CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Nejvíce lidí využívá služeb OVB Allfinanz

 


 

 

Finančně poradenské společnosti se předhánějí ve velikosti, v obratu, v počtu klientů. Každou chvíli se objevují zprávy o tom, že ta či ona finančně poradenská společnost je největší na trhu. V jednom okamžiku se jim tak daří rozdělit si i čtyři prvenství ve velikosti: Jedna počítá nové klienty, jiná historické klienty, další obrat, jiná si k českému obratu přičte Slovensko nebo celou střední Evropu…

Podle srpnového průzkumu provedeném agenturou SANEP pro finančně poradenskou společnost Stone & belter je ve čtyřech největších městech České republiky nejvyužívanější finančně poradenskou společností OVB Allfinanz. Přestože se průzkumu zúčastnilo 3879 středoškolsky či vysokoškolsky vzdělaných lidí s příjmem přesahujícím 20 tis. Kč ve věku od 25 do 55 let, je třeba brát, podobně jako ve všech průzkumech, výsledky s rezervou.

Graf 1: Služby jaké společnosti jste využili?

Zdroj: Průzkum agentury SANEP

Rozdělení respondentů mezi jednotlivé společnosti vychází do značné míry ve shodě s velikostí finančně poradenských společností podle obratu. Ale… kupříkladu společnost Broker Consulting, která rozhodně nepatří mezi malé společnosti, se v průzkumu umístila až za zadavatelskou společností Stone & belter, poměrně mladou finančně poradenskou společností soustředící se především na placené služby.

REKLAMA

Jak se může malá společnost umístit mezi velkými se srovnatelným zájmem ze strany klientů? Vysvětlením zdaleka nemusí být ovlivnění výsledků „nečestnými metodami“, vůbec ne. Respondenti vybírali z předvolených možností, což může výsledky ovlivnit naprosto přirozeně.

Velký podíl „Jiné“ nelze interpretovat tak, že malé společnosti válcují velké a zavedené. Jedním z vysvětlení může být opět volba možností odpovědí: Chybí mezi nimi ZFP akademie, která se sice sama nazývá finančně zprostředkovatelskou (nikoli poradenskou) společností, ale zejména na Moravě má poměrně silné postavení. A protože ze čtyř měst zahrnutých ve vzorku (Praha, Brno, Ostrava, Plzeň) jsou dvě velká moravská města, nelze vyloučit velký podíl ZFP akademie mezi volbou „Jiné“.

Mezi „jinými“ mohou být též „finanční poradci“ bank, pojišťoven či stavebních spořitelen. Klienti bohužel příliš nerozlišují, kdo jim s financemi radí – a tak za finančního poradce považují ve své většině každého, kdo se jim takto představí.

Finanční poradce nevyužívá ani polovina lidí

Pro finanční poradce je důležitou zprávou, že jejich služby nevyužívá ani polovina lidí, ale podle průzkumu jen málo přes 40 %. Z nich navíc ještě mnozí mohou využívat „finanční poradce“ na přepážkách bank či zástupce stavebních spořitelen a pojišťoven.

Graf 2: Využili jste či využíváte služeb finančního poradce?

REKLAMA

Zdroj: Průzkum agentury SANEP

Proč se lidé finančním poradcům vyhýbají? Důvodů je poměrně hodně. Nejčastěji byl respondenty průzkumu ale označován jako hlavní důvod, že nevědí, jaké společnosti mohou důvěřovat (téměř 30 %). To podpořila ještě nedůvěra ve finanční poradce, která získala více než pětinu hlasů respondentů nevyužívajících finanční poradenství, a pochybnosti o kvalifikaci poradců.

Graf 3: Z jakého důvodu byste se rozhodli nepřijmout nabídku pomoci finančního poradce?

REKLAMA

Zdroj: Průzkum agentury SANEP

O nízkém povědomí o finančním poradenství svědčí druhý nejčastější důvod: Nechci za tuto službu vydávat peníze. Sami klienti se ale cítí více finančně gramotní, než ukazuje skutečnost. V průměru by se ohodnotili známkou 2-, zatímco průzkum prováděný ministerstvem financí a Českou národní bankou ukázal přinejlepším 4.

Potřebuji finančního poradce?

Využít služeb finančního poradce (či zprostředkovatele) se vyplácí. Především šetří čas. Můžete vědět, jaký produkt rámcově potřebujete, jak vysokou pojistnou částku, do jaké oblasti chcete investovat, jaká rizika chcete krýt v domácnosti… ale nemusíte se starat o vyhledání konkrétních produktů.

Finanční poradce se na rodinné finance navíc dívá z jiného úhlu – z pohledu nezávislého pozorovatele, který má (v optimálním případě) široké zkušenosti. A jako takový dokáže upozornit na rizika, která můžete přehlédnout.

