CZK/€ 24.755 +0,06%

CZK/$ 23.747 -0,31%

CZK/£ 28.570 -0,91%

CZK/CHF 24.693 -0,60%

Text: Hana Bartušková

03. 01. 2020

12 komentářů

Trendy, co čekají na finanční poradce v roce 2020

 

Finanční poradenství prošlo v posledních letech mnoha změnami. Regulace ČNB zamíchala trošku podmínkami a přidala nutnost složení odborných zkoušek, stejně tak i kontroly. Mění se i okolní prostředí, staré finanční produkty nefungují, více pozornosti získávají alternativní investice. Jak se bude vyvíjet poradenský svět v nové dekádě?



 

Z několika odpověďmi přišel Aleš Rod, ředitel výzkumu v Centru ekonomických a tržních analýz (CETA), ve svém článku pro reflex.cz. V textu odpovídá především na otázku, jestli multilevel marketing je vhodný pro budoucnost finančního poradenství v další dekádě. A dochází k několika závěrům právě na základě provedené analýzy v CETA.

Kvalita finančního poradenství bude růst

Ona ostatně kvalita finančního poradenství roste už v souvislosti s regulací ČNB, která přinesla odborné zkoušky a s tím související kontinuální vzdělávání poradců. Důraz na vzdělávání by dále měly klást i samotné poradenské společnosti v rámci společné značky. Poroste tak vzdělávání o produktech, stejně tak i o obecné ekonomické situaci, která představuje stále zásadnější okolnosti. Tento trend bylo ostatně možné pozorovat už v západní Evropě, kde se poradenského podnikání stále více profesionalizovalo a stále více zodborňovalo.

Konsolidace jako znak úspěšných

Nejspíše také bude stále více docházet ke konsolidaci trhu a jednotlivých značek. A nejen to, stále více bude záležet na kvalitě a postavení jednotlivých značek. Správná značka finančního poradce by měla znamenat odbornost, ale také proklientský přístup a prozákaznické jednání. Klient, který se ve finančních poradcích nedokáže zorientovat, protože prostě jeho zkušenosti na to nestačí, tak zamíří za silnou a zavedenou značkou. I když to automaticky neznamená konec všech menších finančně poradenských společností, určitě to přináší tlak na marketing a správný positioning značky poradenství.

Online konkurence

Žijeme ve světě, který se stále více přesouvá online. A trhu poradenství tak zůstanou nejen značky, které nabídnou ten správný proklientský osobní přístup, ale které také budou prozákaznické v digitální formě. Webovky jsou jen základ, měly by mít kvalitní obsah ale nejen to. Stále více vítězí značky a produkty, které nabídnou interaktivitu, přístupy přes telefon, aplikace a další. Platí to nejen v bankovnictví, ale i v dalších každodenních činnostech. A stále více to bude platit i ve finančním poradenství.

REKLAMA

A co si myslíte vy, že finanční poradenství nejvíc ovlivní v tomto roce?

Vstoupit do diskuze 12 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Správné nastavení pojištění invalidity? Tak trochu oříšek

Nastavit správně pojištění invalidity je oříšek. Cena by měla být až na druhém místě, jenže zároveň se musí vejít do klientova rozpočtu. „V prvé řadě je třeba vybírat mezi pojištěními invalidity z jakýchkoli příčin, nespoléhat se pouze na jeho úrazové varianty. A i samotné úrazové pojištění či pojištění trvalých […]

Text: Milan Vodička

Foto: Shutterstock

27. 06. 2022

Inflace nutí upravit i životní pojištění

Růst cen se promítá do všech oblastí výdajů. Utáhnout energie a nájem je čím dál tím těžší. Naplnit nádrž stojí skoro o polovinu víc než před rokem. Jen platy za inflací pokulhávají. Kde ušetřit? „Rozhodně ne na životním pojištění,“ říká Simona Kadlečková, oblastní ředitelka finančněporadenské společnosti Fincentrum & Swiss […]

Text: Milan Vodička

Foto: Shutterstock

17. 06. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

 
 
 

 
  • Až za rok

    3 ledna, 2020

    S Investujeme to jde pěkně z kopce, když ani nevíte, kdy začíná nová dekáda!

    Odpovědět

  • Insider99

    3 ledna, 2020

    Tak to bych netvrdil tak jistě ….. i vědci o tom vedou spory ….. 🙂
    „Jsou dva různé způsoby, jak stanovit dekádu,“ tvrdí. Zaprvé je tu jako argument modifikované juliánské datum, ale lidé podle Mac Lowa pracují „spíše s jazykem než s čísly“. Druhý způsob je určit dekádu podle běžného úzu. A příklad? Většina lidí by vám řekla, že padesátá léta začala letopočtem 1950 a skončila v roce 1959.
    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nova-dekada-kdy-zacina-letopocet-2020-2021.A191229_090605_zahranicni_jan

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    3 ledna, 2020

    Článek obsahuje značně mylný pocit, že klient potřebuje internet a velkou značku, které se vrhne do náruče.

    Kdepak! Klient potřebuje živého poradce.

    Klienta poškozuje, že mu např. ZPKT bere jeho ústavní právo na soukromí. Svobody a soukromí máte zaručeny Listinou základních práv a svobod, ale jakýkoliv zákon vám je může vzít. Nemůžete právně účinně protestovat, že je porušeno vaše ústavní právo, když osekáno zákonem jdoucím po vašem soukromí a svobodě a už to je přímo v ústavě takhle. A je jedno, zda jste klient či poradce.

