Sobota 17. února. Svátek má Miloslava.

Zprostředkování? Pobočka, „značkový“ dealer, nezávislá síť…

Nejobvyklejšími distribuční kanály, jimiž se produkty mohou dostat ke klientovi, jsou pobočka, výhradní distributor a nezávislá zprostředkovatelská síť. Jaké jsou klady a zápory jednotlivých distribučních kanálů?

Pobočky finančních institucí

Pobočky jsou jedním z nejstarších a nejrozšířenějších distribučních kanálů. Jsou hlavní distribuční cestou zejména pro tradiční finanční instituce, které mají velký počet obchodních míst. Udržovat pobočky v provozu, obzvláště pokud se zde realizují také hotovostní finanční operace, je velice nákladné. Proto instituce, které volí tento distribuční kanál, mohou mít o něco vyšší poplatky a dražší služby, než konkurence.

Obchodníci na pobočkách bývají nejčastěji v zaměstnaneckém poměru. Ve vztahu k zákazníkovi jsou většinou anonymní, často chybí motivace klientovi poskytnout jakékoli individuální podmínky nebo řešení, protože se to nijak neprojevuje na jejich platu. Naopak nedodrží-li měsíční prodejní schéma zavazující pobočku prodat určité množství produktů daného typu, mohou o část výplaty přijít.

Poradce na pobočce za den obslouží desítky klientů, z tohoto důvodu není možné klientovi věnovat nadstandardní množství času. Poradce není schopen získat o svém zákazníkovi detailní informace – nemá dostatek informací potřebných k zajištění produktů na míru. Ačkoli je zaměstnanec pobočky většinou velmi dobře a detailně seznámen s produkty vlastní společnosti, zpravidla má jen mizivý přehled o produktech konkurence a sotva je svému zákazníkovi doporučí.

Přímí „značkoví“ dealeři

Finanční produkty je možné zakoupit také u externích dealerů, pracujících pro jediný finanční dům – často se označují jako „finanční poradci“, jde ale spíše o zprostředkovatele a prodejce.

Tato distribuční cesta byla hojně využívaná zejména ve druhé polovině devadesátých let. V současné době je tento prodejní systém doménou zejména pojišťoven, avšak hojně jej využívají některé stavební spořitelny, investiční společnosti a nebankovní úvěrové společnosti. Distributorem je nejčastěji OSVČ, placená dle objemu zprostředkovaných obchodů pro jedinou finanční instituci.

Dealeři obvykle fungují jako podomní prodejci, finančním institucím tak odpadají významné náklady na provoz poboček. Produkty se navíc aktivně „samy“ dostanou ke klientovi, aniž by klient musel překročit práh vlastního obydlí. Produkty se tak dostanou k mnohem širšímu okruhu klientů.

Přímá úměra mezi provizí prodejce a objemem vkladu klienta, a také absence nadřízené autority (na rozdíl od zaměstnance pobočky nemůže za profesní selhání OSVČ nikdo vyhodit ani potrestat snížením mzdy) spojená s nemožností se v případě komplikací obrátit na „kamennou budovu“ do značné míry snižují důvěryhodnost a přesouvají morální odpovědnost za obchod zcela na osobnost obchodníka. Jedinými významnějšími kontrolními mechanismy jsou obchodníkova pověst a klientova finanční gramotnost.

Diskutabilní je u přímých dealerů také stupeň odborné kvalifikace a obecné povědomí o finančním trhu. V extrémních případech může jít o „víkendové prodejce“, kteří si prodejem přivydělávají k běžnému zaměstnání v nefinančním sektoru a jejich přístup k aktuálním informacím je jen velmi omezený.

Některé finanční instituce organizují své externí prodejce do tzv. sítí nebo agentur, jejichž vedoucí tvoří kontrolní a vzdělávací mechanismy.

Výhodou přímé externí formy prodeje pro zákazníka je větší časová flexibilita prodejce – ten je tak schopen mnohem pečlivěji vybrat produkt a reagovat tak lépe na požadavky klienta než pracovník na pobočce. Navíc připočítejme často velmi dobrou orientaci v produktech mateřského finančního domu. Opět však platí, že doporučení na produkty konkurence zákazník dostane jen zřídka.

U přímých dealerů mnohem více než kde jinde platí, že každý jednotlivý prodejce zodpovídá za svůj obchod – každý obchodník má jinou morálku, informace a vzdělání. Klient se tak může setkat jak s fundovaným odborníkem, tak s nenápadným podvodníkem.

Nezávislé makléřské sítě

Vycházejí z myšlenky plurality. Prodávají produkty více než jedné finanční instituce a klient má tak možnost volby. Míra nezávislosti se odvíjí zejména od šíře a hloubky produktového portfolia. Jde tedy o to, kolik má klient možností výběru různých typů produktů, a navíc, zda si ještě u každého typu produktu může vybrat, u kterého finančního domu si jej sjedná.

Nezávislost ale může být do značné míry záporně ovlivněna také finanční (marketingovou) podporou od některého z finančních domů.

Na trhu působí makléřské společnosti, které zatupují pouze dvě pojišťovny vedle firem zastupujících desítky různých finančních domů: od bank, stavebních spořitelen, leasingových a úvěrových společností přes penzijní fondy a pojišťovny k investičním společnostem.

Čím větší je množství produktů distribuovaných přes makléřské společnosti, tím vyšší jsou nároky na vzdělání a znalosti jednotlivých prodejců. Z toho důvodu má většina makléřských společností více či méně propracovaný vzdělávací systém.

Úskalí spojená s kontrolou kvality a znalostním aparátem dobře fungující makléřská společnost minimalizuje pomocí vhodného vnitřního uspořádání. Prodejci uvnitř makléřské společnosti nejčastěji spolupracují v týmech, převažuje organizace pomocí metody multilevel marketing, která rozděluje důležité vzdělávací a kontrolní kompetence mezi jednotlivé stupně vedení – od nižšího po vyšší management – a ve stejném poměru rozděluje také finanční odměny.

Opět ale platí, že individuální volnost jednotlivých prodejců je i tak značná, poměrně nízká zůstává naopak odpovědnost autoritám. Účast na vzdělávacích a kontrolních mechanismech je často pouze dobrovolná.

Makléřské společnosti, stejně jako pobočky nebo přímí dealeři, zákazníkovi mají co nabídnout. Nejcennější je bezesporu možnost srovnání konkurenčních produktů spolu s komplexním řešením rodinných financí. Takovéto komplexní řešení může zákazníkovi ušetřit až tisícikoruny měsíčně, oproti jednotlivě získaným produktům. Přesto i u makléřských společností platí, že co obchodník, to individualita.

