčen, a řekl jsem to také Petrovi, že by všechny společnosti v oboru měly držet při sobě. Mě osobně mrzí, že Fincentrum opustilo AFIZ. Nechci rozebírat, zda jsou důvody rozhodnutí dobré či špatné. Všichni členové odvětví by měli držet pohromadě a zkusit zapomenout na osobní nesváry mezi lidmi, neboť musíme především hájit a propagovat naše odvětví,“ uvedl k odchodu Vincent J. Derudder, prezident evropské asociace FECIF, a dodal: „Věřím, že se najde možnost další spolupráce mezi Fincentrem a ostatními.“

REKLAMA

Odchod Fincentra z AFIZu není zdaleka prvním odchodem velké společnosti z asociace. Již pod nánosem času leží odchod AWD, Broker Consulting a některých dalších společností, které následně založily „konkurenční“ a nákladově střídmější asociaci USF ČR. Jedním z jejich důvodů (vedle názorových rozporů) byla též přílišná finanční náročnost administrativy a realizovaných projektů asociace.

K USF ČR se v nedávné době připojilo též OVB, které z AFIZu odešlo po obdržení sankcí za etické prohřešky a neexistenci kontrolních mechanismů. Podle dostupných informací Fincentrum v současnosti sankcím ze strany asociace nečelilo a nelze tedy předpokládat, že by se za vystoupením z AFIZu skrývala hrozba postihu či snaha o ztížení dohledu nad fungováním společnosti. „Žádná sankce Fincentru nehrozila, nicméně jsme dlouhodobě nebyli spokojeni s praktikami Fincentra jako společnosti na finančním trhu. Bylo to předmětem několika jednání představenstva, kde Petr Stuchlík jak předseda představenstva byl, takže měl možnost setkat se s názory členů představenstva i asociace,“ uvedla Marta Gellová. Zmiňované praktiky se týkaly přetahování poradců z jiných poradenských společností a souvisejících efektů s tím spojených.

Pro klienty Fincentra není vystoupení společnosti z AFIZu dobrou zprávou. V případě zamítnutých stížností ze strany Fincentra se mohli obrátit na asociaci, která stála ve sporu v pozici arbitra či smírčího orgánu. Tato možnost nyní padá – a pokud klienti s reklamací neuspějí u finančně poradenské společnosti, budou se muset obrátit přímo na Českou národní banku.

Fincentrum působí vedle České republiky též na Slovensku, kde je přidruženým členem asociace AFISP. Tu ovšem opouštět v dohledné době nehodlá. „AFISP v době pravidelných změn legislativy přináší členským organizacím nezanedbatelnou hodnotu,“ říká Petr Stuchlík k našemu dotazu.

Stejně tak Fincentrum uvádí, že zůstává členem evropské asociace FECIF, která sdružuje jak jednotlivé asociace finančně poradenských společností, tak samotné finančně poradenské společnosti.

Na názor jsme se zeptali též Petra Fejtka, šéfredaktora časopisu Finanční poradce: „Myslím, že vystoupení Fincentra z AFIZ nebude mít žádné dramatické důsledky. Že mají různé poradenské firmy různé názory jak na vlastní obchod, tak na roli asociací, je známo – a je to do značné míry normální. Na jednu stranu se hovořilo již delší dobu, že FTC se nechce podřídit některým konsensuálním (odhlasovaným) rozhodnutím AFIZ, na druhé straně jsou členy AFIZ i firmy, které mají k solidnímu poradenství hodně daleko.“

Podle Petra Fejtka může mít odchod Fincentra i pozitivní efekt: „Paradoxně by však současná situace nakonec mohla stát určitým impulsem ke sjednocení obou asociací, což by bylo jistě pro trh přínosné. Zda by se pak urychlila cesta od „společného jmenovatele“ k reálné kultivaci trhu, zůstává však ve hvězdách. Dokud budou předplacené provize za „lepší spoření“ rezervotvorných nesmyslů ovládat trh, nevidím blízkou budoucnost nijak růžově.“

Loading

Vstoupit do diskuze 83 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Karel Šulc - Fincentrum

Karel Šulc: Ve strategiích ETF Constellation nabídneme aktivně řízené jednorázové i pravidelné investice

Divize Fincentrum bude rozvíjet investiční poradenství. V rámci této změny nabídne nejprve jednorázové, ale následně i pravidelné investice prostřednictvím strategií ETF Constellation, využívajících investiční signály BlackRock. Co změna přinese pro klienty i pro jejich poradce? Odpovídá Karel Šulc, místopředseda představenstva společnosti Fincentrum & Swiss Life Select a.s.

Text: Petr Zámečník

17. 09. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Logik Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Blázen

    9 prosince, 2010

    Bouchači Flexi ČS :-)) Chachacha :-)))

    Odpovědět

  • Ondřej Šmolík

    9 prosince, 2010

    Kde?

    Odpovědět

  • Poradce

    9 prosince, 2010

    Až jednou někdo fotbalistům vysvětlí co jim Stuchlík s Nejedlým naordinovali tak si místo meruny budou kopat s hlavama „poradců“ z Fincentra.

    Odpovědět

  • Ondřej Šmolík

    9 prosince, 2010

    Důvod pane poradče? Co má tento článek společného s fotbalisti? Možná krom toho že si chcete anonymně kopnou vy…

    Odpovědět

  • Poradce

    9 prosince, 2010

    Důvod je jednoduchý – když si fotbalista místo IŽP uzavře čistou úrazovku ušetří hodně peněz které prostřednictvím IŽP požírá Fincentrum a zbude mu teda i více na přímý příspěvek do klubu. Všcihni by na tom vydělali teda samozřejmě kromě autorů „geniálního“ produktu z Fincentra.

    Odpovědět

  • I.A třída

    9 prosince, 2010

    Akorátže tak to nikdo nedělá.Teoreticky máte pravdu.Jenže prakticky do klubu žádný hráč příspěvek nedá pokud není nějak donucen.Vím to z vlastí zkušenosti.

