Sobota 17. listopadu. Svátek má Mahuléna.

Alan Vyšín: Finančním poradcům pomůžeme k vyšším výdělkům

Alan Vyšín - Gettick

Finanční poradci využívají ke své práci nespočet nástrojů. Je to chaos. Řešení pro zpřehlednění nabízí nová aplikace. „Nepřidáváme další nástroje nebo projektová řízení nebo komunikační nástroje do součtu nástrojů, ale zjednodušujeme používání stávajících nástrojů firmy,“ říká Alan Vyšín, CEO a spoluzakladatel společnosti Gettick.

Nabízíte technologii, která umožňuje sjednotit veškeré používané firemní systémy, včetně nástrojů finančně poradenských společností. Co je na vaší technologii tak převratného?

Nepřidáváme další nástroje nebo projektová řízení nebo komunikační nástroje do součtu nástrojů, které společnosti již používají, ale naším cílem je zjednodušit používání stávajících nástrojů firmy. Lidé mají v současné době obrovské množství práce, musí získávat velké množství informací, pracují s hromadou nástrojů. To je pro ně komplikované a kvůli tomu se jim snižuje výkonnost. Je to pro ně stresující.

Naším cílem bylo vytvořit technologii, která spojí všechny nástroje do jedné platformy jeho společnosti, kde má předvolené veškeré softwary, které používá, kde má předdefinované veškeré lidi, s nimiž komunikuje ve společnosti, a může s nimi napřímo komunikovat přes tuto platformu.

Hlavní rozdíl oproti jiným projektům je v tom, že místo toho, abychom přidávali další aplikaci do pléna stávajících programů, abychom něco vyřešili, tak řešíme ten největší problém, který v současné době vidíme. A to je roztříštěnost pozornosti a obrovské množství nástrojů a dat, které Gettick umí napojit na jedno místo.

Sjednotíte tedy veškeré programy a komunikaci na jedno místo. Ale pokud je člověk dostatečně organizovaný, tak má i bez takovéto aplikace přehled, kde má jaké informace.

Hlavní rozdíl je, že to poskytujeme jako software do počítače, který je brandovaný příslušnou společností. Vytváříme loajalitu vůči firmě. Příklad: Pracuji pro Fincentrum, přijdu ráno do práce, kliknu si na software Fincentra a zobrazí se mi všechny nástroje, komunikace s kolegy a klienty.

To samozřejmě jde udělat, i když jsem organizovaný, ale zároveň tam mám veškeré informace o týmech, veškeré informace o lidech, můžu jim napsat, zavolat, udělat s nimi videohovor. Intergruje to společnost dohromady. Když mám takto jednoduše možnost komunikovat s kolegy a na jedno kliknutí se dostanu do jakékoli aplikace, tak je to pro mě jednodušší.

Dokážeme napojit nejen různé softwary, ale i intranety či různé internetové stránky. Když např. finanční poradce často používá nějakou kalkulačku, tak mu ji přidáme jako aplikaci, a v tu chvíli se k ní dostane na jedno kliknutí. Když mám nějakou správu klientů, vytvoříme z toho aplikaci. Uživatel tak získá přístup ke všemu, co používá k práci, nejen k nějakému tvrdému softwaru.

Jaký je zájem o váš software?

S každou firmou, které jsme to nabídli, rozjíždíme pilotní projekt. Doslova s každou.

Děláme v různých oborech. Teď se hodně zaměřujeme na finance, protože tam je spousta prostoru pro inovace. Finanční poradenství a finance jsou hodně starý obor, kde se to technologicky za posledních 20 let příliš neposunulo. Akorát přibývá množství práce, přibývá množství klientů a je v tom čím dál větší zmatek.

Z toho chaosu tvoříme jednoduchý systém, který firmám umožní líp organizovat lidi. Nedáváme jim nic nového, jen jim zjednodušujeme jejich systém.

Kdo například používá Gettick?

KB, Česká pojišťovna, GFS Group, OVB, v říjnu budeme začínat testovací modul s Partners, potom ještě nějaké menší skupiny.

Má pro společnost taková aplikace ještě další význam?

Vytvořili jsme systém, který nahrazuje e-mail pro interní komunikaci. Obrovské množství času a peněz se spálí na tom, že se v rámci společnosti baví skrz e-mail. Hodně jsme se zaměřili na to, aby lidé pochopili, že každý e-mail od klienta je potenciální zdroj peněz. A tak se k tomu musíme chovat. Musím mít 100% fokus na tento typ e-mailu. Veškerou interní komunikaci jsme extrahovali do chatu.