Nejlepší služby lze v ČR očekávat od spolupracovníků společností AWD, Broker Consulting, Fincentrum, OVB Allfinanz a Partners. Jde o makléře s nejširším portfoliem finančních domů na trhu a propracovanými školícími systémy. Analýza klientovy vstupní situace by měla být samozřejmostí u každé z těchto společností.

Placení odborníci

Ve střední a východní Evropě jde o marginální službu, neboť životní úroveň obyvatel zatím není taková, aby se placený finanční poradce uživil. Z Evropských zemí je na tom nejlépe Velká Británie, zde má placené poradenství zhruba sedmiprocentní podíl na trhu.

Pokud odhadneme, kolik by měl finanční poradce v ČR inkasovat za sestavení skutečně objektivního dlouhodobého finančního plánu, bez dalšího nároku na provizi za sjednané produkty, lze podle složitosti plánů a požadavků klienta odhadovat částky v řádech až několika desítek tisíc korun. Další poplatky by pak klient hradil za pravidelný servis a aktualizaci plánu.

U běžných klientů by úhrada služby většinou okamžitě smazala veškerý finanční efekt, který by jim služba přinesla. Důvod pro takto vysokou cenu za služby poradce je nasnadě: poradce nese plnou právní zodpovědnost za navrhované řešení a jeho příjem tak musí dostatečně vyvažovat ekonomické riziko.

Vhodné je zde srovnání s právním nebo daňovým poradenstvím, kde jsou sazby sice o něco nižší, avšak právníci a daňoví poradci se ve své práci neopírají o expertízy, analýzy a odhady, ale o právní realitu. Skuteční právní a daňoví „mágové“ pak mají sazby ještě mnohem vyšší.

Autor je obchodní vedoucí oblastního ředitelství Jana Hamra, OVB

Jaký způsob distribuce je pro klienta nejvýhodnější?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

57 komentářů: “Zprostředkování? Pobočka, „značkový“ dealer, nezávislá síť…”

  1. ndawovhpjrv napsal:

    b8O8Jf kktbzatwaysb, [url=http://cloxgublnjrg.com/]cloxgublnjrg[/url], [link=http://seedpizckacm.com/]seedpizckacm[/link], http://pkbseaxginzo.com/

  2. Karolinus napsal:

    Žádná nezávislá makléřská síť neexistuje!!!!! Odpověď je jednoduchá. Vždy dostává provize od pojišťovny, banky, investiční společnosti atd. Neblbněte lidem hlavu. Nezávislý je ten, kdo je placen za své služby klientem. A to je v ČR minimum skutečných poradců. Hezký den!!!!!!!!!!!!

    • Kolemjdoucí napsal:

      Dobrý den, začínám se zajímat o služby poradce a proto hledám optimální formu. Co mi Vy jako nezávislý poradce, pokud jím jste, můžete nabídnout za mou platbu za Vaše služby?

  3. Ondřej Hák napsal:

    Vždy jsem rozladěný, po přečtení většiny článků na serverech o financích, komentáři. Po pravdě jsem vděčný tvůrcům projektu http://www.poradci-sobe.cz. Z důvodu pravidel tohoto fóra. Na tomto webu se vždy podobná diskuze pod čarou změní na nekontrolované hádky jedněch a druhých. Zkrátka tu dochází k napadání ostatních, hanění jejich práce a vyzdvihování té své. Asi je to přirozené, ale mnohdy to překračuje meze, z každého druhého příspěvku je cítít vulgarismus a arogance. Já si cením své vlastní práce. Mám zkušenosti jak s prací v kamenné pobočce, tak s prací poradce pro konkrétní instituci. Dnes se živím jako nezávislý finanční poradce. Tuto volbu jsem udělal po předchozích dvou zkušenostech a zcela záměrně pro klienty. V pobočce jsem byl NUCEN prodávat konkrétní produkty VŠEM. Nikoho z nadřízených nezajímalo, pro koho jsou produkty vhodné, zkrátka na nás byl vyvíjen monarchistický zaměstnanecký tlak tvrdého prodeje. Můj morální kredit je natolik silný, že jsem v této práci nemohl dále pokračovat. Ve spolupráci s jednou institucí jsem měl možnosti méně omezené, nicméně jsem stále cítil, že svým klientům bych byl asi schopný jinde dát větší přínos. Až v této práci mám možnosti téměř neomezené. Už vidím, jak tato věta vzbudí mnou výše popsané reakce. Neomezuji se totiž jen na to, co mi přináší peníze a provizi. Snažím se osobně vzdělávat i v oblastech, které v mých provizních listinách nenajdete. Pro své klienty „vyběhávám“ i záležitosti z oblastí, které mě neživí, ale jemu pomohou. Posledním příkladem, v kterém jsem se takto angažoval, byla pomoc klientovi sehnat nemovitost pro jeho rodinu s dětmi, přestože na ni měl hotovost. Nebral si na ni přes mě hypotéku či jiný úvěr a dokonce se mnou neuzavíral žádný produkt. Přesto jsem cítil potřebu mu pomoci a ač není mým klientem, přesto se mezi námi díky tomuto navázal určitý „obchodní vztah“, pokud se tomu tak dá říci. Nemůžete soudit něčí práci. I já po předchozích pracovních zkušenostech bych si nedovolil hanit bankovní nebo závislé poradce. I mezi nimi jsou tací, kteří své profesi dělají to nejlepší jméno. Souhlasím s názory výše, že je to skutečně jen a pouze o lidech. A souhlasím i s tím, že by se mělo více zabývat tím, kdo se může stát poradcem, finančním odborníkem, atp. Jen musí za stolem před klientem sedět člověk, kterého skutečně zajímá hlavně klient, a nebere ho jen jako zboží, které mu vydělá peníze. Jakkoli je těžké takového poradce a odborníka najít (a o tom by se dalo diskutovat roky), je to nejdůležitější konstanta jakékoli práce. Ale přiznejme si, není to jen o financích. I vás „odrbává“ spousta „vykuků“ ve vašem každodenním životě a ani si to neuvědomujete. Obchody s potravinami, doktoři, řemeslníci, … Nebo snad skutečně věříte nejlevnějšímu sortimentu, žádným frontám, nejlepší zdravotní péči, … Já jsem zastánce tolerance a respektu konkurence. Setkal jsem se nesčetněkrát s konkurenčními projekty a nebídkami, které byly skutečně kvalitní. Setkal jsem se nesčetněkrát se zlatokopeckými projekty a nabídkami. Ale tak to bude ať se nastaví jakákoli kontrola, jakékoli síto pro nově vznikající odborníky. Kdo věří, že se to někdy změní, věří v pohádky. Proč se tu škorpit? Já už teď defacto lituji toho času, který jsem strávil psaním tohoto příspěvku. Je lepší se věnovat sebezdokonalování ve své profesi nebo tomu osobnímu životu, než se snažit házet špínu na ostatní, protože to nikdy nikomu nepřinese nic dobrého. Měli bychom se raději všichni snažit dělat svou práci nejlépe jak dovedeme, než se pokoušet srazit a shodit práci toho druhého.

