Pondělí 22. července. Svátek má Magdaléna.

Jste skutečně připraveni na budoucnost?

Kluk - notebook - budoucnost

„Onehdy se Ray bavil se svým třináctiletým synem a narazili na problém, o kterém se potřebovali dozvědět víc – Ray se rozhodl „kouknout na Google“, jeho syn „šel na YouTube“. Ray si tak uvědomil, že jejich přístupy k vyhledávání informací, získávání odpovědí a k práci s internetem se liší.“

Tohle jsem nedávno četl ve zpravodaji TomorrowToday – společnosti, která se specializuje na pomoc jiným firmám při adaptaci a přípravě na budoucí pracovní prostředí. Spolu s dalšími informacemi, které se ke mně v poslední době dostaly, mě to přimělo k dlouhému a důkladnému zamyšlení.

Například Richard Turner ve své vynikající prezentaci, kterou nedávno přednesl ve firmě Henderson, vysvětloval, že lidé z generace mileniálů se na svůj mobilní telefon podívají v průměru 150krát denně. To je neuvěřitelný údaj – a možná skrývá právě tu jedinou věc, kterou dělám a díky níž vypadám mladý! Richard Turner také připomněl, že Steve Jobs jednou zmínil, že dnešní děti žijí ve dvou stavech, a to ve spánku nebo on-line. To už je něco k zamyšlení.

Nedávný průzkum společnosti Temenos, britského dodavatele softwaru pro finanční služby, zjistil, že jen 10 % mileniálů bude pravděpodobně používat téhož správce majetku jako jejich rodiče. Ano, pouhých 10 %!

Jinými slovy, my, jako obor (z mého pohledu pak konkrétně poradenský obor) se musíme digitalizovat daleko efektivněji a rozsáhleji, abychom přilákali klienty z mladších generací a (přinejmenším) udrželi tempo generací starších. Tentýž průzkum zjistil, že 57 % osob starších 55 let ve Spojeném království již používá aplikace pro mobilní bankovnictví – měli bychom se tedy rychle vzpamatovat i my, protože podle tohoto údaje by se zdálo (ačkoli to zní jako klišé), že budoucnost již nastala!

Výše zmíněná prezentace v Hendersonu byla jedním z řady seminářů v rámci poslední série FEIFA Masterclass, kterým jsem jako generální ředitel oborové federace FEIFA předsedal. V rámci těchto seminářů také společnost Praemium, aktivní v oblasti finančních technologií, poukázala na další průzkum, který zjistil, že 70 % mileniálů by uvažovalo o získání finančního poradenství nebo pomoci prostřednictvím Googlu. Jak říkám, měli bychom se raději připravit, protože naši budoucí konkurenti mohou pocházet z naprosto odlišných prostředí.

Digitální proměna probíhá exponenciální rychlostí a někdo by mohl tvrdit, že jsme již dosáhli, nebo dokonce překročili „bod zlomu“, od něhož se vývoj pohybuje ve spirále a téměř se vymyká naší kontrole. (Vysvětlení viz odkaz na YouTube, kde se dozvíte i důvod, proč jsme podle tohoto videa již „na druhé půlce šachovnice“.)

Pokud neznáte Mooreův zákon, rozhodně byste se s ním měli seznámit a video na uvedeném odkazu ho vysvětluje velmi jasně. Podle mě je dobře vědět o každém, kdo byl v roce 1965 právě jako Gordon Moore z Intelu schopen pronést něco, co se od té doby jen potvrzuje.

Jakožto obor musí finanční poradci a zprostředkovatelé vzít technologii na vědomí a naučit se ji využívat. Technologie může jejich práci usnadnit a přinést jim větší efektivitu i úspěch. A co je možná ještě důležitější, díky technologii mohou pracovat způsobem, který jejich klienti a potenciální klienti požadují.

Pokud tak neučiní, bude pro ně budoucnost opravdu velmi složitá…

Autor je výkonný ředitel Svazu evropských nezávislých finančních poradců (FEIFA) a generální tajemník Evropského svazu finančních poradců a finančních zprostředkovatelů (FECIF).

Jste finanční poradkyní/finančním poradcem?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.