    Odpovědět

  • 9 prosince, 2010

    Co se divíte? AFIZ selhal. Stojí velké peníze a nezmůže nic. Místo aby se zaměřil hlavně na lobbování a hájení zájmu zprostředkovatelů, tak utápí spoustu času a peněz ve vzdělávání a jiných věcech, které si mají firmy řešit sami. My jsme dynamická firma, která má zájem na kultivaci trhu, ať si tyrkysové děti a jejich narcisní či paroubkovští šéfové tvrdí, co chtějí. Jak chcete kultivovat trh, když vedle vás sedí taková monstra jako Kapitol či ZFP? Jakékoli rozumné rozhodnutí nemá šanci na to, aby prošlo. Vždyť v Afizu jsou jen dvě poradenské společnosti: Fincentrum a Pampers, pardon Partners.
    Jako zemští ředitelé jsme informaci dostali, mailem. To že někdo nebyl na mailu se nedá nic dělat. Chápu, že vedení muselo s informací naložit opatrně a nevytroubit to dopředu do sítě, protože by to Afiz věděl asi dříve, než by měl. Většina zemských ředitelů to věděla, tak prosím pana Poďobaného s bazénem se Swarowského křišťály, ať nezevšeobecňuje. Rozumní lidé se nedají vymývat tak jako děti. Místo osočování jiných lidí by se měl zamyslet nejdřív nad sebou a nechovat se jako obhroublý buran třeba ke svému řidiči a svým ostatním kolegům.

    Odpovědět

  • dobře informovaný zdroj

    9 prosince, 2010

    Tenhle výlev pana zemského ředitele Fincentra přesně dokumentuje úroveň této firmy kterou pan Borkovec výstižně označil za buranství.
    Pan Stuchlík zapomněl svým ovečkám sdělit že byl rok naprosto pasivním předsedou představenstva AFIZU nikdy tam nepřednesl žádný konkrétní návrh jenom pasivně odřídil to co připravili jiní a koukal aby mohl co nejdřív odejít, nikdy nebyl v ničem přehlasován protože nikdy s ničím nepřišel! To jsou nesporná fakta kdykoliv prokazatelná zápisy podepsanými osobně panem Stuchlíkem. Ve vzdělávání AFIZ žádné peníze neutápí protože semináře se samofinacují a naopak přinášejí AFIZ zisk.
    A až se provalí jak přišla letos UNIQA k ocenění životní pojištění roku bude mít pan Stuchlík a jeho Fincentrum Banka roku z ostudy kabát!

    Odpovědět

  • Ally

    9 prosince, 2010

    Vážený dobře informovaný zdoji,
    obávám se, že jste méně informovaný, než si myslíte. Co se týče UNIQA a ocenění odborné komise, kterou sestavil AFIZ, nemá se co provalit. Komise rozhodla, jak rozhodla. Nehodlám tu rozviřovat diskusi na téma, jestli je opravdu RŽPD lepší než FLEXI nebo Perspektiva 7BN – můj soukromý názor je, že RŽPD je momentálně opravdu lepší, ale tento svůj soukromý názor nikomu nevnicuji. Každopádně vím, že UNIQA byla tímto oceněním překvapena, ba přímo zaskočena, takže je na 1000% procent jisté, že rozhodnutí odborné poroty s této kategorii určitě nebylo koupené.

    Odpovědět

  • diz

    9 prosince, 2010

    Máte pravdu v jediném a to že UNIQA je v tom nevinně. Ale on už vám Péťa v rámci deklarované „transparentnosti Fincentra“ určitě rád povypráví jak se postaral aby se zavděčil. Stejně jako se v různých testech pořádaných kamarády v médiích vždy postaral aby Fincentrum vědělo že se jedná o test a odvedlo supervýkon a pak se tím drze vytahoval. Akorát brněnské Osobní finance nedokázal ošéfovat tak tam najednou skončilo vždy „vítězné“ Fincentrum poslední: http://www.awdcr.cz/awdcz/cz/awd_home/aktualn_/awd_vit_z_testu.Media.Q29udGVudEVsZW1lbnRzLjg0OTIyIzIw.download.pdf

    Odpovědět

  • fp

    10 prosince, 2010

    Časopis Osobní finance ještě vychází?

    Odpovědět

  • diz

    17 prosince, 2010

    Už bohužel zkrachovaly.

    Odpovědět

  • 9 prosince, 2010

    …zdravím pana \“dobře informovaný zdroj\“ 🙂
    nebuďte kafka pane 😉
    já třeba nejsem Zemský ředitel, nejsem ani z Fincentra ani z Partners, ale podepsal jsem se \“zř\“. je tedy všechno co teď napíšu trvzením Zemského ředitele, když jsem tak sám sebe označil ?

    Odpovědět

  • diz

    10 prosince, 2010

    Když někdo napíše, že zemští ředitelé dostali včas email o vystoupení FCR z AFIZ, tak asi opravdu zemským ředitele je.

    Odpovědět

  • bez přezdívky

    9 prosince, 2010

    AFIZ – souhlas
    ZBYTEK – naprosto zbytečné

    Odpovědět

  • T.

    9 prosince, 2010

    Velmi inteligentní a slušný příspěvek typického Fincentráka. 🙁 Odejít z AFIZu hodinu před zahájením měsíce připravované valné hromady je skutečně další smutný příklad chování Fincentra. Když jsem s něčím nespokojen, tak se to snažím změnit nebo odejdu, ale dá se odejít rozumně a nikoliv tímto způsobem a se spoustou lží a trapným exibicionismem.
    a vážně někdo věří, že Fincentrum tak záleží na kvalitě a tak je trápí Štork, že kvůli tomu odejdou z AFIZu?

    Odpovědět

  • poradce

    9 prosince, 2010

    pane T.
    je tomu opravdu tak … Fincentrum se OPRAVDU zabývalo klienty, které pan Štork „zpracoval“…mimo jiné i proto, že jedním z nich byl zaměstnanec Fincentra (který přišel do FCTRa jako nový zaměstnanec až rok a půl poté, co potkal Pana Poradce Štorka).
    osobně jsem nahlédl do portfolia této paní, a to bych blil… 4x ižp po 4.000 měsíčně, z roku 2007. co s tím chcete dělat ?
    tento člověk má od OVB cca 10pohárů, 5x Nejlepší poradce OVB ČR a k tomu 5x Nejlepší poradce OVB Europe.
    co napadne nového klienta, který přijde k němu do kanclu a vidí takové poháry ?
    kde je tedy ta základní funkce jakési Asociace AFIZ ?
    víte jak by se např. zachovala Lékařská komora k doktorovi, který by takto „léčil“ ? přece by dávno naprosto bez řečí přišel o licenci…
    takže AFIZ je vlastně takové pravidelné setkávání o páté, kde se věci proberou, něco se zamete pod koberec, jednotlivé firmy se snaží obhájit své poradce, nikdo nikoho nikdy nevyloučil, zapíšou se zápisy, a jdeš domů… no a za to platíš měsíčně stovky tisíc…. to je dobré, ne ?

