Pondělí 06. července. Je státní Svátek - Mistr Jan Hus.

Pozor na „výhodné“ dluhopisy. Peníze zpět nedostanete

Dopravní značka - Pozor, nebezpečné klesání

Internetem se šíří nabídka firemních dluhopisů s výnosem 9 % a 10 %. Jedná se ale s největší pravděpodobností o nový podvod typu Ponziho schéma.

Nízké úrokové sazby svádí střadatele k hledání výnosu téměř za jakoukoli cenu. A to je žní pro podvodníky, kteří se na nich chtějí obohatit. Jednou z nejnovějších metod je využití firemních dluhopisů. Dluhopisy může vydat kdokoli a bez jakékoli regulace. Pouze dluhopisy ve veřejné nabídce a jejich prospekt musí schválit Česká národní banka (ČNB), přičemž posuzuje formální splnění obsahových náležitostí a nezkoumá úvěruschopnost emitenta.

V současné době inzerují na internetu minimálně tři pochybné společnosti nabízející dluhopisy s výnosem 9 a 10 % ročně. Proč pochybné? Podle obchodního rejstříku vznikly teprve nedávno, jsou spojeny s pochybnou fyzickou osobou a vlastník jedné z ní je „britská“ společnost, která přivedla do konkursu jinou českou firmu, již druhou ve své historii. S největší pravděpodobností se tak jedná o podvod založený na principu Ponziho schématu.

„Výhodné“ dluhopisy aneb Není všechno zlato…

„Výhodné“ dluhopisy nabízí minimálně tři firmy: Petlas CZ, Grand Koil a Direkto. První a třetí jsou společnosti s ručením omezeným se základním kapitálem 200 tis. Kč. Druhá má vklad pouhou 1 Kč. Rozdíl v tom ale není, neboť v zakládacích listinách je uvedeno, že vklad může být převeden na třetí osobu.

Nízké základní jmění by nebyl zas tak velký problém. Ovšem ani jedna z uvedených společností zatím nevložila do obchodního rejstříku jedinou účetní závěrku či výroční zprávu a ani o své činnosti nikde neinformuje. Kromě webových stránek s nabídkou dluhopisů nemají žádnou prezentaci. Z obchodního rejstříku se zájemce dočte jen to, že se zabývají veškerými volnými živnostmi a dvě z nich též „pronájmem nemovitostí, bytů a nebytových prostor“.

Tabulka 1: Parametry nabízených dluhopisů

Společnost Úrok Nominální hodnota Splatnost Emise
Petlas CZ s.r.o. 9% 25 000 Kč 36 měsíců 500 ks
Direkto s.r.o. 10% 100 000 Kč 60 měsíců 125 ks
Grand Koil s.r.o. 9% 10 000 Kč 36 měsíců 800 ks

Zdroj: Internetové stránky s nabídkou „výhodných“ dluhopisů

Přestože jsou dluhopisy veřejně nabízené prostřednictvím internetových stránek a inzerovány internetovou reklamou, nemají prospekt schválený a registrovaný Českou národní bankou. Aby se alespoň v očích regulátora nejednalo očividně o veřejnou nabídku, je v prospektu uvedeno: „Dluhopisy jsou určeny omezenému limitnímu okruhu způsobilých privátních a institucionálních investorů (včetně fyzických osob), jejichž počet nepřesáhne 150 investorů.“

Na dluhopisy jsme se dotázali též České národní banky. A zde je odpověď:

„Emitent nastavil podmínky emise tak, aby nemusel vydat prospekt a nemusel požádat ČNB o jeho schválení.

Právě z podobných důvodů jsme sepsali desatero. Ostatně je tam popsáno také to, že i v případě schvalování emise dluhopisů není ČNB ze zákona oprávněna prověřovat bonitu jejich emitenta.

V desateru jsme se snažili upozornit spotřebitele na hlavní oblasti, kterým by se  před nákupem dluhopisů měli věnovat. 

Zaslané emise jsou čítankovým příkladem, na které desatero pasuje.“

Emisní podmínky jsou u všech společností identické. Mění se pouze jméno emitenta, úrok, splatnost, objem emise a nominální hodnota… že by náhoda?

Obrázek 1 až 3: Identické internetové stránky tří společností nabízejících „výhodné“ dluhopisy

"Výhodné" dluhopisy - Direkto "Výhodné" dluhopisy - Petlas CZ "Výhodné" dluhopisy - Grand Koil

Zdroj: direkto2017.cz, grandkoil.eu a petlas.cz

Ťuk, ťuk. Kdo tam?

Hlavním rizikem dluhopisů je tzv. „kreditní riziko“. Jedná se o pravděpodobnost, že dlužník svůj dluh nesplatí a věřiteli zůstanou pouze bezcenné cenné papíry. A kdo je dlužníkem v případě „výhodných“ dluhopisů?

