CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Mojmír Urbánek: Kvalitní poradce si nás vyhledá sám

 


 

Nedávno jste založil novou finančně poradenskou společnost Stone and Belter. Co bylo motivem založení této společnosti?

Hlavním motivem bylo přiblížit se více ke klientům, vytvořit na trhu možnosti, které dosud nebyly vytvořeny jinou poradenskou firmou.

V prvé řadě nám jde o klienta. To si myslím, že je velký rozdíl mezi klasickou, třeba multilevelovou, společností, i když to možná bude znít jako paradox a možná se na mne tyto společnosti oboří.

Chceme vytvořit takové množství kvalitních služeb, abychom klientovi dali co nejvíce. Samozřejmě s tím souvisí i školení poradců, úroveň poradců, znalosti poradců, což je obrovský problém dnešního trhu. Poradci, kteří radí klientům, toho mnohdy ví opravdu málo.

To, co nyní zdůrazňujete jako motiv založení nové společnosti, bylo cílem i společnosti Top Consultant, jejímž jste byl spoluzakladatelem.

Ano, přesně tak.

REKLAMA

V čem se liší tyto dvě společnosti? Proč zakládáte novou společnost a nepůsobíte dál v Top Consultant?

Nepůsobím v Top Consultantu z toho důvodu, ne, že bych se přímo nepohodl se zbytkem majitelů, ale spíše jsme se názorově odlišili, což se dalo očekávat, když je více majitelů. Konec konců je to vždycky tak, že jakmile jeden táhne jedním směrem a ostatní jsou na stejné úrovni jako on, tak mají pocit, že do toho musí mluvit a mají mluvit, a pak se názorově křížíte.

Myšlenka při zrodu Top Consultantu byly také kvalitní služby. V průběhu své činnosti v Top Consultantu jsem hledal způsoby, jak se dál dostat ke klientele. Samozřejmě to jde ruku v ruce s velikostí firmy, když firma roste, můžete si dovolit rozšiřovat služby, protože nové služby něco stojí: je třeba je zavést, inovovat, najmout si lidi, kteří zanalyzují trh, analýzu vyhodnotit a následně vytvořit službu pro klienty. Pracoval jsem na tom a stál jsem před křižovatkou, zda jít stejnou cestou jako dosud, tzn. v Top Consultantu, nebo vytvořit novou firmu.

Navíc ani marketingově Top Consultant je jako název ne zcela vhodný. Podle mého názoru, když je v názvu „top“ nebo něco, co vyzdvihuje nejlepší služby, tak většinou ty služby nestojí za nic. Tím nechci pomlouvat Top Consultant, tam kvalita určitě je, ale my chceme, aby se název vytvářel spolu s poradci a vizí na trhu.

Stone and Belter je pouze vaše společnost, nemáte žádné společníky. Proč zakládáte společnost sám? Je to proto aby nedošlo k dalším názorovým rozdílům?

Přesně tak. Podle mě když je malá společnost, tak by jí měl velet jeden člověk. Když se rozroste, což je i naším cílem a chceme z ní vytvořit akciovou společnost, tak je samozřejmě potřeba zapojit do řízení i další lidi ve firmě, lidi, kteří jí dávají nejvíc.

S vámi z Top Consultant odešla i celá řada dalších lidí. Jakým způsobem jste se rozešel s Top Consultant?

V prvé řadě musím říci, že již v Top Consultantu každý ze čtyř spolumajitelů měl „své“ skupiny. Už z tohoto titulu trochu pokulhávala homogennost, protože každý nabíral lidi „svým způsobem“.

Já jsem svým lidem věnoval čas, školil je… když jsem jim řekl, že bych si přál odejít z Top Consultantu a založit novou společnost, zeptal jsem se jich, zda sdílí stejný názor, zda by chtěli odejít se mnou, nebo zůstat. Všichni řekli, že půjdou se mnou.

REKLAMA

Z Top Consultantu před vámi odešel Jan Lener, který šel do Broker Consultingu. Je mezi vašimi odchody nějaká souvislost?

Určitě není. Musím říci, že Jan Lener byl jedním ze strůjců myšlenek v Top Consultantu. I do dnešní doby se s ním nadále stýkám , máme vřelý přátelský vztah, nicméně Jan Lener byl spíše orientován na to, co dělá dnes v Broker Consultingu, já se spíše orientuji na řízení a vedení lidí a společnosti. V tom bychom se třeba i doplňovali, ale pan Lener odešel dříve, než jsem začal vůbec uvažovat o založení nové společnosti.

Jedním ze základních aspektů, které odlišují jednotlivé finančně poradenské společnosti, je způsob čerpání odměny. Vaše společnost bude čerpat odměnu spíše z provizí, nebo z plateb od klientů?

Pro nás je zajímavé kombinování obou variant. Jak vzhledem ke klientům, tak vzhledem k možnostem dnešního trhu. Ačkoli nesouhlasím s různými praktikami společností – pojišťoven, stavebních spořitelen, jakým způsobem vyplácí provize, tak na tomto trhu bohužel, nebo bohudík, funguji, a musím se podřídit podmínkami společností.

Nemáme zatím sílu cokoli změnit, ale náš záměr je se o to snažit. Dlouhodobě chceme vyvinout tlaky tam, kde to má smysl. Mě konkrétně se nelíbí systém vyplácení provizí pojišťoven. Možná to bude znít jako kritika, ale opravdu mi záleží na tom, aby se provize rozpočítávala třeba i do let, více spolupracovala s obhospodařováním pojistky, ale platí to i o investicích a dalších oblastech.

Chtěl bych, aby provizi obdržel člověk, který spravuje klientovo portfolio. Nikoli člověk, který pojistku uzavře. Pak totiž odpadne dle mého názoru to, že poradci budou zakládat a rušit smlouvy jen proto, aby udělali obchod, jak je tomu v současné době.

Vaší vizí tedy je, že by poradce, který získá nového klienta s již uzavřenými smlouvami s jiným finančním poradcem, si nechá od něho podepsat souhlas, že nyní spravuje jeho portfolio on, poradce by to nahlásil na pojišťovnu a ta by následné provize vyplácela novému finančnímu poradci?

Přesně tak. Musí to být samozřejmě doprovázeno ochotou a souhlasem klienta. Vyvine se větší tlak směrem ke zkvalitnění následných služeb poradců a o to nám jde.

Přímé platby od klientů. Očekáváte zájem o placené služby?

Zájem tady je, proto jsme také placené služby zavedli. Hlavně je to služba, která dává přidanou hodnotu. Klient si může vybrat např. analýzu trhu nebo produktu, která stojí čas – ať už poradce nebo našeho analytického centra. A ten čas se musí zaplatit. To je jedna část placených služeb.

Další částí placených služeb jsou například doprovázení klienta na jednání, kde chce mít odbornou podporu. Může se jednat o korporátní nebo developerské záležitosti apod.

REKLAMA

Ryzí placené poradenství, kdy klientovi něco sjednáte a on pak platí pravidelně celý rok určité částky za to, že se o něj poradce stará, tak i to je možné. Musí to ale mít přidanou hodnotu. Nechceme, aby klienti platili za nic, za pěkný úsměv.

Nechcete pracovat na principu multilevelové společnosti. Přesto máte vytvořený jakýsi kariérní plán, který do značné míry odpovídá multilevelovým schématům, kariérnímu postupu.

Jako multilevel vidím to, když jeden poradce nabere druhého, druhý třetího a tak to jde dále.. V našem případě poradce, který k nám přijde, si musí projít náročným vzdělávacím programem, chcete-li kariérovým programem, ale jako samostatný poradce. To trvá rok, rok a půl. Součástí jsou i zkoušky k tomu, aby se opravdovým poradcem stal.

Až pak je možné jít na manažerskou pozici, což je doprovázeno dalším vzdělávacím programem. Pak je manažer situovaný především na vedení lidí, ale i manažer si musí zpočátku vydělávat sám, vlastní produkcí, musí tomu rozumět, musí to umět, aby to mohl dál předávat dalším lidem.

U nás není manažer člověk, který projde tříměsíční zkušební dobou, jako je to u konkurenčních firem. U nás je to člověk, který projde celou vzdělávací strukturou společnosti a následně i vzděláváním na manažera.

