Neděle 31. května. Svátek má Kamila.

Zabraňme bankrotům. Firmy z cestovního ruchu vyzvaly premiéra k jednání

Podnikání 02.04.2020 | 14:01 1 Komentář

České cestovní agentury, kanceláře, ale také hotely či turistická střediska vyzývají v otevřeném dopise premiéra Andreje Babiše, aby je přizval k jednacímu stolu. Jejich cílem je zachránit práci tisícům lidí a oživit cestovní ruch v České republice. Otevřený dopis iniciovala cestovní agentura Invia.

Připojil se k němu například Čedok, Firo Tour, Pantour, karlovarský Grandhotel Pupp, nebo Skiaréal Špindlerův Mlýn. Dále například systém Storyous, který využívá více než 3 000 restaurací, a rezervační systém Previo s napojením na 6 000 hotelů.

Zástupci cestovního a volnočasového průmyslu věří, že mohou pomoci s konkrétními projekty, aby zachránili práci tisícům lidí a oživili cestovní ruch v Česku.

Podnikatelé v dopise vyjadřují podporu vládním opatřením i pochopení pro jejich zavedení, zároveň ale upozorňují na negativní ekonomické a společenské dopady.

„Bankrot podnikatelů a úpadek kultury“

„Vážený pane premiére, chtěli bychom Vás požádat o otevřené a přímé jednání s vládou za účelem nalezení konkrétních a efektivních opatření a pobídek cestovního ruchu, které zabrání masovému propouštění, bankrotu velké spousty podnikatelů a zároveň úpadku kultury českých občanů,” píše se v dopise adresovaném premiéru Andreji Babišovi, který podepsala stovka podnikatelů z oblasti cestovního ruchu.

„Z pohledu cestovního průmyslu a příbuzných oborů není na co čekat. Řada firem stojí před propouštěním tisíců lidí. Jsme proto připraveni aktivně se zapojit do přípravy záchranných plánů. Věříme, že znalost trhu a toho, kam a jak lidé cestují, může vládě pomoci přijít s efektivním plánem, jak zachránit podstatnou část pracovních míst,” říká Jaroslaw Czernek, předseda představenstva cestovní agentury Invia, která dopis iniciuje.

„Situace není jednoduchá, ale věřím, že spolu s tolika odborníky na cestovní ruch, gastronomii a další obory jsme schopni přijít s funkčním plánem na obnovu sektoru, říká Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Od zavedení preventivních opatření lidé zrušili tisíce zájezdů v hodnotě desítek milionů korun. „Každý den rušíme velké množství prodaných zájezdů. Uvědomujeme si však, že právě teď je víc než kdy jindy potřeba vystoupit ze zajetých kolejí, reagovat na aktuální situaci, hledat ta nejefektivnější řešení a pomáhat, dodává Czernek.

Invia se proměnila v krizovou linku pomoci

Naráží tím na to, že Invia se již zapojila do řešení situace způsobené šířením nemoci Covid-19. Její callcentrum se stalo páteří krizových linek státu. Od první zprávy o chystané lince trvalo méně než 24 hodin, než Invia poskytla Hlavnímu městu Praha své profesionální zákaznické centrum.

Pro seniory a další potřebné zřídilo město linku 800 160 166. Na ní bleskově vyškolení operátoři od pátku 13. března poskytují volajícím rady ohledně dovážky potravin, léků a hygienických potřeb, ale také psychologickou pomoc.

Kromě krizové linky pro seniory se zaměstnanci agentury Invia stali součástí Národní linky 1212, která funguje celostátně. Nově fungující call centrum tak nyní obsluhuje celkem 180 zaměstnanců Invie. Střídají se na směnách a z důvodu bezpečnosti většinou pracují z domova.

Tisková zpráva Invia

 

Jeden komentář: “Zabraňme bankrotům. Firmy z cestovního ruchu vyzvaly premiéra k jednání”

  1. Petr Rajchert napsal:

    Taky jsem řešil jedno storno u Firo a musím říct že 2 měsíce před termínem dovolené, storno „jen“ 8 tisíc ze 40 tisícové dovolené mi přišlo docela fér vzhledem k tomu, co vidím jinde. Cestovky by taky měli myslet i na dobu pokoronavirovou, tedy když si dnes vezmou třeba 4 měsíce před termínem storno ve výši 2/3 ceny zájezdu, nikdo soudný už s nimi nikdy nikam nepojede….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.