Petlas CZ je vlastněna společností Ilton Trade Ltd. se sídlem v Manchesteru ve Velké Británii. Tato firma je vlastníkem i dalších společností v České republice. Za pozornost stojí především Ilton s.r.o., která je toho času v konkurzu. Dluží více než 12 mil. Kč a její majetek podle odhadu dosahuje částky 277 833,34 Kč. Věřitelé v tomto případě budou mít zřejmě smůlu a moc velkou část pohledávek nedostanou zpět.

Grand Koil je vlastněna Grand Koil Europe Ltd. Tato společnost žádnou další firmu v Česku nevlastní. Třetí společnost Direkto je ve vlastnictví Lukáše Krameše. Ani on není vlastníkem jiné firmy.

Aby toho nebylo málo, v britském obchodním rejstříku jsou společnosti Ilton Trade Ltd. a Grand Koil Europe Ltd. označeny jako „Dissolved“ – rozpuštěny.

Nitky vedou… k Miroslavu Jirsovi

Všechny společnosti propojuje jedno jméno: Miroslav Jirsa. Miroslav Jirsa je jednatelem společností Petlas CZ a Grand Koil. Zároveň je uveden jako ředitel Ilton Trade Ltd. a Grand Koil Europe Ltd. Oficiálně nevystupuje ve třetí společnosti Direkto, ovšem vztah k ní prozrazuje výpis vlastnictví internetových stránek, kde je uveden jako kontaktní osoba.

Kdo je Miroslav Jirsa? Jako spolumajitel a jeden z jednatelů stál u konkursu nepojištěné cestovní kanceláře Kvaizbo. Ta vznikla v roce 2000, o rok později již neměla na zaplacení povinného pojištění a přišla o živnostenské oprávnění a v roce 2002 skončila ve ztrátě 29 mil. Kč. Konkurs byl ukončen v roce 2006 pro nedostatek majetku.

Ani trestní rejstřík Miroslava Jirsy není zcela bez poskvrny. Jirsa byl obviněn z několika trestných činů, mj. z podvodu. Soud mu nakonec udělil podmíněný trest dva roky na pět let a na čtyři roky zákaz činnosti v oboru,“ uvádí server KrachyCestovek.cz.

Do oboru cestovního ruchu se Miroslav Jirsa vrátil v roce 2014 se společností Ilton Travel. Oficiálně ale za Ilton jedná jiný podnikatel, který „bydlí“ na obecním úřadě, přesto firma dostala koncesi na provozování CK a spolupracují s ní největší hráči v branži,“ popsal „specifikum“ společnosti server KrachyCestovek.cz v prosinci 2014. Cestovní kancelář se záhy v září 2014 přejmenovala na Ilton Trading. Vlastníkem byla (a stále je) „britská“ společnost Ilton Trade Ltd. Miroslava Jirsy.

Výhodná investice? Ani náhodou… spíš podvod

Zhodnocení dluhopisů ve výši 9 či 10 % je vysoké, ale nemusí být přehnané. V tomto případě ale zdaleka nevyvažuje riziko, které je s investicí spojeno. Je zde vysoká pravděpodobnost, že se jedná o podvod na principu Ponziho schématu – a v takovém případě není žádné zhodnocení dost vysoké.

Poznámka: Společnosti jsme obeslali s dotazy, ale bohužel jsme dosud neobdrželi žádnou odpověď, kromě jedné automatické.

Vyplatí se koupit dluhopisy společností Petlas CZ, Direkto a Grand Koil?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

128 komentářů: “Pozor na „výhodné“ dluhopisy. Peníze zpět nedostanete”

  1. POZOR na dluhopisy společnosti ČPH ENERGY s.r.o. napsal:

    Přináším několik negativních informací o podvodném chování při prodeji a následném vyplacení jistiny dluhopisů ČPH ENERGY s.r.o.

    Dluhopis společnosti ČPH ENERGY s.r.o. si klient zakoupil na webu ceskedluhopisy.cz u společnosti České dluhopisové tržiště s.r.o. byl nazvaný Energetický dodavatel 7,8, měla uvedená společnost vyplatit již 29.2.2020.

    Uvedená společnost jistinu ani úroky z dluhopisů nevyplatila a jen informativními emaily začala posunovat termíny výplaty jistiny a úroků. Nyní již nekomunikuje vůbec.

    Za společností ČPH ENERGY s.r.o. stojí dva jednatelé pan Miroslav Hašpica ročník 1986 z Uherského Hradiště tel. 770134224 a pan Lukáš Jeřábek ročník 1978 z Prahy.

    Oba pánové Jeřábek i Hašpica mají více než 10 vzájemně provázaných firem SRO, jako Český průmyslový holding a.s., ČPH ENERGY s.r.o., ČPH invest s.r.o., ČPH FINANCE s.r.o., ČPH GRILLMART s.r.o., ČPH nemovitosti s.r.o. ve kterých mizí Vaše peníze na základě vydaných dluhopisů.

    Systém hospodaření uvedených společností připomíná tzv. LETADLO.

