CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Ivan Galambica

29. 07. 2019

47 komentářů

ČNB a kontrola finančních poradců: Je třeba přitvrdit, nebo ubrat?

 

Nedávno jsem vydal jeden článek s názvem „Jak získat klienta, kterému zařídím hypotéku, pojištění a spoření“. Byl jsem překvapen reakcí, která následovala.

Loading



 

Někteří psali do komentářů pod článek, ale našli se i tací, co mi psali na můj e-mail, a dokonce dva lidé nelenili, zjistili si moje telefonní číslo a zavolali mi. Celkem to bylo kolem dvaceti reakcí.

Obsah všech nářků byl v podstatě stejný: „My nejsme v situaci, že hledáme nové klienty. Trápí nás jiný problém. A tím problémem jsou kontroly z ČNB, která nás kontroluje nadměrně, nespravedlivě a mnoho z nás raději skončilo svoji činnost, nežli by se nechali vystavovat postupům ČNB! A navíc, ty zkoušky, to je mor! Po 31. 12. 2020 nezůstane v poradenství kámen na kameni.“

Předem uvozuji, že zcela jistě nejsem objektivní soudce dané věci. Nemám s ČNB vlastní zkušenost a ani se nepohybuji v segmentu, kde ČNB provádí svoji kontrolu. Mojí činností je prodej investičního zlata (nepodléhá ČNB) a jsem spisovatel (zde také ČNB nemá pravomoce). Pro mě osobně je tedy ČNB taková instituce, jako pro většinu z nás třeba Ústav jaderné energetiky. Tedy vím, že existuje, asi je nutné, aby takový úřad existoval, ale vlastně je mi to zcela jedno. Jako běžný občan tedy mohu mít radost z toho, když orgán státu, konkrétně ČNB, provádí kontrolu prodejců pojištění a tu a tam jim dá „za uši“. Vždyť přece ti poctiví se nemají čeho bát. A šmejdy v poradenství nechceme!

Toto bych si mohl myslet, kdybych byl obyčejným občanem. Mám ovšem svoje životní zkušenosti. A přijde mi divné, že po mém článku se najednou ozve několik lidí, kteří mi píší e-maily, telefonují a stěžují si v podstatě na totéž. Na šikanu, ze strany ČNB. Mají všichni tito lidé pravdu? Nebo se naopak mýlí? Jsou to všichni ony potrefené husy, které kejhají, když je kámen trefí?

REKLAMA

Nemyslím si.

Podstata jejich nářků by se dala shrnout do tří velkých skupin. První část je byrokracie. Stěžují si, že kolem pojistek a podobných produktů je již tolik byrokracie, že nelze efektivně pracovat, aniž by člověk neudělal chybu vinou právě přebujelé administrativy. Druhou částí nářků je kontrola. Kontrola prý probíhá šikanózním způsobem. Není se kde bránit, a pokud zvednete hlas hlásící se o svá práva, provádí se u vás kontrola (zřejmě za trest?) opakovaně. Třetím kamenem úrazu jsou zkoušky.

Náročnost zkoušek je prý natolik velká, že (podle tvrzení čtenářů) pokud nebude zmírněna, dojde k situaci, kdy nebude možno servisovat současné uzavřené případy, jelikož staří poradci již nebudou a noví zatím nebudou.

Poslouchal jsem nářky a příběhy z praxe. Poradci mi dávají k lepšímu příhodu člověku, jenž vyučuje a školí nové poradce již 19 roků a je skutečným „bardem“ ve svém oboru. Tento muž si nanečisto zkusil udělat zkoušky, které budou vyžadovány po budoucích poradcích, a neprošel.

REKLAMA

Též jsem slyšel příhodu o poradkyni, která se ohradila proti kontrole ČNB, a od toho okamžiku mohla počítat s kontrolou každé 2 měsíce.

Vyprávěl mi jeden další poradce, co udělá s jeho příjmem storno pojistek, jak vrací již zdaněné peníze…

Nad stornem pojistek „plakali“ i další poradci.

Ke kvalitě a obtížnosti zkoušek se vyjadřovali snad všichni.

REKLAMA

Slyšel jsem příběhy o nelogičnosti požadavků ČNB. Klient například byl v 10:00 navštíven poradcem a ve 12:00 podepsal životní pojištění. ČNB vytkla poradci, že klient nedostal dostatek času na promyšlení si závazku. Nic na tom, že pracovníci ČNB volali klientovi a on všechny ujistil, že je vše v pořádku, že to takto chtěl, že to byla jeho vůle. Poradce dostal pokutu.

Vyslechl jsem si nářek nad poradkyní, která dostala pokutu za to, že nabízela produkt společnosti, a tato společnost udělala chybu na svých vlastních internetových stránkách, kde neuvedla rizikovost produktu. Poradkyně pykala za chybu této společnosti, se kterou neměla společného nic jiného než to, že nabízela jejich produkt. Společnost pokutována nebyla.

Vyslechl jsem řadu nářků. Neověřoval jsem je ani nezkoumal, takže netuším, jak moc jsou pravdivé či přibarvené. Emoce pracovaly naplno. Není třeba si jakkoliv nalhávat, že mezi poradci se občas najdou lidé, kteří mají profit na prvním místě a kterým o blaho klienta nějak moc nejde. Podobné lidi najdeme v každé firmě. I v ČNB, jistě.

Jde spíše o to, aby někdo řekl, zda náročnost testů není příliš velká. Zda není možné, že je pravdivé, že kontroly od ČNB jsou někdy příliš tvrdé, a hlavně, že byrokracie spojená s pojištěním je opravdu enormní. Je tomu tak, nebo tomu není tak? Jaká je pravda a jaké jsou pocity a názory těch, kterých se to bezprostředně týká? Ptal se jich někdo?

Není mým cílem jakýmkoliv způsobem se „navážet“ do ČNB. Dohled, který ČNB patří, nevnikl sám od sebe. Vznikl na základě společenské objednávky a vznikl z důvodu, že skutečně v pojišťovnictví byla velká řada nespokojených klientů. Já sám osobně, když si vzpomenu, jak se ke mně zachovala jedna nejmenovaná pojišťovna v roce 1997, bych i po tolika letech klidně dal ČNB do ruky třeba atomovou zbraň, jen když mi slíbí, že s takovou pojišťovnou zatočí. Byla to sprostota nejvyššího kalibru korunovaná tím, že se mi v pojišťovně nakonec ještě vysmáli do očí. Dodnes se cítím podveden a ten pocit ani po letech nevymizel.