    Odpovědět

  • diz

    9 prosince, 2010

    AFIZ Štorka vyloučil kauzu zveřejnil a následně kvůli tlaku AFIZu na systémovou změnu odešlo i celé OVB. Co měl podle vás AFIZ více udělat? Za další vývoj nese plnou odpovědnost vedení OVB a samozřejmě i ČNB která jediná uděluje a odebírá licence, AFIZ jako jediný udělal maximum. Dnes nese díl odpovědnosti i USF ČR, které OVB se Štorkem přijalo s otevřenou náručí.
    Asi jste si nevšiml že Lékařská komora je zákonem ustavená a má povinné členství, tudíž vyloučením zaniká licence. Srovnávat to z AFIZEM s dobrovolným členstvím může jen totální hlupák (a Fincentrum)!

    Odpovědět

  • diz je hlupáček

    10 prosince, 2010

    mňo, hlavně že Vy jste chytrák – někde jsem tady našel, jak jste udatně tvrdil, že Fincentrum není členem FECIF…
    http://www.fecif.org/html/members_corporate.html

    Odpovědět

  • PS

    10 prosince, 2010

    To jen dokazuje, ze maji neporadek na webu, protoze dva nejvyssi predstavitele Fecif prohlasili, ze Fincentrum clenem neni a nikdy nebylo. Mozna tak partnerem. Takze ani na tom webu dlouho nezustanou. 🙂

    Odpovědět

  • Jaroslava Matoušková

    10 prosince, 2010

    Vsadíme se?

    Odpovědět

  • RŘ FCTR

    10 prosince, 2010

    A existuje vůbec FECIF:)… Fakt směšné:)… Nechcete mi povědět jaké to bylo na Vašem letním týdenním pobytu na planetě Mars?:))…

    Odpovědět

  • 10 prosince, 2010

    Blbost, dize. Máte většinou dobré informace, ale jste zbytečně zaujatý. Pravděpodobně budete z Partners a Fincentrum je pro vás jediná dlouhodobá konkurence, tak vás to pěkně žere a snažíte se nás všude pomlouvat. OVB odešlo proto, že měli příkaz z Německa za žádných okolností nesedět v jedné organizaci s Lukešem a Borkovcem. Furt tvrdíte, že Fincentrum lže. Kde? V čem? Že nedodali informaci o produkci do výroční zprávy AFIZ? Prostě se na to v tom shonu zapomnělo. Je to dobrovolná věc a holt Šafránek to nepřipomenul. Portfolio produkce můžete najít v každém finmagazínu. Jediný kdo tady dlouhodobě a hlavně od počátku lže je Partners. Viz jejich akcionářská struktura, několik ižp v rodině bouchnutých malým tyrkysáčkem je běžná praxe, psaní nikdy neproplacených smluv kvůli kariéře, obelhávání klientů o nezávislosti, obelhávání vlastních lidí s nízkonákladovými produkty, kdy vedení Partners dostává obrovské prachy od pojišťoven bokem, o které se nemusí dělit a které produkt prodražují apod. Fuj.

    Odpovědět

  • PS

    10 prosince, 2010

    pěkně vás vymydlili. 🙂 určitě tomu věřte. o struktuře produkce byli naopak informováni předem. nízkonákladové produkty partners prostě nízkonákladové jsou a stačí se podívat na poplatkovou strukturu a ukazatele nákladovosti, ale chápu, že to vás nikdo neučí a analýza pojištění fincentra samozřejmě radši neobsahuje produkty partners. proč asi??? jaký by musel být výsledek a srovnání sloupeček vedle sloupečku.
    každá firma dostává objemové bonusy a nemá to nic společného s poplatky – ty se kvůli tomu nemění, ale někdo to má nastaveno transparentně a férově za jasně daná a zajímavá čísla a někdo jako křivák – kdo Vám platí ty Vaše cesty a myslíte, že to je všechno? :))) kolik zaplatila generali za všechnu tu reklamu kolem trefy, která je stejně obchodním propadákem roku.
    kdo je závislý na uniqa pojišťovně, protože jim dluží desítky milionu. Partners jsou nezávislí a dokazuje to právě jejich realizované portfolio produkce a to je bez diskuse. stále narážíte na Partners bankovní služby a unicredito. 🙂 ano dobrý projekt, ale závislost? v čem? v ničem, i v těch hypotékách je uni až 4. nesmíte věřit všemu, co Vám přijde mailem od Vašich vlastníků. Portfolio Partners je dnes širší než Fincentra, těsně, ale při přístupu a strategii Fincentra budou další následovat příkladu Aegonu a Raif SS a skončí s podobnou firmou.
    a portfolia – ano používáte stále ten jeden případ pana Hanzla. nic takového se v Partners neděje, ale nechtějte vidět portfolia Fincentra – i když něco jako portfolio jsem ještě neviděl, protože jsou to většinou je zadealovaná stavebka nebo bouchnuté pojistky.
    A v čem lže? v růstech, v nafouknuté produkci, v pravidlech Vám všem, v tom, že nehledají kupce a milionu dalších věcí.
    OVB sedělo v AFIZ s Partners téměř rok, takže kvůli tomu určitě neodešli.
    nechme toho, je to trapné. věřte si čemu chcete a hlavně zůstaňte tam, kde jste dnes.

    Odpovědět

  • T.

    10 prosince, 2010

    Nu, párkrát jsem si ty sloupečky vedle sebe právě postavil… A ehjle, kupodivu byl výsledek zajímavý a téměř nikdy nebyl ve prospěch „nízkonákladových“ produktů… Protože jen o nákladovosti životní složky bohu dík zajištění není, ale je o ceně rizik… Ono je pojišťovně tak trošku jedno, kde si veme svoje penízky, zda v životní složce či zda na ceně rizik… Ba ne, jedno ji to není, právě na pojištění rizik vydělávají pojišťovny nejvíce, ale to určitě víte sám nejvíc…
    Co ce týče cest, tak ty FCTR platí ti samí jako Partners, OVB a dalším… A transparentně a férově? Já tedy nevím, ale i to nejhorší OVB a nejhorší FCTR se netají tím, kdo platí tyto akce… Takže?
    Závislý na Uniqa pojišťovně? Kvůli desítkám milionů? Opět se jen musím pousmát… Z těch desítek milionů už je to jen zlomek… Nevím, kdo byl závislý na partnerských společnostech už od doby vzniku, jen proto, že na to prostě neměl a musel tedy si poradit „jinak“… Nebudu jmenovat, každý to tu ví…
    Portfolia FCTR? Portfolia Partners? Portfolia OVB? Portfolia ZFP? AWD? Brokeru Consulting?:)) Ani nemá cenu snad reagovat…
    A všichni lžou… No a je přeci jasné, že FCTR nejvíc:)
    A ano, budu si věřit čemu chci a mám zůstat tam kde jsem? Jsem hrozně špatný poradce a ještě horší manažer… Ano, zatím zůstanu. Nemějte obavy… Jen tedy nevím, proč je o mojí osobu a mou strukturu takový zájem:)