    Tímto jen chci upozornit ostatní, aby se uvedeným společnostem vyhýbali velkým obloukem…

    • Anonym napsal:

      Souhlasím s vámi. Naprostá pravda. Pozor na tyto dva pány! Jsou to slibotechny.

    • ENTEF group napsal:

      Ať se ozve víc lidí které ti ti pánové provedli.Musi nás být desítky.Jeste vlastní fy ENTEF group,která samozřejmě také přestala platit úroky a nekomunikuje.

    • Dluhopisy Viakom - Český průmyslový holding napsal:

      Vážení.
      Kdo má dluhopisy Viakom – Český průmyslový holding (pánové Miroslav Hašpica a Lukáš Jeřábek), ozvěte se prosím na email arkanek@email.cz za účelem společného postupu. Děkuji.

      • Anonym napsal:

        Mám dluhopisy Jan Antonín, a zatím nepřišli úroky za březen, 30. března došel infromativní mail od pana Tesaře, kde informoval o prodlení ve výplatách jak úroků i jistin – “ Problémy u výplat dluhopisů se jedná v jednotkách, max. nižších desítkách klientů, kupóny tedy odcházejí valné většině klientů, avšak v různých etapách. Každým dnem odchází několik kupónů.
        A několikrát do týdne odchází i jistiny klientů.
        Vše je bohužel závislé na rychlosti proměny zisků dceřiných společností dostat k mateřské společnosti a tudíž poté k výplatě úrokům.
        Neboť například společnosti VIAKOM nemá přímo vydané dluhopisy a tak samozřejmě tyto úroky vyplácí matka: čph… byť zisky jsou z VIAKOM..apod.“

        Tak nevím čemu mám věřit, myslel jsem že ČPH je celkem zajištěná firma s určitým kapitálem, která právě může čerpat peníze z dceřinných firem. Určité prodlení lze v této době pochopit, je otázkou jak dlouhé toto prodlení bude, pokud bych dostal záruku že svou jistinu dostanu zpět, tak bych i čekal. Jen mít jistotu že člověk nepřijde o své peníze 🙁

        • Anonym napsal:

          Dobrý den, dostal jste již své peníze zpět, Výplata u Jana antonína měla již peoběhnout?

          • Anonym napsal:

            Nedostal, spojili se se mnou konečně lidi z vedení ČPH a poprosili o prodloužení výplaty jistiny do září, zavázaly se uhradit veškeré dlužné úroky do konce června. Chyba byla prý způsobena panem Hašpicou, který nic neřešil a na nic neodpovídal, pan Hašpica byl prý odvolán z představenstva. Tak uvidíme jestli ČPH dodrží své sliby tentokrát.

      • Český průmyslový holding Dluhopis VIAKOM 7,2/12 Datum Emise. 1.8.2019 Datum splatnosti Emise 1.8.2020 napsal:

        Dobrý den, úroky mi chodily na účet přesně každý měsíc, ale v březnu ani v dubnu přesně nepřišly. Za březen + duben přišly úroky se zpožděním 16.4.2020. Kromě tohoto zpoždění bylo vše v pořádku. Teď mi nedluží nic. Datum splatnosti Emise je 1.8.2020, kdy mi má být vrácena jistina 100 000. Zbývají jenom 3 měsíce. Musíme věřit, že úroky za květen, červen, červenec přijdou včas a jistina 1.8. přijde v pořádku také. Ozvěte se, jak jste na tom Vy, jestli máte stejný dluhopis se splatností k stejnému datu a jestli máte v pořádku úroky.
        Děkuji za zprávu.

        • Český průmyslový holding napsal:

          Dobrý den i já mám dluhopis Českého průmyslového holdingu. Ale jiný než Vy – Malý český průmysl II s úroky 7,2% s datem emise 10.10.2018. Úroky mi chodily pravidelně až do listopadu 2019, v prosinci nepřišlo nic a v roce 2020 nepřišly úroky za březen a květen. Na maily odpovídá jednatel Miroslav Hašpica ve smyslu, že do 14 dnů, do středy, po provedení auditu a pod. bude vše dáno do pořádku. Zatím je částka za nepřipsané úroky příliš malá, aby bylo možné podat trestní oznámení, tak jsem zvědavá, jak to bude dál pokračovat a hlavně jestli bude splacen dluhopis – termín je 9.10.2021.

          • malý český průmysl II napsal:

            Dobrý den, mám stejný dluhopis, MČP II. Pokud vám stále nechodí úroky (mně naposled před 2 měsíci v dubnu), můžeme se domluvit na společném postupu (email: pavlinn@seznam.cz). Problém je, že výplata jistiny je podle smlouvy až příští rok v říjnu, ale snad se i tak dá něco dělat..