  4. Zdeněk Kubišta napsal:

    Děkuji za komentáře k článku, pánové! Samozřejmě tento článek odráží můj osobní názor a je do jisté míry zobecněný. Možná bych mohl doplnit, že jde o výňatek z bakalářské práce, která rozsáhleji popisuje na mnoha stranách (ale také z mnoha stran) problematiku finančního zprostředkování. Není to tedy ani placená ani neplacená reklama:) A ač se tomu možná budete divit, patřím do sítě, v níž ono odpírání osobního života, téměř každodenní školení a dobrá znalost velkého množství produktů jsou denním chlebem:) Nenechte se ukolébat zahořklostí a starými křivdami:) Každé poradenství je individuálně závislé na poskytovateli, ať poradci, dealerovi nebo bankéři. Stejnětak jako každý lékař neléčí stejně, také poradce neléčí stejně – cílem článku ale bylo popsat obecně systémy posytování, nikoli míru, do jaké jejich myšlenku zprostředkovatelé naplňují.

    • jarda napsal:

      Nože vytrvej, zvolil jsi si obor, ve kterém je spousta odborné problematiky, ale i podvodů a podrazů, tak to sleduj. Jsi mladý, tak na to máš dost času.

  5. Martin napsal:

    Posilněme autorův názor,přidejme se k takto smýšlejícím lidem,podpořme jejich myšlenky,ale nezapomínejme na vlastní rozum a tolik individuální praktickou část poradenství, je to případ od případu jiné.

  6. Konference napsal:

    Clanek neni spatne napsany, docela pekne popisuje ruzne formy distribuce financnich produktu. Bohuzel je trochu tendencni, ale to je normalni. Kazdy do textu promitame sve nazory.

    Autor spada do kategorie „nezavislych siti“ a evidentne to povazuji za nejlepsi formu distribuce. Kazdy ma pravo na svuj nazor.
    Mimochodem vetsina z nas poradcu si to v urcitou etapu sveho profesniho vyvoje myslela taky.
    I autor treba casem zmeni nazor.

    • vasek napsal:

      Dá se tento Váš názor považovat za tendenčí, když jste do něj promítl svůj názor ohledně pochybnosti nad výhodností distribuce skrze „nezávislé sítě“? 🙂

    • Svěrkoš Zbyněk napsal:

      Podle mě co je pro koho nejlepší závisí značně od úrovně-gramotnosti a síly-bonity klienta. Z pohledu lidí z oboru těžko někdy dojde k většímu konsensu, každý bude vidět nejvíce to své, ty debaty nemají více smysl.

      Zcela negramotný a finančně slabý klient těžko někdy ocení přínos přímo honorovaného odborníka, protože se k němu nedostane a když ano, tak se u něj dlouhodobě neudrží, poněvadž ho nezaplatí. Většinou ani nemá rozlišovací schopnost, aby odpověděl, v čem vidí přínos takového odborníka. Takže jeho stropem je přepážka nebo nějaký z poradců sítí. Když na přepážce jediné instituce (řekněmě banky) natrefí na lidsky solidného člověka s trochou charakteru a ne úplně tupého či arogantního,který si neplete pojmy a dojmy, tak to může být i lepší než vymytý nebo vědomý nezávislý pistolník. Ale to je už případ od případu.

      • Konference napsal:

        Souhlas.

        • Mystery napsal:

          Ano, také přidávám svůj souhlas. Tyhle nekonečné debaty, pokud se jich účastní racionální lidé, skončí vždy na tom samém. Je to o lidech. Kdy už tedy konečně dojde ke spřísnění podmínek této profese? Oháníme se tím, že jsme jako lékaři, lékaři klientových financí, opravdu máme takový přehled o tom, jak fungují trhy a finanční produkty, jako MUSÍ MÍT přehled lékař o lidském těle?

  7. viktora@poradci-sobe.cz napsal:

    Já myslím, že nelze samozřejmě paušálně říct, že jeden způsob distribuce je dobrý a jiný špatný. Přijde na to kdo, kdy, komu a kolik. I u takové banky můžete dostat kvalitní poradenství. Přímo špičkové! Jde o to, o jakém segmentu klientů se bavíme. I u pojišťovny bych našel poradce, kterému bych své peníze svěřil (znám jich u jedné z nich určitě alespoň 20 osobně). A našel bych makléře, který by mě vzal na hůl. Souhlasím, že tento pohled na modely distribuce a poradenství je velmi zavádějící. Klient by se měl ideálně dozvědět, jaké jsou oprávnění a kvalifikace poradce (poradenství vs. zprostředkování), co je zdrojem příjmů poradce a jaký je možný střet zájmů dotačného poradce. Takto bych si to já jako klient představoval. Ale to není nic nového… viz MiFID. A bude to doufejme brzy ku prospěchu poradců i klientů vyřešeno komisí MF ČR, který se zabývá právě problémem distribuce finančních produktů. I když… vyřešeno to asi nebude nikdy, ale alespoň se můžeme někam posunout.

  8. Štork napsal:

    Máte pravdu,opravdu u NÁS se Vám dostane těch nejlepších služeb.

    Blbe

  9. Ajven napsal:

    Článek pro pobavení znalých trhu. Pro klienty zavádějící a lživý. To už na stránky OVB nikdo nechodí, že musí „inzerovat“ jinde??? Neměla by se taková reklama zpoplatnit?

  10. závislák napsal:

    Nezávislé makléřské sítě jsou nezávislé, protože mají stejnou provizi u všech produktů jednoho druhu, které nabízejí, že jo autore. Proto je jim jedno, co sjednají, vždy to bude to nejlepší a nejúžasnější. A pochopitelně jejich agenti dokonale ovládají nabídku všech 20 pojišťoven, 15 bank a stavebních spořitelen atd., protože nedělají nic jinýho, než že se neustále vzdělávají, školí a kašlou na osobní život.