Jenže on ten problém je asi trochu jinde. Nabízí se otázka, jestli se kyvadlo opět příliš nepřechýlilo na druhou stranu. Udivuje mne množství nářků finančních poradců a, upřímně řečeno, důvod tohoto článku je také následující: Můj kamarád, kterého nebudu jmenovat, asi jeden z nejpoctivějších lidí, které znám, finanční a pojišťovací poradce, po mnoha letech nechal svojí práce a šel pracovat jinam. Když jsem se jej ptal na důvody, řekl stručně dva: „ČNB a byrokracie.“


Napište mi do komentářů:

  • Myslíte si, že je ČNB vyvážená ve svých postojích?
  • Kam povede větší přísnost na „pojišťováky“?
  • A nebo by naopak měla ČNB ještě přitvrdit?
  • Je poradců hodně, nebo málo?
  • A kolik je podle vás optimální počet poradců na našem finančním trhu?

Loading

Vstoupit do diskuze 47 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Bobeš Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Makléř

    29 července, 2019

    Díky za výborný článek! Taktéž máme po několikaměsíční kontrole ČNB a jejím výsledkem je moje rozhodnutí v oboru po 01.12.2020 nepokračovat. Nebudu zde pitvat detaily kontroly, jen mohu konstatovat, že takovéto jednání nemám po dvou desetiletích praxe v oboru zapotřebí. Nové odborné zkoušky si dělat nebudu, doklepu nějakým způsobem svoji činnost do konce listopadu 2020 a poté prodám svůj kmen. O jeho majetkovou část je zájem, ta už víceméně svého budoucího majitele zná, tu životní nikdo nechce, a to ani zadarmo!!! Důvod? ČNB. A jak trefně poznamenal kolega, „životní pojištění, které nesjednám nebo nemám ve svojí správě, nemůže být předmětem kontroly ze strany ČNB“. Proto se i on rozhodl už cca před rokem jakýkoliv život, úraz nebo nemocenskou nesjednávat. Dokonce šel tak daleko, že si nechal od pojišťoven v jejich smlouvě o spolupráci úplně vyjmout sjednávání ŽP, předmětem smlouvy s pojišťovnami je tak sjednávání výhradně a pouze majetkového pojištění (auta, občanský majetek, odpovědnost, průmysl a podnikatelé).

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    29 července, 2019

    Reakce autora článku: Dobrý den. Děkuji za reakci. Každý názor vítám. Ivan Galambica 😉 p.s.: můj sběrný mail, kde sbírám podněty pro další články je povimtovsem@seznam.cz. Máte li nějakou zajímavou zkušenost, podnět, či poznatek, pokud mi jej napište na mail, je možné, že se objeví toto v dalších článcích.

    Odpovědět

  • Diana Šeplavá

    29 července, 2019

    Výborný článek, všechny argumenty jsou pravdivé. I já jsem z těchto důvodů ukončila kariéru finanční poradkyně s již pátým rokem se věnují spoření do zlata. Obliba produktu je dnes již na druhém místě po stavebním spoření. Mám sppkojenè klienty, provize bez štítem a práce tolik, že rozšiřuji svůj tým. Jste-li šikovný, pracovitý a poctivÿ, ozvěte se. Ráda Vás vše naučím. Je před námi velká obchodní příležitost. Bez starostí s ČNB a beze storen. Je to práce, která mi dává smysl a lidem přináší svobodu a radost.

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    29 července, 2019

    Reakce autora článku: velice děkuji za odpověď. Jsem rád, že jsem svým článkem „ťal“ do živého. Děkuji

    Odpovědět

  • Miroslav Škvára

    29 července, 2019

    Dobrý den pane Galambico,

    jsem rád, že jste popsal toto citlivé téma, které v posledních měsících a letech hýbe finančním trhem.
    Při naší práci akreditované osoby (VECTOR Certifikace s.r.o.) slýcháváme pravidelně podobné příběhy i zkušenosti od účastníků certifikací.

    Rád bych dodal, že aktuálně se řeší také povinné nahrávání a archivování telefonních hovorů s klienty, což bude mít za následek nejen zvýšení nákladů, ale zároveň může vést i k odosobnění vztahu mezi poradci a klienty. (Poznámka – Rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny vyslovil 25.6.2019 kladné stanovisko k pozměňovacímu návrhu, ve prospěch „nenahrávání).

    Co se týká náročnosti odborných zkoušek, tak dle statistik od ČNB napříč trhem je každá další certifikace náročnější.
    Nyní připravuje ČNB zkouškové otázky na pojištění, takže v nejbližší době zjistíme, jaká bude obtížnost certifikace na IDD.
    Pro jednodušší absolvování náročných zkoušek se snažíme poradcům pomoci s přípravou pomocí našeho nástroje RED 50 pro efektivní přípravu na certifikaci.
    Dle zkušeností od účastníků zkoušek by nejvíce pomohlo, pokud by byly otázky méně teoretické více zaměřené na praxi.

    Myslím si, že společným cílem všech na tomto trhu jsou poctiví, vzdělaní a zkušení finanční poradci, kteří se dokáží kvalitně postarat o klienta.
    Bude zajímavé sledovat, jak se bude nadále tato situace vyvíjet.

    Ing. Miroslav Škvára, MBA
    Vedoucí obchodního oddělení
    VECTOR Certifikace s.r.o.
    miroslav.skvara@vectorcertifikace.cz

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    29 července, 2019

    Reakce autora článku: Dobrý den. Děkuji Vám za komentář. V některém z dalších článků se k tématu jistě vrátím. Podnětů je mnoho.

