Čtvrtek 23. listopadu. Svátek má Klement.

Pozor na multilevely na distribuci IŽP!

„Blíží se penzijní reforma, pořiďte si investiční životní pojištění, dokud je čas!“ „Máme exklusivní produkt k zajištění na stáří.“ „Zapojte se do systému – zbohatnete!“ Taková a mnohá další i lživá tvrzení lákají lidi do multilevelových „monoproduktových“ společností.

Nemá smysl se dále rozplývat nad lidskou důvěřivostí. Je snad v přirozenosti (zejména méně často přemýšlejících) jedinců z lidské společnosti hledat cesty snadného zbohatnutí a jednoduchých řešení. A právě taková nabízejí četné společnosti rostoucí jako houby po dešti. K jejich růstu stačí málo: Otřepaný systém tvrdého prodejního multilevel marketingu a smlouva s libovolnou životní pojišťovnou.

Na bázi multilevel marketingu fungují i klasické finančně poradenské společnosti. Rozdíl mezi nimi a těmi nebezpečnými je ale zásadní: Klasické finančně poradenské společnosti v prvé řadě nestaví svou nabídku na jediném stěžejním, často navíc hodně zjednodušeném (rozumějte: osekaném k maximální jednoduchosti, aby smlouvu zvládla vyplnit i cvičená opice – tím se nechci dotknout primátů), produktu. A jakém jiném, než investičním životním pojištění. Rozdílů je pochopitelně více.

Pochybné (dere se mi do klávesnice až termín "podvodné") multilevelové společnosti sázejí na neznalost. Jejich cílem není ani v nejmenším šířit osvětu či se snažit prosadit jakoukoli podobu poradenství. Vezmou zpravidla jeden produkt, který v souznění s pojišťovnou mnohdy přebarví do svých barev, nazvou ho svým unikátním názvem a s tím vyšlou "do terénu" polapené obchodní zástupce se smlouvou o obchodním zastoupení (či podobnou), o jejíž výhodnosti nelze pochybovat, neboť výhodná je, ale jedině pro zastupovanou společnost.

Moc informací škodí. Nejlépe se prodává produkt, o kterém nemusíte pochybovat. Stačí věřit. Vždyť na školení tvrdili, že je nejlepší na trhu, nikdo nemá lepší a hodí se prostě všem na všechny neduhy světa i rodinných financí. Na školení se pohádka připepří dalšími (neznám trefnější výraz) lžemi, kupříkladu o důchodové reformě a včasné přípravě na ní prostřednictvím IŽP, které bude za chvíli povinné – a právě to naše je to jediné vhodné a správné, posvěcené centrální bankou, vládou, parlamentem a pro případ akvizic ve světě věřících i samotným Bohem.

Uvěřit právě takové pohádce znamená stát se velmi výkonným prodejcem v kruhu důvěřivých a – finančně negramotných. Všichni přeci již slyšeli o chystaných reformách, některá úsporná opatření jsou již i vidět, a tak přeci ten pán v obleku či paní v kostýmu, kteří o tom tak pěkně mluví, musí mít pravdu.

Pojistky distribuované tímto typem (opět se mi dere krz klávesnici k monitoru ošemetný, ale dle mého názoru trefný termín "podvodných") společností jsou zjednodušené natolik, že neposkytují žádnou nebo poskytují téměř nulovou pojistnou ochranu. A ani kdyby klient nějakou chtěl, nemá nárok. Krom toho, že prodejce pojištění vůbec nerozumí, smlouva nic takového neumí.

Společnosti tohoto charakteru vznikají jak na běžícím pásu. Není divu. Finančně negramotných důvěřivých lidí je dost, lidí, kteří se chtějí zapojit do "spásonosného" systému, kde není třeba nic dělat a který funguje téměř jako perpetuum mobile, je snad ještě víc. A dnešní doba je těmto firmám obzvláště nakloněná. Při trochu ohybačské dovednosti lze překroutit informace o chystané penzijní reformě v totální dezinformaci až lež, finanční krize je příležitostí k získání zoufalých distributorů i hledačů zázraků. Co považuji ale za skutečně smutné je, že se najdou pojišťovny, které jdou těmto společnostem na ruku…

Jak nespadnout do pasti svůdných snadných řešení je zdánlivě jednoduché: Ověřovat informace, vzdělávat se a nekupovat ani neprodávat nic, čemu nerozumíte. Snadné řešení to ale není. Lidstvo snad denně dokazuje, že je snazší věřit než ověřit.

Považujete multilevel marketing za pyramidu či letadlo?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

28 komentářů: “Pozor na multilevely na distribuci IŽP!”

  1. Jirka napsal:

    A co dělá AFIZ? Dělá, že se nic neděje.