Na svém blogu na Investujeme.cz píšete, že nechcete nabírat poradce lopatou. Jakým způsobem je chcete získávat?

Razím myšlenku takovou, že kvalitní poradce si nás vyhledá sám.

Je to možná taková spící poloha, ale já o tyto poradce prostě stojím. Stojím o poradce, kteří nás vyhledají, zeptají se, jak pracujeme, a bude prostor jim ukázat, že to děláme dobře. Oni si samozřejmě pak sami vyberou, jestli zůstanou ve společnosti, kde působí, nebo se k nám přidají.

Chceme sdružit lidi, kteří mají podobné myšlenky jako my. Druhá varianta je, že známe množství lidí, kteří dělají poradenství dobře, a tyto lidi bychom rádi oslovili také. Je samozřejmě na nich, jak se rozhodnou.

Ke každému poradci přistupujeme tak, že víme, jaké provize jsou na trhu obvyklé, jaké by například dostal od vybrané partnerské společnosti napřímo. To se snažíme, aby dostal i u nás plus samozřejmě přidané hodnoty v podobě softwaru na správu klientů, přehledného portálu, školení, vzdělávaní a různých nástrojů zkvalitňující práci poradce.

Někteří finanční poradci tvrdí, že bez vysoce zprovizovaných produktů se nelze jako finanční poradce uživit. Jak s tímto pracujete?

Otázka je, co berete jako vysoce zprovizovaný obchod, protože vysoké provize jsou třeba u hypotéky za 5 milionů. A nezaplatí to klient. Když chcete hypotéku, dostanete ji za stejnou cenu, když si ji zřídíte přímo, nebo ji zařídíme my.

Nicméně v portfoliu produktů a služeb od partnerských společností máme pouze produkty, které vysoce zprovizované nejsou. Je to paradox, ale nechceme toto zavádět, nechceme jít cestou, že dáme poradcům, aby si vybrali, že udělají super poradenství, super portfolio, ale zároveň jim budeme tolerovat vysokonákladové pojistky a smlouvy.

Navíc si myslím, že vždycky všechno smrdí od hlavy. Pokud my budeme klást dostatečný důraz na etiku, tak i prostředí, které se zde vytvoří, vyloučí lidi, kteří by k nekvalitnímu poradenství inklinovali. Tito lidé by se u nás neuchytili.

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 79 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Anonym

    22 prosince, 2008

    Dobrý den, pane Urbánku! Mám ze vzniku vaší společnosti dobrý pocit. Bude jen dobře pro české klienty, ale též pro kultivaci poradců, pokud smýšlíte takto. Nepochybuji o tom, že se vám kvalitní poradci sami přihlásí. Jen tak dál!

    Odpovědět

  • Anonym

    23 prosince, 2008

    Dobrý večer pane Hanzle. Jsem velice rád podobným názorům. Né proto, že jakákoliv kladná reakce na naši společnost pozitivně stimuluje ostatní, ale proto, že se snažíte naší kulturu pochopit. Moc díky 🙂

    Odpovědět

  • Slávek

    22 prosince, 2008

    Dobrý den Mojmíre, že by už konečně a doopravdy někdo dokázal na stávajícím finančně poradenském trhu provést změnu ? Neskutečně Vám držím palce a moc fandím Vaší myšlence. Dlouhá léta pracuji v oboru a několik let jsem žil v Kanadě, kde jsem se zajímal o to, jakým způsobem se tam pracuje finančním poradcům. Bylo by to na dlouhé psaní, ale vážnost, úcta, společenské postavení a prestiž, se kterou je v Kanadě finanční poradenství spojováno, se vůbec nedá srovnávat s tím, co se děje u nás. Já vím, je to nesrovnatelné a ani to díky historii nejde, ale jsem rád, že se o tuto změnu alespoň někdo pokouší. Ještě jednou moc držím palce a moc se mi líbí Vaše myšlenka, že kvalitní poradce si Vaši společnost najde sám. Jak diametrálně odlišný přístup od jiných firem, kde se bere téměř každý a za jakoukoliv cenu, hlavně ať něco „naseká“, propojistí rodinu, přátele a pak ať si klidně odejde, v zástupu za ním čeká další poradenská ovečka se stejným osudem….

    Odpovědět

  • Anonym

    23 prosince, 2008

    Dobrý večer Slávku.
    Velice Vám za palce děkuji a Vážím si vašeho názoru. Nejde jen o Kanadu (kde mimochodem finanční poradci také jeden čas museli kvalitu obhajovat před zlatokopy), ale i o jiné země, v kterých je finanční poradenství na vyšší úrovni… a i kdyby nebylo, tak je to jen o důvod navíc pokusit se to zavést u nás. Nechci se srovnávat s jinými společnostmi a zeměmi. Chci, aby sme dělali práci podle nejlepšího svědomí.

    To co jste popsal s náborem lidí jiných společností je přesně to, co ničí trh. My se snažíme nejprve pochopit psychologii poradců a následně udělat kroky k eliminaci zvýšeného motivu tunelovat klienty.

    Hezký den.

    Odpovědět

  • superporadce

    22 prosince, 2008

    Jsou to jenom takový líbivý kecy. Jakákoli tzv. poradenská společnost, která se objeví na trhu, to přece dělá jinak a lépe než ty ostatní.

    Já jsem naopak proti vzniku dalších a dalších takových makléřství, jsem proti náborování nováčků, kterým se slibují hory doly, jsem pro to, aby zůstal zakonzervován stávající stav, takže aktivní by zůstali jen poradci působící x let. Tito by nepřicházeli zbytečně o obchody, měli by kmeny a z nich plynoucí jistotu a nemuseli sjednávat pojištění a podobně za každou cenu, mohli by si totiž dovolit ten luxus skutečně poradit.

    Odpovědět

  • Anonym

    22 prosince, 2008

    Zajímavý názor a myšlenka, avšak umístit ho pod tento článek … Nevím, nevím.

    Odpovědět

  • superporadce

    22 prosince, 2008

    No já vím, že je to takový výkřik do tmy. Ale stejně bych to rozvedl. Třeba ti nováčci. Těm bych stanovil zkušební lhůtu měsíc a museli by chodit jen po cizích lidech a firmách. Žádní příbuzní a známí.

    Odpovědět

  • Anonym

    23 prosince, 2008

    Trochu víc se nad tím, co jste napsal zamyslete. Právě to, že doopravdy nevíte co z poradce dělá PORADCE Vás řadí do této pozice, avšak opak je pravdou.

    Nejde o to, že by nováček neměl jiné kontakty jak se „rozjet“ než své okolí a svoje známé. Jde o to, že nováček musí do poradenské pozice dospět, vzdělat se a vyzkoušet si jestli vůbec něco takového je schopen. S měsíční zkušební lhůtou můžete na novém člověku zjistit pouze jestli je správně nastaven nebo není. Nic víc se za tuto dobu nestihne. Co potom? Vyhodíte ho, protože nic kromě snahy nemá?

    Mě by osobně zajímalo, jak jste začínal Vy? Protože pokud rovnou na cizích lidech, tak se nedivím zlatokopeckému myšlení :).

    Odpovědět

  • Anonym

    22 prosince, 2008

    Máte strach o koryto?

    Odpovědět

  • superporadce

    22 prosince, 2008

    Ne, Vy chytráku, naopak se mám skvěle. Přizpůsobil jsem se totiž trendu a taky sjednávám lidem hajzloviny. Peněz je z toho dost.

    Odpovědět

  • Anonym

    22 prosince, 2008

    Dobrý den „superporadče“, tak to je mi Vás opravdu líto… Nechápu, jak někdo může mít žaludek a klidně spát, když dělá „hajzloviny“… Nemohl bych se na sebe podívat ani do zrcadla… Na druhou stranu jste mi dokázal, že je ještě pro kvalitní poradce na trhu místa dost a že je ještě co napravovat a kultivovat…

    Odpovědět

  • pepa

    2 dubna, 2009

    pane Šillere měl by jste se nad sebou zamyslet,Vaše výroky jsou docela husté a vzhledem k tomu ,ač jste 8 let v brandži,tak mám pocit,že vůbec nevíte o čem mluvíte…. a o tom spánku… já narozdíl od Vás neusínám sám….krásný večer….