    Odpovědět

  • Insider

    29 července, 2019

    Nyní platná legislativa vyžaduje nahrávat hovory, při nichž zákazník dává pokyn k provedení nějakého obchodu či investice – například k prodeji či nákupu akcií – tomu rozumím a jsem pro. Bohužel, pokud tento zákon projde, tak bude povinnost nahrávat a po dobu pěti let archivovat jakýkoliv telefonát, během kterého budete s klientem komunikovat ohledně investičního životního pojištění, doplňkového penzijního spoření nebo otevřených podílových fondů. Požadavky centrální banky jsou výrazně přísnější, než vyžaduje evropská legislativa. V praxi by to znamenalo, že budou nahrávány hovory několika desítek tisíc osob bez ohledu na to, čeho se hovor týká, tedy zda je pracovní, či soukromý, a také jestli se týká, nebo netýká investic. „Stávající úprava vyžaduje nahrávat hovory, které se týkají investičních služeb zahrnujících přijetí, předání nebo provedení pokynu zákazníka. Nově se tato povinnost rozšiřuje na hovory týkající se všech investičních služeb poskytovaných zákazníkům,“ potvrzuje Zdeněk Vojtěch z ministerstva financí. „Ministerstvo financí se po pečlivém vyhodnocení přínosů a nákladů přiklonilo k názoru České národní banky, že taková právní úprava i za cenu vyšších nákladů přispívá k vyšší ochraně klientů,“ dodává Vojtěch. Všetíčková z ČNB tvrdí, že příslušná evropská směrnice umožňuje členským státům, aby přijaly i přísnější národní úpravu. I na základě dnešního zákona lze podle ní dovozovat velmi široký okruh nahrávací povinnosti. A dodává, že centrální banka z nahrávek v minulosti zjistila řadu pochybení, na jejichž základě odňala povolení investičním zprostředkovatelům, kteří pravidla jednání se zákazníky porušovali, případně uložila vysoké pokuty. „Bez důkazů v podobě nahrávek by takový postup nebyl možný a poškozování zákazníků by pokračovalo. Zákazníky chrání i možnost lepší vnitřní kontroly poskytovatele investičních služeb,“ dodává Všetíčková. Zmiňuje například případy, kdy makléř v zákazníkovi vyvolává dojem, že investice vede ke snadnému zisku, přičemž zcela zamlčuje její rizikovost. Nebo když makléř vyvíjí na zákazníka časový nátlak či mu diktuje, jak vyplnit investiční dotazník, aby dosáhl na určité investice, které však neodpovídají jeho zkušenostem a znalostem. Případně když navozuje dojem, že primární úpis akcií je zaručenou investicí.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/finannci-poradci-banky-hovoer-zazna-cnb.A181214_445325_ekonomika_rts

    Odpovědět

  • Honza

    29 července, 2019

    Obávám se, že do pár let tento obor nepoznáme, neb ČNB a Ministerstvo financí jej doslova uregulují k smrti. Neskutečným způsobem vzrostla papírová byrokracie, kdy se rok od roku vyplňuje více a více zcela nesmyslných papírů, které ve finále klienti nečtou, neb jim nerozumí. Teď by si přáli ještě nahrávat telefonní hovory? Co bude příště? Povinný videozáznam z každé schůzky s klientem? Prostě my (rozuměj ČNB) ty klienty ochráníme až do jejich úplného zničení. Co bude dál? Očekávám, že se budou za chvíli nahrávat i rozhovory s řemeslníkem před jeho prací, s autoopravářem, ale i prodavačem při nákupu dražšího zboží, s lékařem, učitelem….v podstatě pro ochranu nahrávat všechno….včetně doložitelného souhlasu s manželským sexem…Orwell 1984

    Odpovědět

  • Radek

    29 července, 2019

    Nejspíš bychom měli všichni nahrávat všechno, co děláme celý den, odevzdávat to Státu ke kontrole, přes čip sledovat náš pohyb… pak by ubyla kriminalita. 🙁
    Orwell v praxi…
    Nejprve by se snížila „mystifikace“ ze strany prodejců všeho možného, pak kriminalita, pak by se začalo postihovat i politicky nekorektní vyjádření… a nakonec i odlišný názor.

    Odpovědět

  • VZ

    30 července, 2019

    Dobrý den. Bohužel online testy jsou fraška. Takové testy nemohou nikdy garantovat znalosti poradců. Sám jsem je u vás složil. A mohu potvrdit že je získá kdokoli.

    Odpovědět

  • Insider

    30 července, 2019

    Ok, jakou formu testů byste si tedy představoval, aby garantovaly znalosti poradců? Jinak gratuluji ke složení testů – dal jste je bez přípravy, nebo byla zapotřebí? Pokud ano, jak časově to bylo náročné a co všechno jste tomu musel obětovat?

    Odpovědět

  • VZ

    30 července, 2019

    Testy osobně v plně režii ČNB. Nebyla. Existuje alt+tab a to celou pointu testů kazí. Formální políčko o nepodvádějí šmejdy (kterých se chceme zbavit) bohužel nezastaví.

    Odpovědět

  • Bobeš

    29 července, 2019

    Vždy jsem si myslel, že ČNB hlavně vyřazuje obchodníky kteří něco provedli nebo něco nesplnili.
    Takže jsem překvapen, když v minulých letech byla provedena kontrola pojištováků finančním úřadem a zhruba cca 1000 lidí ne, že měli špatně spočtené daňové přiznání. ale vůbec ho nepodali. Co ČNB ? Kdo vlastně kontroluje čistý trestní rejstřík, stupeň vzdělání, bezúhonost ?
    Zda obchodník nemá exekuci, zda jakoby nebydlí na místním úřadě.
    U cizinců znalost českého jazyka. Něco jiné je jazyková zkouška a něco jiné je přečíst a vysvětlit
    odborné termíny. Ale možná se pletu a umí česky lépe než já.

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    29 července, 2019

    Reakce autora článku: Dobrý den. Děkuji za komentář. Je to zajímavý postřeh. Možná by stál za další článek.

    Odpovědět

  • Jiří Brož

    29 července, 2019

    Podle zákona účinného od 01.12.18 je odpovědnost na SZ (samostatném zprostředkovateli) pod kterého VZ spadá. Není to již kompetence ČNB.

    Odpovědět

  • Pavel

    29 července, 2019

    Dobrý večer pánové,

    připomínáte mi tady technaře z Czechteku v roce 2005, které rozehnali těžkooděnci. Všichni se strašně divili proč, když od roku 1997 každoročně mohli pololegálně či ilegálně zabrat nějakou plochu a dělat si tam co chtějí po dobu dvou týdnů. A teď už to najednou nejde, párty skončila…

    K tomu nahrávání komunikace mezi poradcem a klientem – kéž bych měl alespoň zvukové záznamy toho, co prováděli poradci před 10 lety. „V našem IŽP můžete spořit s 8% výnosem ročně!!!“ Takže já bych to obrátil a je v mém zájmu klienta mít toho co nejvíc nahrané, především pak, aby byly zaznamenány všechny argumenty poradce při nabídce.