    • Dluhopisoví podvodníci Lukáš Jeřábek a Miroslav Hašpica napsal:

      Též vlastním dluhopis společnosti ČPH ENERGY s.r.o. Již vice než 2 měsíce čekám na vyplacení jistiny dluhopisu Energetický dodavatel 7,8 a stále jen uvedení pánové posouvají termíny.
      Poslední ujištění bylo, že 30.dubna bude vše vyřízeno a jistina bude na mém účtu. To se bohužel opět nestalo…
      Vypadá to na pořádný tunel, neboť v různých komentářích na internetu se objevují jména těchto pánů a jejich společností s nevyplacenými úroky a jistinami z vydaných dluhopisů.

  2. Anonym napsal:

    Vsichni dostanete od Jirsy tak akorat prd.Elektrokola ve Spanelsku byla zabavena,Mirek se tam nemuze ani ukazat,protoze by ho tam zabasli.Tamni justice pracuje daleko efektivneji nez ta nase.

  3. Franta napsal:

    Lidi co to bláznite. Investovat do firemních dluhopisů je hazard se špatným koncem.

  4. Anonym napsal:

    Co vlastne cekate od podvodnika uz jednou odsouzeneho pro podvody.Firma zaregistrovana v Praze sidlo v Strakonicich a provozovna v byvalem prasecaku v Nemeticich.Myslite ze nejaky urednik z Prahy zvedne zadek aby se tam dojel podivat.Sam si vozi zadek v nejluksusnejsim Mercedesu a zamestnancum dluzi vyplaty.Hanba nasi statni sprave , policii a financnim uradum ze toto toleruji.

  5. E-Mobility 2018 napsal:

    Podal někdo trestní oznámení ve věci PETLAS CZ s.r.o., DLUHOPIS E-Mobility 2018? Prosím o kontakt. Díky Petra.

    • e-mobility 2018 napsal:

      mám také elektromobility 2018(2ks), zatím nebyla uskutečněna platba z června min.r. a na letošní splátku to nevypadá. přidal bych se k žalobě

    • PETLAS 2016, DIREKTO 2017 napsal:

      Jsem také jedním s podvedených firmou PETLAS a DIREKTO. Jak mám prosím dál pokračovat pro sjednání nápravy.
      Prosím o odpověd.

  6. Petlas napsal:

    Dobrý den, uveřejněte někdo kontakt na někoho kdo podal trestní oznámení na pJirsu nebo komu byly vyplaceny výnosy a jistina ted z končících dluhopisu. Děkuji

  7. dotaz napsal:

    Nevíte,jestli někomu byly vyplaceny úrokové výnosy z dluhopisů IMPULS 2019-emitent Direkto s.r.o. ičo03782603 ?

    • Anonym napsal:

      Nevíme, ale víme, že kdo ty dluhopisy koupil, byl naivní. Snad už si příště dá pozor. Protože pak by nebyl jen naivní, ale i hloupý…

  8. Rak napsal:

    A co EMTC a aktuální kauza? Jste někdo držitelem jejich dluhopisů? Rizikovedluhopisy.cz hledají takové držitele… https://www.facebook.com/rizikovedluhopisy2018/posts/2332308443504231

  9. Jiří napsal:

    Skočil jsem na to direkt2017 a investoval jsem 100.000,- Kč. první úroky v roce 2017 mi přišly po mé urgenci v pořádku, další úroky 2018 též po urgencích také, v roce 2019 v únoru po několika urgencích také a v srpnu pro jistotu vymazali Emailovou adresu uvedenou ve smlouvě a jiné spojení na ně nemám. Zítra jdu na ně podat trestní oznámení, ale s mým vkladem se asi už neshledám.

  10. Robert napsal:

    Zdravím, také mám Prago investment 8,1% …..ozvěte se mi prosím na mail : veroz@mybox.cz
    , pohovoříme co dál….zatím jsem u nich insolvenci “ nenašel ,ale to je zatím…..

  11. Petr Krystek napsal:

    I já vložil nemalou částku na DIREKTO s.r.o. Samotné dluhopisy ani výplata úroků za měsíc květen nedorazila. Chci se s někým spojit, abychom postupovali při podání trestního oznámení společně

  12. Tereza napsal:

    Ano, i já mám nakoupeno. Výplata úroků tento měsíc 14.5. ještě nedorazila. Ráda bych se s někým spojila abychom postupovali při podání trestního oznámení společně….

    • Martas napsal:

      Psal jsem na mail a žádná odezva. Uvažuji také o podání trestního oznámení.

    • Lenka napsal:

      Dobrý den, také čekám na připsání úroku ze zakoupeného dluhopisu. Počkala bych do 15 pracovních dní od data splatnosti -14.5. Tedy do 4.6. Jestli nesplní podmínky, přidala bych se k společnému trestnímu oznámení.

      • arkanek napsal:

        O jaké firmě to mluvíte, jestli se smím zeptat?