    Odpovědět

  • jeden finančník

    11 prosince, 2010

    Ahoj. Posobil som v Slovenskom Partnerse. Tiež donekonecna opakovali to iste – znizena poplatkova struktura. Je to pravda iba v pripade, že sa robia čisté investičká (t. j. bez pripoistení + kto klientovi predá čisté investičko, nie je poradca – lebo poradil sebe získať vyššiu províziu). Pretože slovenské investičká od PG SK majú poplatky z celej mesačnej platby (z bežného poistného obsahujúceho i pripoistenia). Väčšina ostatných IŽP na trhu iba z investovaného poistného!!! Čo to znamená? Že pri takto nastavenej zmluve IŽP (50 % investícia a 50 % pripoistenia) ak sú aj poplatky v PG investičkách polovičné oproti ostatnej konkurencii (čo nie sú), týmto znížením sa radia iba k priemeru na trhu.
    Navyše VPP ižp v PG ako máloktoré obsahujú klauzulu o akumulovanom dlho – klient môže ísť v ižp reálne do mínusu, ktorý poisťovni musí uhradiť. Kde inde to nájdete? Nikde, iba v PG.
    Do dnešného dňa som okrem ižp nevidel v PG iný „proklientky“ orientovaný produkt! A načo, veď 70 % obratu je z ižp (robil som produktovú analýzu PG SK za rok 2009 zo zdroja blízkeho prvého D2 p. Drugdu).
    Vo financiách pôsobím vyše 5 rokov, venujem sa i analýzam a poplatkovým štruktúram rôznych (najmä investičných) produktov.
    Tí, čo sú dnes najvyššími riaditeľmi v PG boli predtým riaditeľmi v OVB a na školeniach nám predávali úžasné výhody toho, o čom dnes v PG hovoria ako o vorvaňoch. S ospravedlnením, že predtým to nevedeli.

    Odpovědět

  • RŘ FCTR

    10 prosince, 2010

    To, že AFIZ nedokázal víc, než jen vyloučit pana Štorka a pak dotlačit OVB k odchodu, je holý fakt. To OVB strašně ublížilo, a panu Štorkovi taky… Chudinky už ani nemohou psát produkci a vůbec nerostou dál… Právě to „maximum“ je tím problémem…

    Odpovědět

  • H.

    10 prosince, 2010

    a co bránilo Fincentru, aby za svého předsednictví AFIZ někam posunul? jaké návrhy zazněli? o tom ten odchod přece vůbec nebyl. byl jen o exibicionismu a hlouposti. byla drahá, tak měli přijít s návrhem, aby byla levnější a stále funkční atd.
    a čím pomohli trhu, když z asociace odešli. uvědomujete si pane RŘ a ZŘ, jak moc trhu uškodili, jak směšné teď budou snahy u regulátora, o jakékoliv ovlivnění chystané regulace? jak těžko se bude bránit snaze pojišťoven vše hodit na poradce a zprostředkovatele?
    hlupáci, ale ani neví, jakou zajímavou vlnu aktivit a kroků spustili a myslím, že se ještě budou hodně divit.

    Odpovědět

  • Ani z Fincentra ani z Pantners

    10 prosince, 2010

    Nechci dráždit emoce,opravdu zprostředkování pojistek apod tolik nerozumím. Jak dlouho ta asociace existuje? Čeho konkrétně dosáhla? Aspoň tři příklady.

    Odpovědět

  • RŘ FCTR

    10 prosince, 2010

    To, že AFIZ nedokázal víc, než jen vyloučit pana Štorka a pak dotlačit OVB k odchodu, je holý fakt. To OVB strašně ublížilo, a panu Štorkovi taky… Chudinky už ani nemohou psát produkci a vůbec nerostou dál… Právě to \“maximum\“ je tím problémem…

    Odpovědět

  • Anonym

    9 prosince, 2010

    Pár lidí zde píše, jako by měli naprostý vhled do skutečného dění v AFIZu i jinde..možná to tak je, nevím, proto ani nebudu hanit názory zde vzešlé.
    Ale opět se jen smutně koukám na zde napsané reakce, které se bohužel zas zvrhly do prachsprostých přestřelek mezi různými „tábory“ – jak smutné, bohužel..
    Není lepší starat se skutečně o své klienty, než tu mařit čas přestřelky??.. a proto jsem rád, že toho maření času se zde nezúčastním více, než je třeba – reakci jsem napsat musel, minuta mne nezabije 😉

    Odpovědět

  • diz

    9 prosince, 2010

    „Fincentrum zůstává i nadále členem Evropské federace poradců a zprostředkovatelů (FECIF), kde se již dnes úspěšně podílí na zlepšování fungování finančního trhu a na zvyšování ochrany spotřebitelů. (Tisková zpráva Fincentrum)“
    Každý se může dotazem na FECIF přesvědčit že o členství Fincentra natožpak o jeho „úspěšném podílení“ ve FECIF nikdo nic neví!

    Odpovědět

  • RŘ FCTR

    10 prosince, 2010

    Tak jak to tady pročítám, tak Vám tedy Fincentrum leží v žaludku… Nemáte z toho už všichni vředy??? Vůbec nechápu ty vzájemné pomluvy a kydání špíny a to jak směrem k Vám tak směrem k nám… Jak směšné, nebo možná k pláči? Jak ubohé… To jsme tedy všichni do jednoho reprezentace…

    Odpovědět

  • diz

    10 prosince, 2010

    Kydat hnůj začalo Fincentrum naprosto neuvěřitelným lhaním v tiskové zprávě. Stuchlík byl posledních 12 měsíců šéfem AFIZu nikdy nepřišel s žádným návrhem nikdy tedy nebyl nikým přehlasován protože nebylo o čem hlasovat. Žádná mediální charta nebyla nikdy podepsána ani není součástí vnitřních předpisů AFIZ. Tisková zpráva Fincentra je jedna ubohá lež za druhou, tak co chcete?