Samozřejmě je potřeba vybrat poradce, nikoli „bouchače“. Špatná rada dokáže prodělat rodinné jmění nejen ve financích. Najít dobrého poradce ale není tak těžké. Je jich hodně. Je to jednodušší, než se si sestavit podrobný konkrétní finanční plán sám. Stačí se držet několika zásad:

  • Nespěchat – po představení finančního plánu si vzít dostatek času na jeho prostudování.
  • Ptát se – na všechno, čemu nerozumíte. Ptejte se tak dlouho, dokud vám vše nebude jasné. Poradce nemusí znát na vše jednoznačnou odpověď, ale v takovém případě by to měl přiznat a odpověď zjistit a předat vám ji.
  • Prověřovat – veškeré důležité informace obdržené od poradce si prověřte. K dispozici je internet, kde lze nalézt veškeré podstatné informace.
  • Nebát se odmítnout – pokud zjistíte nesrovnalosti mezi skutečností a tvrzením poradce, dejte mu příležitost nesrovnalost vysvětlit. Pokud vás jeho odpověď nepřesvědčí, neváhejte se s poradcem rozloučit a najděte si jiného.

Je několik finančních produktů, u kterých je vždy vhodná zvýšená obezřetnost: investiční životní pojištění, kapitálové životní pojištění, další rezervotvorné životní pojistky, předplacené poplatky u pravidelných investic a vysoké cílové částky u stavebního spoření.

Vždy je lepší poradce vyhledat aktivně. To mnoho lidí nedělá, ale poradci si takto získaných poradců více váží – navíc se obávají, že se může jednat o některý z testů finančních poradců, a tak si dávají obzvláště záležet.

Loading

Vstoupit do diskuze 52 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: dudek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Investoooor

    7 září, 2011

    Financni poradce je dobrej jen a pozue pokud clovek potrebuje vyridit pojistku ci hyposku, ale na investice je to jedno z nejhorsich moznejch reseni.

    Odpovědět

  • Jiří

    7 září, 2011

    Pane Zámečníku, ani se nedivím, že lidé nedůvěřují jakože finančním poradcům. Už každý moula se tak nazývá. Nechápu, proč se věci nenazývají pravými jmény. Každý by se měl klientovi představit tak, jak je oficiálně zaregistrovaný pod ČNB. To samé by měla udělat daná zprostředkovatelská firma, většinou o sobě tvrdí, že jsou makléři, ale v drtivě případů se jedná o agentské firmy jako je Partners, OVB, ZFP atd. Dělají ze sebe to, co ve skutečnosti nejsou. Navíc každý o sobě tvrdí že je nezávislý a nejlepší, přitom se jedná většinou o podřízené pojišťovací zprostředkovatelé, kteří se drží nějakého kariérního postupu, který je velmi omezuje a především ovlivňuje, takže o nezávislosti nemůže být žádná řeč. Měl jsem už pár zajímavých setkání s lidmi z MLM systému, kteří mají opravdu slabé znalosti a i přesto, že tvrdí, že jim jde především o blaho klienta, v mozku se jim promítá jak se rychleji dostat na vyšší pozici, kde mají o něco lepší provize. Nechápu tento styl práce a myslím si, už i na základě zkušeností a informací, že tyto systémy nemají budoucnost. Zkušení lidé tyto systémy opouštějí a dělají si makléřské, anebo alespoň agentské registrace, protože tím získávají daleko více možností jak pro klienta, tak pro sebe. Zprostředkovatele prodávají společnosti, místo vlastních zkušeností. Místo toho, aby si společnosti dělaly reklamu kvalitní prací, raději si klamnou reklamu kupují. Vymývají vlastním lidem hlavy, uvádějí lidi v omyl atd. Osobně mě chtělo zlanařit několik takových společností. Jejích hlavní argumenty byly ,,máme velké obraty, je nás hodně, jde nás vidět, máme hodně klientů“ To jsou argumenty, které jsou pro mne na posledním místě, nejsem totiž majitelem firmy. Hezký den všem.

    Odpovědět

  • Anonym

    7 září, 2011

    Máte pravdu, že je optimální nazývat věci pravými jmény. U finančního poradenství se ale o tom, jaké to „pravé jméno“ je, diskutuje i na MF ČR a ČNB (nemluvě o EK) už poměrně dlouho – a neúspěšně.
    Podle registrace u ČNB to tak snadné není. Jeden člověk zpravidla bývá vázaným zástupcem (investice), podřízeným pojišťovacím zprostředkovatelem (pojištění) a na volnou živnost zprostředkovává hypotéky, stavební spoření, spořicí účty… a nechybí ani volná živnost „poradenství“.

    Odpovědět

  • TondaJ

    7 září, 2011

    Docela rád bych dostal tip na takového zkušeného nezávislého makléře, potřebuji udělat pořádek ve svých osobních financích, navíc mám dvouletou dceru, a je nejvyšší čas i pro ní něco uzavřít. Ale co jsem oslovil Partners, OVB a pod. je to vážně všechno na jedno brdo,jak píše Jiří, každý jen tlačí do uzavření životka a čeká na nejvyšší provizi. Nevadilo by mi probrat moje záležitosti a zaplatit za poradu hodinovou sazbu jako u advokáta nebo daňového poradce, ale musel bych mluvit opravdu s odborníkem. Protože sám odborník nejsem, těžko poznám, že ten, komu platím, odborníkem je.

    Odpovědět

  • Anonym

    7 září, 2011

    Dobrý den pane Tondo.
    V tom případě Vám rád nabídnu služby naší společnosti (Stone & belter), pokud jste ochoten si za kvalitní výstup třeba i nechat platit, ale to je samozřejmě otázka osobní schůzku.
    Jinak přeji hezký den.