      • Jarka napsal:

        Dobrý den, také mám zakoupeny 4 ks dluhopisů Petlas 2016 a také mi v květnu nebyly vyplaceny úroky. Myslím si že již nebudou. Kam se obrátit se společným trestním oznámením. A má to význam, pokud je to spol.s.r.o. a ručí jen 200 000. Myslím že nás bude víc s tímto problémem. Jarka

        • Rascal napsal:

          Do konca života sprav už len jednu investíciu. Daj si zmerať IQ a prestaň sa preceňovať. Rešpektuj to, čo hovoria inteligentnejší ľudia. A môžeme začať: 1. Nevrátenie peňazí nie je trestný čin nikde na svete. Na to je občianska žaloba a exekúcia. 2. Ak tvoj právnik zistí, že tam je podozrenie z trestného činu (podvod, sprenevera), tak vtedy prichádza do úvahy trestné stíhanie. 3. Keď niekto nevie, čo je s.r.o. tak to už je sila. S.r.o. znamená, že spoločníci ručia do výšky nesplateného vkladu. Ak založia firmu so základným imaním 200 000 a pri založení splatia len 120 000, tak sumou 80 000 ručia zo svojho osobného majetku. Ak by zostali niekomu dlžní, tak 80 000 musia dať zo svojho. Málokto využíva tú možnosť odložiť splatenie základného imania na neskôr. Väčšina podnikateľov splatí celé základné imanie naraz. Potom zo svojho osobného majetku neručia. A to platí v každej firme, nielen s.r.o. Jedine živnostník ručí za svoje dlhy osobným majetkom. Avšak firma ako taká je povinná svoje dlhy platiť. Konateľ nemôže previesť peniaze von z firmy, aby sa vyhol plateniu dlhov. To je trestný čin sprenevery. Takže celým vlastným imaním firma ručí. Lenže zločinecké podvodné portály ako dluhopisy .cz a ceskedluhopisy .cz inzerujú dlhopisy podvodných firiem, ktoré už v čase vydania dlhopisov mali nízke alebo dokonca záporné vlastné imanie. Vtedy je ľahké zakryť spreneveru. Majú 200 000 svoje, k tomu 100 000 000 požičané, svojich 200 000 nenápadne vyvedú + nejaké 3 milióny k tomu. 97 000 000 vrátia a bude to vyzerať ako obyčajný podnikateľský neúspech. Policajti sa na to vykašlú.

        • Frant. Kulhavý napsal:

          Také já mám jejich dluhopis Petlas 2016 – I s datem emise 14.11. 2019 a nemají se k výplatě úroku , který byl splatný v květnu. Na žádné moje urgence ty hovada nereagují . Připojím se k trestnímu oznámení také.

      • Jarda napsal:

        Jsem na tom stejně, když se neozve jak píšete tak se také přidám. J.

      • Martin napsal:

        Dobrý den, paní Lenko, už jste se připojila k společnému trestnímu oznámení na firmu Petlas? Mám také 4 ks certifikátů, zatím úroky chodily až teď v květnu 2019 nepřišly. Tak nevím, zda se ještě mohu přidat ke společnému trestnímu oznámení a jak ? Koho mám kontaktovat?

        • Lenka napsal:

          Dobrý večer Martine. Zatím jsem poslala e-mail na Petlas. Své iniciály, číslo dluhopisu a také, že nesplnily podmínky vyplacení úroků a požaduji předčasné splacení dluhopisu. Nepřišla žádná odpověď. Na info@rizikovedluhopisy.cz mi bylo doporučeno vyčkat do půli měsíce a telefonicky si vyžádat písemné vyjádření emitenta proč se úrok zpozdil. /V našem případě nebyl ještě vyplacen/V zaslaných emisních podmínkách jsem ale žádný telefonický kontakt nenašla. Pokud mi to časově vyjde, zajdu za právníkem o radu. Jak píše pan v příspěvku výše, bude se jednat o žalobu občanskou. Ozvu se

          • Lenka napsal:

            Obrátila jsem se na advokáta v mém městě a budu s ním spolupracovat. V současné době pracuje Ministerstvo spravedlnosti České republiky o návrhu zákona o hromadných žalobách. Nyní tedy jednejme sami za sebe.

            • Marie napsal:

              Také mám dluhopisy Petlas a tak prosím o kontakt, pokud budete podávat žalobu. Určitě se připojím.

            • Fery napsal:

              Paní Lenko, naběhl jsem si také na dluhopisy Petlas.Prosím o kontakt, chtěl bych se také připojit k hrom. žalobě. Nevíte jak daleko je projednávání zák. o hrom.žalobách nyní? Případně byla byste tak laskava a sdělila kroky, které jste dosud sama v této věci učinila?

              • Anonym napsal:

                Jak jste mohl koupit dluhopis firmy, která je jednou nohou v konkurzu, je zadlužená a nemá žádný zisk? To mi hlava nebere jaký negramoti chodí mezi námi…

          • Anonym napsal:

            Dnes jsem jim odeslal doporučený dopis s žádostí o předčasné splacení dluhopisu. Tak uvidíme zda se ozvou šmejdi…
            Pekud podáte trestní oznámení připojím se také.