    Nebo že by to tak přece jenom nebylo?

    • Svěrkoš Zbyněk napsal:

      Kdyby to aspoň byla pravda (že je stejná provize u produktů stejného druhu, v rámci jedné firmy)….. pokud to u některých takto fakt je, tak se jim omlouvám.

      • Mystery napsal:

        Skutečně tomu tak někde je. Na druhou stranu se asi nikde neubráníte preferování určitých produktů, které jsou z různých důvodů více prosazovány vedením.

    • Zdeněk Kubišta napsal:

      Docela jste se trefil, provize se neliší nijak zásadně, znalost téměř celého distribuovaného portfolia a dalších mnoha desítek „konkurenčních“ produktů, případně schopnost se nový produkt rychle naučit, to patří ke každodenní práci v mé síti:) přijďte se podívat! pokud nebudu zrovna na školení, rád pro vás udělám, co bude v mých silách!

      • Ondřej Záruba napsal:

        Pane Kubišto,chcete říct, že se nijak zásadně neliší provizí ING konto (150 Kč) Rentier Invest (3-5% investované sumy) a Profi Invest (190% roční platby)?Všechno v podstatě slouží k tomu samému – akumulaci vkladů.Tady je zakopaný pes.Můžete mít stejnou provizi za všechna ŽP,za všechna OPF,za všechny hypo,ale podstatné je,aby jste nebyl motivován přecházet z kategorie do kategorie.A hranice mezi těmito produktovými kategoriemi jsou natolik volné ,že nelze paušalizovat,že na takovou akumulaci jen to,na takovou toto atd.Výsledkem této podivuhodné nerovnováhy je fakt,že téměř všichni klienti obsloužení firmou,pro kterou pracujete odejdou s nějakou formou rezervotvorného ŽP.To nepopřete.To je prostě fakt.Podívejte se na nějaké statistiky produkce a nemyslím ranklist.Myslím statistiku , kde je vidět struktura produkce dle typů produktů.Pak také tabulka struktury provizního příjmu.Myslím,že se moc nespletu,když napíšu,že obrat celého OVB v ČR bude tvořit tak z 65-85% prodej rezervotvorného životního pojištění.U počtu smluv to bude samozřejmě sympatičtější poměr okolo 20-40% smluv.Už víte,proč se v OVB dělají dost majetkové pojistky?Aby se to naředilo samozřejmě navenek.Abych Vám nekřivdil.V Partners,AWD,Brokerconsulting,Fincentru,ZFP a většině firem pod BT jsou na tom stejně.To,že se ve všech těchto firmách nedělá poradenství (až na asi 1% výjimek lidí , kteří si to dělají po svém a jsou v podstatě na odchodu z těchto firem) , neznamená , že pokud to děláte stejně,tak to neznamená,že je to standartní a kvalitní práce.To fakt ne.Jste mladý,tak se zkuste zamyslet nad tím,jestli chcete být multilevelová hvězda,kde Vám tleskají na konferencích lidé,kteří o této práci nic neví , nebo jestli budete skutečný finanční poradce s vlastním stylem a specializací.

        • jarda napsal:

          Díky za nezávislý objektivní názor, v prospěch odborníků ve finančním poradenství. MLM šunt exit, konečně.

        • Milans napsal:

          Cituji: „Už víte,proč se v OVB dělají dost majetkové pojistky?“ Není to třeba proto, že do portfolia klienta patří i zajištění majetku a většina obyvatel této republiky tuhle oblast podceňuje? Pane Zárubo, u odborníka jako jste Vy mne toto tvrzení překvapuje…

          • Ondřej Záruba napsal:

            Díky za toho odborníka,ale jak se říká mezi slepými je jednooký se zákalem králem.Myslel jsem to tak,že to dobře vypadá ve struktuře sjednaných smluv,když tam něco takového je.Sjednání majetkové pojistky není žádnou komplexní službou Milansi.Je to poměrně dost složitá věc,což si nikdo z těchto chytráčků neuvědomuje.Často je na to potřeba specialista nebo odhadce nemovitostí.Dá se tam napáchat hodně škody a když se jde s poradenstvím čistě a podepíše se s klientem smlouva,tak z ní vyplývá i odpovědnost.Já si vždy raději přizvu nějakého odborníka.To nemůže začít prodávat někdo,kdo o tom nic neví nebo se naučil na jednom školení.Oni to přesto dělají,ale bez absolutně žádné poradenské odpovědnosti ,a když se lidově řešeno něco posere,tak jen pokrčí rameny a jdou dál , protože jsou krytí 100 papíry,kde klient podepisuje,že si to výslovně přál takhle a že jen vyplnili papíry.

            • Milans napsal:

              netvrdím že sjednání majetkové pojistky je komplexní službou … ani vy jste to v tomto kontextu nezmínil … nemohu se zbavit dojmu že podle Vás by tedy měli uzavírat pouze SS, PP a životní pojistky majetek klienta nechat být? Kolik lidí z OVB znáte a hlavně, kolik jejich klientů, že můžete zodpovědně říct že cituji: To nemůže začít prodávat někdo,kdo o tom nic neví nebo se naučil na jednom školení.Oni to přesto dělají,ale bez absolutně žádné poradenské odpovědnosti ,a když se lidově řešeno něco posere,tak jen pokrčí rameny a jdou dál , protože jsou krytí 100 papíry,kde klient podepisuje,že si to výslovně přál takhle a že jen vyplnili papíry. ?

              • Ondřej Záruba napsal:

                Stavební spoření (s výjimkou úvěru),penzijní připojištění a rezervotovorné životní pojištění jsou u mě zakázané produkty.

                Znám jich dost.Není to nešvar jen OVB.Dělá se to tak všude,což neznamená,že je to v pořádku.Tvrdím jen,že je s tím spojena významná zodpovědnost,kterou málokdo bere vážně.A ty zprostředkovatelské papíry pro klienta jsou vážně humus.Nejdříve mu to poradím a pak ho donutím podepsat,že si to výslovně přál.

                • Milans napsal:

                  děkuji za reakci, zřejmě dokážete klientům vydělat víc než mohou mít z těchto pro Vás zakázaných produktů, ale ruku na srdce, kolik je klientů z kategorie kterou máte na mysli? Ak tomu majetkovému pojištění, jistě víte že konkrétně u OVB na které jste zaútočil se do majetkového počítá i pojištění odpovědnosti, povinné ručení, pojištění domácnosti. Pane Zárubo, kolik retailových klientů potřebuje k tomuto odhadce? Souhlasím že v případě nemovitosti či firemního majetku už je vhodné jeho služeb využít.

