Čtvrtek 28. května. Svátek má Vilém.

Trendy, co čekají na finanční poradce v roce 2020

finanční poradenství 2020 trendy

Finanční poradenství prošlo v posledních letech mnoha změnami. Regulace ČNB zamíchala trošku podmínkami a přidala nutnost složení odborných zkoušek, stejně tak i kontroly. Mění se i okolní prostředí, staré finanční produkty nefungují, více pozornosti získávají alternativní investice. Jak se bude vyvíjet poradenský svět v nové dekádě?

Z několika odpověďmi přišel Aleš Rod, ředitel výzkumu v Centru ekonomických a tržních analýz (CETA), ve svém článku pro reflex.cz. V textu odpovídá především na otázku, jestli multilevel marketing je vhodný pro budoucnost finančního poradenství v další dekádě. A dochází k několika závěrům právě na základě provedené analýzy v CETA.

Kvalita finančního poradenství bude růst

Ona ostatně kvalita finančního poradenství roste už v souvislosti s regulací ČNB, která přinesla odborné zkoušky a s tím související kontinuální vzdělávání poradců. Důraz na vzdělávání by dále měly klást i samotné poradenské společnosti v rámci společné značky. Poroste tak vzdělávání o produktech, stejně tak i o obecné ekonomické situaci, která představuje stále zásadnější okolnosti. Tento trend bylo ostatně možné pozorovat už v západní Evropě, kde se poradenského podnikání stále více profesionalizovalo a stále více zodborňovalo.

Konsolidace jako znak úspěšných

Nejspíše také bude stále více docházet ke konsolidaci trhu a jednotlivých značek. A nejen to, stále více bude záležet na kvalitě a postavení jednotlivých značek. Správná značka finančního poradce by měla znamenat odbornost, ale také proklientský přístup a prozákaznické jednání. Klient, který se ve finančních poradcích nedokáže zorientovat, protože prostě jeho zkušenosti na to nestačí, tak zamíří za silnou a zavedenou značkou. I když to automaticky neznamená konec všech menších finančně poradenských společností, určitě to přináší tlak na marketing a správný positioning značky poradenství.

Online konkurence

Žijeme ve světě, který se stále více přesouvá online. A trhu poradenství tak zůstanou nejen značky, které nabídnou ten správný proklientský osobní přístup, ale které také budou prozákaznické v digitální formě. Webovky jsou jen základ, měly by mít kvalitní obsah ale nejen to. Stále více vítězí značky a produkty, které nabídnou interaktivitu, přístupy přes telefon, aplikace a další. Platí to nejen v bankovnictví, ale i v dalších každodenních činnostech. A stále více to bude platit i ve finančním poradenství.

A co si myslíte vy, že finanční poradenství nejvíc ovlivní v tomto roce?

Pod hlavičkou které finančně poradenské společnosti pracujete?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

13 komentářů: “Trendy, co čekají na finanční poradce v roce 2020”

  1. Milda napsal:

    Je tu hodně negativity. Zdá se, že na trhu je velké napětí. :))

    • Ludmila napsal:

      Začněte se Mildo připravovat na povinné zkoušky z pojištění a veškeré napětí z vás opadne :0) to vám garantuji.

  2. Rocker napsal:

    Ano s investujeme to jde asi s kopce když paní Bartušková neví že AWD už dávno neexistuje. To jsou Ti pisálci.

  3. Pavel Hanzl napsal:

    Článek obsahuje značně mylný pocit, že klient potřebuje internet a velkou značku, které se vrhne do náruče.

    Kdepak! Klient potřebuje živého poradce.

    Klienta poškozuje, že mu např. ZPKT bere jeho ústavní právo na soukromí. Svobody a soukromí máte zaručeny Listinou základních práv a svobod, ale jakýkoliv zákon vám je může vzít. Nemůžete právně účinně protestovat, že je porušeno vaše ústavní právo, když osekáno zákonem jdoucím po vašem soukromí a svobodě a už to je přímo v ústavě takhle. A je jedno, zda jste klient či poradce.

    ČNB se snaží o co největší izolaci klienta a jeho poradce, protože tím zabrání vzniku obchodu, vzniku příjmu poradce, z trhu ubyde poradce. Izolací rozumějme třeba to, že někomu budete do telefonu blábolit, že v jeho zájmu máte povinnost jej nahrávat. Záminky jsou kdykoliv k dispozici: administrativa a chyby v ní.