    Odpovědět

  • pepa

    2 dubna, 2009

    zapoměl jsem dodat….Apríl…..

    kluci jste dobrý držím palce.

    Odpovědět

  • re

    22 prosince, 2008

    Správná volba! At je co rusit!

    Odpovědět

  • realista

    23 prosince, 2008

    konečně jsem si přečetl trochu něco nepokryteckého. Trend je prostě dělat PRODUKCI a to znamená vysokonákladové produkty!!!! Mám shodou okolností kamaráda-kolegu pracujícího pro Top Consultant a musí honit jednotky taky.Píše týdenní reporty atd. Podmínky trhu diktuje finanční dům a prostě „koho chleba jíš, toho píseň zpívej“. Píšu také investička do 3000 Kč měsíční platby,s tím že živitel rodiny je opravdu plně zajištěn a to si pište, že pokud na to klient má, tak mu „vnutím“ roční platbu. Klidně mě teď ukamenujte, ale vždyť do děláte všichni takhle, jinak by jste nepřežili.Hezké svátky!!

    Odpovědět

  • poradce

    23 prosince, 2008

    plne souhlasim. Delaji to všichni, jenom o tom nemluví.

    Odpovědět

  • Anonym

    23 prosince, 2008

    A milí bouchači, co takhle zveřejnit své jméno a společnost pod kterou prodáváte? Do toho už se vám nechce?

    Odpovědět

  • poradce

    24 prosince, 2008

    Až tu ti vsichni radoby poctiví poradci co káží Smrt IZP postavi firmu, která na tomto produktu nebude zavisla, pak mozná vsichni odtajní své skryté identity a zamíří do této firmy.

    Odpovědět

  • Anonym

    24 prosince, 2008

    …tak s tím můžete začít pane poradče, protože naše procento z celkového produktového portfolia činí 8% za IŽP a to jsou navíc ještě ve většině případech IŽP s minimální spořící složkou. Rozhodně nejsou naše příjmy závislé na tomto produktu (i když dle tanku nejsou všechna IŽP k odsouzeníhodná, pokud se s nimi správně pracuje).

    Já osobně odsuzuju IŽP hlavně z toho důvodu, že to střílí spousta lidí jen s vidinou rychlého nenáročného zisku, aniž by se opravdu zamysleli a propočítali výhodnost pro klienta. Je to ideální nástroj pro rychlokvašky a zlatokopy a to je věc proč proti IŽP bojuji.

    Vy máte ale daleko větší problém než jsou IŽP, Vás přístup k poradenství a to je to, proč jsme jako společnost vznikli. Někoho jako jste Vy na trhu nahradit.

    hezký sváteční den

    Odpovědět

  • poradce

    24 prosince, 2008

    Víte, opravdu mě povabuje to, ze fungujete tak kratce a předhazujete mi jako argument, ze IZP ve vasem portfoliu cinní 8%. Možná jsou moje názory zplsobeny tím, že jsem se již snažil jít stejnou cestou jako vy, bohužel však neuspešně. A chyba neni ve me. Důkladná analýza, navržení řešení, grafické vystupy, přehledně popsané finanční plány, vyuzivani izp na pojisteni a na max danové snízení, tj. max 1000,- Kč, informace pravidelně na mail, min. půlroční servis, poradna on-line na telefonu, uver az do domu (klienti nemuseli chodit na banku, veskerou administrativu meli zajistenou), proste sem se snazil delat maximum, a co z toho??? Nic se nezměnilo, až na moje zklamání, zvýšené výdaje, psychycká unava a posměch konkurence. Národ není vyspělý na to, že by sám vyhledával poradce, nedokáže tuto práci ocenit, nedokáže být vděčný a ani přes veškéré snahy následného servisu si vás stejně vážit nebude a jednou se stejně nechá ukecat blízkým z rodiny, půjde na seminář, vaše kvalitní porfolio bezmyšlenkovitě spálí, odmítá pod naočkováním konkurence jakékoliv setkání, rady a pod a pod vidinou prvotní vysoké provize se na vás s prominutím „vysere“. Spousta lidi si uzavira u techto spolecnosti pojistky jako jakousi alternativu uveru s mozností přiživit se navíc na ukor sveho okolí. Bohužel lidi jsou tak blby, že na ty semináře chodí pořád dokola a jedno ponauceni jim nestaci. Dokud bude zezlo drzet skupina nasich nejvetsich MLM, nemá tady v republice sanci vyrust zádná firma schopná korektní práce a jednání.

    Ale i tak preji mnoho uspechu a pokud zjistim, ze se pletu, tak budu možná jeden z poradcu, který se vám ozve a bude chtít vasi firemní myslenku sdílet. Už jsem to jednou takto udělal, také jsem si vyhlédl menší firmu, která se chlubila kvalitou, zadny MLM, jenom MLM schovany za malou spolecnost. 🙂

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    25 prosince, 2008

    To jste s nima podepisoval plnou moc?Přitáhl jste do domu i notáře?:-)

    Sory,ale váš rádoby dojemný příběh,nezní moc důvěryhodně.

  • poradce

    25 prosince, 2008

    budete se divit, ale i notáře jsem jim zajišťoval!!!

  • poradce

    25 prosince, 2008

    a v něktrých případech byl zapotřebí i dobrý právník 🙂

  • Ondřej Záruba

    25 prosince, 2008

    Když budu předpokládat,že jste skutečně pro klienty dělal jen to nejlepší a maximum,co bylo ve vašich silách,pak váš neúspěch ztroskotal na vašem obchodním umu.Nesouhlasím s tvrzením,které tu párkrát zaznělo,že dobrý produkt se prodává sám.Těžko také budu dělat pro klienta něco navíc,zadarmo a ještě aby to neocenil.Z toho už jsem také vyrostl,taky jsem k tomu měl sklony.Pak mě odkopla jedna klientka jako největšího bouchače poté,co jsem zanalyzoval i to co neměl:-)No jo,tyhle srandy k tomu asi patří.

    Klient,když pro něj uděláte něco navíc a nevyfakturejete mu to,tak nabyde dojmu,že jste zoufalec,který o něj bojuje všemi prostředky.Paradoxní je,že ten klient má v podstatě pravdu.

  • Anonym

    25 prosince, 2008

    Přesně jak píše pan Záruba!

    Víte není vůbec otázkou zda-li toto všechno zvládnete. Navíc abyste toho byl schopen, tak to nikdy nemůžete dělat sám. Není prostě ve Vaší moci vše obsáhnout a pokud ano, tak nebudete dělat poradce pro běžnou klientelu, protože jak píše pan Záruba, Vaši službu běžný klient prostě nezaplatí!

    Otázkou je, Váš přístup a cena Vás, Vaší osoby. Pokud toto všechno co píšete opravdu zvládáte a chcete toto dělat, tak je na čase přemýšlet o vhodné klientele, o regionu ve kterém působíte o podstatě Vaší služby.

    Máte pravdu, že národ není vyspělí, ale myslíte si, že se to někdy změní? Samo rozhodně ne. Klienty musíte vzdělávat, musíte jim stále říkat co pro ně děláte a že (když si za to nechcete nechat platit, ale klientovi to přinášet chcete) je tato služba naprosto běžně placená.

    Předpokládám, že působíte v nějaké MLM společnosti, která Vám nedovolí dle smlouvy vybírat od klienta peníze tzv. z ruky do ruky a ani případně na nějakou smlouvu. Navíc byste si ji musel vytvořit sám, to stojí další peníze atd atd. Proto máte takový názor.

    … co se týče Vaše působení v malé společnosti. Každá společnost je někdy malá, ale jen tah na bránu lidí v ní ji dokáže posunout. NIKOLIV produkt, který se prodává sám, nebo služba která je na nejvyšší úrovni. Je to chuť posunout se dál.

