CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Petr Fejtek

03. 07. 2017

23 komentářů

Filip Duchoň: Fincentrum náboruje jako před lety

 

Fincentrum upravilo provize a láká další finanční poradce. Za hypotéku dává do sítě až 1,46 % z objemu a za životní pojištění vyplácí až 143 % ročního pojistného. Rovnou zálohově a bez dalších podmínek. „To jsou provizní podmínky, které nenabízí žádná z větších strukturálních společností na trhu a mohou směle konkurovat i poolovým slepencům,” říká Filip Duchoň, obchodní ředitel a člen představenstva Fincentra.

Loading



 

O Fincentru se letos opět hodně mluví, hlavně kvůli takzvanému New Dealu..
Ano, to máte pravdu. New Deal ve Fincentru je název nového provizního schématu. S ním došlo od dubna k největšímu navýšení provizí v historii firmy. Polepšili si naši spolupracovníci na vyšších poradenských pozicích, a to významně – například za hypotéky od Moneta Money Bank si ti nejlepší poradci přijdou na 1,46 % z objemu hypotečního úvěru, za životní pojištění například u ČPP potom vyplácíme do sítě 143 % ročního pojistného. A to hned, zálohově, bez dalších podmínek, plošných stornofondů a podobně.
To jsou provizní podmínky, které nenabízí žádná z větších strukturálních společností na trhu a mohou směle konkurovat i poolovým slepencům. Hlavně jsme ale provizně posílili střední management, tedy spolupracovníky na pozici Manažer a Oblastní ředitel. Ti si typicky polepšili o takřka 20 % a mohu směle říci, že Fincentrum platí tuto skupinu manažerů nejlépe na trhu.
Když k tomu připočtu robustní zkušenost s adaptací nově příchozích jednotlivců i skupin, vlastní systém vzdělávání postavený na interních lektorech, propracovanou podporu typu instruktážních videí a webinářů, CRM nástroj Sugar (globální lídr v CRM nástrojích), analytickou podporu, elektronickou analýzu iFin a zejména přátelskou a lidsky podporující firemní kulturu, je jasné, že se o Fincentru hodně mluvit prostě musí.
U životka umožňujete jak plně zálohou provizi, tak nějaké rozložení v čase – jaký je zájem?
Ve Fincentru jsme se loni v listopadu rozhodli, že primárním modelem bude pro nás 100% zálohové vyplácení. Alternativně u stále rostoucí skupiny pojišťoven nabízíme i pětiletý rozklad. Dnes je zřejmé, že šlo o rozhodnutí správné – nejen jinde, ale i u nás je o rozložené provize menší zájem než o zálohově vyplácené. Samozřejmostí našeho přístupu k vyplácení provizí je samozřejmě kontrola, hlídání storen i předstornových stavů a podobně. Riziko není radno podceňovat.
Nedostali jste nějaká doporučení od investorů?
Vlastně ani ne. Za skoro pět let, co s nimi spolupracujeme, máme jejich plnou důvěru. Takže se změnami, které jsme navrhli pro zrychlení růstu Fincentra, souhlasili.
Dá se už teď říci, jak je New Deal úspěšný?
Funguje teprve krátce, ale dá. První pilotní skupina, kde jsme New Deal spustili o dva měsíce dříve, vykázala za poslední tři měsíce průměrný meziroční nárůst produkce o 34 %. Ale co hlavně – vidím ve Fincentru oživení, novou energii, nové kolegy…
Odkud přicházejí?
Dá se říci, že přicházejí odevšad. Mimo jiné i z České spořitelny.
Je právě toto důvod, proč Česká spořitelna ukončila s Fincentrem smlouvu o spolupráci?
Těžko mluvit za Tomáše Salomona. Osobně si myslím, že to není tím pravým důvodem. Ten bude spíše v nějakém interním problému uvnitř spořitelny, který se snaží řešit na náš účet. Do Fincentra mířilo a stále míří hodně bankéřů a není náhoda, že nás komunikačně poškodil ve veřejném prostoru právě v době konání velké interní akce České spořitelny – bylo to účelové.
Aby bylo jasno: nemáme nic proti České spořitelně. Léta jsme s ní úspěšně spolupracovali a jsme si jistí, že se blíží doba, kdy zase budeme.
Co říkáte na současné dění v OVB?
Působí to na mě jako docela smutný příběh. To, že vloni vyhodili tři zemské ředitele, je samozřejmě jejich interní rozhodnutí. I když se nabízí otázka, jestli opravdu odráží vliv české centrály skutečnost, že se tak stalo z rozhodnutí německého ústředí z důvodu několik let staré studentské videonahrávky. Vzhledem ke kvalitě produkce některých struktur bych to rozhodnutí čekal z jiných důvodů a výrazně dříve.
To, že mám signály, že o odchodu uvažují další významné struktury,je věc jiná. Dobrá zpráva pro ty, kteří chtějí dělat kvalitní poradenství, je, že kromě výše popsaných nástrojů máme ve Fincentru připravenou kvalitní právní podporu pro příchozí a že u nás lidem opravdu nasloucháme a na základě toho děláme konkrétní opatření. Proto vznikl i New Deal.