                  • Ondřej Záruba napsal:

                    Já s retailovou klientelou nemohu moc pracovat,protože bych se neuživil,mám-li nějaké zásady.Dokážu spolupracovat s retailem,který má specifické potřeby a který je si vědom,že dobrá rada není zadarmo.Těchto lidí není tak málo,jak se tvrdí.Jsou to vesměs lidé ve velkých finančních problémech nebo lidé,kteří už si nabili ústa s finančními institucemi.

                    Nejde jen o to vydělat více.Jde o to dosáhnout lepší vyváženosti výnosu,rizika a likvidity.Snažím se poctivě přistupovat především k tomu riziku.A zejména to mě brání používat tyto produkty.

                    Abych odpověděl na Vaší otázku.Kolik jich potřebuje odhadce?Já myslím,že všichni ti,kdo nemají čerstvý ohlas z trhu.Rodinný dům nebo specifické stavby by měly být samozřejmostí,protože tam je to vždy specifické.Odhad stojí řádově tisíce.To je dobrá investice do správného nastavení.

        • vasek napsal:

          Pracuji v jedné z výše jmenovaných společností a rozhodně si nemyslím, že lidem neposkytuji poradenství.
          Příklad: klient spoří svým dětem něco do života a jako nástroj používá na ně založená stavebka a dává tam měsíčně na každou smlouvu třeba 2 tisíce. Těm dětem to plánuje dát třeba za 17 let.
          To, že jim řeknu, že to není nejlepší možný způsob, není poradenství?
          Mám takový pocit, že Váš příspěvěk chce říci to, že jedině u Sophie klient narazí na skutečné poradenství?

          • Jan Traxler napsal:

            Vasku, toz na co cekate. ;-)) Pochlubte se a predneste tu verejne, co povazujete za nejlepsi mozny zpusob.

            Protoze to, ze jim reknete, ze to není nejlepsi mozny způsob, neni poradenstvi… to je pouze Vase subjektivni hodnoceni stavu. (A zduraznuji SUBJEKTIVNI.) Teprve az Vase subjektivni rady (a opet zduraznuji SUBJEKTIVNI), co a jak by mel klient udelat, muzete povazovat za poradenstvi.

            • vasek napsal:

              Samozřejmě když klientům řeknu A, tak jim řeknu i B(ve smyslu lepšího/vhodnějšího nástroje na základě všech parametrů, které musím vzít do úvahy). To je snad normální,ne?

              A asi tady nemusíme veřejně rozebírat, které nástroje mají na tak dlouhém horizontu šanci na větší zhodnocení než ono stavebko

              • Jan Traxler napsal:

                No povidejte, to Vase B me zajima… Ktere? Co konkretne jste ve zminenem prikladu klientovi doporucil za lepsi nastroje?

                • vasek napsal:

                  asi většinu zdejšího osazenstva zklamu – nebylo to dětské životní pojištění, ale pravidelné spoření přes OPF se strategií dle klientova profilu. Spolu s efektivním „dojetím“ těch stavebek(tzn posílání té nejvhodnější částky).

                  Je mi líto, ale konkrétnější nebudu.

          • jarda napsal:

            No i mně by zajímalo, co je pro děti vhodnější, a jaké je vlastně to Vaše poradenství…

            • vasek napsal:

              Jaké je mé poradenství? Snad dobré, lidi si mě chválí a mohu se jim s klidným svědomím podívat do očí. Řešení, která jim navrhuji jim dávají smysl a svá zdůvodnění se snažím říkat maximálně průhledně a srozumitelně.

              Jinak i já se zabývám finančním plánováním.

              A co Vy?

              • jarda napsal:

                Chvála a sebechvála – to jsou pomíjivé hodnoty. Já jsem třeba dosáhnul v jedné MLM za cca 11 měsícu pozici 5, následně i řiditelskou, a i tak mně o j e b a l i… tak, jako ty přede mnou… MLM není o spravedlnosti, ale o chamtivosti, většinou. Jdi buď napřímo, nebo ke kvalitnímu finančnímu poradci.

                • vasek napsal:

                  Proč, když se bavíme o popisu poradenství-činnosti ve vztahu ke klientům, zmiňujete kam jste to dotáhl v rámci struktury? Je snad pozice zárukou kvality?

                  Dobře, nyní pracujete jako finanční poradce, jako investiční poradce nebo něco jiného?

                  • jarda napsal:

                    Pozice sice nic nezaručuje, pouze dokladuje zaměřenost a cílevědomost

                    Kvalita je individuálním pojmem, u mně je zaručená. Nejsem chamtivým. Dělám vše pro klienty, protože potom se mi vše vrátí jejich spokojeností s mými službami.

                    • vasek napsal:

                      „…u mně je zaručená“ 🙂

                      Proč je u Vás kvalita zaručená? To, že nejste chamtivý je zárukou kvality? Dobré úmysly ještě nezaručují kvalitu

                    • jarda napsal:

                      To je záklední předpoklad, dále jde i odborné vzdělání… takže NE MLM

                    • Jan Traxler napsal:

                      A proc Vy se domnivate, ze je Vase „poradenstvi“ dobre, na zaklade toho, ze si Vas lidi chvali? Povazujete sve klienty za natolik znale veci, ze dovedou objektivne ohodnotit Vase „poradenstvi“?

                      Muzete se jim s klidnym svedomim podivat do oci. A jste si jisty, ze budet moci i za 20 let?

                      Reseni, ktera jim navrhujete, jim davají smysl, a sva zduvodneni se snazite rikat maximalne pruhledne a srozumitelne.
                      Snaha se ceni, ale je tohle zarukou kvality?