    Myslíte, že jsme společnost, která neví s čím bojuje? (jak tady také několikrát zaznělo) Že máme smělé ambice, ale neumíme dohlédnout dál než za vznik společnosti a marketing? Nikoliv. Navíc v podobném složení jako nyní působíme již delší dobu a proto i mé procento IŽP, které jsem Vám psal. Je to historie jádra firmy spojená s jejich produkcí 2 roky zpět.

    Takových jako jste Vy je spousta, jen nedokáží věřit, že by to fungovat mohlo. Spíše nechápu, proč mluvíte o neschopnosti trhu a nerozhlédnete se. Když to koneckonců máte pod nosem 🙂 (nechci, aby to znělo jako nábor, ale nebaví mě číst příspěvky lidí, které chtějí lepší služby, ale nevěří jim).

    Hezké svátky

  • poradce

    25 prosince, 2008

    Máte pravdu o klientech, o tom, soustředit se na určitou skupinu. Ano ideální je bonitní skupina, lékaři, právníci, učitelé, politici, herci a úspěční podnikatelé. Pak se možná dočkám docenění mých služeb.

  • Jan Bartoš

    27 prosince, 2008

    Pěkné PR Mojmíre,

    to už jsem Ti psal. Bohužel to tím začíná i končí. Ale každému podle jeho gusta. Pravdu totiž našel poradce a Ondra Záruba, kvalitou se přes sladké řeči nedá uživit, právě pro nepochopení, nevzdělanost a ignoranci klientů samotných. Všechno ostatní je jen líbivá omáčka.

    Pamatujete pane Storoži, jak jsme se bavili po Vašem příchodu do TC o nezávislosti/manipulaci. Jste teď osobně spokojený?

    Jádroví S&b, prosím neberte si to ve zlém. Když se budete nadále zlepšovat bez honosných nálepek „nejlepší, jedineční“ budete vždy lepší než OVB, AWD a PFLP. Bohužel navždy „jen“ honiči provizí bez profesního a společenského uznání.

  • Anonym

    27 prosince, 2008

    Dobrý den, máte pocit, že by mnou mohlo být nyní manipulováno? Děkuji za starostlivost. … nic ve zlém.
    Za minulých zhruba 6 let jsem toho zažil, myslím si, poměrně hodně. A to ať již se zákazníky, se spolupracovníky, potkal jsem a mluvil se spoustou lidí, jež se nazývají manažery, dostal nabídky od řady prodejních firem (myslím teď všechny ty jedničky na finančním trhu 🙂 ). A proč Vám to píšu? Snažím se propracovat k odpovědi na Vaši otázku. Myslím, že každý procházíme určitým vývojem (já, Vy, pan poradce) a věřte mi, že jsem si nikdy nepřipadal užitečnější, spokojenější, svobodnější, lépe ohodnocený a odhodlanější.

  • poradce

    27 prosince, 2008

    Moje myšlenky jsou sice na dlouhý článek, proto tu jen shrnu to nejdulezitejsi, co si o financne poradenskem trhu myslím.
    Základním problémem je vstup a fungování nových poradců do této branže. Absoloval jsem v minulosti nekolik seminářů a opravdu mě dokázalo vždy pobavit, jací lidé to s financemi mají pracovat. Znám například paní, která 10 let pracovala jako manuální dělník na lince, dnes pracuje 2 rokem jako poradce, vydělává 10x více nez predtím, ale její produkce je zalozená na 2 produktech, které navíc neumí dobře nastavit. O klienty nepečuje, neumí je dobře vytěžit ze všech segmentů, ale na vizitce nosí nápis finanční poradce. A budete se divit, její storno a uspesnost je temer 100%. Kdyby narod byl inteligentí a vzdělaný, tak kupuje kvalitu a ne potenciální vedlejší produkt v podobě zjevu této poradkyně.
    Pokud se nezmění podmínky pro příjem nových poradců, nikdy tu nebude mít kvalita velké šance. Přitom by stačilo tak málo a lidé by si poradce začali hledat sami, protože by jich bylo najednou o polovinu méně. Dneska jsou totiz poradcemi vsichni pojistovaci, stavebkari, uverari a ti ,kterí tu pred 10 lety prodávali KZP spolu z Hypo, ci prevadeli jeste nedavno stare KZP na nove, tak ti dnes sedí v manazerských pozicích a budují tými a kázají etiku.
    A jen z praxe, kdyz jsem se setakl s cizim poradcem na konfrontaci u klienta, tak prvni co bylo, tak jsem se vzdy dozvedel, jak jejich firma je top a dela vsechno jinak a oni jsou ti nejlepsi. Ano vsichni to delaji jinak, vscihni prodavaji IZP, Hypo, SS a ostatni produkty, akorat to kazdy prezentuje jinak.
    Zaverem. Dnes to neni o spolecnostech, ale o jednotlivcich a jejich pristupu k teto praci.

  • Anonym

    27 prosince, 2008

    Dobrý den pane poradče. Váš názor se mi líbí, ale je potřeba ho dotáhnout do konce. Kdo totiž zajišťuje „vybavenost“ finančního poradce? Samozřejmě, že firma kde působí. Pokud firma své lidi naučí dělat poradenství na koleni a bude náborovat lidi z manuálních linek, tak se nebude ještě dlouho nic měnit. Jenže MLM společnosti již nemají kde dělat nábor, tak si pro lidi jdou opravdu kamkoliv – Přece každý může dostat šanci, že? 🙂

    Nedávno jsem se bavil s jednou svojí kamarádkou z nejmenované společnosti o tom jak nabírá své spolupracovníky. Samozřejmě, že jsem se nestačil divit kam až je schopna si pro ně dojít (nehledě na to, že říká, že spousta z nich co oslovila již osloveni byli). Tato kamarádka je velice vzdělaná – úspěšně dokončila dvě university a přesto to takovým stylem dělá. Proč? Protože to tak dělají všichni kolem ní a oni jí to tak naučili. Trh je prostě tlačenej MLM, aby se na něm nabíralo a nabíralo. Menší společnosti nemaj šanci a ani nebudou, pokud bude na trhu běhat pár malých společností, kteří se zakládají s tím, že změní poradenství, ale nemají moc pojem o tom, co to vlastně znamená. Navíc už dopředu se jim nevěří a je malo lidí, kteří se o společnost začnou zajímat, protože je pohodlnější psát jak to nebude fungovat, než se přesvědčit o tom jak to doopravdy je. Společnost pak zase spadne do oblíbeného náboru nových spolupracovníků lopatou.

    Co se týče konfrontace poradců, tak to je naopak to, co vyhledáváme. Je tak snadné ukázat klientovi jakou službu mu přináší náš poradce když mu k tomu spočítáte nákladovost smluv, který poradce udělal před námi. Je to sice nemorální to říkat, ale klienti si uvědomí, že mají dobrého poradce až když příjdou o své peníze. Pak se ovšem stanou Vašimi klienty opravdu na dlouhou dobu.

  • OVB Plzeň

    27 prosince, 2008

    Ono nejde o to, že jsou poradci nabíráni lopatou, ale spíš o to, že jsou jim na počátku vtloukávány do hlavy různé polopravdy. MLM poradenské firmy na školeních zdůvodňují nadužívání vysokonákladových finančních produktů různými neexistujícími parametry, které zavádějí klienta.
    Ještě teď si pamatuji své první uzavřené IŽP na 2500 Kč měsíční platby, které jsem klientovi navrhl v souvislosti s ochranou kapitálu před exekutory. Vedoucí mě tehdy pochválil za prozíravost:-):-),jak jsme klientovi dokonale pomohli.