    Odpovědět

  • Insider 2

    10 prosince, 2010

    Vy jste tedy vymydlenej mozecek. Zkuste byt objektivni a zvazit, kdo se vsim zacal. Neserioznim zpusobem, bez varovani a diskuse a bez poradnych duvodu vystoupil z afizu. Kdo napsal lzivou tiskovou zpravu. To vam nestaci to lzive tvrzeni, ze jsou cleny Fecif, kdyz nejsou? I vy prece musite tusit, ze ty duvody o storkovi apod jsou recicky.
    Nenapadlo vas, ze kdyz lzou v tomto, ze lzou i v mnoha dalsich vecech? Jednou na to prijdete, ale firma tohoto jednoho muze a jedne velmi labilni zeny je postavena na lzich. Treba jen vsechny ty zpravy na Findatech, jak jsou nejvetsi, kterymi krmi sve ovecky. Pritom maji jen jedno NEJ – nejmene transparentni. Je to proste strategie. Nechci vas vsak presvedcovat. Na to si budete muset prijit sam.
    Mozna to bude prave ve chvili, kdy vam budou rikat, jak dlouho dobe to mysli a jak chteji budovat velkou firmu a jak budete akcionar a ve stejnou chvili vyjde tiskova zprava, ze to prodali.

    Odpovědět

  • Zdeněk Belza

    10 prosince, 2010

    jak humorné…..právě, že inteligentní člověk má schopnost přemýšlet
    http://www.fecif.org/html/members_corporate.html

    Odpovědět

  • Insider 2

    13 prosince, 2010

    To tam to logo a silné partnerství Fincentra dlouho nezůstalo. asi proto, že Fincentrum jako obvykle lhalo a žádným členem asociace nebylo.

    Odpovědět

  • RŘ FCTR

    10 prosince, 2010

    Zdendo děkuji za nalezení odkazu. A Vám pánové děkuji, že se tu takto prezentujete a zároveň Vaší úchvatnou inteligenci. Jsem rád, že se takto snadno ukázalo, kdo že to tu lže a je opravdu „objektivní“:)… Musím se smát. Urážky typu vymydlenej mozeček apod. mě fakt netrápí:), myslím, že se tu ukázalo kdo jak na tom je:)…

    Odpovědět

  • PS

    10 prosince, 2010

    a to záleží jen na tom, jak dlouho to logo tam zůstane, ne? tak uvidíme. 🙂

    Odpovědět

  • T.

    10 prosince, 2010

    Že by někdo začal tlačit na FECIF a žádal vyloučení??? Taky varianta…

    Odpovědět

  • Logik

    13 prosince, 2010

    Ani to tak dlouho netrvalo, na těch webových stránkých včera Fincentrum bylo, dnes už tam není. Je vidět, že jste dobře informován, na rozdíl od ředitelů z Fincentra, ti mají nějaké zastaralé informace :-):-):-)

    Odpovědět

  • zdenda

    13 prosince, 2010

    Máte pravdu, ukázalo a netrvalo to tak dlouho. Zdenda našel něco, co už tam není. Možná tady platí, kdo se směje naposled… Jak říkáte, rychle a snadno se ukázalo, kdo tady lže. Fincentrum není na stránkách FECIF uvedeno jako jeho člen. Udělejte si ve Fincentru v těch vašich interních informacích pořádek – pokud panu Stuchlíkovi jde o to, abyste měli ty správné.

    Odpovědět

  • tu čůráčku :-)

    10 prosince, 2010

    http://www.fecif.org/html/members_corporate.html

    Odpovědět

  • Logik

    13 prosince, 2010

    Ať hledám, jak hledám, boží a transparentní Fincentrum tam opravdu nevidím…..Vy ano? Nebo, že by už stihlo změnit i logo?

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    13 prosince, 2010

    v den kdy ten odkaz byl zveřejněný tam bylo, teď už není 🙂

    Odpovědět

  • Klient

    10 prosince, 2010

    Kdo je ten storch? Nejakej pribeh okradenyho klienta?

    Odpovědět

  • Daniel Ch.

    10 prosince, 2010

    Tomas Prouza uz jednu firmu vytuneloval. Podivejte se na
    http://www.lupa.cz/clanky/private-investors-zkrachovali-a-co-penize-cz/
    Byl v tom Alim Karmov, Dusan Tejkal a Tomas Prouza. Smé dobre jmena. Tento pan bude ted sefovat AFIZ CR?

    Odpovědět

  • Jirka

    12 prosince, 2010

    Tak to je zajímavé.

    Odpovědět

  • též čtenář

    13 prosince, 2010

    Vyvinul se nějak tento případ nebo se to hezky česky zametlo pod koberec?

    Odpovědět

  • Pavla

    30 prosince, 2010

    Prouza a tunel? Zajímavé, máte nějaké bližší informace?

    Odpovědět

  • Patla

    31 prosince, 2010

    Vsecko shrnuje tento clanek na Lupe: http://www.lupa.cz/clanky/private-investors-zkrachovali-a-co-penize-cz/

    Odpovědět

  • jiří

    11 prosince, 2010

    Petr Stuchlík tímto krokem pohřbil AFIZ. Podle mého názoru pohřbil mrtvé dítě. Fincentrum se vždycky chovalo tvrdě racionálně a pragmaticky, vystoupení (třeba i z důvodů které neznáme) je první hřebík do rakve asociace.
    Jaké budou scénáře dalšího vývoje? Když se AFIZ spojí s USF, do dvou let se nepohodne Petr Hrubý s Petrem Borkovcem nebo Knappem nebo panem Pyšíkem.
    Když budou dvě asociace, bude se muset AFIZ reformovat. Z velkých firem v něm zůstává ZFP, Kapitol a Partners, což je výbušná směs. Jak se může na něčem dohadovat Borkovec s Poliakem? Platit milionové příspěvky jde když se vám daří a rostete. ZFP je v mínusu už teď, Kapitol dotuje Kooperativa. Partners bude tlačit akcionář (ať je to kdokoliv 🙂 k profitabilitě, ta nepříjde, tak proč platit 2 milióny ze zisku (někdo říká i tři) do asociace která přináší členům málo?
    Paní Gelová to věděla proto prý měla vlhké oči.

    Odpovědět

  • Zora Kubešová

    11 prosince, 2010

    Ty milióny platí poratci Panters a ZFP takže v klidu pane jiří. My nevystoupime.