                      … Nechci nijak kritizovat Vasi praci, vubec Vas neznam. Mozna kdybych Vas znal, tak bych mluvil jinak. Tohle je jen reakce na Vase nazory a zpusob jejich vyjadreni. Neberte to jako utok na Vasi osobu. Snazim se Vas jen vyprovokovat k zamysleni nad tim, co pisete. 😉

                      Uprimne receno, tipuji, ze jste v oboru mene nez dva roky, videl bych to tak na 10-15 mesicu. Mam recht, nebo jsem vedle jak ta jedle? ;-))

                      Hezky vecer

                    • vasek napsal:

                      Napsal jsem „snad dobré“.
                      Někteří klienti jsou znalí, někteří nejsou – to je počítám stejné jako u Vás. Není špatné, když třeba lidé řeknou, že Vás porovnávali s konkurencí a zrovna Vaše práce jim přijde nejlepší.
                      Pevně věřím, že se jim budu moci podívat klidně do očí i za 20 let. Proč? Protože to dělám s nejlepším svědomím a nad svými návrhy hodně přemýšlím. Myslím, že se opravdu hodně snažím abych klientovi přinesl nějakou přidanou hodnotu a pomohl mu. To, že se člověk bude moci lidem podívat do očí i později, hlavně závisí na dobrých úmyslech a snaze, kterou do toho vkládáte. Nebo se mýlím? Stejné to bude asi i u Vás,ne? S nejlepším svědomím a v rámci možností také dáváte investiční doporučení. Ale ani to neznamená automatický zisk.

                      Takže, nikde nepíši, že kvalita je u mě zaručená. Ale spíše snaha zaručena. A to jak sám píšete, se cení. Bohužel budou v oboru zřejmě i lidé, kteří se ani nesnaží.

                      Btw, myslím, že se zamýšlím nad tím, co píši. To Vy snad také 🙂

                      A ano,s tou dobou jste se trefil .-) – a znamená to něco?

                    • Jan Traxler napsal:

                      Snaha a dobry umysl jsou dulezite, bez toho byste v oboru dlouho nevydrzel, svedomi by Vas jinak sezralo zaziva.

                      Presto Vam muzu rict, ze ackoliv jsem take mel vzdy snahu a dobry umysl, tak jsem v prvnim roce me poradenske kariery (tou dobou u OVB) napachal na klientech spoustu veci, ktere bych dnes resil jinak.

                      Ne ze bych nekoho primo poskodil, to se mi stalo snad jen jednou – tehdy jsem klientce uzavrel stavebni sporeni a nechal ji zaplatit standardni vstupni poplatek 1%. Ovsem nevedel jsem, ze zrovna v tu dobu meli nejakou akci, ze primo na pobocce mohla uzavrit smlouvu bez poplatku. Kdyz me o tom nastvana informovala, ze jsem ji vlastne obral o 1%, omluvil jsem se ji a poslal jsem ji to 1% ze sveho (provize byla asi tretina castky) jako odskodneni. I tak se mnou dodnes nemluvi.

                      V principu ale nejde o takoveto drobne chyby. Ty se daji vzdy napravit. Problem spociva v tom, ze za rok uz budete za idealni reseni klientovi situace povazovat neco jineho, za dalsi rok zase neco jineho a takhle porad dokola.

                      Vetsina „poradcu“ tento problem vubec nema, protoze ustrne na urcite urovni. Ovsem kdo ma uprimnou snahu hledat a vymyslet NEJ reseni (vitejte v klubu), ten zabredne do nekonecneho kolobehu. Zadne reseni neni dokonale, vzdycky po case najdete jeste neco lepsiho.
                      Ale asi nebudete kazdy rok jezdit za klientem a rikat mu: „Vite, pred rokem jsem byl jeste nezkuseny. Nemate vubec spatne reseni, ale dneska vim, ze to jde udelat jeste lepe.“
                      Takze casem budete novym klientum uz doporucovat jine reseni nez maji starsi klienti. Budete s takovym vedomim schopny spat? A co kdyz si nejaky Vas starsi klient precte treba tady na Investujeme, ze v dane situaci doporucujete neco jineho, nez jste doporucil jemu?

                      Kazdeho, kdo se uprimne snazi hledat pro klienty NEJ reseni, zakonite takovy kolotoc ceka. Bud se s tim pak dovede vyporadat a smiri se s tim, ze dokonale reseni neexistuje a srozumitelne to vysvetli i klientum… a nebo to proste nevydrzi a zmeni profesi.

                      Ja s tim bojuju dodnes. Proto asi take podvedomne pracuji radeji s klienty v ramci aktivni spravy za podil na zisku. Protoze u pasivnich portfolii predem vim, ze ackoliv je sestavuji podle sveho nejlepsiho presvedceni, s velkou pravdepodobnosti s nimi budu za pet let nespokojeny a budu je chtit prekopat.

                      To je bohuzel tezky udel uprimne snahy o NEJ reseni.

                      Jan Traxler
                      FINEZ Investment Management

                      P.S. Vite, jak jsem se mohl s tou dobou trefit? Po prvnim roce v oboru jsem totiz mluvil uplne stejne jako Vy.

                      Hodne stesti a trpelivosti. 😉

                    • Zdeněk Kubišta napsal:

                      Pane Traxlere, hezky řečeno. Neberte to prosím jako nesouhlas s Vámi, právě naopak – ale být prodejcem PC, automobilů nebo dalšího zboží, nejspíš také po pěti letech nebudete spokojený s tím, co jste klientům prodal… kdybych byl býval před třemi lety věděl, že IŽP od společnosti A bude mít vyšší výnosy než FŽC od společnosti B, byl bych býval dal klientovi IŽP ne FŽC:)

                      malá myšlenka pro rozvíření diskuse mezi odpůrci IŽP: je důležité dělat rozdíl mezi OPF a IŽP nebo je důležitější dělat rozdíl mezi IŽP a SSP? rozumnějte:

                      ve své praxi se setkávám s klienty, jimž předemnou někdo začal spořit na bydlení do IŽP nebo odkládat peníze na stáří do SSP nebo na spořící účet.

                      Podle mého není možné najít nejlepší řešení, protože potom přijde nová životní situace a vy zjistíte, že tenhle produkt to neumí (ale zase je třeba levnější..) je možné uznat množinu dobrých řešení a množinu špatných.. a v reakci na jeden z výše uvedených příspěvků: proč se pořád někdo pozastavuje nad tím, že produkce makléřských společností je z velké části tvořena ŽP? v životní složce je občan ČR hrubě podpojištěn ve srovnání se západem, o přípravě na penzi raději nemluvit! nejsem zastáncem jediného produktu, ale za každou cenu být proti jednomu produktu, to je nesmysl.

                    • Jan Traxler napsal:

                      Ja mam takovou povahu, ze bych nikdy nemohl prodavat neco, o cem bych nebyl 100% presvedceny, ze je pro zakazniky NEJ. (Proto jsem musel take z kolobehu financnich produktu utect.) Kdybych prodaval PC a umel vybrat to NEJ podle predstav zakaznika o uzitku a cene PC, urcite by me za dva roky netrapilo, ze uz jsou na trhu daleko lepsi PC. Je to zbozi kratkodobe spotreby.

