Úterý 20. února. Svátek má Oldřich.

Lukáš Hinterbuchner: Chceme se rozšiřovat

Před třemi měsíci získala majoritní podíl ve společnosti EF CZ pojišťovna AXA. Co se od té doby změnilo? V EF padaly hlavy. „Nerespektovali určitá naše pravidla, a tak jsme s nimi ukončili spolupráci,“ říká Lukáš Hinterbuchner, jednatel EF CZ.

Před třemi měsíci jste prodali majoritní podíl v EF pojišťovně AXA. Jak se tento prodej projevil na fungování společnosti?

Prohloubili jsme spolupráci s AXA životní pojišťovnou v oblasti školení a různých motivačních programů pro naše spolupracovníky, a také rozšiřování našich distribučních kanálů. Cílem není navyšovat poměr naší produkce pro pojišťovnu AXA, ale zvýšit celkový objem naší produkce tak, aby se produkce zvýšila pro všechny naše partnery.

Vstup AXA bude mít ale asi přesto vliv na větší růst produkce této pojišťovny než ostatních…

Nedomnívám se, že tomu tak bude. Již jsem na tuto věc odpovídal před chvílí. Jedná se nám o zachování nezávislosti finančního poradenství, cílem je zvýšit celkový objem produkce.

A první čísla po vstupu AXA do EF ukazují jaký vývoj?

Ta čísla ukazují to, co se dá očekávat. Mírně vzrostlo procento naší produkce do AXA pojišťovny. Ale to je logicky dáno ani ne tak finanční motivací, jako spíše školeními. V okamžiku, kdy si je poradce jistější u některého z vybraných produktů, tak logicky „dělá“ ty produkty, kterým více věří a které zná více do detailů.

Vstupem AXA pojišťovny se zvýšil počet školení, která absolvují naši produktoví manažeři, a tudíž se i mírně zvýšilo procento smluv, které nosíme do AXA. Není to ale tím, že bychom se nějakým způsobem odkláněli od ostatních partnerů, to vůbec ne, právě naopak, máme mnoho nových partnerů a společností, kterými rozšiřujeme své obchodní aktivity.

Po vstupu AXA jste zůstal v čele společnosti EF. Jaké jsou vaše další vyhlídky? Budete i nadále řídit EF, nebo se plánují i další změny v tomto směru?

EF stále řídíme já i další jednatel Vlastimil Bezděk. Přibyl třetí jednatel. V tuto chvíli jsme tak na řízení společnosti tři.

Mimo to, že je pro nás AXA strategický partner, tak to beru jako zdroj nových zkušeností a znalostí a určitě nás to posouvá dále jak v oblasti pojišťovnictví, tak byznysu jako takového.

EF bylo poměrně často kritizováno ještě pod svým předchozím názvem EuroFinancial za způsob náboru svých spolupracovníků, kde jste hledali spolupracovníky podle některých zdrojů ne zcela etickou cestou mezi studenty. Zůstává tato praxe?

Rozhodně bych to neoznačil tak, jak to popisujete vy. Nicméně je pravda, že reagujeme na to, co se na trhu děje. Rozhodně nám není příjemné, pokud nás někteří více či méně renomovaní odborníci za cokoli kritizují. Myslím si ale, že to bylo v minulosti hodně dáno tím, že máme opravdu jiný systém práce a že jsme v tomto na trhu poněkud jedineční.

Určitě se budeme chtít plošně jako firma rozšiřovat. Otevřeli jsme nové pobočky a v tomto roce bychom chtěli rozvinout novou obchodní síť a zvětšit tak strukturu společnosti. Letošní rok je těžký pro mnoho lidí v oblasti ekonomické situace, ale zároveň přináší na trhu práce velmi zajímavé možnosti spolupráce. Třeba jsou mnozí poradci ve své stávající firmě nespokojení a ocenili by výběr z většího produktového finančního portfolia.

Současně jsme se v poslední době rozloučili s některými vysokými pozicemi, s nimiž jsme spolupracovali v minulosti a které z našeho pohledu možná způsobily jisté kontroverze v době minulé.

„Rozloučili jste se s některými vysokými pozicemi“ – znamená to, že jste propustili pracovníky, kteří nedělají dobré jméno společnosti?

Ano. Jednalo se o osoby, které byly na vysokých pozicích naší kariéry. Nerespektovali určitá naše pravidla, a tak jsme s nimi ukončili spolupráci. Věříme, že se to pozitivně projeví na fungování naší firmy a také na zdravém působení společnosti.

Jaká pravidla musí respektovat vaši spolupracovníci, aby s nimi nebyl rozvázán kontrakt?