    Odpovědět

  • čtenář

    12 prosince, 2010

    1. Co konkrétně měl podle vás AFIZ udělat pro to, aby pan Štork nepůsobil nadále na trhu?
    2. Kdy konkrétně jste otevřel problém pana Štorka na jednání představenstva AFIZ jako jeho předseda, co konkrétně jste navrhoval v této věci udělat a kdo konkrétně vás přehlasoval?
    3. Kdyby se pan Šork se svojí obrovskou a z hlediska storen bezproblémovou produkcí rozhodl odejít z OVB a rozšířit řady poradců Fincentra, odmítl byste ho?
    4. Považujete za slušné oznámit odchod Fincentra z AFIZ a vaši okamžitou osobní rezignaci na všechny funkce hodinu před zahájením valné hromady AFIZ, kterou jste měl z pozice předsedy představenstva podle vám známého scénáře zahajovat a řídit a na které kandidovali zástupci Fincentra do všech orgánů?
    Děkuji předem za Vaše otevřené a transparentní odpovědi.

    Odpovědět

  • Anonym

    13 prosince, 2010

    Petra Stuchlíka jsem na váš diskusní příspěvek s otázkami upozornil (diskusních příspěvků přibylo tolik, že by mohl být přehlédnut) a Petr Stuchlík přislíbil odpovědět v průběhu zítřka.

    Odpovědět

  • Odpovědi

    17 prosince, 2010

    http://www.investujeme.cz/clanky/tecka-za-odchodem-z-afiz/

    Odpovědět

  • Jirka

    12 prosince, 2010

    Zkuste mi někdo vysvětlit o čem je Afiz??? Když se podívám na členy této asociace, tak ztrácím důvěru. Čtu plno blbostí jak to myslí dobře, ale přitom má Afiz v řadách zloděje, kteří dělají finančnímu poradenství ostudu. Ať se to Partners líbí, nebo ne, je to v podstatě jedno, brzy se rozloučí s dalšími. Sleduji, že se AFIZ nějak rozpadá, jen Kapitol a ZFP se budou držet a všichni víme proč. Proč si Partners neudělá vlastní asociaci? Nechcete snad všechno vlastnit? Možná by jste udělali lépe, než být v asociaci s lidmi, kteří dělají ostudu. Na jednu stranu se ukazujete v tom nejlepším světle a na druhou stranu jste v pochybné organizaci, kterou řídí pochybní lidé. Pomlouvejte ZFP a Kapitol, ti mají do Fincentra hodně daleko. K čemu přispěla AFIZ kromě toho, že chrání své členy? ZFP nahlas hlásá, že je členem AFIZ, to je hezká reklama pro další členy, nemyslíte?

    Odpovědět

  • čtenář

    12 prosince, 2010

    Proč se pan Stuchlík ve všech firemních materiálech vytahoval tím, že je předsedou AFIZ? To mu nějak Kapitol ani ZFP nevadily, teď měl o funkci přijít, tak zdrhnul. Ten „pochybný člověk“, který řídil asociaci posledních 12 měsíců se jmenoval Petr Stuchlík! A Fincentrum? Sběrný koš na humus, kterého se jinde rádi zbaví. Bouchači liščích stavebek, který okrádali klienty nesmyslně vysokými cílovými částkami a nesmyslným ukončováním zdaleka nedospořených stavebek po pěti letech s jediným cílem udělat novou smlouvu za novou provizi jsou teď „poradci“ z Fincentra? To už raději ten Kapitol který nic nepředstírá!

    Odpovědět

  • Jirka

    12 prosince, 2010

    Pane, já nedělám pro žádnou jmenovanou firmu. Fincentra se zastávám proto, že patří mezi solidní firmy. V asociaci zůstávají společnosti, které nemají v roce 2010 co dělat ve finanční sféře. Co se týče bouchání životek, st.sp. PP , tak v tom byla vždy nejlepší ZFP. Sice ve fanatizmu je předčila už mladá dynamická společnost Partners, ale jinak ve všech jiných negativech vyhrává ZFP. Proto nechápu jak Partners nejlepší, nejoblíbenější, nejkvalitnější prostě nej, může byt v asociaci společně ze ZFP s Kapitolem… Kdyby lidé věděli co určité společnosti napáchali, tak by se možná neřešily solidní firmy, ale firmy, které dělají ostudu finančnímu trhu.

    Odpovědět

  • čtenář

    12 prosince, 2010

    Novým předsedou představenstva AFIZ byl zvolen Petr Stuchlík
    Představenstvo Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR (AFIZ) zvolilo na včerejším zasedání nové členy představenstva. Předsedou představenstva AFIZ byl jmenován Petr Stuchlík, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fincentrum.
    Ve funkci 1. místopředsedy představenstva AFIZ jej nahradí Tomáš Prouza, ředitel pro rozvoj a péči o klienty společnosti Partners. Místopředsedou představenstva byl pak nově zvolen Petr Šafránek, předseda Legislativní a právní komise AFIZ.
    Nové představenstvo poděkovalo za odvedenou práci dosavadnímu předsedovi Jiřímu Klabanovi, členovi představenstva a obchodnímu řediteli společnosti KAPITOL a místopředsedovi Václavu Tomkovi, členu Výboru pro finanční trh.
    „Nové představenstvo AFIZ bude v roce 2010 usilovat zejména o zlepšování kvality finančního poradenství v České republice. Proto se mimo jiné aktivně podílíme na přípravě nové legislativy, která tuto oblast upravuje,“ uvedl Petr Stuchlík, předseda představenstva AFIZ.
    Nové složení představenstva je pro splnění těchto cílů nejlepší možnou volbou. Známá jména a renomé nově jmenovaného vedení AFIZ jsou výborným předpokladem pro to, aby odborné názory a zkušenosti AFIZ pomohly při přípravě legislativy a při případných změnách v regulaci trhu finančního poradenství.
    Petr Stuchlík se narodil v roce 1977 ve Zlíně. Vystudoval management na VŠE v Praze a marketing na Erasmus Universiteit Rotterdam. V roce 2000 založil společně s Martinem Nejedlým portál o osobních financích Fincentrum.cz. Po jeho prodeji skupině MAFRA v červnu 2001 se společně s Martinem Nejedlým naplno věnují rozvoji společnosti Fincentrum a.s., která patří s loňským obratem přesahujícím 500 mil. korun k nejvýznamnějším finančně-poradenským společnostem v ČR a na Slovensku.
    AFIZ je nejvýznamnější profesní asociací v oboru finančního poradenství na českém trhu. Ke konci roku 2009 sdružovala řádově 11.000 finančních poradců z České republiky.

    Odpovědět

  • též čtenář

    12 prosince, 2010

    No a co jako?