  2. napsal:

    mohl bych vědět, kdo vymýšlel tu anketu, která je pod článkem?? protože ten dotyčný opravdu nemá ani páru, co je to pyramida a co je to letadlo… letadlo je nelegální způsob podnikání, do kterýho vrazíte peníze a MUSÍTE někoho přivést a „ulovit“ ho, abyste se dostali na nulu a pak z toho měli peníze. a mimochdem na principu letadla je založený systém důchodů v naší repubice, proto se to teďkon rozpadá a musí se udělat reforma..a pyramida je v dnešní době úplně všechno – škola, zaměstnání, podnikání. nahoře je majitel, pak ředitelé, vedoucí a KOPR(koncoví pracovníci) a nikdo nevidělá víc, jak majitel. jen pro info. P.S. egypťaní věděli proč staví pyramidy…

  3. Tomáš napsal:

    Když tady občas čtu ty zasvěcené a JEDINĚ správné názory na COKOLIV, co jen trochu zavání financemi, nutně mne napadá, pane inženýre Zámečníku, otázka: „Dělal jste vůbec někdy v terénu obchod, ještě lépe pak s nehmotnými produkty?“ … Kritizovat a napadat plamenně a vzletným jazykem literáta cokoliv zase tak složité není. Rozhodně ne potom tak složité, jako uchránit potenciálního klienta před jeho nemístnou šetrností.
    Kdo prodává kapitálotvorné (?skutečně si vytváří kapitál? Co bude s penězi za dvacet a více let?) pojištění jako NÁSTROJ k zabezpečenému standardu v důchodu, tak to většinou dělá podle nejlepšího vědomí a svědomí. Nazývat ty někdy manažerama zpitomnělé, často však jen málo finančně vzdělané prodejce podvodníky je přinejmenším neúctou k jejich obtížnému údělu. Tím obtížným údělem je překonat TLAK NA KLIENTA, vyvíjený na nás ze všech stran inzerentům poplatnými médii. V nich (médiích) se totiž TVRDÍ, že NEJLEPŠÍM produktem je právě takové pojištění. A stavební spoření. (Komoditám nerozumí, nástrojům typu CFD už vůbec ne, tak tlachají novináři, co si kdo objednal.)
    Může přitom být pravdou, že např IŽP je PRO TOHOTO KLIENTA NEJLEPŠÍM NÁSTROJEM … pokud známe POHNUTKY KLIENTA, proč chce PRÁVĚ tento produkt.
    Nekritizujme, zapřemýšlejme spolu. Třeba chce vydědit neopominutelného dědice? Znáte lepší nástroj než ten, kde ze zákona MUSÍ VŠICHNI O JEHO EXISTENCI, natož o obsahu mlčet? Budoucí zůstavitel nastartuje pravidelnými miniplatbami projekt, do kterého mimořádnými úložkami uklízí volné prostředky. … Těch důvodů na straně klientů, proč chtějí to, co jim v terénu obchodník prodá, bychom našli řadu.
    Důvod, proč Vy tak pilně kritizujete počínání jiných, vidím však jediný. Vaše ego, které nedokážete udržet na uzdě. Možná by to chtělo trochu pokory, potom byste snad mohl být přínosem. Zatím mám spíše pocit, že hlavně prudíte. Ale pokorně přiznávám, že se mohu mýlit. Třeba jste skutečně nový Spasitel.

    • Petr Zajíc napsal:

      Asi vás zklamu, nejsem ani spasitel ani inženýr :-). Také netvrdím, že můj názor je jedině správný – a už vůbec ne na cokoli.

      K vaší otázce: Obchod jsem nedělal. Často ale diskutuji s lidmi, kteří ho dělají – s finančními poradci, s dobrými finančními poradci, kteří neprodávají produkt, ale prodávají poradenství. Co na tom, že jim ho klient zaplatí prostřednictvím finančních institucí. A věřte – dobří finanční poradci pak mají spoustu práce s klienty, kteří platí do finančních produktů, které jim někdo prodal podle některého z motivů, který uvádíte.

      Je hezké prodávat podle „nejlepšího vědomí a svědomí“. To vždy oceňuji. Bez znalosti (objektivní znalosti, nejen té, kterou předává nadřízený v prodejní síti) produktu to ale nestačí. O tom by vám mohli vyprávět jak skuteční finanční poradci, tak jejich klienti.

      „Důvod, proč Vy tak pilně kritizujete počínání jiných, vidím však jediný. Vaše ego, které nedokážete udržet na uzdě. Možná by to chtělo trochu pokory, potom byste snad mohl být přínosem. Zatím mám spíše pocit, že hlavně prudíte.“
      – tento váš názor respektuji, ale nesdílím

      Z mé zkušenosti: Klient nechce IŽP. Klient chce zabezpečit na stáří a zajistit rodinu pro případ nepředvídané události. Ano, IŽP pro něj může být vhodným řešením, za určitých okolností. Ale jak to může vědět prodejce, který má jenom IŽP?