    ČNB je škodlivá pro trh, na který má dohlížet, ona je jeho aktivním ničitelem. Vůbec jí nejde o kvalitu práce poradců. Jde jí jen a pouze o radikální snížení jejich počtu na trhu. Neustále si bere štít, že tím vším chrání klienty, ale v reálu aktivně škodí jim i poradcům.

    Co na to říct? Nejvyšší šéfové tam jsou jistě odborníci a ti pěšáci dole netuší, jak to má poradce těžké. Regulace a dohled se ubírá tím nejhorším možným směrem.

    Zdravím všechny přizdisráče, všechny kapitány finančně poradenských firem a profesních sdružení ve financích. Ten boj jsme kvůli vám prohráli. Vedli jste nás na porážku.

    Zdravím i chlapce anonymy. Ó, jak hluboce jste se mýlili! Bouchači z oboru vyhnáni nebudou. My všichni, kdo se dá vyhnat.

    • Insider napsal:

      A koho Vaše nářky pane Hanzle zajímají? Mohu Vás ubezpečit, že v Poslanecké sněmovně finanční poradci (tj. lidově řečeno pojišťováci) nikoho, ale opravdu nikoho nezajímají. Šéfům velkých poradenských firem je to asi taky dle jejich činnosti směrem k PS jedno a pojišťovny, ty si momentálně lízají rány ze schválení zdanění rezerv, což berou jako opravdu těžký podraz od této vlády, tj. Andreje Babiše a paní Schillerové. Povinné nahrávání hovorů (u ZPKT) bylo sice v prvním čtení schváleno, nicméně ještě tu je pořád velmi malá naděje, že zrovna tento konkrétní nesmysl bude odstraněn. Jinak s Vámi ale souhlasím, veškeré profesní organizace a sdružení, zastřešující poradce a zprostředkovatelské a poradenské firmy jsou úplně k ničemu. Nedokáží nic prosadit, jsou nejednotné, každá si hraje na tom svém písečku. Viděli jsme to u prosazení pětiletého storna u všech životek, vidíme to i teď u nahrávání všech hovorů a domnívám se, že stejně tomu bude i v budoucnu (ve smyslu nulové šance cokoliv smysluplného a rozumného prosadit). Bezmocnost, bezzubost, zbytečná existence, tak bych asi charakterizoval zpětným zrcátkem tyto profesní organizace. Např. na stránkách http://www.casfpz.cz není o aktuální povinnosti nahrávat hovory finančních poradců ani zmínka, poslední reakci či stanovisko je z konce září 2019, takže asi tak.

    • Milda2 napsal:

      Dobrý večer pane Hanzle, bohužel máte pravdu, nicméně to vypadá, že karty jsou rozdány, tudíž musíme hrát s tím, co máme k dispozici. Předpokládám, že Vás Vaše práce baví a dobře živí, takže asi nemáte (stejně jako já) na výběr, tzn. budete dále pokračovat ve svém oboru, ať už Vám ČNB dělá to či ono.

      • Pavel Hanzl napsal:

        Ovšemže ano. Přeji vám dobré klienty, dobrou práci a radost z práce v roce 2020 a dalších, do nejbližší kontroly ČNB.

        • Milda2 napsal:

          Dobrý den pane Hanzle, po kontrole ČNB již máme, šli prvoplánově jen po životkách a tipařích. Životky od 01.12.2016 neděláme, dokonce ani čisté rizikovky. Pragmaticky jsme si vyhodnotili, že pětileté storno a zájem ČNB nám za (provizně) sebekrásnější životku nestojí. No a tipaře nemáme, takže se nám vrtali ve směrnicích, záznamech z jednání, výpisech z účtu (komu šla ta či ona platba a za co a jaký k nám má vztah – rozumějte hledání tipaře). Pochopitelně našli nedostatky (umíte si představit, že by je nenašli?) a ty nám byli předloženy k nápravě, pokuta nebyla, celé to trvalo cca půl roku. Z mého pohledu se nešlo po kvalitě poradenství a sjednávání, ale po čistých formalitách, směrnicích, nařízeních, formulářích a záznamech.

  4. Až za rok napsal:

    S Investujeme to jde pěkně z kopce, když ani nevíte, kdy začíná nová dekáda!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.