    Odpovědět

  • Klient

    13 prosince, 2010

    TAK JSEM SI TODLE TADY CELY ULOZIL JAKO PDF A ROZESILAM PO ZNAMEJCH S VETOU: POZOR NA FINANCNI PORADCE Z 99% JSOU TO BOUCHACI CO DELAJI JEN PRO SVUJ PROSPECH A NE PRO KLIENTY! STACI SI PRECIST CLAEK A DISKUZI PLNOU BOUCHACU A RADOBYPORADCU, DUVENBLEJT

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    13 prosince, 2010

    A těch, co toho mentálně mnoho nepobrali.

    Odpovědět

  • Anonym

    13 prosince, 2010

    Bohužel musím jako poradce souhlasit s názorem „Klienta“ a „Kolemjdoucího“. Jak už jsem několikrát zareagoval na podobné diskuze-přestřelky, které nemají s konstruktivním rozvinutím článku nic společného – hlavně také poškozují všeobecný pohled na profesi a trh – taková výměna názorů tu nemá co dělat. Ostatně jak píši na svém blogu: http://blog.investujeme.cz/blogs/lukastichy/index.php/2010/12/10/kvalita-reakci-na-lanky

    Odpovědět

  • pozor

    13 prosince, 2010

    Ten, kdo zprovoznil tento web a volnými pravidly umožňuje psát všechny kraviny, které kazí pověst branži, je za tuto žumpu odpovědný. Kultivovaná diskuse se musí vypěstovat, český člověk pod rouchem anonymity kultivované diskuse zatím není schopen. To bychom museli být v jiném demokratickém státě Evropy, kde si většina lidí nedovolí porušovat pravidla…kdo byl min. pár měsíců v Německu, ve Švédsku apod. mi to myslím potvrdí.

    Odpovědět

  • novinář

    13 prosince, 2010

    Zprovoznil to pro Fincentrum Honza Majer pokud se nemýlím. Po spuštění investujeme šel zakládat Partners.

    Odpovědět

  • Jirka

    13 prosince, 2010

    A o čem se má psát? Jak je všechno v pořádku? O tom se psalo už hodně. Díky debatám se dozvídám spoustu postřehů. Pověst finančního trhu nekazí diskutující, ale ti o kterých je řeč. Kdyby se chovali, tak jak se chovat mají, tak by se o nich nepsalo. Kolik si myslíte, že to tu čte klientů? Většinou jsou to zprostředkovatelé a ředitelé jiných společností. Ať na sebe bonzují, alespoň si každý může udělat obrázek o suprových společnostech, které se vyzdvihují při každé příležitosti.

    Odpovědět

  • Jirka

    13 prosince, 2010

    Je těžké poslouchat u klienta jak se k němu chtějí dostat údajní finanční poradci, kteří tvrdí, že mají všechno nejlepší. Je těžké překousnout to, jak údajní finanční poradci nabourávají životní plány a nahrazují je něčím co životní plán ani není. Je hrozné poslouchat vymytou hlavu, která ve finanční sféře není ani rok. Všechny vymyté hlavy které poslouchají své představitele bez menšího rozumu bych nejraději zrušil, bohužel dnes zprostředkovatele, kteří si říkají finanční poradci, mohou dělat i lide s IQ 80 možná i méně. Trh by se měl vyčistit. Debaty na internetu rozhodně nedělají největší ostudu, ostudu dělají ti, kteří nemají ponětí co znamená finanční poradenství. Na debaty klienti moc nechodí, ale v terénu je pravidelně poškozováno tisíce klientů. A co dělají asociace? Co se změnilo? Pochybné firmy bohatnou dále a klienti se nemají pomalu na koho obrátit. ČNB vyřeší pár případu ve prospěch klienta a zbytek bohužel nevyřeší, protože klient podepsal a podpis je podpis. Ale co společnosti, které svým klientům vyloženě programy vnutí bez menšího vysvětlení a odbornosti??? Fincentrum odchází z AFIZ a členové nešetří nadávkami. Ať se raději všichni starají o sebe a o vlastní ovečky, které dělají paseku. Proč o tom nepsat???????

    Odpovědět

  • Radek

    13 prosince, 2010

    Vy jste hodně zakomplexovanej chudáček, že Jirko. 🙂 hlasitě se směju Vašim brekům, steskům a hlavně hlouposti, protože vůbec nechápete, o co jde. nerozumíte trhu a proto nemůžete rozumět službě. se zbytkem souhlasím. píší se zde strašný hlouposti. ještěže to nikdo nečte.

    Odpovědět

  • Jirka

    13 prosince, 2010

    Chápu o čem je finanční trh, taky dělám analýzy trhu, ale chování určitých vymytých mozků opravdu nechápu. Stejně tak nechápu chování určitých společností, které šíří fámy po celé své struktuře. Nevím jak dlouho děláte ve finanční sféře, ani nevím jak na tom jste z odborného hlediska, ale věřte, že nejsem žádná vymytá palice. Už brzy na internetu budete mít možnost si přečíst zajímavé informace, možná pochopíte, že vím toho daleko více, než si myslíte. Možná změníte názor a nebudete mě urážet. Jinak zakomplexovaný rozhodně nejsem, ale už mě nebaví se dívat na lidi, kteří se ukazují v nejlepším světle, přitom mají za sebou nekalé praktiky. Nebo se Vám líbí, že kvalitní poradci jsou tvrdým způsobem utlačovaní do pozadí a jsou vyzdvihování bouchači. Finanční trh nemusí být jenom o bouchaní a lhaní, to je přece nestabilní. Už i pojišťovny si to uvědomují. Budoucnost vyžaduje změny a záležet bude na pojišťovnách, poradcích jestli budou pozitivní, či negativní. Jestli chcete prověřit mé znalosti pojďme na to, alespoň se k něčemu přiučíte. Rozhodně se nedozvíte MLM vymyvárny.

    Odpovědět

  • Pavla

    13 prosince, 2010

    Jiří, asi Vás chápu, myslím si, že jsme o tom spolu už jednou debatovali. Jenomže tady je zbytečné o tom psát, protože jsou tady většinou lidé pracující v MLM a ti nikdy nebudou s Vámi sdílet Váš názor. Asi ani nechápou co chcete svými přispěvky říci. Napište zde vlatní článek.

