Středa 24. července. Svátek má Kristýna.

Petr Stuchlík: Špatných poradců se zbavujeme

Fincentrum se umístilo mezi deseti nejlepšími v anketě Českých 100. „Ze všech velkých poradenských firem je Fincentrum dlouhodobě nejvíc konzistentní,“ uvádí k umístění Petr Stuchlík, generální ředitel a předseda představenstva Fincentra, a dodává: „Fincentrum má také nejnižší počet stížnosti na práci svých poradců u regulátora.“

Fincentrum se umístilo mezi deseti nejlepšími firmami v anketě Českých 100. Co podle tvého názoru vyneslo Fincentrum tak vysoko?

To je otázka na organizátory tohoto prestižního ocenění. Když jsem s nimi na Pražském hradě v pátek hovořil, shodovali se na několika důvodech. Ze všech velkých poradenských firem je Fincentrum dlouhodobě nejvíc konzistentní a předvídatelné. Již v počátcích před 15 lety jako internetový portál jsme radili českým spotřebitelům, naše názory na (ne)výhodnost produktů jako IŽP nebo stavební spoření se časem příliš neměnily.

Naše analytické projekty jako Fincentrum Hypoindex či Banka roku jsou významnými součástmi českého finančnictví. Často se zapomíná, že Banku roku vyhlašujeme od roku 2002, Hypoindex sestavujeme od roku 2003. Jsme vidět, jsme vidět pozitivně a přinášíme hodnotu všem stranám. Nekupujeme si image reklamními kampaněmi, ale tvrdě na něm roky dřeme.

Fincentrum má také nejnižší počet stížnosti na práci svých poradců u regulátora, to je dlouhodobě neměnná a známá věc. Dobří poradci s námi pracují roky, nečelíme negativní publicitě kvůli těm špatným, protože se jich prostě zbavujeme.

Fincentrum je slušná poradenská firma, pevná součást českého a slovenského finančního světa. Už 15 let. V tom nemáme konkurenci. Jsem na poradce a zaměstnance Fincentra hrdý.

Poslední měsíce byly napjaté pro celý finančně poradenský obor. Pokud by poslanci schválili regulaci provizí za životní pojištění, zvýšily by se tendence regulovat i další smluvní ceny. Jak se v této situaci Fincentru dařilo?

Distribuce životního pojištění s rezervotvornou složkou čelí mnoha problémům, i když se situace postupně zlepšuje. Připravovaná regulace však tyto problémy buď vůbec neřešila, nebo velmi nešťastně. Je to jako léčit rýmu silným cytostatikem: způsobíte více problémů než užitku.

Fincentrum přesto bylo připraveno na schválení a dopady této regulace, je to povinnost celého vedení směrem ke klientům i poradcům. Být připraven – to je naše práce. Každá zásadní tržní změna přináší i nové příležitosti, které jsme byli připraveni využít. Nicméně by se prostě zásadně zmenšil trh životního pojištění, a i když jste sebegeniálnější manažer, na třetinovém trhu velké růsty nevytvoříte. Přesto jsem přesvědčen, že by si Fincentrum relativně polepšilo a dobrých poradců by se změny příliš nedotkly.

Sám jsi řekl, Petře, že by byla tendence více regulovat další produkty. Máme zde zákon o úvěru a investice. Jsem proto rád, že regulace v navrhované podobě – která by byla precedentní pro celý sektor – neprošla.

Osobně ses hodně angažoval v informování politiků ohledně možných dopadů připravované cenové regulace. Co považuješ za nejtěžší při komunikaci s politiky?

Omezený zájem. Naše témata jsou odborná, složitá, nejsou pro voliče sexy a politiky logicky příliš nezajímají. Možná, kdybych k některým zoufalejším zástupcům lidu přistupoval s otevřenou peněženkou, jejich zájem by se zvednul, ale to nemám zapotřebí.

Petře, celý rok 2015 mě utvrdil v tom, že do politiky opravdu nechci. Zároveň posílil můj obrovský respekt k těm politikům, kteří svou práci dělají dobře a poctivě. Je jich celá řada, i když samozřejmě mediálně jsou často vidět ti, pro něž je plat a status poslance životním vítězstvím. Pro který udělají cokoliv.

Jaká je podle tvého názoru blízká a vzdálenější budoucnost oboru finančního poradenství?

Blízká i vzdálenější budoucnost je podobná a případná regulace na ní nemá příliš vliv: obor se postupně profesionalizuje. Zaplať Pán Bůh za to.

Jak vnímáš konkurenci na finančně poradenském trhu?

I konkurence se profesionalizuje, různé pidifirmicky na excelech a bez odborného zázemí po pár letech končí nebo živoří. Bez dlouhodobého zodpovědného přístupu ke klientovi nelze být úspěšný. Regulace způsobila ještě něco: Bez určité minimální velikosti nelze fungovat, protože prostě neufinancujete compliance. To je stejný trend jako jinde ve finančnictví: je vlastně jedno, zda jste banka či poradenská společnost.

Co připravuje Fincentrum pro příští rok?

Několik projektů, které posílí kvalitu poradenství Fincentra a přinesou hodnotu poradci i klientovi. Stále budeme podporovat rozvoj Fincentrum Reality, které takovým projektem jsou. Mimochodem, také nespadly z nebe, spustili jsme je v roce 2012.

