Pondělí 16. září. Svátek má Ludmila.

Nicolas Eich: Technologická výhoda Chytrého Honzy přiláká více poradců

Nicolas Eich vystřídal v čele Chytrého Honzy Jiřího Patáka. Proč Jiří Paták odešel a co se v Chytrém Honzovi změní? „Neměníme strategii, ale upevňujeme základy,“ říká v rozhovoru Nicolas Eich.

V prosinci jste nahradil ve vedení Chytrého Honzy Jiřího Patáka. Jaké byly důvody odchodu Jiřího Patáka?

V první řadě Jirka Paták neodešel, je zakladatel a stále zůstává klíčovým akcionářem společnosti. Máme tři akcionáře Rockaway, Aegon pojišťovnu a Jirku Patáka. Jedinou změnou je oddálení Jiřího od každodenního řízení společnosti, ale spolu s ostatními akcionáři zůstane aktivní ve strategickém řízení společnosti. Proto bych to nebral jako odchod, ale spíš jako přirozenou evoluci.

Jirka Paták založil firmu, které se velmi dobře daří. Nyní přichází čas na adaptaci organizace společnosti na vyspělejší fázi.

Můžeme to tedy brát tak, že byla potřeba nová krev ve společnosti?

Spíše nové zkušenosti. Abychom mohli dále růst a růst rychle, musíme posílit naše právní a compliance oddělení, back office či online marketing.

Neřekl bych, že vstupujeme do fáze vyspělé společnosti, jsme stále start up a chceme zachovat startupovou duši. Potřebujeme rozšířit naši základnu s ohledem na stále větší regulaci finančního sektoru (GDPR, IDD, MCD) a požadavky na funkce, které musíme vykonávat. Neměníme strategii, ale upevňujeme základy.

Ve strategii Chytrého Honzy tedy hodláte pokračovat, chystáte přesto nějaké změny?

Chytrý Honza nabízí multikanálový model online sjednání produktů a síť poradců. Tento model zachováme a stejně tak i nabídku finančních produktů (hypotéky, životní a neživotní pojištění, investice). Budeme pracovat na rozvoji existujícího modelu a zvyšování jeho efektivnosti.

Potřebujeme se více zaměřit na online akvizici klientů. Naší vizí je stát se předním finančním supermarketem na finančním trhu. Ideálně chceme, aby každá domácnost, která si chce sjednat finanční produkt, myslela na Chytrého Honzu. Zatím v této pozici nejsme, ale uděláme vše pro to, abychom se do pozice lídra dostali.

Budeme dále pracovat na našem online srovnávači finančních produktů. Cílem je umožnit sjednání některých produktů plně online bez kontaktu s call centrem nebo osobně s poradcem, jako například cestovní pojištění, autopojištění a pojištění majetku.

V současné době již uzavíráte polovinu smluv online. Chcete tuto oblast rozšířit?

Offline síť funguje paralelně s online. Online je možné uzavírat čistě neživotní produkty – pojištění domácnosti, cestovní pojištění, brzy i autopojištění. Offlinová síť nabízí kromě těchto produktů především hypotéky a životní pojištění, které dosud není možné sjednat online.

To, že počet smluv sjednávaných online roste, neznamená, že přicházíme o smlouvy sjednávané offline. Tyto dva kanály se vyvíjejí paralelně, jsou komplementární. Online nemusí kanibalizovat offline síť. Ideální je dostat se do rovnováhy mezi oběma kanály.

Hodláte expandovat do zahraničí? Kam a kdy?

Ambice určitě máme. Je to především z toho důvodu, že máme silné mezinárodní akcionáře (Aegon a Rockaway), kteří působí ve střední Evropě a budují si zde pozici lídrů. Druhým důvodem jsou technologie, které jdou neustále kupředu. Jde nejen o schopnost srovnávat produkty, ale také o schopnost generovat dokumenty, posílat žádost elektronicky, podepisovat elektronicky dokumenty – tyto systémy máme unikátní a víme, že se dají replikovat v zahraničí.

Na druhou stranu je potřeba vyčkat na příležitosti. Doufám, že v letošním roce nějaká příležitost v regionu střední Evropy přijde, ale zatím nic konkrétního zmniňovat nechceme.

Můžete prozradit alespoň předběžné výsledky Chytrého Honzy za loňský rok?

V loňském roce se nám dařilo ve všech oblastech. V hypotékách jsme dosáhli rekordních výsledků. Dařilo se sice celému hypotečnímu trhu, ale nám se podařilo zvýšit tržní podíl. V oblasti životního pojištění jsme také rostli. Největší růst co do počtu produktů jsme zaznamenali u online sjednávání. Celkově jsme celkem spokojeni.

Jak vidíte vývoj v letošním roce?

Hypoteční trh se do jisté míry uklidní. Objem sjednaných hypoték za celý trh by mohl klesnout o 15 procent oproti roku 2017. My ale věříme, že se nám bude dařit lépe než trhu. Vzhledem k tomu, že budeme mít více poradců, větší efektivitu, předpokládáme, že budeme dále v hypotékách růst.