Nechystáte něco jako VIP poradce nebo jinou „kastu“ typu EFA či aspoň přípravný kurz ke zkoušce?
Nechystáme. Už máme. Zájemci z našeho klubu nejlepších – Fincentrum Platinum – můžou absolvovat kurzy a zkoušku EFA s finančním přispěním centrály. Samozřejmě tento kurz a zkouška není jedinou výhodou Fincentrum Platinum. K těm dalším patří, kromě finančního příspěvku na odborné asistenty a asistentky, celá řada odborných seminářů, zejména na investiční témata.
Další z odborných benefitů, lze-li to tak říci, je skutečnost, že Fincentrum je akreditovanou osobou pro skládání zkoušek na zprostředkování penzijních produktů a v horizontu týdnů očekáváme udělení akreditace i pro zkoušky z oblasti spotřebitelských úvěrů. Tím mají naši spolupracovníci výhodu jak flexibility v množství vypisovaných termínů odbornostních zkoušek, tak i významnou výhodu nižší ceny.
To by byli VIP poradci. Posílili jste provizně střední management – a co ostatní?
Ano, posílili jsme provizně zejména střední úroveň managementu. Jsou to lidé, kteří nejzásadněji a na každodenní bázi ovlivňují rozvoj poradců a klima ve společnosti a tím i spokojenost našich spolupracovníků. Naučit nováčka kvalitnímu finančnímu poradenství není ani rychlé, ani jednoduché. Kromě odborných znalostí a důslednosti to vyžaduje také dost času. Proto si střední management vyšší ohodnocení zaslouží – promítne se to do kvality celé obchodní sítě.
A regionální a zemští ředitelé?
Jsem rád, že New Deal vzali jako velkou příležitost k rozvoji svých týmů. Už teď je jasné, že tato naše nabídka rezonuje trhem a naše síť se začíná rychle rozrůstat – jako za starých časů.
Myslíte, že by měly vznikat i menší poradenské kanceláře (než Premier) s komplexnějším servisem specialistů?
Kancelář je základ, nejen ve Fincentru Premier, ale i v celém Fincentru jako takovém. Je to zázemí především pro poradce a manažery. Existují samozřejmě i klienti, kteří dávají přednost jednání v kanceláři, ale spíš většinou šetří čas a setkávají se s poradcem u sebe.
Z kanceláře je také možno fungovat s asistenty zaměřenými na první kontakt s klienty… U nás je dnes součástí každého týmu odborná asistentka či asistent. Ti umějí nejen zatelefonovat klientovi, ale i připravit celou řadu podkladů pro poradce a manažery z týmu, jehož jsou součástí. A samozřejmě jim odbřemenit od administrativy.
Pro odborné asistentky a asistenty máme několik odborných kurzů, na nichž získávají potřebné vědomosti a dovednosti. A také pro ně pořádáme pravidelné workshopy na různá odborná témata. Tuto podporu vítají nejen oni samotní, ale také jejich nadřízení manažeři, kteří tak získávají ještě efektivnější pomocníky a pomocnice.
Atmosféra na poradenském trhu se za poslední rok dost změnila – jaké vidíte trendy?
Hlavním trendem, který dlouhodoběji registruji, je koncentrace. Budoucnost bude patřit velkým společnostem. Ale jen těm, které dokáží nabídnout lidem kvalitní podporu pro práci s klientem i pro jejich rozvoj. Do ní patří nejen kvalitní CRM, produktově analytické výstupy, funkční manažerské reporty, kvalitní informační systém a efektivní systém vzdělávání, ale i široké produktové portfolio a pochopitelně soulad se všemi zákonnými požadavky.
Budoucnost je v investicích pro „lepší“ klienty, pletu se?
Zčásti máte pravdu – reagovali jsme na to spuštěním nové divize f.privée, která se specializuje na péči o opravdu bohaté klienty. Dalším je pak klub Fincentrum Platinum, který sdružuje více než stovku těch nejlepších poradců a umožňuje jim širší využití zejména investičních produktů a nástrojů.
Nicméně pro velké společnosti, jako je Fincentrum, je tento segment příliš úzký. Díky tomu, že roste finanční gramotnost lidí, roste i poptávka po kvalitním finančním poradenství. A v něm je bezesporu budoucnost celého sektoru. Ano, možná jednou přijde i doba pro „robo advisory“ neboli automatizované finanční poradenství. Ale myslím si, že do té doby ještě uteče hodně vody. Zatím pořád platí, že o zásadních finančních rozhodnutích se klient chce poradit s důvěryhodným a odborně zdatným živým finančním poradcem.
A budoucnost Fincentra – jaká je ve vašich očích?
Jednoznačně růžová. Finanční poradenství má před sebou pořád velkou budoucnost a po kvalitních finančních poradcích bude vždy na trhu poptávka. Finančně poradenský trh je velmi konkurenční. Přežijí jen ti nejsilnější. A to Fincentrum rozhodně je. Jak říká naše vize: Quality, Power, Trust, Future, neboli Kvalita, Síla, Důvěra, Budoucnost.
Rozhovor vyšel v časopisu PROFI Poradenství & Finance, 6–7/2017.