    Odpovědět

  • TondaJ

    7 září, 2011

    Musím říct, že o vaší společnosti jsem dosud neslyšel, podle webu máte opravdu široký záběr. Platit za poradenství mi nevadí, platím za „osobního“ advokáta a daňového poradce, a přívítal bych i poradce finančního, přičemž se nebráním ani přehodnocení pojistek na byt, odpovědnosti, životní apod. Pro dvouletou dceru jsem uvažoval o penzijku (jde to vůbec?) nebo klidně i o spořícím účtu, když jí budu od „narození“ každý měsíc spořit tisícovku, bude mít v 70 slušný balík peněz a nebude závislá na státním důchodu. Zatím mám v osobních financích docela bordel.

    Odpovědět

  • Radek

    7 září, 2011

    Pro dvouletou dceru s takto dlouhým horizontem se vyplatí snad jedině přímá investice do akcií – klidně nějakých relativně bezpečných dividendových titulů. Ale rozhodně ne spořicí účet (to je vyhazování peněz).
    Penzijko nejde – to jde až od 18 let. Navíc se vyplatí tak na 5letém (maximálně 10letém) horizontu.

    Odpovědět

  • TondaJ

    7 září, 2011

    No vidíte, to jsou přesně věci, které potřebuju probrat všechna pro a proti, protože financím nerozumím. Když sjednám schůzku s někým z Partners, OVB apod., budou mi vnucovat jen to, z čeho pro ně kouká nejvyšší provize.
    Škoda, že se v ČR neujalo nezávislé finanční poradenství, kdy by každá lépe situovaná rodina (střední třída) měla nejen svého rodinného lékaře, advokáta, daňaře, ale též finančního poradce, který by dlouhodobě radil a při výkyvech ekonomiky třeba i varoval, odkud přesunout část aktiv. Samozřejmě na bázi odměn za poradu, a ne na bázi provize za sjednaný produkt.

    Odpovědět

  • vasek

    7 září, 2011

    neházel bych všechny poradce do jednoho pytle…
    To, že někdo dělá v MLM systému nutně neznamená, že Vám nedokáže poradit, kam dlouhodobě investovat…

    Odpovědět

  • Jiří

    7 září, 2011

    Opravdu? A která MLM společnost má nezávislé investiční nástroje? Většinou sjednávají fondy fondů. Ale ETF, nebo certifikáty neznají. Ti lepší, doporučí OPF, ale většinou sjednané naslepo. Pokud je poradce zkušený, nemá důvod dělal pro MLM společnost. Pro MLM společnosti většinou dělají neinformovaní, nebo ti, kteří nechtějí moc dělat vlastní produkci.

    Odpovědět

  • vasek

    8 září, 2011

    co je to podle Vás nezávislý investiční nástroj?
    Které fondy fondů myslíte konkrétně? – Třeba Conseq a jeho programy?
    V poslední větě nerozumím tomu, že „nechtějí moc dělat vlastní produkci“ – můžete rozvést?

    Odpovědět

  • Jiří

    10 září, 2011

    Co je to podle Vás nezávislý investiční nástroj?
    MLM dělají všechno tak, aby se to dalo jednoduchým způsobem duplikovat, drží se hesla ,,v jednoduchosti je síla“. Ovšem ve financích jako takových to neplatí pokud chceme zachovat maximální kvalitu. MLM mají vlastní styl práce a aby mohli rychle růst a mít velké obraty, nemají čas na složité servisní postupy.
    Nezávislý investiční nástroj je opak investičního nástroje, který částečně, nebo úplně diktuje možnosti, které si společnost sama vymyslí, či vytvoří. Uvedu příklad, ZFP prodává kombinace bez ohledu na potřeby klienta. I kombinace je investiční nástroj, bohužel nástroj závislý a ještě k tomu nevýhodný. Kombinaci museli a možná ještě musí uzavírat. Nebo Partners, využívá vlastní mix investic. Podle Vašeho investičního profilu Vám předurčí jaké fondy v mixu budete mít, to zrovna není nezávislý investiční nástroj. Navíc u mnoha mixu nesouhlasím s rozložením a to především u Partners Mix 13. Nedokážu si představit jak bych tento nástroj prosadil u znalého a náročného dynamického investora. A mohl bych pokračovat.
    Které fondy fondů myslíte konkrétně? – Třeba Conseq a jeho programy?
    Ano, většinou sjednávají Conseq a to i investorům z vyšší investiční částkou což nedokážu pochopit. Fondy fondu vnímám jako nástroj pro investory, kteří nemají zrovna moc peněz a chtějí zachovat maximální rozložení ,,diverzifikace“ Často vidívám u klientu sjednané dva velmi totožné fondy fondů do kterých investují nemalé částky, prostě hrůza.
    V poslední větě nerozumím tomu, že \\\“nechtějí moc dělat vlastní produkci\\\“ – můžete rozvést?
    MLM je o tom, aby se rozrůstal jak do šířky, tak do hloubky. Pro MLM firmy je důležité lidi motivovat k tomu, aby měli další lidi pod sebou. Každý lépe informovaný člověk ví, že dělat si vlastní produkci v MLM firmě je nevýhodné a to zejména kvůli nízkým provizím, které osobně nazývám jako zrnko rýže pro číňany. Žádný manažer nemá čas budovat strukturu a ještě si dělat vlastní produkci. Většinou pouze nabere body a vydělá tolik, kolik mu společnost diktuje. Proto v MLM společnosti většinou lidé moc nevydělávají (vlastní produkce), je to nízkými provizemi a tím, že jsou zprostředkovatelé vůbec rádi když splní předurčený výdělek, dál už většinou zprostředkovatel nevidí. Vydělávat v průměru 150 000,- za měsíc za vlastní produkci je pro ně nereálné, tedy pokud se nezaměřují na firmy. Kolik si v průměru vydělá zprostředkovatel v ZFP? V Partners to taky není žádná sláva, pro ně možná jako pro MLM společnost ano, ale pro zprostředkovatele, kteří měsíčně vydělávají u konkurence v průměru za vlastní produkci 150 000,- a více, je to nezajímavé.
    Nedávno jsem měl schůzku s paní, která dělá pro jednu zprostředkovatelskou firmu (MLM) necelé 4roky, tvrdila mi jak na tom není dobře a jak se o ni firma krásně stará. Tvrdila mi, že má pasivní příjem atd. když došlo na lámaní chleba a zeptal jsem se kolik vydělala za necelé čtyři roky ve skvělé MLM společnosti, tak hrdě řekla částku, když jsem ji spočítal měsíční průměr 42 000,- tak se na to nevěřícně dívala, ještě jsem dodal, že tento průměrný plat mají u nás tipaři. Částka byla spočítaná i s pasivním příjmem.
    Nezapočítal jsem storna. Ale musím uznat paní byla opravdu loajální:-)

