24. 11. 2017
Black Friday zvyšuje českým obchodníkům tržby, ale snižuje zisk
Oblíbený americký nákupní svátek připadne i v Čechách na dnešní den. Nicméně většina obchodníků se pokouší v tento den nabízet zboží, které jim dlouho leží na pultech a nedaří se jim prodat.
„Rok od roku je více cítit, že většina obchodníků v Česku využívá tento nákupní svátek k tomu, jak zkusit natlačit na trh zbylá pouzdra na staré modely telefonů nebo udat jiný neatraktivní zbytek ze skladu. Stačí se podívat, jaké nabídky a v jakém objemu se u nás v akcích objevují,“ řekl ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha.
Český trh je podle Pouchy velmi citlivý na slevy všeho druhu. Slev je již ale tolik, že Black Friday nepřináší zákazníkům nic, co by mohlo opodstatnit další slevu. Tím si obchodníci zároveň kazí cenu a nutí zákazníky nakupovat jen ve výprodejových akcích.
Zdroj : Ceskenoviny.cz