Určitě nesmí jakýmkoli způsobem poškozovat naši společnost. Víte dobře, že možností, jak k tomu může docházet, je celá řada. My se snažíme dodržovat kodex etiky v pojišťovnictví, máme i vnitřní směrnice, které musí naši spolupracovníci dodržovat… Pokud někdo tato pravidla dlouhodoběji nerespektuje a nereaguje na výzvy k nápravě, tak logicky na to musíme jako společnost reagovat.

Čím dál tím více hovoříme ve firmě o loajalitě vůči společnosti, na komunikaci s klienty a vyslyšení jejich požadavků k maximální spokojenosti.

Do jakých společností odcházeli vaši lidé nejčastěji?

Asi nemá smysl, abych jmenoval konkrétně konkurenční sítě. Odcházeli jak do makléřských společností, tak do sítí jednotlivých pojišťoven, především životních.

Co nabízíte svým spolupracovníkům?

Připravujeme nové školící programy. Výrazně hlouběji budeme využívat možností, které máme již z minulosti, např. udělování rekvalifikačního kurzu našim spolupracovníkům, spouštíme nové motivace, kterými budeme naše spolupracovníky motivovat k maximálním výkonům. Vše směřuje ke dvěma zásadním věcem – profesionalizovat a motivovat síť. Mnohé z těchto prvků fungují zároveň jako stimulátory.

Nabízíme zároveň vysoké provize, které jsou součástí nového finančně motivačního programu. Velmi dobrý servis v oblasti IT, zázemí velkého nadnárodního koncernu. To jsou pro naše specialisty zároveň jistoty.

Nabízíme širokou škálu zprostředkovávaných produktů, které jsme v poslední době rozšířili a doplnili o dynamické sektory trhu. Mladý a dynamický kolektiv je samozřejmostí.

Vrátím se ještě k vašim jednáním se Sdružením obrany spotřebitelů, které kritizovalo některé vaše praktiky, zároveň i MF Dnes psala o špatných zkušenostech s vaší společností z řad studentů a tyto zkušenosti se objevují čas od času i v diskusích na našem serveru. Jak v tomto směru postupujete dál a jak řešíte tyto stížnosti?

Základem pro řešení stížnosti je konkrétní dotaz nebo konkrétní podání. Řešení čehokoli, že je zobecněno tím, že tu se ozve několik, tu se ozve několik desítek, tak to se řešit nedá.

My jsme se Sdružením obrany spotřebitelů komunikovali. Ta jednání bohužel z jejich strany nevedla k příliš uspokojivým konstruktivním závěrům. Totéž komunikace s redaktorkou MF Dnes. Ta nám za celou dobu, co se zaměřuje na naši společnost, nesdělila vůbec nic konkrétního, ačkoli jsme ji o to žádali. Nebudu raději komentovat její texty.

V případě, že je jakýkoli problém, máme interní mechanismy k tomu, jak toto řešit. Máme vnitřního ombudsmana, řešíme každou jednotlivou stížnost individuálně. Veřejně existuje e-mailová adresa, se kterou lze z pozice klientů pracovat, což se v reále ovšem neděje.

Neříkám, že žádné stížnosti nemáme, to je logicky dáno množstvím produkce, jakou sjednáváme. Nicméně u nás procento stížností, o kterém my víme a o nichž jsme byli informování konkrétními stěžovateli, rozhodně nepřekračuje žádná procenta stížností, jaké by byly na jakékoli jiné společnosti.

V článku v MF Dnes se ne zcela kladně vyjadřoval o vaší společnosti i Petr Fejtek, šéfredaktor časopisu Finanční poradce. Konkrétně uváděl: "Eurofinancial byla podivná společnost. Způsob, jakým nabírala studenty, se dá označit za podraz." Petr Fejtek se kolem finančního poradenství pohybuje poměrně dlouho a sleduje dění velmi bedlivě.

Takto bych to rozhodně neviděl. Já pana Fejtka neznám, takže se mi to těžko komentuje. Myslím si, že pokud by chtěl takto fundovaně o naší společnosti hovořit, tak by si měl přinejmenším některé věci nastudovat a hovořit až po své osobní zkušenosti. Ale takovéto opakování neustále dokola něčeho, co se někde napsalo v novinách, a to s jakoukoli motivací, přičemž nechci spekulovat, jaká ta motivace mohla být…

V mých očích neustálé opakování takových věcí z těchto lidí nedělají profesionály, ale spíš naopak. Pokud mají nějaké takovéto podněty, tak by měli přijít, domluvit si např. se mnou schůzku, můžeme se na ty věci podívat, ale především by měli opravdu hovořit se znalostí věci, např. poté, co by absolvovali některá naše školení apod. Podobnou zkušenost máme s některými rodiči klientů, kteří nemají informace a opakují pouze fráze z internetu nebo článků MF.