V oblasti neživotního pojištění chceme ve druhém čtvrtletí letošního roku spustit nový produkt stoprocentně online autopojištění. Produkt bude unikátní v tom, že umožní nejen srovnat jednotlivé nabídky, ale i sjednat stoprocentně online bez asistence call centra či návštěvy pobočky, což zatím žádná konkurence nedokáže.

Doufáme také, že získáme více poradců především díky většímu zaměření na digitalizaci. Technologie, kterou nyní nabízíme a v budoucnu ještě rozšíříme, našim poradcům šetří čas. Jde například o generování všech potřebných dokumentů, kterých neustále přibývá. Hráči, kteří mají technologickou výhodu, mohou přilákat více poradců. Chceme být v tomto boji lídrem. Chceme poradcům co nejvíce ušetřit čas, aby se mohli více věnovat klientům.

Připravujete tedy novou technologii?

Rozvíjíme současnou technologii. Vytváříme nový modul na základě naší současné platformy. Tento nový modul bude zahrnovat například i digitalizaci dokumentů. Spuštění plánujeme na třetí čtvrtletí letošního roku.

Jste Francouz a pracoval jste i ve Francii. Jaké vidíte rozdíly v distribuci finančních produktů v Česku a ve Francii?

Co se týká regulace distribuce finančních produktů je to hodně podobné, evropské směrnice platí všude stejně. Není proto výrazný rozdíl ve sjednávání finančních produktů. Rozdíl je především v roli finančního poradce ve společnosti.

V České republice je mnoho finančních poradců. Dosud byl však trh málo regulovaný, a proto byla kvalita poradců velmi různorodá. V podstatě každý mohl být finančním poradcem. V současné době se český trh začíná čistit, ve Francii je ale trh již dávno vyčištěný, protože byl regulovaný daleko dříve. Do dvou tří let ale můžeme očekávat určitou konsolidaci českého trhu. Neseriózní subjekty nebudou mít v České republice dlouhodobě šanci přežít.

Trh v České republice se bude profesionalizovat. Éra, kdy kdokoliv mohl říci, že je finanční poradce, skončí a trh se vyčistí a konsoliduje. Chytrý Honza má výhodu v tom, že je již připraven. Do budoucna to budou právě procesy, právní oddělení či školení, které budou pro každého poradce nutností.

Vaši poradci tedy již mají licenci ČNB?

Naši poradci jsou registrovaní u ČNB a absolvují pravidelná interní školení.

Děkuji za rozhovor.

Pod hlavičkou které finančně poradenské společnosti pracujete?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

7 komentářů: “Nicolas Eich: Technologická výhoda Chytrého Honzy přiláká více poradců”

  1. Jirka napsal:

    Dobrý den
    Doplnění. Jsem pod Chytrým Honzou, ale investice zde jako asi spousty dalších nedělám. Není zde z mého pohledu solidní nabídka pro klienty. Nedá se tak to co mají pod správou porovnávat s počty lidí. Kdo je někde vázaný pod nějakou společností, musí dělat i tam investice. Zde tomu tak není.
    Úspěšný den
    Jirka

  2. Partnersák napsal:

    Partners deklasuje Chytrého Honzu na všech úrovních a ve všech segmentech, životním pojištěním počínaje a investicemi a hypotékami konče. Inu je vidět, že astronomické provize v broker – poolech mají na svědomí jen jedno jediné = méně práce za větší provize, což logicky generuje nižší produkci. Good luck, hoši. Partners rulez !!!

    • poškozený klient napsal:

      Toto snad není možné, začíná to být skvělá satira…:-)

      • Partnersák napsal:

        Co na tom nechápete ? Když máte za tutéž životku při stejném pojistném a stejné době trvání osm tisíc nebo třináct, tak při potřebě výdělku např. 100.000 Kč jich v prvním případě potřebujete sjednat více a v tom druhém méně. To má být ta Vaše skvělá satira na účet Partners ? Jste směšný a ani si to neuvědomujete.

  3. Jakub Beneš napsal:

    Hezký panáček. Nudné PR. zajímalo by mě něco jiného.

    Ještě před pár měsíci byl Chytrý Honza největší prodejce hypoték s objemem snad 25 mld. Kč? nebo kolik to psali? 🙂 měli i Modrou pyramidu, ne? nebo to nebyla tak úplně pravda?

    1600 lidí a obrat jen 500 mil. Kč a růst jen 34%? možná by pan Stejkora měl udělat novou analýzu o rozmachu poolu a podívat se na ta čísla trošku jinak. obrat 25.000 měsíčně na člověka? V Partners i v Brokeru je to přes 70.000 Kč

    a pod správou v investicích 345 mil. Kč? na 1600 lidí? když Partners má AUM 15 mld. Kč, Fincentrum a Broker kolem 8 mld. Kč. upřímně i OVB má více než 6 mld. Kč.

    ale souhlas, 19.000 cestovek je super. 🙂 aspoň víme, proč byl Paták odejit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.