  • poradce

    27 prosince, 2008

    no ja si pamatuju, jak jsem se pred 4 lety ucil prodavat produkt, ktery byl na trhu jedinecny,protoze klient mel garantovanou TUM 4% a pokud si to neuzavre hned, tak pak uz mit nebude., tehdy jsem nevedel, ze je TUM 2,4%. Sekal sem to po litru na danovy odpocet do te doby, nez mi prvni smlouva spadla. Pak sem se na to FP vykaslal a jenom o nem studoval, po pul roce jsem zacal znova s jinym vedoucim, ktery me naucil daleko vice, ale rozesli jsme se po neshodach ohledne zaucovani a privadeni novych poradcu, prodeji financniho poradenstvi, provadeni analyz, pouzivani vhodnych produktu na vhdone potreby a dlouhodoby servis u klienta.
    Odesel jsem do mensi firmy, kde me naucili delat FP kvalitne, nicmene po prohlednuti jadra firmy a casove narocnosti jsem se spojil s kolegou a po roce jsme se shodli na nove spolecne strategii a jsme spokojeni a vime, ze nase slouzby jsou na urovni, byt ne ve vsem jsme schopni udelat maximum. PReci jen novy poradce neco pokazi, ale na tyto situace reagujeme a snazime se velmi rychle selektovat poradce a bouchace. Mimo jine, neporadame seminare, ale vyberova rizeni, kde navic za zaskoleni nasi Know How potencionalni poradce plati, jedine tak si muze vazit prilezitosti a prace, kterou mu nabizime. Koleguv tym, ve kterem pusobilo 50 lidi se zuzil na 20 a za pul roku se rozrostl na 15 lidi – poradcu. Snizilo se storno, zvedla se produkce, nalada, profesionalita, kreativita lidi, nicmene u lidi budeme porad jen provize chtivi pojistovaci !!! Ale musime to tak brat, my vime, ze jednou prijde cas a lide nas zacnou brat jako poradce, skutecne poradce. Mozna jsem byl kruty k lidem v predchozich clancich, ale najdou se vyjimky, ktere dokazi podekovat, zavolat, dat najevo, ze vam duveruji, odmenit vas lahvinkou ci necim jinym na zub, pozvou vas na grilovacku, hokejovy zapas s kamarady, no zkratka urcite procento vas bere jinak, ale porad je to malo. Ja jsem osobne pro, aby mensi firmy vznikali, protoze mala firma, která nemá v naplni masivni nabor a spokoji se s nekolika desitkami dorbych lidicek, muze opravdu kvalitu poskytovat a to se vsim vsudy.
    Je tu ale jeste jedno proti:
    Reknu svuj priklad:
    Za 4 roky aktivní prace v branzi spravuji kmen poctu 300 klientů. Mam-li vykonavat pravidelny servis u kazdeho z nich plus vytezovani, tak jsem na cisle, ktere jsem tak akorat behem roku zpracovat. Problem je v tom, ze ne vsichni klienti jsou bonitní a muzou si treba dobvolit rozšírit portfolio. Pak tu vznika ale deficit pro poradce, protoze ani nasledne provize z produktu nejsou schopny vygenerovat to, co by poradce mel vydelavat, aby se uzivil. A ja se sam sebe ptam? Mam zacit s placenou slouzbou s mesicnim pausale za udrzovani a servis portfolia, coz by v prumeru cinilo treba 200-300,- kč, nebo ziskavat dalsi klienty, ale nebudu schopen delat servis? Nekdo mozná namítne, vybudovat tym, ale ono to chce do tymu kvalitni poradce, staci 3-4, ale ve chvili, kdy ziskaji stejny pocet poradcu, tak jsou zase tam , kde ted ja. Jak vyresit tuto situaci. Prozatim s kolegou resime jeste koorporalni zakazky, ktere jsou hlavnim zdrojem prijmu a kde nepracujeme s financemi klienta, ale firmy a tudiz se odtutd dá cerpat kapital, ze ktereho se servis u stavajicich klientu da dotovat. Ale jaky mate na takovou situaci nazor vy, zůcastneni diskuze?

  • Ondřej Záruba

    28 prosince, 2008

    Jste docela zvláštní.Z toho,co píšete teď na mě působíte o mnoho lépe než v předchozích příspěvcích.

    Tedy pokud vás baví grilovačky a toužíte po uznání,tak je přece pohoda mít paušál od každého za to,že jste mu kdykoliv k dispozici.Pak pro Vás servis u takového člověka bude radost,uvolnění.Budete absolutně bez tlaku dělat produkci.A těch 200-300 Kč měsíčně je částka,která je dostupná každému.Tedy pokud se vaši klienti neživí prodejem Nového prostoru,což nepředpokládám.A jestli nabírat nové.To záleží asi jen na tom kolik chcete peněz.Když budete mít průměr 500 Kč/klient,tak 200 klientů je 100 000.To asi ve vašem případě není úplně nereálné.

  • poradce

    30 prosince, 2008

    radeji bych zil za mesicní pausal od kazdeho ve vysi 300 – 5OO,- Kč, jen kdyby sli nejak obejit provize u produktu danych spolecnosti, proc ma klient platit v jistych pripadech dvakrat. Jedine co mohu udelat, je muj podil provize dat klientovi, ale to preci nelze !!!

  • Ondřej Záruba

    30 prosince, 2008

    Ve většině případů toho dvakrát moc nezaplatí.Budete-li mu sjednávat ETFka a spořící účty.Kvalitně mu pojistíte zdraví i majetek,tak moc provizí nedostanete.Jediné,kde byste mohl namítat něco o velké provizi je hypotéka nebo úvěr ze SS.

  • Jan Bartoš

    28 prosince, 2008

    Ahoj Mojmíre,

    mohl bys prosím veřejně napsat, v čem se odlišujete od MLM? Vy už nemáte stupňovitý kariérní řád? Samostatný poradce si může vydělat za stejnou smlouvu stejně jako „ředitel“? Mimochodem, v PFLP tento systém mají a stejně jsou MLM nejhrubšího zrna. To není o karierním řádu, ale o nastavení lidí, kteří loví ovečky a užívají si rozdílových provizí.

    Ale to není žádné novum. Spíše mě zarazila jiná věc. Uvědomuješ si, že s čím kdo zachází, s tím taky schází? Dnes přijde Váš poradce a spočítá klientovi nákladovost. Ptám se nákladovost čeho? Většinou pojistných smluv, aby mu s velkou pompou mohl udělat nové. Ale dokud jsou v PS schované pořizovací náklady v současné výši, vždy se najde další a další, kteří se spokojí s menší provizí, až na konci řetězce spočítá někdo klientovi bez obleku, doma a za odměnu 500/hod., o kolik ho všichni „finanční poradci“ již připravili peněz. To se bude klient divit i ušima.

    Pane Storoži,
    Vaše odpověď me upřímně potěšila, vážně! pokud jste našel vyrovnanost a vervu přesvědčovat kliienty o Vašich schopnostech, jste blízko poradenskému grálu. Ovšem já jsem svou předcházející otázkou mířil jinam. Nemáte pocit, že jste taková krásná slova již někdy za těch X let slyšel? Prosím, zkuste si projít, stejně jako si to teď procházím já, co se od vzniku TC udělalo pro zavedení placeného poradenství. Víte, já opravdu nemám nic proti dobrým obchodníkům. Ač jím sám nejsem, znám spoustu lidí, které obdivuji za jejich schopnost prodávat kdekoliv a cokoliv, ale jsou to lidé, které by nikdy nenapadlo vydávat se za objektivní poradce.

  • Anonym

    28 prosince, 2008

    Dobré ráno,
    lámu si hlavu s tím, jak slušně a srozumitelně napsat, že upřímně kašlu na řeči. Nemám ve S&b problém říct co se mi líbí a co nelíbí a rozhodující je pro mě realita. Výsledek? Odpověď je v mém minulém příspěvku a navíc nemusím teď věnovat energii tomu abych odkrýval co za tím, či oním co někdo hlásá vlastně je. … toto štěstí jsme v minulosti neměl.

  • Anonym

    28 prosince, 2008

    Ahoj Honzo,

    konečně jsi to pochopil! Není to o kariérovém řádu, ten může být sebe lepší, ale je to o nastavení lidí! To mám opravdu radost.

    Honzo k tvému druhému odstavci se Vážně nebudu vyjadřovat. Je nesmyslně zacílený, protože můj příspěvek měl vystihnout smysl a podstatu špatného poradenství a smysl lidi z chyb ponaučit důkazem nákladovosti. Nejsem si vědom popisu práce našeho poradce při rušení smluv a znovu opakuji, že práce naších poradců je pro klienta, ačkoliv to tady asi lidem podle toho jak reagujou přijde divné, tak naše poradenství se opravdu nedá shrnout do jedné reakce.