      • Tomáš napsal:

        Pane Zámečníku, pokud chcete SKUTEČNĚ pomoci lidem, aby byli lépe zabezpečeni na stáří, pokuste se jim vysvětlit, aby své prostředky vkládali do VĚCNÝCH hodnot, ne do finančních nástrojů.
        Skutečný finanční poradce je podle Vás nejspíš nová kategorie v oboru, že? Nebo on je někdo v legislativě takto oficiálně označuje?
        Osobně si myslím, že se tak nazývají MEZI SEBOU ti, co jsou přesvědčeni o svém jedině správném výkladu toho, co ZÁKAZNÍK potřebuje. Objasněte mi, prosím, následující: Jak může být např. investiční zprostředkovatel poradcem, když mu do našeho právního prostředí naroubovaná stupidita nazvaná MIFID zakazuje klientovi radit, kam umístit prostředky?
        Není politická vůle mít investování znalé občany. Ti by totiž své jmění nesvěřovali bankám a pod. institucím.

        • Petr Zajíc napsal:

          „Skutečný finanční poradce“ je, jak jistě víte, kategorie definovaná zákonem stejně jako „finanční poradce“ – tedy vůbec. Jsou lidé, kteří se finančním poradcem nazývají, a lidé, kteří finančním poradcem skutečně jsou.

          Jste skutečně přesvědčen, že věcné hodnoty jsou jediné správné? Ostatně, asi máte pravdu – pokud investujete do akcií (nástroj finančního trhu), také investujete do věcných hodnot (do firmy, která něco produkuje, vyrábí, nabízí služby…).

          Kam byste radil umístit peníze vy? Do komodit? Ty ale nic neprodukují, jediné, čím zvyšují svou cenu, je inflace a jejich úbytek a pochopitelně růst zájmu investorů – převážně finančních, čímž se dostáváme zpět k tomu, co zavrhujete. I když budete investovat do „věcných hodnot“, vždycky bude úspěšnost vaší investice závislá na zájmu či nezájmu o tuto „věcnou hodnotu“ především ze strany významných hráčů na trhu.

          MiFID není dokonalý. Nicméně zrovna rozlišení toho, kdo může finanční produkt prodávat (zprostředkovatel) a kdo může vytvářet doporučení k investicím, osobně považuji za smysluplné.

        • Zbyněk Svěrkoš napsal:

          Máte pocit, že věcná hodnota za žádných okolností nepodléhá své tržní hodnotě ? Klasika – barák mi nikdo neukradne, nevytuneluje. Osobně se děsím zoufalství těch lidí za další generaci, až zjistí, že sice mají něco, co jim nikdo neukradl ani nevytuneloval, jen jim to jaksi nenese potřebný cash (naopak to začíná chtít výdaje – opravy) a co pak s tím v době, která zatím ukazuje na nemalý přetlak nabídky nemovitostí nad poptávkou, pakliže se hodně rychle nezmění fundamenty dnes – zejména demografie.
          Jiné komodity – rovněž podléhají vzestupům a pádům. Co jinak ? Alternativy jako mince (ne sběratelské, ale zlaté – záleží na vývoji tržní hodnoty komodity jako zlato či jiný kov), umění (když máte zbytek pár peněz měsíčně, těžko můžete chtít pomýšlet na holuba na střeše, na kterého nemáte) … Právě proto, že není politická vůle (neboť ovčan je žádoucí ryze u voleb, jinak ne, jinak nechť si ho rozcupují vlivné skupiny či lichvářsko-vyděračské firmy) je třeba se snažit otvírat oči negramotným. Když potřebujete cash a obstojnou likviditu, těžko vás uspokojí věcná hodnota, která cash nenese a příp. má likviditu slabou – dlouho ji pak přeměňujete na cash). Pokud hledáte navíc BEZRIZIKOVOST – možná budete první, kdo přelstí „investiční trojúhelník“

          • Radek napsal:

            Ještě bych doplnil, že i barák vám můžou ukrást, jak se o tom přesvědčili lidé v padesátých letech.

        • Ivo B. napsal:

          Ale, ale, pane Tomáši, ještě se asi musíte hóóódně učit. 🙂 Sice souhlasím s Vaším pojmenováním MIFID, ale ne s tou větou. IZ si totiž může při registraci vybrat, jaké služby bude poskytovat. Obecně má na výběr ze dvou typů – buď invest. zprostředkování (pak radit nesmí), nebo invest. poradenství (pak radit smí). Takže místo mystifikace svého okolí si raději přečtěte nějaké zákony nebo vyhlášky. 🙂

  4. Jaroslav 608 978 999 napsal:

    Jen nevzdělaný blb může systém MLM označit za letadlo. Za nesmyslnou považuji mimo jiné i prostřední volbu v anketě „jen některý“. MLM je přece pouze nástroj, systém není možno odsuzovat jen proto, že se velmi často stává živnou půdou pro podvodníky nebo diletanty. V příští anketě se můžete ptát na názor, jestli je nůž pomocníkem v kuchyni nebo vražedná zbraň. A nezapomeňte na volbu „jen některý“.