  13. Markéta napsal:

    Mám také 2 dluhopisy přes centrum dluhopisů, první je Maurice, výplata má být ke konci dubna a také konec emise, ale vůbec nevím, jak to dopadne, nyní je podáno na Maurice trestní oznámení tak čekám na vyjádření od policie……ale výplata prý postupně probíhá….podle mě je toto investování hodně rizikové, můžete mít dobrou firmu, ale stačí jedna špatná investice nebo se jí sejdou naráz 2 špatné a i dobrou firmu to položí.

    • Karol napsal:

      „můžete mít dobrou firmu, ale stačí jedna špatná investice“
      Čo plácaš? Je to podvod a ak to niekto nevidí, tak je retardovaný. Tá firma nikdy nevyvíjala žiadnu činnosť a vznikla len za účelom okradnutia retardovaných osôb. Akýkoľvek dlhopis s výnosom nad 6,6% musí byť podvod. Maurice Bohemia: vlastné imanie 195 000 Kč, aktíva 16 399 000 Kč (páka 84:1). Ďalej sa k tomu nejdem ani vyjadrovať. Je to nespravodlivé, ak je niekto retardovaný a napriek tomu má zbytočných 25000Kč, ktoré dá podvodníkovi. Keď zároveň mnohí ľudia s nadpriemernou inteligenciou nemajú ani halier. Stratami z tých dlhopisov sa aspoň zväčší sociálna spravodlivosť.
      https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=54865254&subjektId=265427&spis=853288

      • Rado napsal:

        Tak ja som kupoval dlhopisy quintely s 8,7% na 3 roky a všetko mi bolo vyplatené, tak ako malo byť. Nie všetko je podvod.

      • Tereza napsal:

        Nevím, proč hned píšete o „retardovaných“….. prostě jsme naletěli, vám se to nikdy nestalo? Jste asi moc chytrý….. ale hlavně arogantní, nemusíte urážet…..

  14. Tommy napsal:

    Pokud si někdo nejste jisti jak se rozhodovat při nákupu riskantních bondů tak doporučuji prostudovat stránku http://www.rizikovedluhopisy.cz, tam jsou články k tématu i poradna. Případně sledovat na soc.sítích. Těch kauz se teď vyrojilo opravdu hodně .

  15. St.Janda napsal:

    Mám několik dluhopisů přes Dluhopisy CZ, nejstarší 3 roky. Zatím musím konstatovat, že zatím je vše naprosto v pořádku . Úroky vyplácí přesně dle plánu. Nejstarší dluhopis je z roku 2015. Uvidíme co bude až dojde na splatnost v příštím roce. S rizikem je nutné počítat.

    • P napsal:

      Mám taky několik emisí přes Dluhopisy.cz a musím bohužel konstatovat, že 3x špatně a přístup portálu? Mrtvý brouk, přeji Vám hodně štěstí…

  16. Pavel napsal:

    Když si tady tak pročítám jednotlivé zkušenosti Vás investorů tak začínám být trochu nervózní ze svého kroku který jsem před týdnem udělal. Nakoupil jsem dluhopisy přes https://ceskedluhopisy.cz/dluhopis-uhli-2022/ K nákupu mě přesvědčilo, že u firmy nakupují již 4 roky pravidelně uhlí a vždy jsem byl spokojen. V čem jste se rozhodovali vy při koupi dluhopisů?

    • Jan napsal:

      Jedna se zel o podvod. Vse dohledatelne v justice.cz . Kdy a jak vznikaji firmy do kterych investujete a kdy a jak se mění jejich vlastníci.

  17. Hubert napsal:

    Nějak nechápu, kde je problém. Všude se říká, že finanční poradce Vám pomůže za provizi co dělat s volnými penězmi se kterými si nevíte rady. Problém byl vyřešen. K nabídkám nevím co mám říct, když banky nabízí hromadu peněz prověřeným klientům ( a peněz je opravdu dost a za velmi výhodné úroky), tak nechápu, pokud je vše OK, proč by se dobrovolně zbavovali svého zisku.

    Doufám, že aspoň přispěli něco na černoušky v Africe.

    Pěkná zlatá věta: To se nám to žije, když nám všichni půjčujou …..

  18. Jájina napsal:

    mám dluhopisy také přes centrum dluhopisů.cz . Grosman GB – nedodal,dále Triload také ne a ted ani ABC-služby. Zprostředkovatelé stále mlží. přitom mi tvrdili, že jsou firmy prověřené a mají majetek .Jsou to podvodníci. Nevím jak dál Ráda bych se spojila kdo má stejné problémy

    • Svoboda Vladislav napsal:

      20.1.2019. také jsem dopadl podobné . pragoinvestment, Grossmann, ABC služby ,mám obavu, že přijdu ó své úspory. u ABC si myslím,že tam došlo k tunelu.

      • arkanek napsal:

        Vypadá to, že další podvodnou firmou je Sponge Factory Czech také z nabídky Dluhopisy.cz. Má někdo její dluhopisy??