    Odpovědět

  • čtenář

    16 prosince, 2010

    2008 se vedení OVB rozhodlo vystoupit s tohoto spolku, který rád vše komentuje a nejraději by vše řídil. Komunistické doby jsou ve skutku víc jak 20 let za námi. Ale v různých hlavách ta touha po moci pořád bloudí. To že AFIZ nic nezmůže neleží na celkové myšlence Asociace ale na lidech kteří jí zastupují. Ve snaze si hrát na písečku a dobývat se na evropské úrovni pozicí se mne zdá být pro vedení AFIZ důležitější než hájit zájmy členů. Tak že není žádného divu o rozhodnutí další společnosti, která ať chcete nebo ne se stala významným hráčem na tomto trhu, že z AFIZ odejde. K takovému rozhodnutí patří taky odvaha. V těchto kruzích se totiž nesmí říct nic nepopulárního proti jednotlivým osobám. Vše se vždy na venek chválí, i když by se vlastně měly za různé projevy a výstupy sekat hlavy.
    Vyměňte vedení AFIZ a uvidíte že pod jiným vedením, tenkrát za doby Martina Gardavského, se věci opět začnou hýbat do správného směru a odchody velkých členů přestanou.
    Do doby takových změn se panu Stuchlíkovy dá jen gratulovat.

    Odpovědět

  • Radek

    16 prosince, 2010

    Myslíte vyměnit vedení? Ve vedení byl rok Petr Stuchlík. A nic. Buď to nezvládnul, pak mu není co tleskat, nebo to nechtěl zvládnout, pak je pochybný odchod Fincentra.

    Odpovědět

  • čtenář

    17 prosince, 2010

    No takto to není úplně správné. Představenstvo dostává od spolupracovníků návrhy ke schválení. Pokud předseda představenstva má generovat návrhy sám tak je struktura postavena na hlavu. Otázka tedy zní: Jaké návrhy generoval „Generální tajemník“ ? Nebylo nic rozhodnuto o změnách tak asi nic nebylo navrhováno! (toto je pouze domněnka která vyplívá z logiky).
    To jediné co se dá předsedovy představenstva vyčítat je že tajemníka a celý spolek nevyhodil a nenahradil lidmi kteří nesleduji víc svojí karieru ale dělají svou práci.
    A pokud ostatní členové představenstva zapomněli že na půdě AFIZ nezastupují zájmy svých vlastních společností tak měl svolat mimořádné zasedání dozorčí rady a nechat tyto členy představenstva odvolat. To ale je asi nereálné, dotčení členové představenstva by asi se svojí firmou okamžitě vystoupily tak jak to udělalo Fincentrum. Počkejme klidně dva další roky, pak se zde opět sejdeme na stejné téma při odchodu dalšího giganta v tomto byznysu.

    Odpovědět

  • diz

    17 prosince, 2010

    Jste úplně mimo mísu! Představenstvo je složeno z majitelů popřípadě top manažerů členských firem a představenstvo rozhoduje, co má asociace dělat, generální sekretář pak pokyny představenstva vykonává. Představenstvo mimo jiné schvaluje i rozpočet generální sekretář pak zodpovídá za jeho dodržení. Je tedy výhradně na členech představenstva včetně jeho předsedy aby přicházeli s návrhy a podněty! Dozorčí rada není nadřízena představenstvu zasedají v ní vesměs finanční ředitelé členských firem, odvolat člena představenstva sice může, ale jenom když jí to většinově navrhne samo představenstvo. Vaše představa že se sejde dozorčí rada a odvolá představenstvo je komická – to by zaměstnanci firem odvolali majitele či ředitele svých firem…
    Celý problém je v tom že pan Stuchlík využil AFIZ a své pasivní předsednictví k marketingovým účelům a když bylo jasné že už předsedou nebude tak na AFIZ nakydal hromadu hnoje aby před svými ovečkami zdůvodnil odchod. A jaksi zapomněl že pořádný kus toho hnoje padá na jeho hlavu – byl rok 1. místopředsdedou a další rok předsedou představemstva AFIZ, tak měl dostatečný prostor činnost AFIZ ovlivnit.

    Odpovědět

  • čtenář

    17 prosince, 2010

    Nezlobte se. Ale na této verbální úrovni nechci diskutovat. Po přečtení komentářů k celé věci si umím představit že už skutečnost úrovně vyjadřování, domnívám se členů AFIZ, bych asi taky odešel. Na konec bych se asi někdy musel za to studit že jsem členem asociace, ve které urážka a pohoršení je obvyklá forma komunikace v komentářích dle událostí.

    Odpovědět

  • fincentrák

    17 prosince, 2010

    Když jste v AFIZ nesmíte hlavně nikdy odejít!!!! Jinak vás bude najatý a vámi roky dobře placený sekretariát pomlouvat a vláčet médii. Co to je za profesionalitu?!?!?!?!?

    Odpovědět

  • diz

    17 prosince, 2010

    Pokud při odchodu vydáte tiskovou zprávu plnou lží musíte počítat s tím že to nezůstane bez reakce. Vláčet celou věc médii se jako první rozhodl pan Stuchlík – ještě ve středu seděl pan Stuchlík na představenstvu a média již měla jeho snůžku lží. To je profesionalita!

    Odpovědět

  • DiS.

    17 prosince, 2010

    Paní Gellová, co nám finančním poradcům AFIZ skutečně přináší? Je to asociace pro nás, finančnímu poradenství se věnuji od roku 1998 na střední Moravě. Nikdy jsem AFIZ nepotřeboval. Co pro mě udělal AFIZ?
    Pořád se tu píše o dozorčí radě, představenstvu, sekretářce. To nikoho nezajímá, co může AFIZ ukázat za výsledky?

    Odpovědět

  • Čtenář

    22 prosince, 2010

    Ale nic pro nás nedělá. Honí si karieru na členskými polatky dobře placené půdě. Naivci berou AFIZ za něco významného, a nikdo si nedovolí říct“ děkujeme odejděte, nebo by sme měli my? „Děkujeme odcházíme“
    Součastně je členský poplatek za AFIZ asi ta nejdraší forma alibismu a nic se za součastného vedení nezmění

    Odpovědět

  • klient Lukáše

    17 prosince, 2010

    Lukáš je můj finanční poradce a já jsem velice rád. Ať si vydělá, a i víc! Protože zadarmo nehrabe ani kuře.
    Co mě jen diví je, že u Lukáše je to tak jak ve starém přísloví : odříkaného chleba , největší kus.
    A vy ostatní, nebuďte tak závistiví. To vám vůbec nesluší!!!!!!!!!!!!!!

    Odpovědět

  • Ivo

    17 prosince, 2010

    Pane Štorku, když už si tu děláte zbytečnou pozitivní reklamu, tak se alespoň podepište a neschovávejte se za své domnělé spokojené klienty. Děkujeme vám, odejděte z OVB.

    Odpovědět

  • Roman

    16 července, 2013

    Nevystoupilo Fincentrum proto, že bylo na Slovensku z AFISP vyločeno za podnikatelské praktiky neslučitelnými s etickým kodexsem asociace??

    Odpovědět