  • vasek

    10 září, 2011

    K těm nezávislým nástrojům – rozumím kombinacím od ZFP a Partners mixům….
    Co ale třeba Horizont/Active Invest(Conseq), Rentier Invest (Pioneer inv.), Generace X(AXA), nástroje od CP Investu… – to jsou závislé nástroje na distribučních společnostech? Podle mého to jsou nástroje definované a řízené investičními společnostmi… tedy nezávislé na MLM společnostech
    Podle mě MLM je model, u kterého stejně jako u jiných záleží na možnostech trhu. Pokud je dnes trh finančního poradenství nenasycený, je jasné že se poradenské společnosti naží jej obsadit a tedy tlačit na růst firmy… Myslím, že jakmile bude trh nasycen, firmy budou muset svojí strategii změnit.

  • Jiří

    11 září, 2011

    Pokud využívám investiční nástroj kde jsou předurčené fondy dopředu a kde si maximálně klient může navolit kategorickou strategii, je to stále závislý investiční nástroj. S investici totiž investor nemůže manipulovat, nemůže ji ovlivnit. Osobně tyto nástroje sjednávám pouze nezkušeným investorům, kteří nemají dostatek finančních prostředku pro osobní portfolio. Tyto nástroje jsou bohužel většinou drahé. Je pravda, že investiční poradci mohou u investic snížit, či dokonce zrušit vstupní poplatek. To ale v MLM stěží uvidíme.
    Je spoustu možností a zprostředkovatel v MLM je nucený nabízet jenom jednu v lepším případě dvě možnosti, to mi moc nezávisle nepřipadá.
    Finanční trh je nasycen a některé MLM společnosti si to stále neuvědomují. Dělají více škod, než užitku. Penzijní připojištění, ten je doslova rozprodaný a stále se nabízí i mladým lidem pro které tento druh investice není vhodný. Navíc PF čekají změny a pro většinu občanu to budou negativní změny.
    St.Sp. ten se doslova rozpadá a v roce 2015 stavební spořitelny nejspíš zaniknou.
    IŽP – už dnes jsou daleko lepší možnosti, než se pojišťovat v těchto již dnes zastaralých produktech. Pouze některé IŽP vnímám pozitivně. Je strašné, že se ještě v dnešní době používají životní produkty na investici. A mohl bych pokračovat.
    Bohužel, některé firmy svojí strategii nemohou změnit. Naučte tisíce zprostředkovatelů dělat všechno jinak, než byli zvyklí.

  • vasek

    11 září, 2011

    Dobře, pokud se nemýlím, většina poradenských společností má ale samozřejmě k dispozici i rámcové smlouvy od jednotlivých investičních společností, tedy de facto nezávislý investiční nástroj…
    Tedy mnohem více než Vámi zmíněné dvě možnosti…

  • Intelekt

    15 září, 2011

    Jiří, srovnejte si fakta. Ty MLM jak je nazýváte mají k dispozici cerifikáty, ETF i přímé nákupy akcií. Jo trh jde rychle dopředu. Musíte se stále udržovat v obraze, jinak jste mimo.

    Odpovědět

  • Jiří

    15 září, 2011

    Opravdu a kolik jich je? Znám menší firmy, které mají zajímavé investiční nástroje a to díky spolupráci ze servisní společností, která je na to specielně zaměřena. Velké firmy jako je ZFP, Partners, OVB atd. to nemají a pokud ano, tak to tam využívá jenom vybraný kolektiv. Některé větší firmy to zkouší, ale nějak jim to nejde. Nebo jsou zaměřeni na vybrané investiční nástroje, které zdaleka neuspokojí každého. Pokud jste v MLM a máte k dispozici certifikáty, ETF i přímé nákupy akcii a opravdu tyto investiční možnosti dokážete spárovat s investičním profilem klienta, dávám Vám palec nahoru…
    Já mám s MLM špatné zkušenosti a nebudou poslední.