        • GAZDINA ROBA napsal:

          Dobrý den,také má dluhopisy firmy Factory Czech,v srpnu mi byly vyplaceny úroky,teď v únoru ne. Volala jsem do Centra dluhopisů a bylo mi řečeno,že starý majitel prodal firmu a nový nekomunikuje, Prý firmu nahlásili na policii. Asi budeme muset podat hromadné trestní oznámení.

          • Libor napsal:

            Dobrý den, bohužel jsem rovněž držitelem těchto dluhopisů. Koukal jsem do obch.rejstříku, během ledna a února se v rychlosti změnili 3společníci-jednatelé. Poslední je z Lotyšska, myslím že tato investice je jednoznačně v p…

          • arkanek napsal:

            Pokud to chcete probrat, napište na arkanek@email.cz. Děkuji.

        • Verkah napsal:

          Ano, mám také dluhopisy Sponge Factory Czech, snažila jsem se o kontakt s nimi, ale bohužel. Asi by to chtělo začít jednat, poradu s právníkem, setkání majitelů dluhopisů, trestní oznámení … nevím.

        • Verkah napsal:

          Ano také mám dluhopisy Sponge Factory Czech, také se nemohu dobrat pravdy a hlavně řešení…

        • Alena Stehliková napsal:

          Též jsem koupila dluhopis této firmy.Bohužel.PODALA JSEM TRESTNÍ OZNAMENÍ.Jinak nevím jak se jinak bránit.

          • jirik napsal:

            Dobrý den,
            pokud se Vám podařilo podat trestní oznámení, pak bych měl zájem se k němu připojit. Můžete mi k tomu sdělit nějaké podrobnosti? Sám mám zkušenost, že to není tak jednoduché. Mně odmítli TO na okresním zastupitelství z důvodu, že mi vznikla minimální škoda pod 5 000 Kč – pouze nevyplacení úroků. Podvod nejsem schopen prokázat. Prostě absolutní nezájem. Předem děkuji – jirik.martinek@seznam.cz

      • Jan napsal:

        Také jsem nakoupil dluhopisy pragoinvestment aABCslužby,stálé výmluvy že se ozvou.Uvéřil jsem slibům a téd dokazují že jsou podvodníci.Prosím o spojení s dalšímy podvedenými.

        • František napsal:

          Zdravím, u ABC je tunel. Obraťte se na policii již to řeší. Paní, která tunel udělala vesele pokračuje se ziskem klientů pro další dluhopis přes sociální centrum Oáza. Na jejich stránkách jsou i stejné grafiky pro projekty které se ,,uskuteční,,…. Opět výstavba domů pro seniory atd atd atd. Pokud budete mít dotazy ozvěte se. Každopádně se hned obraťte na PČR.

        • Ing. Ladislav Žížala napsal:

          Vlastním dluhopisy Prago Investment 8,1%2018 a za pár dní budu slavit roční výročí krádeže jistiny. Prago Investment mlčí jako sfinga a také zájem o řešení situace jeijich inzertní organizací „Centrum dluhopisů“ umkl. Už ani neodpovídají na mé maily“mějte strpení“. Rád se budu podílet na hromadné žalobě.

          • Robert napsal:

            Zdravím, také mám Prago investment 8,1% …..ozvěte se mi prosím na mail : veroz@mybox.cz
            , pohovoříme co dál….zatím jsem u nich insolvenci “ nenašel ,ale to je zatím…..

        • petr napsal:

          ABC jasnej podvod,určitě za sebou máte výslech HK,ale co ten pragoinvestment?jestli máte informace,prosím napište freerufus@post.cz chystám se podat TO.děkuji

      • František napsal:

        Zdravím, u ABC je tunel. Obraťte se na policii již to řeší. Paní, která tunel udělala vesele pokračuje se ziskem klientů pro další dluhopis přes sociální centrum Oáza. Na jejich stránkách jsou i stejné grafiky pro projekty které se ,,uskuteční,,…. Opět výstavba domů pro seniory atd atd atd. Pokud budete mít dotazy ozvěte se. Každopádně se hned obraťte na PČR.

    • Štěpán napsal:

      Když někomu nacpu své těžce vydělané prachy jen proto, že mi slibuje super výnos a nezkontroluji si do detailů co jsou zač, tak se nesmím divit že o prachy přijdu a pak i o další až je budu chtít žalovat…

    • Libuše Neradová napsal:

      ABC Služby sro. už má hospodářská kriminálka. Informace na krajském ředitelství policie moravskoslezského kraje… Líba

  19. Jirka napsal:

    znam pana jirsu cca 20 let. Chudak ten co mu naletel.Zaregistrovan v Praze ,sidlo v Strakonicich a provozovna v byvalem prasecaku v Nemeticich kde dluzi za najem.S zamestnanci jedna jako s dobytkem plati je pozde a mizerne ale sam nevi co by si nacpal do huby a pry si ted koupil mercedesa za 2 mega.Asi za ty dluhopisy.Na tyhle lumpy jsou nase soudy kratky

  20. Pazderka napsal:

    Také čekám na druhou splátku která měla být 1.12. a nic nepřišlo,nevíte t.č. nebo správný mail ,prosím napište , dík

  21. Tommy napsal:

    Možná zkuste kouknout na http://www.rizikovedluhopisy.cz/ a napište jim, jestli nebudou vědět víc. Přesně tomuto tématu se věnují.