Loading

Vstoupit do diskuze 23 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Lucie

    3 července, 2017

    Je docela špatné, že píšete jaké máte velké provize u jednotlivých vybraných společností, takže je mi docela jasné na které firmy se v jednotlivých oblastech budete situovat. Z článku je docela zřejmé, že hrajete pro vlastní dobro, pro vlastní peníze, ale ne pro dobro lidí, že se nedíváte, co je na trhu nejvýhodnější pro klienta, ale z čeho máte největší provize. Takže v případě hypoték zprostředkovaných přes vás se člověk asi setká převážně s Monetou a i ŽP s ČPP.

    Odpovědět

  • 3 července, 2017

    Ano, rovná provize a nezávislost jim nic neříkají.

    Odpovědět

  • 3 července, 2017

    A celkově to zní jako výkřik z potápějící se lodi. Tomu odpovídá snaha investorů všechny své podíly co nejdříve prodat. Asi nechtějí čekat na ta pětiletá storna. Zajímavé je také jejich doporučení potenciálním kupcům, jak jde rychle navýšit ziskovost. Vyhodte po koupi všechny zemské ředitele, jsou tam k ničemu a zbytečně drazí.

    Odpovědět

  • Jaroslav Wohnout

    3 července, 2017

    Tak určitě… Fincentrum je jediný slušný mulťas v Česku, provizně se moc neliší od poolu. Teď nedávno jsem četl u pana Fejtka, že má Fincentrum nejstabilnější poradce ze všech firem v ČR. Nechápu tu nenávist tady, to se jich vážně tak bojíte?