  • poradce

    25 prosince, 2008

    to neni obchodní um, prodat umim cokoliv a komukoliv, nemam problem s neuspechem. Problem je opravdu v konkurencním jednaní a take v mentalitě lidí. Možná je to i regionem, na kterem se pohybuji. Mimojine nejsem blby, ze bych klientovi platil pravnika, odhad, notare a jine. Spíše jsem mu zajistil dostupnost těchto služeb za příznivější cenu. Zadarmo bych se mohl….Jenze kdyz mu to nauctujete, tak se na vas navic podiva, ze mate jaksi malo. Lidi nejsou blbi a vi kolik je za hypoteku, investici a pojistky porvizí.

  • Ondřej Záruba

    25 prosince, 2008

    Vy jste tak trochu nihilista.

  • poradce

    26 prosince, 2008

    Prostudujte si prosim vyznam tohoto slova.

  • Jan Bartoš

    28 prosince, 2008

    Promiňte,

    až teď jsem si všïmnul této nehorázné pomluvy. prosím jméno, jinak držte hubu a krok!

    Myslím, že lidi v TC trochu znám, jsem zvědavý.

    A teď mě ještě napadlo, že můžete myslet nějakého kmenového spolupracovníka S&b, no jsem zvědavý, jestli budete mít odvahu:-)

    Odpovědět

  • Novák Miroslav

    28 prosince, 2008

    Vidím, že i poradci z Top Consultantu se tady pěkně mydlí:-)Pane Urbánek, proč svoje sny nerealizujete v Top Consultantu? Proč musíte kvůli tomu zakládat novou společnost ???
    Díky za odpověď
    Mirek Novák

    Odpovědět

  • Radek

    29 prosince, 2008

    Mám pocit, že jste rozhovor nečetl ;-). Tam to pan Urbánek říká.

    Odpovědět

  • Anonym

    23 prosince, 2008

    Přesně jak píše pan Storož, velmi zajímavá reakce. Pokud by však měla vzniknout společnost, která by pouze rozšířila veliké pole finančních firem. Jsem však přesvědčen, že náš přístup k poradenství je inovativní.

    Nesnažíme se a ani se snažit nebudeme přesvědčovat širokou veřejnost o kvalitách. Čekáme, že se široká veřejnost přesvědčí sama! K tomu povede snažení všech lidí ve Stone & belter.

    … a mimochodem pane superporadče, držím palce. S takovým přístupem se budu těšit až potkám já nebo nějaký náš poradce Vašeho klienta. 🙂

    Odpovědět

  • D. Racin

    25 prosince, 2008

    Přesně tak pane Urbánku. Díky takovým „superporadcům“ se normální poradci o práci bát nemusí. :-)))))

    Odpovědět

  • 22 prosince, 2008

    Držím palce, kvalita je vždy potřebna,
    ale trochu mi to připomíná ten italský vtip:
    když se v Italii rozhodnou, že se 2 politické strany sloučí, vzniknou 3.

    Odpovědět

  • Někdo

    23 prosince, 2008

    M. Urbánek je arogantní člověk, který navíc vůbec netuší, do čeho jde. Dělat tolik poradenských (myslím i nefinančních) oblastí najednou, nemají šanci lidé z naší branže zvládnout. Někoho, kdo by tohle uměl, v životě nedokážou zaplatit. Specializace pro retail moc nefunguje. Je mi líto, ale jeho názor na převody následných provizí či na studené kontakty potvrzuje, že toho o branži moc neví. V západní Evropě či Americe kontrolují placené poradenské firmy pouze několik procent trhu, takže ani u nás perspektivu nemají. Jako pidi společnost nebudou mít zdroje na pořádné zázemí, kvalitní vzdělávání, povize na úrovni a dopadnou stejně jako pomalu se rozpadající Top Consultant. Občas jen někde něco pěkného řeknou, to nic nestojí.
    Aspoň ten jeho názor na jméno Top Consultantu se zdá být ok 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    23 prosince, 2008

    🙂

    Odpovědět

  • realista

    25 prosince, 2008

    Pane „někdo“, co myslíte tím zázemím ?? Např. superdrahý servis centrál OVB popř. AWD? Vžyť MLM molochy školí jen střelby pár IŽP. Nebude to nikdy jiné, protože finanční domy diktují objemy prodejů a MLM molochy plní jen kvóty. Nic více nic méně. Obchodní zástupce, kteréhokoliv „poradenského“ molochu není placen za poradenství,ale za prodej finančních produtů.
    Pokud kalkulačka software kterékoliv pojišťovny dovolí neomezenou měsíční platbu do IŽP nebo KŽP, nemůže se jednat o trestná čin. No a ovečka jen prodá to, co chce finanční dům.A odměnou je pak poplácání na FKT a cesta do Karibiku:-).

    Odpovědět

  • Anonym

    25 prosince, 2008

    Přesně tak. Finančním domům je jedno, jak práci děláte. Oni jen vyplácejí provize za produkty. Čím větší, tím lepší.

    Musím ale říct, že znám lidi z pojišťoven a i tam jsou občas velice šikovní lidé, se kterými se dá propočítávat ziskovost jak pro pojišťovny, tak pro porace. Pokud jim nahlédnete pod pokličku, tak zjistíte, že existují produkty stejně zprovizované jako IŽP, ale klienta to stojí o statisíce méně! Jen je potřeba poslouchat lidi, kteří se nitrem zabývají a ne své vedoucí, kterým to zas řekl nějaký ředitel, protože je zrovna soutěž o supermoderní notebook a nebo o SMARTa.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    26 prosince, 2008

    vtipne, s tim koncem souhlasim 🙂
    a povite nam ktere produkty to jsou?

    Odpovědět

  • poradce

    27 prosince, 2008

    To je dobry joke. Ktere produkty jsou levnejsi nez IZP a maji vyssi provizi?? Zeby KZP s dvojnasobnou nakladavosti IZP? Jedine co me napada je pojisteni podnikatelskych rizik.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    27 prosince, 2008

    taky by me to zajimalo… 🙂
    mozna treba sporici ucty…kdyz jich klientovi napisete 50, dostanete za to vetsi provizi nez za IZP :))

    Odpovědět

  • Anonym

    27 prosince, 2008

    Nebudu se o tom tady rozepisovat, protože se o tom musíte nejprve přesvědčit samy, ale málokdo ví, že největší zisky mají pojišťovny na riziku – nikoliv za obhospodařovávaní fondů. IŽP je sice zprovizováno dobře proto, že klient je vázán ke společnosti na dobu poměrně dlouhou a pojišťovny si své zisky dlouhodobě vezmou. Jak z kapitálové složky, tak i za riziková připojištění.

    Již brzy bude na trhu uveden produkt, který této teorie bude využívat ve prospěch klienta i poradce. Také sem se tomu divil, ale i dokonce některé pojišťovny mají chuť pracovat na zlepšování povědomí.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    29 prosince, 2008

    Pane Urbanek, toto si myslim, ze vi kazdy. Preci jenom jsou to pojistovny a ne sporitelny, pres veskere moderni marketingove trendy bude jejich chlebem vzdy rizikove pojistne a nevyplacena plneni z ruznych duvodu, a to u vsech druhu pojisteni.

    Zkuste si ale uvedomit, ze za rizikova pojisteni nemuze uz z principu byt takova provize jako za rezervotvorna pojisteni; je totiz jasne, ze 1000 Kc da klient na pojisteni, ze ktereho take neco bude mit, ale ciste rizikove pojisteni za stejnou provizi bych mu asi prodal jen stezi.

    A jsem opravdu zvedav, jestli prijde nejaky novy produkt, vubec sí ale nedokazu predstavit, jak by to melo fungovat.

    Jinak co se tyce pojistoven – snad si nemyslite, ze nejake pojistovne jde o blaho klienta. Vyhodnejsi produkty jsou vytvareny pouze kvuli konkurencnimu boji a zvyseni prodeje a rozhodne ne kvuli blahu klienta, ale to urcite vite i vy sam.