  • Martin 11

    14 září, 2011

    Sorry ale to jsou hrozný kecy, co jsou zde za argumenty… V každé společnosti jsou lidé dobří, špatní a profíci. Jen si je potřeba sám vyhledat a nevlítnout hned prvními troubovi na udici! Každý čeká až ho někdo osloví místo toho, aby se sám aktivně snažil a našel si toho kvalitního, v článku je to napsané podle pravdy..

    Odpovědět

  • TondaJ

    7 září, 2011

    Můžete napsat, jak to máte s mlčenlivostí? Uzavíráte s klientem smlouvu s doložkou mlčenlivosti? Podobně jako advokáti a daňaři?
    Co mám zkušenosti, tak „bouchači“ pojistek jsou docela drbny, i proto s nimi nechci konzultovat své záležitosti.

    Odpovědět

  • Škodolibka domácí

    7 září, 2011

    Přijďte za mnou do banky – my nejedeme na provize vůbec, takže se nemusíte bát. Ráda si v této době popovídám o financích s někým, kdo chce něco jiného než spoříící účet.

    Odpovědět

  • Radek

    7 září, 2011

    V bance? A jak to máte s plánem prodeje? Co vím od svých známých, kteří v bankách pracují (ne jedné), tak jsou docela tvrdé… a když nesplní, žádné prémie.

    Odpovědět

  • s.o.d.a.

    7 září, 2011

    V bance? To se můžete v pracovní době flákat na netu?

    Odpovědět

  • dudek

    8 září, 2011

    jo, vy nejedete na provize, vy jedete na zájezdy, když vyhrajete soutěž v plnění plánu. :-)))

    Odpovědět

  • Jiří

    7 září, 2011

    Pro upřesnění. Nemusí to být pouze čistě pojišťovací makléř, ale i podřízený pojišťovací zprostředkovatel, který spolupracuje a využívá všechny výhody pojišťovacího makléře mezi které patří neomezený výběr produktů, využívání výběrového řízení, zastupování klienta na základě plné moci atd. Podřízený pojišťovací zprostředkovatel, který spolupracuje s pojišťovacím makléřem a není omezovaný, může poradit stejně dobře jako samotný pojišťovací makléř a někdy i mnohem lépe. Jsou i společnosti zapsané jako pojišťovací agent i jako makléř, využívají obě licence. Určitě bych hledal mezi firmami, které nejsou postavené na bázi MLM a využívají nezávislé nástroje.
    Jestli chcete informace zadarmo a máte silný žaludek, napište mi na osobní mail jirifin@seznam.cz

    Odpovědět

  • I.S.

    8 září, 2011

    Dobrý den,
    reaguji na Váš zájem o profesionálního finančního poradce. Jde vidět, že Vám není Vaše zajištění lhostejné a chcete pomoct od odborníka, kterému by jste i zaplatil. Tím, že někomu zaplatíte (penězi) za finanční poradenství, tak (si myslím, že) není záruka kvalitně odvedené práce.
    Odměna finančního poradce je několik kvalitních doporučení na lidi, kteří si také váží peněz a nechtějí je vyhazovat z okna. A hlavně u klienta odvede svojí práci za kterou se nemusí stydět a kterou si vždy předkýmkoliv obhájí.
    Protože si myslím, (a tak mě to také učili) že fianční poradce by měl dělat tak, že by se měl vcítit do klientovo situace a dělat to tak, jak by to nejlépe udělal sám pro sebe!!!
    Od kud jste, jestli se mohu zeptat?
    S pozdravem a přáním hezkého dne
    I.S.

    Odpovědět

  • Radek

    8 září, 2011

    „Odměna finančního poradce je několik kvalitních doporučení na lidi, kteří si také váží peněz a nechtějí je vyhazovat z okna.“
    – tenhle nesmysl se objevuje často. Samozřejmě, že odměnou poradce jsou peníze, z doporučení se nenají. Peníze jdou buď přímo od klienta, nebo od finanční instituce.

    Odpovědět

  • Jana

    7 září, 2011

    Dobrý večer,
    musím Vám dát za pravdu, MLM ve finančnictví je cesta do pekel. Před rokem jsem se nechala ukecat, abych nastoupila do nejmenované významné MLM firmy. Neustálý tlak na sjednávání IŽP…když jsem klientovi sjednala na krytí rizik čistou rizikovku od UNIQA, dostala jsem nadáno od nadřízeného manažera, že z toho nejsou BJ, proč jsem neudělala klasické IŽP. Klient chtěl pojistit majetek…to nedělej, z toho je málo BJ a moc práce, nech mu podepsat IŽP. Zpracovala jsem pro klienta program na rentu u CONSEQu…manažer mě seřval, proč dělám fondy, ať mu to dám do IŽP jako běžné pojistné (podotýkám, že měsíční úložka měla být 8.500 Kč). Každé pondělí na aktivačním dni jsem dostávala pojeb za jedno a to samé – dělám málo IŽP !!! Ten tlak na sjednávání IŽP za jakoukoliv cenu byl nesnesitelný. Všichni se jen snaží nahnat co nejvíce BJ za co nejkratší dobu, aby byli co nejrychleji manažery a pobírali velké peníze za nic. Klient je každému doslova u prdele, nikoho nezajímá, že se klient poškozuje, každej se klepe první dva roky, aby nic nemusel vracet a pak už se jde ke klientovi jen proto, aby se původní IŽP zrušilo a nahradilo lepším, za který jsou opět provize. Máme neuvěřitelný odpad lidí, kteří vyplení svoji rodinu a známé, naflákají IŽP a končí, protože se neuživí. Na motivačních mítincích se nám neustále promítají jachty, drahé mercedesy, noblesní vily, drahé hodinky, luxusní dovolené…toto všechno můžete mít, když FAKT POŘÁDNĚ ZABERETE a budete ještě víc sjednávat IŽP !!! Každý den třikrát telefonát „tak co, kolik máš dnes BJ ? A kolik jich máš naplánováno na zítra ?“ Nedivím se, že každý, kdo má všech pět pohromadě a tato práce jej baví a dělá ji poctivě a seriózně, tak z MLM utíká a končí v menších makléřských firmách, kde už dnes mají i investice a hypotéky. Jo a mimochodem, provizně jsem si polepšila o cca 60% !!! 60% z mojí práce měli ti DARMOŽROUTI a PARAZITI nade mnou !!! Za nic !!! Nehli ani prstem !!!