Když člověk přijde do své firemní platformy, místo toho, aby si s kolegy psal e-mail, napíše jim rychle do chatu, protože je má k dispozici, může si s nimi zavolat, poslat jakýkoli soubor, řešit cokoli. A díky tomu zredukujeme o 30 – 40 % počet e-mailů, které jim chodí. A potom jim zbyde čas na komunikaci s klienty, na které se mohou plně soustředit.

Výsledek je takový, že pro firmy je to obrovská úspora času na komunikaci v rámci společnosti. A větší zisk na tom, že se lidé soustředí na klienty, nezapomínají na deadliny, které klientům slíbili, nezapomínají na své závazky.

Co se týká např. deadlinů, k tomu by měl sloužit klasický CRM systém, který má snad každá finančně poradenská společnost. V čem je váš systém lepší?

Ruku na srdce, jakou disciplínu mají finanční poradci, aby do CRM zadávali, co se tam zadávat má. Jestli to dělá jeden ze tří, tak je to hodně. Když klient zašle e-mail s nějakým požadavkem, finanční poradce to musí zadat co CRM. Toto je samozřejmě funkční, je třeba mít nějaký CRM systém.

My jsme obohatili e-mail. Vytvořili jsme e-mail 2.0. Můžete si k němu dělat poznámky, podúkoly, co klient chce, můžete k němu přidávat soubory, můžete mu přidělit deadline, který je synchronizovaný s kalendářem. Víte pak, kdy máte e-mail vyřešit, a je to o to jednodušší. A můžete mu přidělit i prioritu.

Když vám přijde e-mail od klienta, sepíšete si, co od vás chce, nastavíte si deadline a sepíšete si, jak důležité to je, abyste dokázal prioritizovat požadavky klientů.

Má tento systém nějakou nevýhodu pro finanční poradce nebo pro společnost, která ho nasazuje?

Je to nový  systém práce. Makléři jsou občas ve stresu, protože jsou donuceni k tomu, aby si líp vedli agendu. Když jim přijde e-mail, je to automaticky úkol, který se musí zpracovat. Ze začátku to některým přišlo nekomfortní, protože jim to připadalo jako systém na zadávání úkolů, na což nebyli zvyklí. Ale potom, co to pochopili, je to pro ně jednodušší.

Snažíme se vysvětlit, že e-mail není komunikace. E-mail je úkol, který je třeba splnit. Když se nám podařilo přehodit na tento způsob myšlení a e-mail vnímali jako zdroj peněz a úkol, jako možnost, jak se dostat dál v rámci svého kariérního růstu, tak to začalo fungovat.

Největší problém bylo změnit vnímání, že e-mail je úkol – zdroj peněz.

Váš systém má zjednodušit práci a tím vydělat víc peněz společnosti. Máte již příklad výsledků, kde byl již systém implementovaný?

Máme to zatím hodně naměřené na účetních firmách, kde to vychází přibližně na 36 až 40 tis. Kč na jednu účetní ročně úspory. To je poměrně hodně peněz. Průměrně tak účetní firma ušetří přibližně 1,5 měsíčního platu na jedné účetní každý rok. U účetních firem je to ale trochu jiné, protože tam měříte úsporu. Nevydělávají víc, ale zvládnou toho víc, tudíž uspoříte peníze.

U poradenských společností budeme měřit jiný atribut, a to je zvýšení objemu produkce. Už jsme to začali měřit u některých firem. Ta data budeme publikovat na konci listopadu. Máme již reakce od lidí, kteří systém implementovali, že jim to zjednodušuje práci. Kliknou si na aplikaci a věcí, co mají dělat. Management přesně ví, co se ve firmě děje. Může komunikovat s lidmi v rámci jednoho kliknutí, lidé se mnohem méně stresují.

Aplikace je pouze desktopová, nebo je možné ji nasadit i na další zařízení typu tablet nebo mobilní telefon?

Máme aplikace pro Windows, Mac, Linux, iOS a Android. Větším společnostem vytváříme řešení na míru. Dostanou balíček aplikací, kdy každý makléř si může aplikaci stáhnout z App Store, nainstalovat si ji, otevřít ji a získá veškerá data k tomu, aby mohl ihned začít produkovat.

Integrujete do této aplikace celou komunikaci. Pokud tedy přijde finančnímu poradci e-mail, tak ho nemůže vyřídit mimo tuto aplikaci, např. v klasickém poštovním klientu, nebo má oba přístupy?