    Divoký východ skončil, smůla. Prasátka tuze moc mlaskala, nemůžete se divit…

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    29 července, 2019

    Jak jsem říkal vždycky, přeregulace tomuto oboru masivně škodí a ještě uškodí a postihne následně i klienty. Projde-li parlamentem jedna regulace, budou další a budou stále přitahovat šrouby. To bylo okopávačů kotníků, teď se všichni chytáte za nos, kam to vede! A od léta 2015 uplynuly pouhé 4 roky. Pro neznalé, tehdy pan poslanec Šincl zatoužil šlápnout finančním poradcům na krk, začala štvavá, lživá, pomlouvačná kampaň finančních poradců v tisku a v ČT.

    Se smutkem vzpomínám na pasivitu našich kapitánů. Ubozí přizdisráči, kterým bylo líto zaplatit masivní reklamu naší práce a lobbing v parlamentu. Na pódiích odborných setkávání se parta kamarádíčků na oko pře, jaký by měl být další vývoj, ale jen nás vedli na porážku. Sluka nabo Veselý, je to úplně jedno.

    Ještě to asi nechápete. Vadíme finančním domům, protože jim snižujeme zisky. Vadíme i ČNB, protože přinášíme hodně práce s dohledem. A proto ta pohádka o ochraně klientů. Chtějí nás uregulovat k smrti a daří se jim.

    Poznámky o tom, co všechno bude ještě více regulováno, jsou samozřejmě absurdní, ale před 4 roky jste to brali na lehkou váhu. Bláhově jste si mysleli, že jde pouze o vyhnání bouchačů z oboru. Že bude trestáno jen prokázané zavinění škody klienta. Kdepak. Je trestáno, že pracujeme. Hledají byrokratické záminky. Je to trend, abychom pracovat nechtěli. To je jejich cíl.

    Již třikrát jsem odložil termín zkoušek investic. Jednoduše nemám dost času stát se expertem z VŠ. Klidně mi napište, že jsem srab. Dělám spoustu obchodů a moji klienti bohatnou. Ale na obzoru je kdosi s kosou. Investice umím opravdu dobře, aktivně je dělám klientům 15 let. Ale tohle je nezajímá. Nastavili to tak, že málokdo v oboru zůstane. Nevím, jestli v něm zůstanu i já. Budu muset nejméně měsíc jen studovat – nic jiného. Utečou mi statisíce Kč. To jen tak na okraj pro ty, co chtěli husté síto. Tento obor má existenční potíže. No, uvidím, co si budu moci myslet na Silvestra. Čekal jsem velké potíže, ale ne tak VELKÉ. Kdepak, nefňukám. Ale když se zkoušky obávám i já, pak se velmi pravděpodobně daleko víc bojí 99% konkurentů. A tohle přesně chtěl poslanec té zkorumpované oranžové strany.

    Pane inženýre Škváro, vy mi rozumíte. Chlapci anonymové teď mohou exhibovat.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    29 července, 2019

    Ještě bych se rád vyjádřil k nahrávání hovorů a nejen telefonních, ale i osobních schůzek. Klient raději neuzavře ŽÁDNÝ obchod. A to je jejich cíl.

    Odpovědět

  • Pavel

    29 července, 2019

    Pane Hanzle,

    rozumíte tomu, že na tomhle trhu se děla taková svinstva, že to nemohlo dopadnout jinak? Zároveň, s těmi lety praxe byste měl být odborník na slovo vzatý, a ne se to učit na poslední chvíli.

    Jako, co si má klient myslet o někom, kdo opovrhuje vzděláním v oboru a prostě prodává cenné papíry z jihu Asie?

    Pokud nemáte čas stát se na to expertem, tak co? Mají lidé podepisovat smlouvy s 30 let dopředu zaplaceným servisem někomu, kdo před dvěma měsíci zahodil lopatu a oblékl sako, a za další tři měsíce v tom oboru nebude a ještě dalších 10 let bude měsíčně splácet storna z výdělků, které skončily dílem v nose, u slečen na baru, a v baru samotném, případně u prodejce luxusních aut? Nebo naopak využít doporučení někoho, kdo už desítky let doporučuje to, co se mu zrovna hodí, aby si pěkně vydělal?

    Kdo jiný než Vy by měl volat po odbornosti a etice oboru?

    Ani si neuvědomujete, že svými příspěvky mnohdy vytváříte jakousi karikaturu finančního poradenství a akcentujete přesně to vše špatné, staré a zahnilé, co v tom oboru je?

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    30 července, 2019

    Milý Pavle, já samozřejmě chci odbornost aetiku práce poradců. Jistě jsem již znalá osoba. Jasně jsem napsal „expert z VŠ“. Tedy někdo, kdo zkouší teorii. Takový člověk neřeší, co vše musí umět investiční poradce, hlavně když bude umět JEHO učivo.

    Odpovědět

  • Anonym

    30 července, 2019

    Zdravím pane Hanzle, nemějte strach, ono se to ve finále obrátí proti samotným pojišťovnám. Samy pocítí razantní úbytek poradců a s tím logicky spojený úbytek produkce (= zisku pro jejich akcionáře). Že to doženou náborem nových lidí? Zeptejte se manažerů z našeho oboru, zejména pak z MLM firem, jak jim jde nábor nových lidí, je to největší bída za posledních 10 let. A dostat nepolíbeného nováčka do oboru po 01.12.2020 bude díky certifikaci a zkouškám takřka nemožné (administrativu nebudu zmiňovat). Kdo bude pojišťovnám sjednávat život? Dnes už mnozí poradci nesjednávají ani to rizikové životní pojištění, protože vědí, že život je to první a jediné, po čem se při kontrole jde. Obrovská administrativní práce kolem, pět let storno, hrozba kontroly – no ruku na srdce, má to poradce zapotřebí? Mnozí kolegové přestali dělat i servis na životních smlouvách, protože je s tím spojená neskutečná administrativa. Obrátil se na mne na základě doporučení klient, nešťastný z toho, že chce do svojí cca 10 let staré FLEXI přidat dítě (dětská invalidita, závažky, trvalky, denní odškodné a špitál). Již třetí poradce jej s omluvou odmítl ve smyslu „životní pojištění? Tak to se nezlobte, to si raději skočte na pobočku Spořky nebo Kooperativy, to už nedělám“. I já jsem se klientovi omluvil a sdělil jsem mu svými slovy totéž, co slyšel od předchozích tří poradců. A pan klient nechápal, ještě před pár lety by se o tento jeho požadavek poradci prali hlava nehlava, dnes je slovní spojení „životní pojištění“ něco jako AIDS nebo lepra – nikdo s ním nechce mít nic společného.