    Odpovědět

  • vasek

    7 září, 2011

    A jak víte, že je to problém MLM a nikoliv třeba jen té firmy čí třeba jen Vašeho bývalého vedoucího?

    Odpovědět

  • Jiří

    7 září, 2011

    Jsem toho názoru, že MLM společnosti, které panují v ČR, nemají co dělat ve financích. Dělají více škod než užitku. Dokonce nedodržují zákony a ani etiku. Je to jeden velký byznys pro vyvolené. Poctiví a zkušení poradci jsou utlačovaní a hanzlíci podporovaní. Je to hnus a o tom bude i důchodová reforma, která dopadne stejně špatně jako na Slovensku. Korupce a zneužívaní je na denním pořádku. Členem AFIZ muže být jakýkoliv podvodník, divím se, že rozumnější firmy tam snesou podvodníky. MLM společnosti využívají agresivní obchodní marketing. Jednou si budeme kupovat mouku na které bude reklama nějaké MLM společnosti. Nebo Vám samotná prodavačka bude nabízet penzijní připojištění. Agresivní byznys, který poškozuje vzdělané a poctivé. O tom je dnešní finanční sféra a tak to osobně vnímám.

    Odpovědět

  • Robin Hood

    8 září, 2011

    Jano, bohužel existují i společnosti, které nefungují na principu MLM a přesto si ponechávají velkou část z provizí, které práce jejich poradců přináší. Měl jsem takovou osobní zkušenost se společností TriMan s.r.o. z Brna, konkrétně s panem Pavlem Zachrdlou.

    Odpovědět

  • Jana

    8 září, 2011

    Já jsem nyní maximálně spokojená, dostávám 85% z provizí, které příjdou společnosti. Za Flexi dostávám 125% ročního pojistného, za majetek cca 40% z ročního pojistného, za auta cca 13%. O investicích ani nemluvě. V předchozí MLM firmě jsem dostávala polovinu, někdy i méně než polovinu toho, co pobírám teď. Nemusím psát žádné stupidní výkazy produkce, zodpovídat se svému nadřízenému manažerovi (parazitovi) za to, co, kdy a jak často dělám…prostě jsem maximálně spokojená. Jo, a ještě jedna podstatná věc: dostávám i následné provize ze života i majetku včetně investic (management fee). O těchto věcech jsem si mohla v MLM jen zdát. Bože, jak já jsem kráva pitomá, husa…rok jsem ty darmožrouty a parazity nad sebou královsky živila, přitom ani jeden z nich nehnul nikdy ani prstem…vlastně jim křivdím, hnuli prstem, když vyťukávali moje mobilní číslo, aby se mě zeptali, kolik mám za dnešek sjednaných IŽP a tedy BJ. Teď mě ta práce neuvěřitelně baví a klienti to vidí. Kdo má rozum, tak v MLM nemůže jako poradce pracovat. Každý si musí sám zodpovědět otázku, za co nechává MLM firmě 30 – 60% provizí ze své práce + veškeré následné provize za všechen majetek a fondy. Přeji všem poradcům v MLM, aby jim ohledně provizí někdo pořádně otevřel oči, protože já sama jsem tomu nevěřila !!! Od teď, pokud potkám jakéhokoliv poradce pracujícího pod hlavičkou jakékoliv MLM firmy, tak mu přednesu svůj příběh, svoji zkušenost. Snad se mi podaří otevřít co nejvíce poradenských očí.

    Odpovědět

  • Compliance

    8 září, 2011

    Jen jim dejte, albigenským ….. 14:07 kruciáta zahájena. A neříkejte si tak ošklivě, stává se to i jiným. Přijde Stone a Belter a bude zase dobře :).