Má oba přístupy, ale s tím, že když vyřídí e-mail v poštovním klientu, tak v aplikaci je to stále jako nesplněný úkol.

Jak je e-mail definovaný jako úkol, tak je i sledováno, v jaké fázi je jeho řešení. Mám nový e-mail, řeším to, čekám na e-mail od klienta… povedete si to podobně jako v CRM od začátku do konce. Když poradce odepíše z Gmailu nebo Outlooku, tak pořád to v systému drží své workflow.

Tento systém může firmám ušetřit, resp. vydělat poměrně dost peněz. Kolik za systém ale zaplatí?

Teď máme akce pro pilotní programy, kde to stojí 5,99 EUR měsíčně na uživatele. To je zhruba nějakých 160 Kč, což je opravdu nic oproti tomu, kolik jim systém přinese. Pro piloty, kde se spolupráce teprve nastavuje, chceme mít výhodnější podmínky.

Na konci roku budeme zdražovat na 18,70 EUR měsíčně na uživatele. Toto zdražení se ale nebude týkat společností, které se zapojili do pilotního programu.

Na pilotech měříme míru výdělku či úspory, pracujeme společně s tou společností na vytváření optimálního prostředí pro jejich týmy, tudíž i ony se do toho musí zapojit. A my jim poskytneme na neomezenou dobu levnější licenci. Na oplátku chceme mít možnost publikovat výsledky. Ne konkrétní data a klienty, ale výsledky typu „díky nám se podařilo zvýšit ziskovost skupin o 20 až 30 %“. A to použijeme jako materiál pro investory, partnery, klienty…

Jak budete schopni oddělit růst produkce díky vaší aplikaci od jiných zdrojů růstu?

U velkých společností jsou makrodata poměrně stabilní. Je to na úrovni nějaké sezónnosti, stability týmu, a pokud neproběhla nějaká velká akvizice či naopak odliv poradců, tak se to dá měřit relativně přesně. Růstovost je dobře předvídatelná, když máte dostatek dat.

Z finančně poradenských společností jste oslovili menší firmy, z velkých pak Partners a OVB Allfinanz. Kam míříte dál?

Jakmile poskytneme a implementujeme náš software v českých společnostech, které o to budou mít zájem o vytvoření vlastní firemní platformy, tak budeme přecházet na západ od České republiky. Určitě budeme expandovat na dalších trzích.

Na dalších trzích se chcete zaměřit spíše na účetní oblast, kterou jste začínali, nebo na finančně poradenskou, kterou teď rozjíždíte?

My toto moc nerozlišujeme. Máme lidi, kteří se starají o konkrétní typ klientů. Někdo se stará o finanční poradce a ve chvíli, kdy obsáhne nějaký trh a bude mít smysl expandovat, tak půjde na další trhy.

Máme to hodně cílené. Náš software úplně jinak používá účetní firma, úplně jinak ho používají právnické společnosti a úplně jinak ho používá finančně poradenská společnost.

Finančně poradenský trh se mezi jednotlivými zeměmi, navzdory proklamovanému jednotnému vnitřnímu trhu, značně liší. Jak si s tímto poradíte?

Naše platforma funguje jako operační systém. Nám je vlastně jedno, jak oni pracují. Každá firma v každém státě má x aplikací, které používá, každá využívá e-mail a každá má roztříštěnou vnitřní komunikaci. Mají v tom chaos. To mají všichni stejné. A jestli používají jiné postupy a jiné workflow než v České republice, to na funkčnosti Getticku nic nemění. My jim usnadníme a zpřehledníme jejich společnost.

Vytváříme prostředí, kde lidé mohou komunikovat a efektivně pracovat jako tým.

Děkuji za rozhovor.

3 komentáře: “Alan Vyšín: Finančním poradcům pomůžeme k vyšším výdělkům”

  1. Michal napsal:

    Jo, Vyšín, toho si pamatuji z trzistehypotek, dodnes mi dluží prachy…..

    • Rostislav Pečený napsal:

      Tak to je Vyšín pěkná svině.

    • Alan Vysin napsal:

      Dobrý den Michale,

      nechápu moc Váš komentář. Společnost trzistehypotek koupil Milan Miškovič, který ji poté dále spravoval. Pokud Vám vznikl nějaký problém, tak se prosím obraťte přímo na něj nebo mi napiště na alan@gettick.com a rád Vám pomůžu situaci vyřešit.

      Děkuji

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.