    Odpovědět

  • Vasek

    30 července, 2019

    Jakou zkousku na investice jste jiz 3x odlozil?

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    30 července, 2019

    Pro IZ. Úplně nejdřív jsem si zkusil bez přípravy test, ten jsem nesložil (na 72%). Byly tam otázky z věcí, které pro svou práci nepotřebuji a tudíž jsem odpovědi neznal. Mám spousty práce a k tomu pomáhám s rozjetím firmy mé ženy, která chce mít zubní laboratoř.

    Odpovědět

  • Tomáš

    29 července, 2019

    Jak tady tak pročítám jednotlivé názory a komentáře, tak si připadám jako mistr světa, když jsem všechny zkoušky zvládl na poprvé a bez problémů. Myslím si, že regulace trhu, která spočívá ve vyšších nárocích na poradce, je extrémně důležitá a měla přijít již dávno. Alespoň v oboru nebude kdejaký jouda, který financím nerozumí. Byrokracie a neustále přibývající papírování s cílem „ochránit“ klienta hromadou papíru je věc druhá.

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    30 července, 2019

    Dobrý den Tomáši, v článku je řeč o připravovaných zkouškách pro pojišťovací zprostředkovatele, ty jste ještě dělat nemohl, protože je stále „dopilovává“ ČNB, která je následně uvolní pro akreditované subjekty, které vám umožní zkoušku vykonat. Na nedávném kongresu firmy jsme měli příležitost si vyzkoušet jednu ze zkoušek, které se připravují. Jako čestný host byl konferenci přítomen i pan profesor, jenž celý život učí a přednáší pojišťovnictví na vysoké škole. Pan profesor, chodící ikona pojišťovnictví, zkoušku neudělal. V reakci na jeho výsledek nejmenovaný ředitel pojišťovny konstatoval, že pokud tuto zkoušku nebyl schopen udělat profesor v oboru, jak ji pak vykonají z každého segmentu pojištění např. takoví přepážkoví pracovníci poboček pojišťoven? Jde o to, že v testu byly otázky, na které nevěděl odpovědi ani pan profesor. A jak ve svém příspěvku napsal pan Škvára, dle zkušeností od účastníků zkoušek by nejvíce pomohlo, pokud by byly otázky méně teoretické více zaměřené na praxi. Nikdo nic nenamítá proti zkouškám a odbornosti, ale je zapotřebí požadovat po mechanikovi opravujícímu skutr odborné zkoušky z raketového inženýrství? Asi tak bych to připodobnil. A mimochodem, ty zkoušky jsme spolu s panem profesorem neudělali nikdo a ano, bylo tam plno otázek, které (dle mého soudu) absolutně nesouvisely s naším oborem, respektive s praxí.

    Odpovědět

  • Tomáš

    30 července, 2019

    Zkoušky z pojišťovnictví jsem samozřejmě nedělal a reagoval jsem na komentáře, které se vztahovaly k oblasti investic a úvěrů. I tam, stejně tak jako v DPS, byly otázky, které s praxí absolutně nesouvisely, nicméně nevidím důvod kvůli tomu odcházet z oboru. Tak složité nebyly. I přes očekávanou náročnost poj. zkoušek, se na ně těším.

    Odpovědět

  • chk

    30 července, 2019

    Student musí umět vše. Asistent vše co je v knihách, docent musí vědět kde jsou knihy. A profesor musí vědět kde je docent :). Trocha odlehčení. Každopádně dvě poznámky, každá jedna z pohledu „opačných stran“.
    1) To, že něco neudělal profesor ještě nemusí nic znamenat. Profesor má znalosti, ale nemusí mít zkušenosti. Profesor ekonomie na burze nezbohatne. Disclaimer: Zkoušky jsem neviděl, je to jen poznámka. Nezaujatého.
    2) Je všeobecným tajemstvím, že v ČNB pracují dvě skupiny lidí. Jednou jsou vysoce postavení odborníci. Ti jsou spíše mediálně vidět. Členové bankovní rady, šéfové jednotlivých sekcí atd. Druhou jsou „pěšáci“, kteří disponují nějakou zkratkou před i za jménem, ale jak to chodí v praxi vůbec netuší. A pokud už jednou něco zavedou do praxe, jejich snaha provést úpravu (jinými slovy chybovali jsme, uznáváme a sjednáme nápravu) se limitně blíží nule.
    Regulace je potřeba, ale zřejmě to zase dopadne jako jindy – kočkopes. Několik kontrol ČNB jsem již zažil. Ale stále si nemyslím, že represe je vysoká.

    Odpovědět

  • JH

    30 července, 2019

    Víte, kdyby to nebylo k pláči, tak je to k smíchu…perlička z nedávno proběhnuvší, již druhé kontroly (pochopitelně na udání od konkurence, jak jinak):

    – oni: předložte nám všechny rezervotvorné smlouvy ŽP sjednané 2 roky zpět
    – my: po vaší poslední kontrole jsme se rozhodli rezervotvorné smlouvy ŽP vůbec nesjednávat
    – oni: předložte nám všechny čistě rizikové smlouvy ŽP sjednané 2 roky zpět
    – my: po vaší poslední kontrole jsme se rozhodli čistě rizikové smlouvy ŽP vůbec nesjednávat
    – oni: předložte nám všechny pojistné smlouvy sjednané 2 roky zpět :0)

    V záznamech z jednání používáme pojem klient, místo nyní terminologicky správného názvu zákazník, to byl opravdu velký prohřešek. Jinými slovy, bazíruje se na nepodstatných prkotinách, ale podstatné věci se (tradičně) opomíjejí.
    Nejúsměvnější byla kontrola vnitřních směrnic, kdy se kontrola dožadovala samostatné směrnice, která ošetřovala aktualizaci směrnic…to už jsme vážně rezignovali a začali všechno brát s opravdovým humorem, jen ne vážně. Dospělo to do fáze, kdy hledáme kupce celé firmy včetně kmene, deadline 01.12.2020.

    Odpovědět

  • Petr

    7 srpna, 2019

    zkušenost u nás: Máte směrnice …a kde jsou Směrnice o směrnicích?

    Odpovědět

  • Jan

    30 července, 2019

    Naprosto souhlasím. Nároky na poradce se musí zvyšovat, protože jedině odborností a kontinuálním vzděláváním se může poradce posunout v před a být konečně „odoborným analytikem a řešitelem problému“ a ne jen navolávačem a prodejcem toho, co mu nese nejvyšší užitek (s klientem na posledním místě). Byrokracie je věc druhá, jak píšete Tomáši, ale tady by snad mohla pomoci digitalizace, i když je to běh na dlouhou trať.