    • Petr Zajíc napsal:

      Díky za tip na další anketu ;-).

      • Anonym napsal:

        Obrana je nevyhnutelná, a je také akutně potřebné zabránit v oblbování a podvádění dalších obyvatel SR i ČR.

        Nasadili dehonestaci a pomluvy,

        a to evidentně ze strany „nejvyššího“ manipulátora.

        Takže rozšiřuji informování v rámci prevence proti organizované kriminalitě této firmy, které v těchto dnech evidentně metastázuje, takže je už doopravdy potřebná cílená léčba.

        Primitivní nevzdělaná parazitující individua přeci nebudou donekonečna kazit jméno ministerstva školství, jméno finančního poradenství, jméno lidství, jméno čestnosti, jméno spravedlnosti…

        //www.policiste.com/podvody/zfp-mimikry-financni-poradenstvi-t536.html

        //www.podvedeni.cz cestou facebooku

  5. STEPAN napsal:

    Osobně jsem zažil poradkyni Fincentra, jak na základě okopírovaných novinových článků povídala na jaře 2010 o penzijní reformě. Prý nemám čekat, až stát podmínky tohoto skvělého produktu „evropské penze“ znevýhodní. Lží bylo spoustu, paní takto prodává IŽP již řadu let.
    Pro znalé: opravdu nešlo o BC.

    • poradce napsal:

      To je zvlaštní, FC EP neprodává, že by to byl přetažený bouchač z BC do FC??

    • ropo napsal:

      Minulý týden a pak znovu včera (2″poradkyně“), bývalé liškařky, nyní ZFP akedemie, naháněli mojí panímámu, která je dva roky v důchodu, aby si uzavřela IŽP !!! a drsně vnucovali stavebko a penzijko. A pak se divte nám normálním smrtelníkům, že nechceme o finančním poradenství ani slyšet.

  6. obchodník napsal:

    Nevím co všichni máte proti IZP. Je to produkt, který má svoje místo na trhu jako každý jiný. A jestli si na bázi tohoto produktu někdo postaví prodejní mašinu, která mu vydělává, tak je jen ku závisti všech těch, co to kritizují a hledají v tom neetický prodej. Takových sítí tady je nespočet, někdo prodává biopotraviny, někdo vysavače a někdo IZP. To jestli si to člověk koupí, to je jeho věc. Každý zachází se svými penězi a může rozhodnout co si za ně koupí. Pokud mi někdo namítne, že je klient mystifikován a je mu prováděn brainwashing, tak je na místě upozornit, že každý si může přečíst podmínky jak spolupráce v MLM síti , tak smluvní podmínky k prodávanému produktu.

    A proto závěrem – k úspěchu vede mnoho cest, každý je strůjcem své vlastní.

    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

      Jde o jednu věc. A sice že ten, kdo vám to takto prodává, se honosí vizitkou finanční poradce. Že se vůbec smí beztrestně honosit takovou vizitkou. Pokud tedy hovoříme o IŽP bez jakékoliv pojistné ochrany, jen s nějakými minimálně povinnými částkami na riziko a pak leckdy několik tisíc na spoření.

      Pokud tedy je řeč o prodeji, máte pravdu. Pokud o poradenství, pak, bohužel, nemáte…

      • obchodník napsal:

        Plně tomu rozumím a souhlasím.

        • Anonym napsal:

          Bohužel nemáte pravdu ani když hovoříte o prodeji. A srovnání s bio potravinami (a většinou jiných produktů) je standardní demgogie. U auta, stolu i bio jablka totiž znáte jak cenu výrobku, tak jeho vlastnosti (užitek).

          Když pominu diskuzi o tom, kolik procent zákazníků IŽP rozumí konstrukci, vlastnostem a užitku z nich plynoucích, MOŽNÁ 10% ZÍSKÁ INFORMACI O CELKOVÉ CENĚ PRODUKTU, KTERÝ SI KUPUJÍ.

          Až bude prodejce IŽP hrdě hlásit, že za tuto super službu (IŽP 1000/měs 30 let) klient zaplatí pouze 18.000, můžeme mluvit o seriozním obchodu.

          Pak si úspěšní prodejci zaslouží opravdový obdiv!

  7. Kopo napsal:

    Byl jsem na dovolené v Břeclavi a šel do restaurace na večeři. Tam jsem viděl lidi, jak se nechávaly přesvědčovat jak je to úžasná věc a kolik vydělají. Bylo mi jich líto.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.