                      U financnich produktu jde ve vetsine pripadu, ktere resi financni poradci, o zbozi velmi dlouhodobe spotreby. S vyvojem novych produktu muze teoreticky nastat situace, ze novejsi ma lepsi podminky nez starsi (prakticky pouze ojedinele pripady) a poradce muze mit po par letech dilema, zda produkt nezmenit.
                      Nicmene tohle je podle me okrajova zalezitost. Problem spociva jinde. Na trhu je i nyni spousta lepsich variant, nez ktere vyuzivaji poradci. A kdyz se clovek pidi a vzdelava, casem se k nim dopatra… a casem se dopatra jeste lepsiho reseni… a za nejakou dobu vymysli dalsi vylepseni atd. Nemam vubec na mysli nove vznikle produkty, ale jiny pristup k reseni dane situace, takovy, ktery byste mohl bez problemu pouzit treba i pred dvaceti lety.

                      Jinak nemam tuseni, co myslite zkratkami FZC a SSP, takze k tomu se nemohu vyjadrit. Muzu Vam jen rict, ze jakoukoliv akumulaci kapitalu pres pojistovnu (a podobne financni instituce) povazuji za neefektivni.

                      Jan Traxler
                      FINEZ Investment Management

                    • vasek napsal:

                      A není investiční poradenství také typ finančního produktu? Respektive svým klientům také doporučujete nástroje ve formě cenných papírů,ne? To není finanční produkt? Když já svým klientům doporučím investiční společnost, přes kterou investovat, je to defacto opět produkt,ne? 🙂

                      Btw, co myslíte tím výrazem „Na trhu je i nyní spousta lepších variant, než které používají poradci“? Můžete být konkrétnější?

          • Ondřej Záruba napsal:

            Vkládáte mi do úst,co jsem nenapsal.
            1)Psal jsem o drtivé většině a ne všichni.Dokonce jsem připustil,že jsou zde skupinky solidních a kvalitních lidí.

            2)K příkladu.Nevím,co mi tím chcete sdělit.Jestli jim to frknete do dětského ŽP,lifecyclu,spořící účet,OPF nebo ETF(to asi ne,jinak byste tam nepracoval)

            3)O Sophia napadlo ani slovo.Já nikoho nenáboruju.Nemám na to časové kapacity a kolegům taky nikoho dohazovat nemíním.Znám plno kolegů z jiných firem,kam Vás můžu poslat,ale ty výše zmiňované to nejsou prostě,ikdyž někteří lidé tam dělají slušnou práci,ale dělá se to bez smlouvy a odpovědnosti a to je špatně.

        • Jan napsal:

          nechte pana Zárubu plácat. Je to hlupáček, který ještě spoustu věcí nepochopil a tak kope za to jediné, čemu rozumí a to bez špetky nadhledu a ochoty vnímat i poradce jiných firem než Sophie.

          Nedokáže pochopit, že OVB nemůže říci: dělejte majetkové pojistky a ony se budou dělat, nechápe, že to tam prostě lidé dělají jako součást komplexní služby.

          On sám klienty nezajišťuje ani pro život ani v majetku, protože tomu nerozumí. Kdyby rozuměl, tak zajišťuje pomocí IŽP než formou rizikových pojistek, ale to by zase nemohl prodat investice přes Sophii a přirazit si nějaké to procento za správu.

          Ono to bude asi i tím, že prostě pan Záruba vůbec nechápe, o čem je finanční poradenství či finanční plánování.

          I s těmi provizemi je hodně mimo.

          • jarda napsal:

            Pakliže pujdeme věcně a porovnáme kvality příspěvku Vašeho a pana Ondřeje Záruby, tak je to jasné.

            Váš příspěvek je urážejícím anonymním nenávistným neodborným štěkem, ke kterému nemám ani chuť se vyjadŕovat. Činím tak vzhledem k evidentnímu vulgárnímu napadení odborníka anonymem.

            Hodnotit může ten, kdo je na stejné nebo vyšší úrovni, což je v tomto případě jasné. MLM a finanční poradenství – to je kontroverzní.

          • Ondřej Záruba napsal:

            Zdravíčko Evžene.Vy byste ty provize znát měl,to je pravda.Už se mi stýskalo po úražlivých útocích,kdykoliv napíšu něco´,co se jen na půl míle dotkne BC.Nechystáte zase nějakou další šarádu v FP,že bychom se zase zasmáli tomu promakanému marketingu , který stojí na anonymních útocích?Já jsem možná lotr , pokud ta pravda leží někde na tom vašem břehu , ale bojuji aspoň čestně.Vy na to nemáte odvahu , jak se poslední rok zdá.

        • Zdeněk Kubišta napsal:

          😀 Pane Zárubo, Vy jste manipulátor. používáte podobně manipultavivní otázky i při práci s klienty?:):) jistě že nemohu popřít, že autobus se cenově odlišuje od letadla nebo motocyklu. Také pokud bude klient chtít do Asie, neprodám mu motorku, pokud bude chtít do samoobsluhy na rohu, neprodám mu letadlo. A přece to všechno slouží k tomu samému – přepravě osob! Překvapivé, že ano?:D:D

          Máte pravdu, že hranice mezi fin.produkty jsou leckdy volnější, ale ukažte mi jediného retailového klienta, který např. se bude na penzi svědomitě 25 let připravovat spořením na SÚ se zhodnocením 2-4% p.a. a možností peníze kdykoli vybrat v plné výši. Vydrží to? Kolik bude mít na konci? Umíte mi odpovědět?

          To, že makléřské sítě prodávají velké množství IŽP a také velké procento mých klientů tento produkt má, neznamená, že nemají také jiné produkty. Možná Vás to zarazí, ale klidně se přiznám, že majetkových pojistek mí klienti moc nemají – jsou to totiž vesměs lidé, kteří žádný pojistitelný majetek nemají!:) Přesto pracují a chtějí si odkládat na penzi a na bydlení. Co byste jim dal Vy? Na penzi ING konto a na bydlení pojistku odpovědnosti? Hádám že sotva.

          Já ani moje struktura neděláme žádné produkty aby to vypadalo „navenek“. Děláme přesně to, po čem je poptávka a co klinetům pasuje do portfolia. Ať už jsou to SÚ, IŽP, PP, FŽC, OPF, SSp, Majetek nebo další produkty.