    Naopak mě poslední dobou irituje, jakým způsobem klientům i mě volají nejrůznější prodejci IPO, obchodů s komoditami či forexem – absolutní džungle oproti tomu, co by mělo zaznít při jakémkoliv jednání o investicích. Zde by z mého pohledu zmíněné nahrávání telefonu vůbec nebylo od věci…

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    30 července, 2019

    Doplnění autora článku: Kolegové, kamarádi, přátelé finanční poradci. Děkuji za četné reakce. Rád bych řekl, že zatímco zde, v diskusi, se píše často o těžkém životě finačních poradců, tak jen proto, abych zachoval vyváženost, tak uvádím, že na můj mail povimtovsem@seznam.cz mi přišlo sedm reakcí, kdy lidé píší, že kontrola poradců je nedostatečná a popisují, jak byli poradci poškození. Inu, tisíc lidí, tisíc názorů.

    Odpovědět

  • §

    30 července, 2019

    Vážení kolegové a kolegyně, milý pane Hanzle,
    v žádném případě nechci jakkoliv rozporovat vaše zkušenosti s kontrolami ze strany ČNB, náročností zkoušek a celkovým znechucením plynoucím z obludné a zbytečné papírové byrokracie, ale…

    Všechno to, o čem se tu píše, trh moc dobře ví a zavinili jsme si to sami, lví podíl na celé situaci mají MLM firmy. Celá léta jsme volali po kultivaci trhu a přísných kritériích vstupu do oboru a teď, když máme A i B, tak se nám to najednou nelíbí? Jak licoměrné a pokrytecké!!! Tak co tedy vůbec chceme? Víme to vůbec? A ano, ještě dnes je zcela normální a běžné sjednávat investice s předplaceným vstupním poplatkem na 30 let dopředu, což mohu zdokumentovat případem z minulého týdne. A ano, ještě dnes je normální, že vám poradce ve firmě sjedná pro zaměstnance IŽP a veškerý příspěvek zaměstnavatele jde do běžně placeného pojistného, přestože o mimořádném pojistném ví, ale ona je větší provize u toho běžně placeného, že? DPSko nesjedná, leč může, z toho je však mizerná provize. I toto mohu zdokumentovat z nedávné návštěvy firmy, kde se toto událo, smlouvy jsou staré pár týdnů. Myslíte si, že takovouto prasárnu zastavilo na svojí centrále analyticko-kontrolní oddělení? Tak na to zapomeňte. Myslíte si, že to stopla při tipování do systémů pojišťovna, přestože moc dobře věděla, že to šlo udělat jinak, korektněji, seriózněji a ve prospěch klienta? Tak na to zapomeňte podruhé. Vědí to poradci, vědí to náborující manažeři, vědí to kapitáni pojišťoven a finančně poradenských firem. Omíláme tu stokrát vyřčené a domníváme se, že tím něco změníme, nebo že snad změní svůj přístup ČNB. Nezmění, na to zapomeňte. Ano, přiznávám, zkoušky budou náročné a bude to opravdu velké síto pro poradce, jedno zda v terénu či za přepážkou pojišťovny. V registrech ČNB je v tuto chvíli cca 33.000 poradců, úspěšnost u zkoušek v oblasti investic byl např. v naší firmě rovných 53% (tj. ze 100 poradců udělalo zkoušku 53 kolegů). Můj ryze osobní odhad je, že díky povinným zkouškám se v registrech ČNB počet poradců ustálí na hodnotě cca 20.000 lidí, možná lehce pod touto hranicí. Mohu se pochopitelně mýlit, čas ukáže, do 01.12.2020 to uteče opravdu rychle. Komu se nechce nebo z nejrůznějších důvodů odmítá zkoušky dělat, pak sorry, jeho problém. Ať klidně z oboru odejde, klidně i s praxí 20 let a kmenem v hodnotě XY milionů. Není a nebude mi líto jednoho jediného poradce. Když pravidla, tak stejná pro všechny. Pochopte už, že psaním sem na Investujeme.cz nic nezměníte, zkoušky nezlehčíte ani nijak neobejdete. Kostky jsou vrženy a ČNB nebude dle mého názoru cokoliv měnit. Podobných nářků tu bylo mraky, nejdříve jak se trh zhroutí po aplikaci pětiletého storna, potom po implementaci GDPR, teď se má zhroutit díky kontrolám ČNB a zkouškám v budoucnu…prosím vás, žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Samozřejmě, zkoušky budou náročné, no tak tomu budete muset věnovat třeba 2 hodiny denně po dobu jednoho nebo dvou měsíců, možná padne na oltář i nějaký ten víkend, no a co? Sám za sebe nemám strach nebo obavy, že bych zkoušky neudělal. Samozřejmě, zabere to hodně času, ale to zabere maturita nebo studium na bakaláře taky. Osobně mám jen jedno jediné přání: rád bych se dožil toho, že ČNB bude jednoho dne opravdu citelně pokutovat pojišťovnu za to, že výše uvedené prasárny vůbec přijala do svojí správy. Coby řádný hospodář by totiž měla podle mě tyto smlouvy vrátit poradci k přepracování. Ale víte jak to je, dokud budou podobné prasárny pojišťovny přijímat a vyplácet za ně provize, tak se tyto prasárny budou sjednávat.

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    30 července, 2019

    Reakce autora článku: Dobrý den. Děkuji za velmi rozumný názor. Musím potvrdit, že reakce lidí, kteří mi píší na můj mail jsou skutečně povětšinou ve stylu: Kontrola je malá, nutno přitvrdit! Vážím si každého názoru.