EF prověřovala i ČNB. Jak dopadlo toto šetření?

Prověřovala postupy Eurofinancial a již rok není žádná konstruktivní reakce. Stále bez výsledku. V této věci bychom chtěli mít jasno a to hlavně pro naše klienty.

Šetření ještě stále probíhá?

Pravděpodobně ano. Nejsme nijak informováni ani aktivně v tomto seznamováni s aktuálním stavem věci.

EF není členem žádné z asociací finančně poradenských společností. Plánujete vstup do některé z nich?

Uvidíme. V této chvíli neplánujeme vstup do žádné asociace. My jsme nikdy v minulosti nebyli příznivcem tohoto sdružování. Nicméně uvidíme, my se tomu do budoucna pravděpodobně bránit nebudeme.

Která z asociací by byla spíše vaší volbou?

To míříme časově trochu dále, než já vidím nebo než bych rád publikoval. Je to určitě dáno podmínkami a tím, co by nám členství přineslo. V tuto chvíli ode mne nečekejte konkrétní odpověď.

Děkuji za rozhovor.

Vyplatí se skupině AXA propojení s EF?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

15 komentářů: “Lukáš Hinterbuchner: Chceme se rozšiřovat”

  1. Pepa napsal:

    Hinterbuchner: „Myslím si ale, že to bylo v minulosti hodně dáno tím, že máme opravdu jiný systém práce a že jsme v tomto na trhu poněkud jedineční.“
    Tak to opravdu jedineční jste. Ale podvodníci. Když je vše v pořádku, tak proč lákáte mladé studenty a nesmějí předem ani vědět o jakou firmu jde, proč musí podepsat hned na místě a nemohou se poradit s rodiči (ti by tomu bez školení asi nerozuměli), proč se na konci oblbování nahraje, že všemu rozuměli, proč se uvádí , že IŽP je vlastně spoření (odbytné po nutných třech letech je nula), k čemu je pro nevýdělečně činného studenta IŽP (na důchod je důchodové)? Proč rozhodčí doložka? A hlavně proč není možné normálně spolupráci ukončit dohodou? Neumíš nebo nechceš nahánět a klamat další tak zaplať, ale prokazatelé náklady a jdi. Jenom že pak by přišli o provizi za IŽP (cca 20 000,-)a tak si ji vymohou rozhodcem, což musí být taky pěkný hajzl. Dva vykutálení nedouci, kteří milují bavoráky, vymyslí podraz (i když pochybuji , že je to z jejich hlav)a nikdo s tím nic neudělá. A teď ještě zalezli pod křídla AXY. Taky víc než standard, miliony za klamavou reklamu. ČNB šetří a šetří a výsledek žádný. Justiční mafie má taky jiné starosti, teď dostala do kriminálu starou a slepou bábu, vlastně jednu z nich. Pěkný úspěch. A tak je to v naší demokracii se vším.

    • alen1 napsal:

      Jak jsem si všimla ne jejich stránkách, žijí asi v jiném světě.Daňové úlevy ve výši 3840,- Kč?
      O náborech ani nemluvím, pořád stejné praktiky.
      To si Axa opravdu pomohla

  2. Pena napsal:

    s EF mám osobně velmi negativní zkušenost.to co se píše v MF Dnes je pravda.dejte si na ty zmetky POZOR! je to klasickej multilevel

    • ehm napsal:

      chtěl jste říct klasické letadlo nebo pyramida že…MLM není podvod

      • kritik MLM napsal:

        systém MLM (alespoň ve finanční sféře) je přinejmenším dost nespravedlivý. Manažéři nad Tebou dostávají z Tvé produkce peníze, aniž by se oni konkrétně o Tvůj úspěch zasloužili. Začínáš třeba na pozici R1 (u OVB), protože tě tam dostal nějaký GST. Ten Tě zaučuje, a tak má právo se s Tebou o provizi rozdělit. Proč by ale měl dostávat z Tebe tučnou provizi nějaký LD, který Tě vůbec nezná a hlavně se vůbec nepodílí na Tvém růstu, ani Ti nezajistí kšefty a hlavně vůbec nenese žádná rizika za Tvou činnost. To nejhorší co se mu může stát je, že když nevyděláš Ty, tak nevydělá ani on.U běžné firmy mají sice generální ředitele vysoké platy, ale přece jenoum nesou více kůži na trh – strategická rozhodnutí, dojednávání kšeftů s dodavateli a odběrateli apod. Je to o něčem jiném,než pseudohierarchie ředitelů v MLM.