    Odpovědět

  • Vasek

    3 července, 2017

    Proc se obchodniho reditele ptaji na deni v konkurencni firme? Ten clanek je hrozne povrchni… – zumpa

    Odpovědět

  • Alexandr

    3 července, 2017

    V Tyrkysovém oceánu se raději nikdo na nic neptá, viďte?

    Odpovědět

  • Partnersák

    4 července, 2017

    Strašně se mi líbí, jak se tu všichni tak nějak tradičně navážíte do naší Partners, přičemž nemůžete skousnout, že podle všech veřejně dostupných čísel jsme absolutní jednička na českém finančně poradenském trhu. Ale proč ne, klidně se tu do nás dál navážejte, záviďte a špiňte, tím však svoje produkční čísla nezměníte…to kdybyste nás náhodou chtěli do toho prvního místa dohnat.

    Odpovědět

  • Vasek

    4 července, 2017

    Nevim jak v tyrkysovem oceanu, ale spravna firmy sve konkurenty pozoruje, vyhodnocuje jejich chovani s ohledem na svuj byznys, ale deni v nich nekomentuje. Protoze ji to neprislusi. Ale ve zdejsim fin. poradenstvi a hlavne na tomto serveru je to bezne. Tedy cista zumpa

    Odpovědět

  • Partnersák

    11 července, 2017

    Tak jsem po dlouhém čase se zvědavosti zavítal na Investujeme.cz. Napadá mě jen jediné: víte, proč jsme my v Partners absolutní a zcela nezpochybnitelnou jedničkou na českém trhu ? Protože neztrácíme čas vypisováním podobných nesmyslů a reakcemi na příspěvky pod nimi, místo toho jsme raději v terénu, kde servisujeme naše klienty, děláme nábory nových spolupracovníků a vychováváme si excelentní manažery a ředitele. Začněte se tím řídit (a dělat to) taky a uvidíte, že nám možná někdy budete dýchat na záda. Logicky tím pádem nebudete mít čas na psaní podobných nesmyslů.

    Odpovědět

  • exPartnersák

    11 července, 2017

    Víte, proč jste vy v Partners absolutní a zcela nezpochybnitelnou jedničkou na českém trhu?

    Protože jste parta snadno zmanipulovatelných pitomců, kteří věří raději než přemýšlejí. Nic ve zlém, znám to, také jsem byl takový. 4 roky! Teď jsem spokojený ve Fincentru, kamarád v SAB, další bývalý kolega je na odchodu.

    Partners jsou dobrá škola na začátek, jsem za ni vděčný. Jenže jak se člověk rozkouká, přestane ty kecy Lukeše a spol žrát a hledá práci pro dospělé. Ne pro motivované děti jako v Partners.

    Odpovědět

  • Partnersák

    11 července, 2017

    Víte co, nejdříve si něco zjistěte o filozofii Partners a jejímu přístupu ke klientům a obecně k problematice finančního poradenství, protože jinak si neumím vysvětlit, že tu píšete takové smyšlené bludy. A pokud jste jak píšete v Partners pracoval, tak je škoda, že jste to tak brzo vzdal, možná stačilo o nějaký ten rok vydržet déle, více se snažit, více na sobě pracovat, sjednávat si více schůzek s klienty, mít více náborových pohovorů s případnými zájemci o náš obor, prostě víc a intenzivněji zabrat. Pamatujte, že 97% lidí, kteří to vzdali předčasně, pracuje pro 3% lidí, kteří to nevzdali nikdy.

    Odpovědět

  • exPartnersák

    11 července, 2017

    Nevim jestli to říkal pan Špirakus nebo pan Stuchlík nebo kdo. Když vidím tady ty „motivační“ kecy typu pamatujte, že 97% lidí, kteří to vzdali předčasně, pracuje pro 3% lidí, kteří to nevzdali nikdy, vzpomenu si na

    Partners jsou OVB s lepším marketingem.