    Odpovědět

  • Pepa

    31 července, 2019

    Vážený pane paragrafe,
    co máte proti předplacených vstupním poplatkům na 20/30 let? Na tom není nic „nekalého“. Když tvoříte portfolio klienta, tak je důležitá tvorba krátkodobé i dlouhodobé rezervy. Osobně nemám problém s předplacenými poplatky, když například dáte klientovi krátkodobou zcela bez poplatku. Poté je to oboustranně výhodné, vážený pane Paragrafe. :))

    Odpovědět

  • §

    31 července, 2019

    Vážený Pepo,
    nemáte-li problém klientovi sjednat investice s předplaceným vstupním poplatkem na 20-30 let dopředu, tak k tomu opravdu nemám co (slušného) říct.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    31 července, 2019

    To je blbina. Pepa není žádný zločinec a z něčeho žít a přežít chce každý. Záleží jen na citlivosti takového řešení. Je to legální a dokonce pro trh potřebné! Razantní slevy na sazbě předplaceného vstupního poplatku se klientovi i poradci vyplatí. Nejde jen o čistou matematiku podobně, jako v realitě neexistuje efektivní fungování trhů. Vy, co odsuzujete předplácení, netušíte nic o poradenské dlouholeté realitě, o selhávání klientů, o tvrdé pravdě, že výdaje máme jisté, ale příjmy nejisté. Regulace bude postupovat, protože jsme pasivní. Neexistuje promyšlená reklama naší práce. Běžný člověk nás všechny má za šmejdy. Dojde i na specialisty v hypotékách, i v pojištění občanského majetku. Vaší optikou toho co je etické, bychom měli chcípnout hlady. Tak to tedy ne!

    Investice mají být celoživotní a ty vaše kecy o změnách klientových priorit v čase jsou jen berlička, protože ochrana klienta zahrnuje i ochranu existence poradce. Tohle neustále úmyslně přehlížíte. My nejsme žádní zločinci. Klient ode mne dostává podrobný rozbor variant a sám zvolí, co uzná za lepší. Nejsme volové, co umřou hlady a klient si toho ani nevšimne.

    Ty neustálé pohádky o ochraně klienta, které vedou k novým regulacím a k likvidaci poradců, je třeba jasně označit. Jsou to útočné praktiky těch, které často živí úplně jiná práce a nám ze závisti přejí profesní smrt. Je mnoho chyb v mozku, v hlavách úředníků ČNB, MF, poslanců, dokonce i v hlavách majitelů poradenských firem a broker poolů, části pomýlených poradců, ale zkuste si tuhle práci s lidským mozkem dlouhodobě zkusit a uvidíte, jak je obtížná i krásná současně! Naše pasivita vede k pocitu těch kritiků, že kdo mlčí, souhlasí. Já nesouhlasím, abyste uráželi poradce, kteří na tomhle trhu ještě zbyli.

    Kdo dokáže prodat životní pojistku, může prodávat cokoliv. Je v tom hluboká pravda. Obdobně to platí u jiných produktů, TAKÉ U INVESTIC.

    PRIMÁRNĚ VŽDY HLEDÁM CESTU K PROSPĚCHU KLIENTA A ČASTO SANUJI NOVÝMI INVESTICEMI ŠKODY, KTERÉ NAPÁCHAL NĚJAKÝ ŠMEJD. A POSTARÁM SE, ABYCH PŘITOM NECHCÍPL HLADY, PROTOŽE PŘÍPRAVA, ZKUŠENOSTI, SEBEVZDĚLÁVÁNÍ, MULTIDISCIPLINÁRNÍ ZNALOSTI, MUJ ČAS, TO NENÍ BEZCENNÉ. A KLIENT NÁS POTŘEBUJE, I KDYŽ BUDETE OHRNOVAT NOS NA PEPOU, NEBO NADE MNOU. Už jsem klientům vydělal desítky milionů kč. A vy?

    Předevčírem jsem byl na analýze klienta na doporučení jiného klienta. Novému klientovi je přes 70 let a má škodu milion z devadesátých let, někdo vytuneloval jeho IPF. Během 5 let mu to umím vydělat zpět. Mám totiž dobré, opravdu dobré produkty – korporátní dluhopisy, které s těmi mými parametry nikdo jiný nemá (resp. s mými individuálními parametry, emitent mi vyhověl). Velmi slušný pevný smluvní úrok, vysoké bezpečí, garance mnohonásobně nad 100 000 EUR, dokonce ve výši dvojnásobku vkladu klienta a likvidita do měsíce. To koukáte co? V bankách je nejméně 2,5 mld likvidity nesmyslně a já se starám aby z toho, že peníze klienta jsou v ekonomice, měl něco i klient.

    Klientovi nastavím novou alokaci jeho 3,6 mio, jeho dosavadní průměrný výnos na 23 produktech činí ubohých 0,65% p.a.

    P.S. Jsem docela schopný muž a emitenti mi nadbíhají, víte? Píšou emise podle mých potřeb – ehm podle potřeb mých klientů. Myslím, že je to úplně jiná liga této služby, takže rozumím tomu, proč mi nerozumíte. Pak se uchylujete ke zkratkám, že jsem nějaká komická postava. Pánové, unavujete mne svým moralizováním. Pepa má povinnost vyrůst a přežít. Jako my všichni. Jinak klientovi zbydou jen přepážky a to je maso.

    Odpovědět

  • 31 července, 2019

    Vidíte Pepo, a zrovna kvůli Vám a Vašemu příspěvku jsem pro přísnější kontroly a postihy ze strany ČNB a zkoušky, ty ať jsou meganáročné, ať tím náročným vědomostním sítem neprojde klidně 60-70% poradců, nikomu chybět nebudou.. Nezlobte se na mě, ale předplacený poplatek na 30 let dopředu je jedním slovem prasárna. A přesně kvůli lidem jako jste Vy se na nás lidé dívají skrze prsty jako na největší šméčka.

    Odpovědět

  • Pepa

    31 července, 2019

    Ja s vyssi regulaci a odbornosti problém nemam. Zatim mam vsechny certifikace splneny a mam v planu splnit i tu novou, na pojisteni, pane Ja :)), případně cokoliv, co přijde dal. Ja se na Vas nezlobím, nemam duvod. Jestli se na Vas dívají klienti, jako na smecka me opravdu mrzi, ja mam spoustu spokojenych klientu :)) a stale mne pribyvaji. Jak psal kolega Hanzl, poctete si v jeho příspěvku a nechte klientovi vybrat poplatek vybrat. Ja to tak delam 🙂 Vite, pane Ja, aby poradce mohl klientovi dobre slouzil, musi hodne investovat a to neco stoji.