        • OVB napsal:

          No jak se to vezme, ten LD třeba zaučil dobře nějakého BL a ten to zase naučil jiný lidi. Baťa učil také šít boty a šly mu z toho později prachy, i když už ani nehnul prstem.

          • like.n0.other napsal:

            tady ale jde o to, ze rozdilova provize je neumerna vynalozene namaze a praci.
            Pokud by mel byt MLM system spravedlivy, musela by byt provize odstupnovana degresivne – minimalne 65% poslednimu clanku a pote odstupnovat podle vzdalenosti – LD pro zacatecnika asi prilis neudela – proc by tedy mel dostavat ten samy rozdil,ktery bere jeho primy nadrizeny?
            Penize, ktere poradce odevzda nahoru, by take mely trochu odpovidat tomu, jakych vyhod a sluzeb se mu zezhora dostane. V mem pripade mi prijde, ze se ty penize sypou do popelnice. Resp. sluzby, ktere za ne dostavam, bych si za zlomek castky dokazal zaridit sam. Je pravda, ze vedouci investuji do svych tymu, zpravidla to ale dopadne tak, ze 80% investovanych penez spolykaji pseudomotivacni akce pro top 20 spolupracovniku, kteri by nemeli problem si je zafinancovat ze sveho.

            MLM je pres veskere klady svinstvo, protoze klade strasne naroky na objem obchodu a uspech v obchodni rovine se casto naprosto rozchazi s uspechem v rovine profesionalni.

            Sam delam v jedne MLM spolecnosti a v den, kdy jsem se dozvedel, ze nezavisly makler (skutecne nezavisly, tim myslim cloveka, ktery je registrovan sam jako IZ a PA) muze uzavrit 3 IZP mesicne, aby si udrzel celkem zajimavy standard, jsem zacal premyslet, proc v tom vubec pokracuji.

            Muzu rict, ze je mi tech penez skutecne lito, a je mi lito take klientu, kteri by si jinak IZP nezaslouzili, ale dostanou ho jenom proto, ze u ostatnich klientu poradce az tak moc nezabodoval a lezi mu na stole kupa neproplacenych faktur.

            Verim tomu, ze behem par let bude MLM system zcela zakazan, nebo alespon poradne omezen. A budu za to jedine rad.

            • Radek napsal:

              Zaujalo mě vaše tvrzení „LD pro zacatecnika asi prilis neudela – proc by tedy mel dostavat ten samy rozdil,ktery bere jeho primy nadrizeny?“
              – To je ale stejné jako u kterékoli korporace. Podívejte se na generálního ředitele Citi a jeho plat – co on udělá pro posledního pobočkového pracovníka, který získává a obsluhuje klienty a tím nosí do banky peníze?

              • bývalý poradce OVB napsal:

                souhlasím s kolegou :like.no.other“. Kdyby bývali měli začínající poradci patřičné informace, nikdy by nebývali na začátku své kariéry vstupovali do MLM molochů (OVB, AWD apod.). Je to pro začínajícího poradce velmi drahé školné. Dělám pro jednu malou servisní organizaci, která má sice v portfoliu jen 5 pojišťoven, 4 banky, 3 PF a dva OPF, ale když srovnám provizi začínajícího R1 (pamatuji se, že to bylo 2.5 Eur/BJ) a začínajícího zprostředkovatele v naší firmě třeba za iŽP nebo hypotéční úvěr, R1 se nevyšplhá ani na 40% toho, co dostane začátečník u nás. Proto se nedivím, že se MLM molochy zaměřují na studentstvo a zřídkakdy uloví zkušeného profesionála.Pokud mu tedy alespoň nenabídnou nějaké zvláštní podmínky.

      • MLM napsal:

        MLM je všude stejný – mlm ovb,ef,zpf,awd,fc a další fck prolhanci..

  3. Tomáš napsal:

    Zřejmě padaly hlavy na nesprávných místech.

  4. Josef napsal:

    No hlavně když si vzpomenu na příhodu jednoho známého, který nalákal několik „oveček“ do eurofinancial a po několika mesících čekání na provizi poslal na vedení otázku, kde došlo k zadrhnutí a jako odpověď mu přišlo, že je „sračkomet“ :-))

  5. Nibor napsal:

    Opravdu jsem se velmi dobre pobavil…:)Je videt, ze pan Hinterbucher je velice chytry a vykonny manager….:)))))))

    • Majk napsal:

      My se smějeme, protože známe pozadí tohoto spojení, a je nám to k smíchu, spíše by bylo lépe napsat je to celé velmi trapné. Oni se budou smát, protože je velká pravděpodobnost, že jim jejich úmysl vyjde. Bohužel.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.