    Odpovědět

  • Fincentrák

    4 července, 2017

    Pan Duchoň mluví o OVB. To není konkurence. Fincentrum se věnuje finančnímu poradenství, OVB plánovitě okrádá lidi. Kdysi to vedl Zoubek, dnes je hlavní bouchač Zajíc. K tomu kdykoliv stárnoucí tety na západě Čech, které dodnes nepochopily rozdíl mezi pojištěním a stavebkem. Ty aspoň neokrádají záměrně, jen svou nevědomostí.

    Odpovědět

  • milan

    4 července, 2017

    takže stačí, aby ti stejní přešli pod Fincentrum a stanou se z nich jiní lidé. Finanční poradci. 🙂 jak snadné a jak úžasně kouzelný efekt centrály Fincentra.

    Odpovědět

  • OVBák

    4 července, 2017

    Dávejte si velmi dobrý pozor na jazyk, respektive na klávesnici a na to, co jste ve svém příspěvku napsal o OVB (…“OVB plánovitě okrádá lidi“…). Mohl byste mít na krku jejich právní oddělení za veřejné poškozování dobrého jména a pověsti OVB.

    Odpovědět

  • Reinhard

    4 července, 2017

    OVB se svým jménem nic nevysoudí, to víme oba. Jsou to jen prázdné řeči pro tetu Benáčkovou a spol.

    Odpovědět

  • Tomáš P.

    5 července, 2017

    Chápu Vás tedy správně, že OVB nemůže žalovat újmu nebo poškození něčeho, co neexistuje (tj. dobré jméno a pověst) ?

    Odpovědět

  • To je úplně jedno

    6 července, 2017

    Nemyslete si, že u Vás je vše růžové… po jednom panu řediteli ze společnosti Fincentrum z pobočky na Kuáňském náměstí jsem zachraňoval hypo pro klientku, aby nepišla o zálohu. V mailech jí kontinuelně lhal… takže ono s tím okrádáním bych byl v klidu 🙂 ale souhlas… měl jsem možnost vidět kalkulčku pana Zajíce (v kuloárech nazývanou Zajícovačka), která plive na spoření investička a loga vybírá podle toho, která pojišťovna zrovna sype do kapsy bokem Zajícům.. smutný je, že co vyplivne kalkulačka je svatý… pro poradce i pro klienta, takže se prodej daří :/

    Odpovědět

  • To je úplně jedno

    6 července, 2017

    Objektivita v rámci finančního poradenství pod červeným logem dostává celkem na prdel.. a prezentovat 5 letý storno kvalitou práce?? A plošný stornofond „další podmínkou“, kterou nevyžadujeme? Vzhledem k rychlosti vylepšování rizikovek a konkurenčnímu boji pojišťoven jsem docela zvědavej, jak budete tyhle smlouvy 5 let chránit před náletem všemožných poradců od jinud… a tlachejte si o vztahu s klientem, bijte se v prsa, že máte analytické nástroje ale život klienta a prodkuty se mění tak rychle,že džet pětiletku je nesmysl… a vzhledem k tomu, že bude vypláceno full, tak se bude i full vracet… ale na „bankéře“ tahle líbivá pohádka asi stačí :))

    Odpovědět

  • Ondřej

    10 července, 2017

    Proč pan ředitel nenapíše celou pravdu? Že navýšení má spousty ale a že velká část zemských ředitelů vyjednává o přestupu do jiných firem???

    K tomu celá firma je nabízena na prodej a nikdo to nechce koupit… dávám tomu pár let 😀

    Odpovědět

  • Fincentrák

    10 července, 2017

    Tak určitě… Ve Fincentru jsem už dlouho a pamatuji takových nenávistných příspěvků mraky. Prodej, rozpadne se to, všichni do půlů. No a v roce 2017 firma krásně funguje. Já a můj tým s ní a nikam se nechystáme.

    Odpovědět

  • 10 července, 2017

    No a prodali, ne? Pár zemaku také již odešlo a k tomu třetina nebo polovina Slovenska.

    Odpovědět

  • 10 července, 2017

    A jaké konkrétní ALE to navýšení má?

    Odpovědět