    A uvedomte si, ze porad tu bude fungovat takovy ten „magicky trojuhelnik“ pojistovna-poradce-klient, pochybuji, ze nejaky produkt muze byt hodne vyhodny pro poradce i pro klienta

    Odpovědět

  • Petr

    29 prosince, 2008

    Souhlasím s Vámi, stačí si uvědomit, že jakákoliv pojišťovna je především podnikající subjekt, který podniká především za účelem generování zisku. Proto je pro jakoukoliv pojišťovnu ideální takový klient, který jen platí, ale kterému se nikdy nic nestane a tedy nebude nikdy nic po pojišťovně požadovat na pojistném plnění, to je logické. Na druhé straně, kdo z nás ví, co a kdy se mu může stát ? Nikdo, a proto jsou tu pojišťovny, aby toto riziko nesly na svých bedrech za patřičný (přiměřený) finanční obnos hrazený klientem.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    30 prosince, 2008

    to mate naprostou pravdu, ale skutecnost je takova, ze klient, ktery plati, je nejdrive vazeny klient, po chvili klient odmenovany za vernost, pote VIP klient, a ve chvili, kdy ma pojistovna splatit sve zavazky po pojistne udalosti, stane se z nej „podvodnik, ktery umyslne zatajil skutecnosti v pojistne smlouve“ atp…
    bohuzel, prestoze pracuji jako fin. poradce, snazim se klientum, pokud to jde, vymyslet reseni, ktere obsahuje co nejmene pojistnych smluv.
    sam mam totiz v rodine s pojistovnami velice spatne zkusenosti.nesmyslne vykrucovani atd.

    podle meho by pojisteni melo slouzit k tomu, ze kdyz se mi neco stane, pojistovna mi to odskodni, ale bohuzel to tak dost casto nefunguje

    ale to jsem zase uz zabrousil trochu nekam jinam..

  • Anonym

    30 prosince, 2008

    Pánové, ale já přece nespadl z nebe. Já vím, že pojišťovnám jde v prvé řadě o zisk. Ostatně 99% poradcům také. To se ostatně na českém trhu skvěle doplňuje. Proto jsme vznikli a proto se snažíme s pojišťovnami komunikovat. Možná zatím nemáme sílu cokoliv změnit, ale rozhodně máme sílu nedělat produkty, které nám tyto společnosti na školeních podsouvají. Jak píšete, jde o konkurenční boj a z tohoto pohledu menší pojišťovny vytvářejí takové produkty, po kterých bude poptávka větší hlavně z toho pohledu, že poradce takový produkt udělá za velkou provizi – třeba i srovnatelnou s IŽP a za větší přínos klientovi. Je jasné, že třeba i na úkor své, už tak obrovské marže.

  • like.n0.other

    2 ledna, 2009

    OK, dekuji za vysvetleni, nyni uz chapu vasi predchozi myslenku. Snazte se vase myslenky v prispevcich dotahovat do konce, kdyz napisete, ze budete sjednavat vyhodnejsi produkty nez IZP za vyssi provizi, nemuzete se divit, ze prijde neprijemna reakce. Stacilo rict rovnou, ze vase prace stoji na sjednavani vysoce zprovizovanych produktu mensich spolecnosti,ktere se timto zaroven zviditelni – myslim, ze to neni uplne spatny napad a v nasich podminkach je tato strategie celkem neobvykla; nicmene napad je to zajimavy.

  • M.

    23 prosince, 2008

    Pane Urbanku, prosim o informaci, jak vznikl a co znamena nazev firmy Stone and Belter. Diky, pekne svatky a at se hned pristi rok dari!

    Odpovědět

  • Anonym

    24 prosince, 2008

    Přesněji Stone & belter. Jak vznikl název je otázkou delšího rozhovoru, ale co znamená Vám samozřejmě říct mohu. Doslovný překlad je Kámen & borec, nicméně není účelem název překládat.

    Hezké svátky i Vám!

    Odpovědět

  • Petr Kratochvíl - KAPITOL

    26 prosince, 2008

    Hodně štěstí! Doufám, že Vám etická práce vydrží a nenecháte se strhnout trendem rušení smluv, lhaní apod. Držím palce.

    Odpovědět

  • opravdu legrace

    27 prosince, 2008

    kombinace vaseho nazoru s dodatkem u vaseho jmena me skutecne pobavila :)))

    Odpovědět

  • kolemjdouci

    27 prosince, 2008

    aspon se nestydi za jmeno jako vy

    Odpovědět

  • opravdu legrace

    27 prosince, 2008

    kombinace vaseho nazoru s dodatkem u vaseho jmena me skutecne pobavila :)))

    Odpovědět

  • Petr Mareš

    28 prosince, 2008

    Dobré dopoledne, uznávám, že se článek o nové společnosti čte hezky, ale myslím, že principy zůstanou stejné, p. Urbánek je zřejmě dobrým řečníkem, ale slovům o tom, že je proti nabírání nových poradců lopatou a že nechce nabírat lidi od pásů linek, se můžu, s prominutím, jen zasmát. To, že mému kolegovi už přes čtvrt roku zadržuje provize a to se prý nejedná o nijak vysoké sumy a že po „přísném vstupním pohovoru“ začne dělat fin. poradce opravář praček, to podle mého hovoří za vše.

    Neberte to jako kritiku, skutečně držím S&B palce, že se nechová a do budoucna nehodlá chovat jako jiné fin. poradenské společnosti, má k tomu jistě dobré předpoklady…

    Odpovědět

  • Anonym

    28 prosince, 2008

    Dobrý den pane Mareši.

    Raději bych reagoval na názor člověka zainteresovaného a uvědomělého, ale nemám s tím problém se k tomu vyjádřit i přesto.

    Pokud mluvíte o panu Macháčkovi, jako o osobě, které zadržuji provize, tak ačkoliv nerad, musím zde vysvětlit celou situaci kolem pana Macháčka. Pan Macháček u nás udělal cca 5 konceptů pro klienty – s klienty následně neudržoval kontakt hodný minimálně zjištění došlých smluv. Není se čemu divit, že akceptace smluv pak probíhala i třeba 2-3 měsíce (opravenky se smlouvami mu byly zasílány zpět, na které reagoval opožděně)!!!

    S panem Macháčkem byla následně ukončena spolupráce. Já jsem osobně panu Macháčkovi při odchodu říkal, že se mi kvůli provizím musí každý měsíc ozvat a že mu samozřejmě pošlu co mu patří. Neudělal to a já opravdu nemám čas hlídat člověka, který již není naším poradcem, nehledě na to, že první měsíc po ukončení jsem mu kvůli tomu opravdu volal se zájmem já sám!

    Co se týče kolem situace opraváře praček. Jsem moc rád, že ho tady zmiňujete. Pana opraváře praček jsme vzali zhruba před rokem!!! Poradenskou činnost začal dělat před dvěma měsícema. Do té doby jsme s ním měli dohodu, že půjde pouze o vzdělávání s tím, že nás musí přesvědčit o kvalitách a o přístupu. Tento člověk udělal pro to nás přesvědčit neskutečně velké množství práce a za to celý rok nedostal ani korunu a rozhodně jde o nadprůměrně inteligentního člověka, který neměl možná takové štěstí jako Vy! Nešlo však o přemlouvání z naší strany.

    Pro příště, pane chytrý, si zjistěte skutečnosti než začnete rozhazovat podobné názory – jen rada do života. Navíc Vaše poslední věta zcela popírá Váš předešlý názor, tak nevím co vlastně myslíte vážně, ale děkuji za držní palců a hezký den přeji. 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    28 prosince, 2008

    Dobrý večer pane Mareši,

    nejprve jsem si říkal, že na Váš příspěvek už nebudu reagovat (když to udělal můj kolega), ale nedá mi to:o)…

    Co se týká provizí pana Macháčka, tak to nechám zcela bez komentáře, protože nejsem přímým účastníkem… Ale co se týká mého kolegy „opraváře praček“, tak k tomu dodám pouze to, že tohoto mladého muže znám osobně 7,5 let (byl jeden z mých prvních klientů) a za tu dobu mi, svou profesionalitou a touhou prokousat se více do detailů finančních produktů vůbec, dokázal, že se CHCE

    Odpovědět

  • Anonym

    28 prosince, 2008

    Dobrý večer pane Mareši,

    nejprve jsem si říkal, že na Váš příspěvek už nebudu reagovat (když to udělal můj kolega), ale nedá mi to:o)…

    Co se týká provizí pana Macháčka, tak to nechám zcela bez komentáře, protože nejsem přímým účastníkem… Ale co se týká mého kolegy „opraváře praček“, tak k tomu dodám pouze to, že tohoto mladého muže znám osobně 7,5 let (byl jeden z mých prvních klientů) a za tu dobu mi, svou profesionalitou a touhou prokousat se více do detailů finančních produktů vůbec, dokázal, že se CHCE spolupodílet na zvyšovaní finanční gramotnosti obyvatel ČR + kultivaci finančně poradenského trhu a v žádném případě nepochybuju o tom, že brzy bude PERFEKTNÍ PROFESIONÁLNÍ FINANČNÍ KONZULTANT, který bude dále rozšiřovat naši myšlenku S&B, protože takto lačného člověka po sebezdokonalování a nových informacích jsem už dlouho nepotkal…

    Mějte fajn večer.