          Nemám problém s tím být kvalitní multilevelovou hvězdou, neboť na našich konferencích se netleská jen za výsledky na žebříčcích produkce, ale také za odbornost a znalosti, vlastní styl a specializaci. Kolik toho víte o té OVB, ve které pracuji já? o mém týmu a ředitelství, do něhož spadám? jaké s ním máte zkušenosti, že o tom tady tak sebejistě přednášíte?

          Pokud jste xenofobní a potřebujete společnost rozdělovat na „ty hodné“ a „ty co dělají MLM“, nepište do solidních diskusí. Pokud máte odvahu, přijďte ke mně na mystery shopping a přesvědčte se sám.

          btw: jedinou firmou, pro kterou jsem kdy pracoval je firma Zdeněk Kubišta, IČO 74424688:) a nemám jakýkoli zájem pracovat pro kohokoli jiného. OVB mi vhodným způsobem dodává produkty z FT aniž by (narozdíl od jiných) tlačila jakkoli na výši produkce, čímž její úloha v mé práci začíná a končí.

          Věřím, že jsem diskutujícím poskytnul zase dostatek materiálu k probírání;)

          • Ondřej Záruba napsal:

            1)Manipulátor?Jak se to veme.Manipulátor s myšlením lidí jsem.Manipulátor s fakty nejsem.

            2)Nikdy jsem nepsal,že optimálním produktem k řešení přípravy prostředků na penzi je spořící účet.Důvod ještě významnější než zhodnocení je kreditní,úrokové a daňové riziko.Retailovému klientovi bych na penzi doporučil nějaké sympatické fondíky.Zastoupení několika měn,několika regionů,několika tříd aktiv.Mechanismus postupného zkonzervativňování.Vyhnul bych se produktům rezervetvorných pojištění a penzijnímu připojištění.To,co naznačujete v tomto odstatvci je velmi častý argument lidí,kteří tyto mé „zapovězené“ produkty prodávají.Myslím si,že byste měl klientům více věřit a hlavně jim vysvětlit závažnost situace.A jestli i pak to vyberou,tak vy jste z obliga.Udělal jste pro to vše.Když to budou chtít vybrat,tak to vyberou i z té pojistky nebo penzijního připojištění,ale učiní tak s podstatně horší bilancí.

            3)Já vím,že mají i jiné.Dokonce některé z nich jsou pro retail velmi dobré.Ale málokdo je prodává,protože nejsou moc dobře zaplaceny.Já bych těmto klientům možná prodal nějaké fondíky.Ale určitě bych je aktivně nevyhledával.Co s nimi?Musel bych jim udělat nějakou prasárnu,abych si vydělal.

            4)Vy možná ne,ale celá firma je má v portfoliu především z tohoto důvodu.Z hlediska obratu je to pro ní naprosto nezajímavé.Velmi zásadně to snižuje efektivitu práce v rámci OVB,ale je to pro firmu cena,která je akceptovatelná,protože pak tolik nebije do očí ta jednoznačně orientovaná produkce do rezervotvorných programů pojišťoven.

            5)Také jsem byl v OVB.Pravda,už jsou to tři roky,co jsem ho opustil,ale za mých časů se tleskalo jen za BJ a počet přivedených lidí.V OVB jsem byl přes dva roky,za tu dobu jsem si o této firmě,kde si každý dělá naprosto co chce,udělal obrázek.Z mého pohledu je to umírající jednotka.Nedává lidem dnes vůbec nic.Nemá ani technické zázemí,produktové je průměrné,právní omezení spolupracovníků jsou obrovská,významná část obratu končí v Německu,jméno firmy je zdiskreditované…A tak bych mohl pokračovat.Jednička na trhu to dávno není.A to ani v ČR,ani v Německu a ani v Evropě.Přesto to od představitelů firmy slyšíme neustále.OVB v ČR byla vybudována díky velmi schopnému Miroslavovi Žemličkovi,jehož práce s davem je mistrovské umění,za které ho úpřímně obdivuji.Ten měl posléze několik velmi úspěšných žáků.To je OVB.Jestli vy osobně se z ní snažíte dělat něco jiného,tak to spíš vyhrají mistrovství světa v hokeji Číňané.

            6)Xenofobní určitě nejsem.Nedělat v MLM neznamená být hodný.Odvahu nemám.Neumím dělat mystery,mám moc blbé dotazy a prohlédli byste mě.V rámci KOFIP máme mezi sebou lidi z různých firem a je to naprosto okej.Uznávám odborníky,kteří jsou zároveň schopní uvést své poznatky do praxe.Znám několik vašich kolegů z OVB a někteří jsou na dobré úrovni poradenství,ovšem všichni mají jedno společné.Nemohou s klientem podepsat smlouvu o poradenství,protože jim to OVB zakazuje.A to je velký problém,pane kolego.Protože takhle nemá poradce vůbec žádnou zodpovědnost před klientem.

            7)To si jenom myslíte.Pořádně si přečtěte smlouvu,kterou jste zřejmě v euforii podepsal.Zas tak jednoduché to není.Klienti nejsou vaši,ale náleží OVB.

            Držím Vám palce,abyste jednoho dne otevřel oči.Až budete cítit,že se to blíží,tak si na mě vzpomeňte.Klidně mi pak zavolejte a my Vás rádi přivítáme v KOFIPu.

          • vasek napsal:

            Dájí se za tlačení na výši produkce či produkci jako takovou považovat různé výše provizí v rám ci jedné skupiny produktů?

        • radik napsal:

          Presne tak – každý na prezentáciu svojej kvality používa niekoľko jednoduchých nástrojov (štatistík). Z pohľadu ovb je to:
          – priemerný počet eh na jednu zmluvu
          – priemerný počet eh na sprostredkovateľa
          – pomer životného poistenia k celkovému počtu zmluv
          – počet eh zo životného poistenia k celkovému počtu eh
          a nájdu sa aj iné. Lenže jediná podstatná štatiska sú provízne výnosy a vyzerá to rovnako vo väčšine firiem – pomer príjmov zo životného poistenia k celkovým príjmom a všade je to do 80% z celkových províznych výnosov v prospech životného poistenia. Bolo by sa však vhodné opýtať, či robí niekto pravidelné námatkové oslovovanie svojich klientov a zisťovanie vhodnosti použitého produktu a spokojnosti klienta?

  11. Ondřej Záruba napsal:

    Má smysl něco psát?To nemůže nikdo myslet vážně přece.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.