Z novinek v českém Fincentru, o nichž mohu hovořit, bych rád vyzdvihnul digitální a CRM team, který jsme pod vedením Davida Lorence spustili v nové podobě v září tohoto roku. První pilotní projekty přinášejí slibně výsledky, rok 2016 pak naplno ukáže jejich potenciál.

Děkuji za rozhovor.

Máte svého finančního poradce?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

10 komentářů: “Petr Stuchlík: Špatných poradců se zbavujeme”

  1. pavel-hanzl napsal:

    Dobrý den, pane Zámečníku!

    Žádám vás, abyste si v zájmu všech finančních poradců na trhu občas uvědomil pravidla provozu a smysl tohoto webu. Je určen finančním poradcům pro jejich zpětné vazby, nikoliv pro výlevy nějaké anonymní páchnoucí stoky.

    K vašim povinnostem jistě patří blokace trvalého zveřejnení vulgarismů, kterých se tu někteří diskutéři dopouštějí, naposled pod tímto článkem anonym jménem „já“.

    Věřím, že zjednáte nápravu. Je snad příliš velkým problémem dodatečně mazat neslušné příspěvky, či rovnou blokovat IP adresu toho pána?

    Děkuji. Rád bych sem přispíval i nadále.

    • napsal:

      Vážený pane Hanzle, nepamatuji si, že bych si Vás zvolil coby svého mediálního zástupce zde na Investujeme.cz, takže příště si onu žádost laskavě pište sám za sebe a netahejte do toho „zájem všech finančních poradců na trhu“. A pokud jste se do této role sám samozvaně pasoval, tak si mne prosím neberte do svých úst, já se za Vaše příspěvky zde na Investujeme.cz stydím a bohatě mi stačilo Vaše vystoupení na konferenci finančních poradců v Praze, kde Vám šlo o ty Vaše slavné provize za ŽP, vzpomínáte si ? Děkuji.

    • Milan napsal:

      Já bych naopak zakázal jakkoliv přispívat Vám, pane Hanzle. Jednak se tu neustále monotématicky opakujte (provize, provize a zase jen provize) a druhak se sem nehodí Váš útočný, arogantní a často hrubý styl vyjadřování. Být Vámi, začal bych především (a zejména) sám u sebe.

  2. Honza napsal:

    Klienti možná ještě nezjistili, že to je na stížnost :-)

  3. z pojišťovny napsal:

    No nevim. Jak velké jsou přesně ty slavné Fincentrum Reality?

    • Mojo napsal:

      No z Srealit vyplývá, že mají 45 poboček, 166 makléřů a 1339 aktivních inzerátů

      • Jirka z K napsal:

        To je hodně nebo málo?

        • napsal:

          Je lhostejné, jestli je to málo, nebo hodně. Protože to především ukazuje, že prodavačům pár vybraných finančních produktů rybníček nezadržitelně vysychá.

          Být prodavačem pár vybraných finančních produktů znamená, že je ten člověk bezskrupulózní zlodějské prase (Hajzl) nebo vymaštěný pakoš, co věří kdejakýmu hovnu (a na scénu se opět dostává Hajzl coby typický příklad).

          Řadový finanční předstíraný poradce je jako nácek z klipu https://www.y­outube.com/wat­ch?v=0fRB27kFOG0. Co mu nakukají manaseři a zkurvitelé, to je pro něj svaté. Proč by se vůbec měl zabývat jakousi odpornou skutečnou odborností, když by mu jenom otevřela oči a ukončila „kariéru úspěšného podnikatele“? A opravdová odbornost nevyplývá z toho, že jakože poradce si myslí, že nahrazovat ižp (jako rezervotvorný produkt) podílovými fondy (navíc s poplatky hrazenými na 30 dopředu – však co, než se klient probudí, já už v oboru dávno nebudu – případně lidský život se přece vyvíjí lineárně a je chyba klienta, že sáhl na peníze předčasně) je správné řešení.

          • Libor Březík napsal:

            Autor se pravděpodobně řídí heslem: „podle sebe soudím tebe“ jak jinak si vysvětlit, že háže všechny do jednoho pytle. Já jsem začal zajímat o svět financí až potom co jsem se začal potkávat s poradcem z fincentra, který mi otevřel oči. Myslel jsem, že vím jak naložit s penězi, ale chyba lávky. Osobně se domnívám, že takto to bude mít mnoho lidí s finančním vzděláním, ale třeba to také soudím skrze sebe.

      • Martin napsal:

        Pokud byste posuzovali Fincentrum Reality podle mnozstvi zakazek v inzerci, tak to skutecne poctem nejsme nejvetsi a zaplat panbuh ze tomu tak je, protoze nasim cilem je poskytovat sluzbu jen tem, co s nami chteji opravdu spolupracovat. Nehlede na to, ze spoluprace s poradci funguje skvele. Synergie ve smyslu typovani nemovitosti k prodeji a nasledne typovani financnich produktu smerem k financnim poradcum je podle nas natolik unikatni, ze zatim soucasna snaha konkurence zavest podobny model se nesetkala s uspechem. Nicmene troufam si tvrdit, ze poctem vyhradnich smluv a celkovym zasmluvnenim klientu v pomeru k velikosti portfolia jsme jednicka na trhu. To v dusledku prinasi rychlejsi prodej pro klienta, kvalitni servis v cele skale sluzeb atd.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.