    ČNB se snaží o co největší izolaci klienta a jeho poradce, protože tím zabrání vzniku obchodu, vzniku příjmu poradce, z trhu ubyde poradce. Izolací rozumějme třeba to, že někomu budete do telefonu blábolit, že v jeho zájmu máte povinnost jej nahrávat. Záminky jsou kdykoliv k dispozici: administrativa a chyby v ní.

    ČNB je škodlivá pro trh, na který má dohlížet, ona je jeho aktivním ničitelem. Vůbec jí nejde o kvalitu práce poradců. Jde jí jen a pouze o radikální snížení jejich počtu na trhu. Neustále si bere štít, že tím vším chrání klienty, ale v reálu aktivně škodí jim i poradcům.

    Co na to říct? Nejvyšší šéfové tam jsou jistě odborníci a ti pěšáci dole netuší, jak to má poradce těžké. Regulace a dohled se ubírá tím nejhorším možným směrem.

    Zdravím všechny přizdisráče, všechny kapitány finančně poradenských firem a profesních sdružení ve financích. Ten boj jsme kvůli vám prohráli. Vedli jste nás na porážku.

    Zdravím i chlapce anonymy. Ó, jak hluboce jste se mýlili! Bouchači z oboru vyhnáni nebudou. My všichni, kdo se dá vyhnat.

    Odpovědět

  • Insider

    4 ledna, 2020

    A koho Vaše nářky pane Hanzle zajímají? Mohu Vás ubezpečit, že v Poslanecké sněmovně finanční poradci (tj. lidově řečeno pojišťováci) nikoho, ale opravdu nikoho nezajímají. Šéfům velkých poradenských firem je to asi taky dle jejich činnosti směrem k PS jedno a pojišťovny, ty si momentálně lízají rány ze schválení zdanění rezerv, což berou jako opravdu těžký podraz od této vlády, tj. Andreje Babiše a paní Schillerové. Povinné nahrávání hovorů (u ZPKT) bylo sice v prvním čtení schváleno, nicméně ještě tu je pořád velmi malá naděje, že zrovna tento konkrétní nesmysl bude odstraněn. Jinak s Vámi ale souhlasím, veškeré profesní organizace a sdružení, zastřešující poradce a zprostředkovatelské a poradenské firmy jsou úplně k ničemu. Nedokáží nic prosadit, jsou nejednotné, každá si hraje na tom svém písečku. Viděli jsme to u prosazení pětiletého storna u všech životek, vidíme to i teď u nahrávání všech hovorů a domnívám se, že stejně tomu bude i v budoucnu (ve smyslu nulové šance cokoliv smysluplného a rozumného prosadit). Bezmocnost, bezzubost, zbytečná existence, tak bych asi charakterizoval zpětným zrcátkem tyto profesní organizace. Např. na stránkách http://www.casfpz.cz není o aktuální povinnosti nahrávat hovory finančních poradců ani zmínka, poslední reakci či stanovisko je z konce září 2019, takže asi tak.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    5 ledna, 2020

    Vás. Trpíte jako zvíře z vývoje, který nastal.

    Odpovědět

  • Milda2

    4 ledna, 2020

    Dobrý večer pane Hanzle, bohužel máte pravdu, nicméně to vypadá, že karty jsou rozdány, tudíž musíme hrát s tím, co máme k dispozici. Předpokládám, že Vás Vaše práce baví a dobře živí, takže asi nemáte (stejně jako já) na výběr, tzn. budete dále pokračovat ve svém oboru, ať už Vám ČNB dělá to či ono.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    4 ledna, 2020

    Ovšemže ano. Přeji vám dobré klienty, dobrou práci a radost z práce v roce 2020 a dalších, do nejbližší kontroly ČNB.

    Odpovědět

  • Milda2

    5 ledna, 2020

    Dobrý den pane Hanzle, po kontrole ČNB již máme, šli prvoplánově jen po životkách a tipařích. Životky od 01.12.2016 neděláme, dokonce ani čisté rizikovky. Pragmaticky jsme si vyhodnotili, že pětileté storno a zájem ČNB nám za (provizně) sebekrásnější životku nestojí. No a tipaře nemáme, takže se nám vrtali ve směrnicích, záznamech z jednání, výpisech z účtu (komu šla ta či ona platba a za co a jaký k nám má vztah – rozumějte hledání tipaře). Pochopitelně našli nedostatky (umíte si představit, že by je nenašli?) a ty nám byli předloženy k nápravě, pokuta nebyla, celé to trvalo cca půl roku. Z mého pohledu se nešlo po kvalitě poradenství a sjednávání, ale po čistých formalitách, směrnicích, nařízeních, formulářích a záznamech.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    5 ledna, 2020

    Děkuji za poznatek.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    5 ledna, 2020

    Mohl byste označit vaši firmu? Je v roli PA nebo PM? Chodí kontroly i za jednotlivými VZ (dříve PPZ)? Díky.

    Odpovědět

  • Milda

    4 ledna, 2020

    Je tu hodně negativity. Zdá se, že na trhu je velké napětí. :))

    Odpovědět

  • Ludmila

    4 ledna, 2020

    Začněte se Mildo připravovat na povinné zkoušky z pojištění a veškeré napětí z vás opadne :0) to vám garantuji.

    Odpovědět