    Odpovědět

  • Jana

    8 září, 2011

    Nejhorší na tom je, že mi bude za pár let čtyřicet a já kráva jsem se nechala tak neuvěřitelným způsobem vymýt mozek těma MLM kecama…pasivní příjem, pravidelný měsíční příjem několik set tisíc a výš, akciový program firmy, mercedesy, audiny, honosné vily, luxusní dovolené každý kvartál…bože, když se na sebe podívám zpět, tak bych si sama sobě tak nafackovala. Já husa jim na to skočila, přitom jsem celou tu dobu živila jen ty parazity a darmožrouty nad sebou, co si skutečně jezdí v těch mercedesech a audinách a skutečně mají co kvartál luxusní dovolené v Karibiku. No nic, byla to draze, velmi draze zaplacená zkušenost. Schválně jsem si to počítala a kdybych makala celý rok za stávajících provizí, tak si vydělám to samé a ještě bych si mohla zakoupit za hotové novou Octávii, místo toho jsem jim tyto peníze rozdala za ty jejich manipulativní a vymývací MLM kecy. Jinak vaši poznámku s firmou Stone Belter jsem nějak nepochopila…

    Odpovědět

  • Kamarátka Janka

    8 září, 2011

    Jano, víš proč jsi tu poznámku nepochopila? Protože jsi úplně blbá.

    Odpovědět

  • Jana

    8 září, 2011

    Díky za kompliment :0)

    Odpovědět

  • Pavlina

    8 září, 2011

    Mám ještě vyšší provize a to mám velkou podporu od odborníků, není to nic zvláštního. Ale jak píšete, některé MLM firmy dokážou lidem totálně vymýt mozek.Než se dostanou na vysokou pozici, kde jsou vyšší provize, tak já budu stavět nový barák.

    Odpovědět

  • Jana

    8 září, 2011

    Pokud máte vyšší provize a přitom pracujete v MLM firmě, tak se mi tomu nechce věřit…

    Odpovědět

  • Compliance

    8 září, 2011

    Asi těch co mají všech pět pohromadě není tak moc :). Já měl štěstí, můj MLM „bouchač“ umí i hypotéku a investice. Ale faktem je, že má lepší hodinky než já!

    Odpovědět

  • vasek

    8 září, 2011

    ted jste Janě rozbil svět 🙂
    Zjistila, že MLM ve financích nemusí být jen o IZP a že kdyby se víc ptala a byla troufalejší, mohla lidem pomáhat i s úvěry na bydlení a investováním 🙂
    A pak by si koupila i pořádné hodinky 🙂

    Odpovědět

  • Stanislav Šafránek - INSIA

    10 září, 2011

    Dobrý den, paní Jano.
    Zlatá pravda, já jsem skoro před rokem odešel z Fincentra a rozhodně nelituji. Už mě totiž žralo živit milióny lidí na centrále, nesmyslný projekty na podporu prodeje, neustále se nechat buzerovat intervencemi FUS ( FUS = formulář k uzavíraným smlouvám , změny kariéry (samozřejmě k horšímu ). Pozitivní motivace zemského ředitele, to bylo taky něco. Musíte náborovat, kolik máte bodů?, kolik budete mít bodů letos, příští měsíc, týden, zejtra, odpoledne, za hodinu po poradě :)). To se opakovalo neustále dokola a porady byly opravdu o h…ě. Nic jsme se většinou nedozvěděli, nenaučili, já osobně jsem se vždycky jenom nasral…Pardon, ale výstižněji to vyjádřit nelze. Někteří moji bývalí kolegové zavlečení do tohoto kolotoče si ještě zjevně neuvědomili, že až budou klepat na brány postupu na posty zemských či reálněji regionálních ředitelů, nutno podotknout s vyplaženými jazyky na vestě, vyždímaný jako citrón, třeba i zdravotně v pr…., přijde nějaká chytrá hlava s nápadem opět přitvrdit kariéru…Dámy a pánové nevadí, zase se hecnete, vždyť to znáte :). Zemští a regionálové vám vymyslí aktivační dny, rychlý roty, zrychlený přesuny, MZ apod., nebojte zase získáte motivaci ! Hlavně ale při honbě za kariérním růstem zapomeňte na solidní poradenství. Nafasujte pro sebe a spolupracovníky IŽP a hurá do práce :). V kostce shrnuto, mám Jano úplně stejný pohled na věc a i stejné zkušenosti s MLM.

    Odpovědět

  • Jana

    10 září, 2011

    Děkuji Vám pane Šafránku za podporu :0) jen mě mrzí, že mě většina bývalých kolegů označila za černou ovci, neboť jsem si dovolila něco zcela nemyslitelného, něco, co se prostě nedělá: na poradě jsem před všemi zcela otevřeně a nahlas řekla, proč končím, co se mi nelíbí, jak jsem odíraná na provizích, jak mě štve to neustálé honění za BJ, doslova krysí závod…a hlavně jak se káže voda ale pije se víno. Na všechno jen IŽP a kdyby to šlo, tak by se IŽP sjednávalo i místo pojištění domácnosti, auta, rodinného domu a bůhví čeho. Je to nechutný, ten multilevel je největší svinstvo všech svinstev a páchá tak neuvěřitelné škody na lidech a jejich penězích, že to nemá obdoby. Největší tragédií jsou ale totálně vymyté mozky nováčkům, kteří se slepě a za jakoukoliv cenu ženou za posty manažerů, regionálních a zemských ředitelů, hlava nehlava, člověk nečlověk…jen samé IŽP, IŽP, IŽP…pořád jen to samé. Nejsmutnější je, že ti „nejúspěšnější“, kteří bývají dáváni nováčkům za vzor, bývají mnohdy ti nejbezohlednější, jdoucí doslova přes mrtvoly. Nabírají masově lidi, to je jedno že dotyčnej za měsíc nebo dva odejde, hlavně ať naseká rodině a svým známým IŽP a pak ať si klidně táhne, přijde další nováček a s tím to uděláme stejně. Hlavně že jsou BJ a ať to vydrží 2 roky, pak ať se z toho klient třeba podělá, provize se už vracet nebude takže nezájem. Je mi z toho doslova na blití. Největší zlo jsou vážně ty vymytý mozky, který mají každý týden motivační školení, kde se jim promítá jejich zářná budoucnost…mercedesy, audiny, luxusní vily a dovolené, půlmilionové měsíční platy…a ti lidi tomu vážně věří, protože se jim to do té hlavy lije každej týden a znova znova a znova a znova. Vůbec nedokážou odlišit realitu od těchto manipulativních keců, stačí fakt jen pořádně zabrat rok, dva tři a budete to mít, do konce života budete mít reziduální příjem…a zase ty mercedesy, audiny, luxusní vily, dovolené, krásný ženský, jachty, soukromé tryskáče. Ještě teď mi je z toho blbě, naštěstí jsem zavčas začala používat vlastní mozek a ne ten jejich.