    Odpovědět

  • Miroslav Škvára

    31 července, 2019

    Vážení, reaguji na text – „existuje alt+tab a to celou pointu testů kazí“.
    Pravděpodobně máte na mysli náš online kurz k přechodnému období dle zákona č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění. Tento kurz slouží jako podklad pro čestné prohlášení osoby oprávněné distribuovat pojištění nebo zajištění po dobu přechodného období, tedy do 1.12.2020.
    Do té doby musí každý, kdo chce v oboru pokračovat, složit certifikaci na pojištění, která již bude mnohonásobně náročnější. Existuje 9 typů certifikací na pojištění dle skupin odbornosti, kde daný test bude obsahovat od 50 do 100 otázek, kde část otázek má více odpovědí správně.
    Podrobné informace o certifikaci na pojištění naleznete na našich stránkách https://www.vectorcertifikace.cz/zkousky-pojisteni/#typy-zkousek
    Ing. Miroslav Škvára, MBA
    Vedoucí obchodního oddělení
    VECTOR Certifikace s.r.o.
    miroslav.skvara@vectorcertifikace.cz

    Odpovědět

  • Hans

    31 července, 2019

    Zajímá mě, kdy bude provedena kontrola prodejců ZLATA. Tam to je materiál k pohledání. Všichni hrozí hyperinflací, krachy států, vysvětlují, že jedině zlato je to pravé atd. Ekonomii nerozumí většinou vůbec, přitom dělají de facto investiční produkty za statisíce. Proč to není regulováno taky ? Do tohoto šedého byznysu z pohledu regulace odešlo mnoho bývalých zprostředkovatelů

    Odpovědět

  • Insider

    31 července, 2019

    Chudák ČNB, ta se uhoní a ukontroluje k smrti :0) Banky, pojišťovny, investiční společnosti, směnárny, zlato, stříbro, platina, palladium…zapomněl jsem na něco? Navrhuji ještě realitní kanceláře, realitní zprostředkovatele, zastavárny a zastavárníky, galerie umění, numismatiku, bitcoiny, lidi a firmy co těží kryptoměny…a všem povinně EET a ze všeho dělat povinný záznam z jednání dle směrnic ČNB včetně povinného nahrávání telefonních hovorů a průběhu jednání, co kdyby náhodou zazněla slova garance, investice, zhodnocení nebo nedej Bože slovo peníze!!!!

    Odpovědět

  • Insider99

    1 srpna, 2019

    Dobrý den všem,
    osobně mi kontroly, regulace ani náročné budoucí zkoušky nevadí a jsem všemi deseti pro. Vadí mi však byrokratický a technokratický přístup ČNB při kontrolách. Uvedu malou metaforu pro srovnání: představte si, že jste spisovatel a právě jste dokončil svoji knihu a máte ji na posouzení u potencionálního vydavatele. Ovšem ten se místo soustředění na obsah a pointu příběhu v knize soustředí na to, jakým perem jste to celé psal, zda jste měl správnou gramáž papíru, zda jste měli mezi jednotlivými kapitolami správně dlouhou přestávku podle poslední směrnice EU…asi tímto způsobem bych to celé připodobnil.
    Takže kontrola ČNB neocení, že jste klientovi místo prasáckého IŽP sjednali čistou rizikovku na krytí fatálních rizik, oni zkoumají, zda mezi vybraným řešením a sepsáním smlouvy uběhlo min. 48 hodin, to aby měl klient od poradce dostatečný časový prostor na to si pročíst a prostudovat veškeré pojistné podmínky, výluky, omezení apod. Jednoduše se nejde po podstatě, ale po naprostých nesmyslech. To samé AML dotazník u čistých rizikovek, proboha z jakého důvodu? Dle ČNB povinné, ale už vám nedokáží či odmítají sdělit, jakým způsobem tedy klient „propere“ peníze přes čistou rizikovku. Oni totiž odpovídat nemusejí, ale zkuste na oplátku vy nemít AML dotazník u čisté rizikovky. A takto bych mohl pokračovat ještě dlouho a dlouho. Místo toho, abychom se naplno a s veškerou odbornou péčí věnovali zákazníkovi, tak místo toho řešíme, zda máme aktuální směrnice a zda máme aktuální směrnici, která ošetřuje aktualizaci těchto směrnic. Obludná byrokracie děs běs.

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    31 července, 2019

    Reakce autora článku: Dobrý den. Děkuji za komentář. Spíše bych souhlasil s níže podepsaným INSIDEREM. Regulace je podle mne již dusivá. Co se týče zlata, tam s vámi ovšem souhlasím. Jedná se o obdobu investičních produktů, kontrola veškerá žádná. Skutečně mnoho poradců do zlata přešlo. Přešlo, zjistilo jak to je a kupodivu, mnoho zase odešlo. Všechno má totiž své pro a proti. Já osobně, a teď píši soukromý názor, bych regulaci spíše zmírnil, ale jak již jsem psal níže, na můj článek se mi ozvalo do mého mailu sedm lidí, kteří nechtějí zde v diskusi se projevit, kteří píší, že kontroly je málo a přidávají příběhy, jak je poradce zklamal. To je k zamyšlení. Jestli náhodou poradci nežijí v nějaké bublině a veřejnost je ve skutečnosti vnímá jinak. O úskalích prodeje zlata, z pohledu prodejce, chystám článek, ale bude asi až v září.

    Odpovědět

  • Insider99

    31 července, 2019

    a proč s tím máte problém ? zlato prodávají i banky
    https://www.csas.cz/cs/korporace/kurzovni-listky/kurzovni-listek-investicniho-zlata#/
    protože jej prostě zákaznící chtějí …

    Odpovědět

  • Zdeněk

    1 srpna, 2019

    Přesně tak, je to sekta magorů.

    Odpovědět

  • Ivan Galambica

    1 srpna, 2019

    Reakce autora článku: Dobrý den Zdeňku. Děkuji za komentář. Připravuji na září článek o prodejcích zlata. S tou sektou, či s magory, s vámi nemohu souhlasit, ale zcela podepíši, že se jedná o velmi specifický druh prodeje, kde se „najde“ jen někdo. Sledujte tento web, možná vás svým článkem potěším. Jinak obecně, na zlatě, ani na akcích, ani na fondech, není nic špatného. Ale každá zmíněná věc má jisté zákulisí, které bych rád ve svých článcích odhalil. Máte li nějaký poznatek pro můj vznikající článek, prosím, napište mi by z povimtovsem@seznam.cz. Budu rád.

    Odpovědět

  • petr

    7 srpna, 2019

    Vzhledem ktomu, ze se blíží konec termínu zkoušek na životní pojištění (do konce roku 2020), jak to bude, když realně vidím začátek zkoušek od roku 2020.To se přeci “50 tis “poradců, jak zde někdo zmínil, nestihne certifikaci za 1 rok. …na investice jsou 2roky a spoustu poradcu ma zkousky pred sebou😁

    Odpovědět