    Odpovědět

  • Svornost

    7 ledna, 2009

    Ráďo, držíme palce, ať jsi, kde jsi…jeď kaši…:o)))

    Odpovědět

  • poradce - brno

    29 prosince, 2008

    koukam ze pan mares stouchl do vosiho hnizda a hned je v sab ohen na strese, klid panove, poradce muze skutecne delat kazdy, opravar pracek nebo zednik, akorat se zacinate podobat ovb a to strasidelne brzy

    Odpovědět

  • Lucie Tarantová

    29 prosince, 2008

    Dobrý večer pánové,
    tak musím říci, že bylo na čase, aby se do vašich diskuzí vložila žena (pokud člověk pod nick-name není nějaká skrytá, o čemž pochybuji).
    V poradenství už dělám docela slušnou řádku let a to, co tu občas čtu je opravdu k zamyšlení se, nejen nad poradenství jakotakovým, ale hlavně nad kvalitou lidí mezi námi, což by chtělo asi jiný server.
    Ve společnosti Stone&Belter jsem začala dělat hlavně z důvodu etického chování všech zúčastněných. Proto nechápu, jak někdo může napsat zrovna o Mojmíru Urbánkovi, že je arogantní. Viděl ten dotyčný, jak skutečně vypadá arogantní chlap nebo chápe vůbec význam tohoto slova? Pan Urbánek se snaží vytvořit společnost, která by nejen poradcům, trhu i lidem dávala novou šanci být lepší, i za cenu toho, že začátky jsou vždycky těžké a finančně někdy méně zajímavé (ne pro poradce, ale pro společnost). A i když jsme malá společnost, tak „opravdu“ pracujeme na tom, abychom vytvořili něco, co nemá obdoby. Jeden adresát zmiňuje, že v Západní Evropě a v Americe je to tak a tak, ale nemůžeme být už konečně v něčem sví, není český národ specifický?
    Celá věc, o které se tu bavíme je stejně a jenom o lidech, jsou lidi špatní a dobří, tak to prostě je. My „lepší“ budeme pořád bojovat s těmi „hajzlíky“ a chtít, aby byl svět lepší. Že to finančně nejde dělat poctivě? Netvrďte mi takové nesmysly, když vydělávám sama na sebe, v kolektivu mám přezdívku „sociální pracovnice“, takže věřte, že poradenství opravdu nedělám jen pro svůj zisk. A jde to…
    K člověku, který mluví o nevyplácení provizi panu Macháčkovi jsem nechtěla věnovat ani jeden úhoz do klávesnice, ale vzhledem k tomu, že je (dle mého názoru) mladý (je to patrné z příspěvku, který píše, protože by si nemohl tak protiřečit), je potřeba ho trošičku vychovat v tom, že svým mailem se mu podařilo urazit nejen dotyčného „nového finančního poradce“, dále člověka, kterému se za rok podařilo z něj udělat lepšího odborníka, než je leckterý dlouhodobý superporadce (ten si dokáže možná spočítat, tak svou provizi), ale i celou firmu, která právě tomuto muži pomáhá, takže…..milý příteli, v životě dostanete ještě spoustu kopanců a kdybych Vás měla po ruce, ode mne by byl ten první.
    Zdravím všechny lidi, poradce, všechny konkurenční společnosti, protože i v těch pracují dobří a špatní poradci a doufám, že „Ty mlýny nad náma opravdu melou….“
    PS: Děkuji všem za podporu….

    Odpovědět

  • Milan

    29 prosince, 2008

    Píšete, že „jeden adresát zmiňuje, že v Západní Evropě a v Americe je to tak a tak, ale nemůžeme být už konečně v něčem sví, není český národ specifický?“ Tím adresátem jsem byl já a úroveň zdejších diskuzí velmi přesně poukazuje na naši specifičnost, totiž že jakýkoliv úspěch se v této zemi neodpouští. S pozdravem Milan (Brno)

    Odpovědět

  • poradce - brno

    29 prosince, 2008

    muzu se zeptat o jakem uspechu mluvite? zatim pokud vim sab nic svetoborneho nepredvedla, jen pripravila libivy pr clanek v sekci blogy a tento kratky rozhovor, az cas ukaze

    jsem clovekem, ktery je na nazorove plne splyvajicim s filosofii teto spolecnosti a ktery ji drzi palce jako vetsina diskutujicich, jako nestranny pozorovatel ovsem musim zduraznit, ze pokud opravdu podobne praktiky se ve vasi firme skryvaji, tak tim si zrovna nedelate dobrou reklamu, pro nezaujateho ctenare

    at se dari a preji vam uspesny rok 09!

    Odpovědět

  • Anonym

    30 prosince, 2008

    S&b opravdu zatím nic světoborného nepředvedla, ale nejsem si jist, jestli jste pochopil reakci pana Milana.

    Píšete, že jsme zatím přípravili PR článek a rozhovor, nic víc. Z tohoto pohledu máte pravdu, ale je toto předmětem kvality a dokázování, že za to stojíme?

    Je to pouze marketing pane poradce – brno, nic víc a nic míň. To co jsme dokázali a nadále dokazovat budeme je předmětem činnosti uvnitř společnosti. To se nikdy nedozvíte dokud se o tom nepřesvědčíte. Koneckonců o tom svědčí i to, že se tady stále probírá rozdílnost oproti ostatním společnostem a s čím novým jsme to vlastně přišli, ale jen málo lidí to chce doopravdy vědět.

    Já jsem za to rád, protože je vidět, že se bojíte, že by nějaká taková společnost vzniknout mohla a vize lepšího poradenství, které Vás doposud naplňovali, by někdo jiný uskutečnil bez Vás. Jasným důkazem toho je, že řešíte poradce – opraváře praček. Nevíte o něm nic, jen víte, že opravoval pračky. Já jsem taky dělal dělníka na stavbě při studiích na střední škole a rozdával letáčky. Odsoudíte mě stejně?

    Držim palce s takovým přístupem 🙂

    Ale aby nedošlo k mýlce, tak jsem jeden z odpůrců náboru lidí „odkudkoliv“. Když už ale takov člověk chce u nás začít dělat, tak nás musí dlouhodobě přesvědčit. Přesvědčování však neprobíhá klasickým formátem jak je tomu u jiných společností. Takového poradce totiž ke klientovi nepustíme dřív než splní dostatečnou odbornost, která ale může trvat i půl roku … a řekněte mi kdo na trhu dělá to, že poradci neumožní radit klientům a vydělávat si tak peníze dokud není plně kvalifikovaný?

    Vzpomeňte si jak jste začínali Vy a jak Vaši klienti tím nyní trpí!

    Odpovědět

  • Marek

    30 prosince, 2008

    Existuje finanční společnost pro kterou mohu nabízet jeden produkt od různých společností?
    Ono např. u stavebka je velice důležité, zda chce člověk jen spořit, či… však to znáte. A sazby úroků, poplatků jsou různé.
    Děkuji

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    30 prosince, 2008

    Existují výjimky,které toto neumožňují.Je to standart.

    Odpovědět

  • Anonym

    30 prosince, 2008

    …většina poradenských společností je založena na širokém portfoliu partnerských společností. Je to stavební kámen těchto firem.

    Odpovědět