    Odpovědět

  • Jiří

    11 září, 2011

    Máte pravdu, jak pak mohou zprostředkovatelé vykonávat tuto činnost kvalitně když jsou tlačení a ovlivňování? Zprostředkovatelé o sobě tvrdí, že jsou nezávislí, přitom dělají v systému, který je extremně ovlivňuje. Není to směšné? Jsou dokonce schopní Vám říct, že je to dobře. Vymyté mozky potkávám opravdu velmi často. Žádné vědomosti, pouze plnou pusu motivačních hloupostí. Zdravá motivace nevadí, ale motivace ,,vzdušných zámků“ je opravdu tragická. Ze 100% lidí pouhých 5% něčeho dosáhnou, těch 95% jsou pouhé ovce jinak řečeno živé nástroje, které plní sny někomu jinému.

    Odpovědět

  • Compliance

    8 září, 2011

    Skvělý článek.Chvíli to vypadalo na dva zázraky v jednom. Zázrak číslo 1: Investujeme CZ je opravdu, ale opravdu zcela nezávislé. Zázrak číslo 2: Se zprostředkovatelsko poradenským trhem se stalo během prázdnin něco zcela zásadního a nikdo si toho nevšimnul. Zázraky se nedějí! Škoda! Takže hodně hloupoučké PR ve stylu „já na bráchu, brácha na mě“. Jen si kladu otázku zda kvůli trošce legrace mají tohle někteří zapotřebí?

    Odpovědět

  • Pavel

    14 září, 2011

    OVB Allinanz možná zastupuje největší procento v grafu, ale to jen proto, že hraji na kvantitu, ne na kvalitu. Udělejte průzkum u 10 000 lidí a uvidíte, že zdatná část bude nespokojena s medvědími službami OVB. Lhaní, špatnosti a podvody jsou na denním pořádku..správný finanční poradce chce klientovi ušetřit, ne mu nastavit co největší částky k platbě, aby si vydělal…

    Odpovědět

  • Compliance

    14 září, 2011

    Podle výkonného ředitele poradenské společnosti Stone & belter Mojmíra Urbánka ve většině společností poradci neposkytují objektivní rady a neřídí se potřebami klienta, ale spíše výší provizí(zdroj: http://www.novinky.cz/ekonomika/243921-cesi-nemaji-prilis-duveru-ve-financni-poradce-ukazal-pruzkum.html?ref=boxD.) Nejen hloupé ale i hodně podlé PR.

    Odpovědět

  • fp financni poradce

    15 září, 2011

    stone and belter nemaji zadny vliv; hezka reklama, jinak to je prumerna firma z namesti

    Odpovědět

  • Compliance

    15 září, 2011

    To máte pravdu. Kladu si pouze otázku zda mohu očekávat kvalitní poradenskou službu od \“velkoústých\“ majitelů průměrných firem z \“předměstí\“? Neměli by se věnovat něčemu jinému?

    Odpovědět

  • fp financni poradce

    15 září, 2011

    stone and belter nemaji zadny vliv; hezka reklama, jinak to je prumerna firma z namesti

    Odpovědět

  • Intelekt

    15 září, 2011

    No jo no, asi nalítli nějaký PR agentuře…Kromě toho, že ta zpráva poškozuje trh jako celek, s Belterem si to ani nikdo nespojí. Jestli je to PR, tak hodně podělané. Vyhozené prachy docela.

    Odpovědět

  • Jan P.

    15 září, 2011

    Zajímavé…90% reakcí se zaobírá podstatou článku, jen tady se odbočilo absolutně mimo a vypadá to na trochu nezvládnuté ego pisatelů – nemám jak jinak zareagovat, tak aspoň začnu shazovat.

    Odpovědět

  • Compliance

    15 září, 2011

    Mýlíte se. Podívejte se dále do diskuse. A položte si otázku proč vlastně tento článek vzniknul.

    Odpovědět

  • Pixa

    24 září, 2011

    Doporučuji názory na další článek o OVB.
    http://www.investujeme.cz/clanky/ovb-si-zahrava-s-duverou-klientu/nazory/

    Odpovědět