  22. Jiří napsal:

    Dopadl jsem podobně s dluhopisy Grossman a Beinhauer. Neplatí úroky a hrají mrtvého brouka. Má někdo s tímto emitentem nějaké zkušenosti?

    • jajina napsal:

      jsem na tom úplně stejně,dala jsem to na policii

      • Dluhopisy G + B napsal:

        Dobrý den, když jste to dala na policii, tak by mě zajímalo, jestli se něco děje? My jsme to dali taky policii a do dnešního dne tj. cca 1,5 roku se nic neděje. Nikdo nás neinformuje. Budeme rádi, pokud se něco bližšího dozvíme. Děkuji. Radka

      • Radka napsal:

        Předchozí komentář píše Radka P.S. Nepochopila jsem co znamená „název“, přesnější by bylo jméno.

  23. Radek napsal:

    Prosím co mám dělat? Dát trestní oznámení?

  24. Alena napsal:

    Rozhodně nekupovat dluhopisy společnosti Triload. Jsou to podvodníci, kteří neplní své závazky.

  25. JIŘÍ TALAFANT napsal:

    V listopadu 2016 jsem koupil dluhopisy PETLAS a úroky dostávám 2x ročně
    5/2017 1498 kč
    11/2017 1917 kč
    5/2018 1907 kč
    11/2018 1928 kč
    Zatím jsem velmi spokojen.Jen,aby to vydrželo až do konce. Jirka-ALE MODLIT SE NEUMÍM.

  26. Peter napsal:

    Pozor na dlhopisy.cz sú to podvodníci ktorý tvrdia že firmy preverujú a majú majetok a príjmy a ked emitent neplní záväzky tak ho ešte kryjú aby nevznikla panika a vtedy tvrdia že oni len inzerujú ponuky.

    • Tono napsal:

      Máš pravdu predajú aj dlhopisy krachujúcej firmy na tú stránku ani nepozerat

    • JMT napsal:

      Mohu doporučit prověřené dluhopisy s 5 procentním zhodnocením nebo směnky se 7 procentním zhodnocením se zárukou a zavedenou firmou (jmt.troja@gmail.com)

  27. JOSEF napsal:

    Dne 20.6.2018 jsem podal na M.Jirsu trestní oznámení – neuvěřitelná drzost,ještě i ted´,kdy píši tuto zprávu,mohu nakupovat „jejich,jeho“ virtuální dluhopisy,neuvěřitelné co ten člověk má za náturu.

  28. Miroslav napsal:

    Dobrý den.
    Dělám finančního poradce a pokud budete potřebovat poradit ohledně dluhopisů, tak se na mě můžete obrátit na mailové adrese: skokan.2@gmail.com

    • Peter napsal:

      Triolad invest ďalšia podvodníci

      • Slávek napsal:

        V ypadá to že jsem. daší oběti této firmy.Je zajímavé,že za umožnění této formy okrádání není nikdo zodpovědný. Bylo by dobré, oby instituce které mají legislativni možnosti , tuto neuvěřitelnou formu okrádáni urychleně řešily.

      • August napsal:

        Dobrý den pane Petere, prosím zajímá mne kauza Triload a byla bych velmi ráda, pokud se můžeme nějak zkontaktovat – august2014@volny.cz můj email, posléze se Vám představím po emailu. Vypadá to na více případů a ráda bych zjistila, zda jste již uspěl a finanční prostředky získal. Děkuji

      • Arkanek napsal:

        Pane Peter, pokud se chcete spojit, můžete napsat na email – arkanek@email.cz. Děkuji.

  29. JOSEF napsal:

    Dne 22.5./18 jsem zakoupil dluhopis BEDDING v hodnotě 25000,- KČ.Platba byla na účet společnosti převedena tentýž den a objednávka vyřízena také v tento den – potvrzeno emailem a zároven´připsána zpráva,že dluhopis bude vydán a doručen jako cenné psaní na moji adresu.Dnes je 11.6./18 a nebylo mi doručeno nic.Dnes jsem odeslal 3.email na kontakt uvedený u nabídky koupě dluhopisu. Do konce tohoto týdne budu čekat na nějaké rozumné vyjádření ,pokud neodpoví , budu to muset řešit nejspíše podáním trestního oznámení pro podvod.BEDDING dluhopis je vydáván pod hlavičkou GRAND KOIL s.r.o. ve které figuruje jako „jediný „jednatel pan M. JIRSA.Předem nikoho nechci pomlouvat ani dehonestovat ale po přečtení komentářů u tohoto,mám stále větší a větší pocit,že jsem někomu naletěl.

  30. Eva napsal:

    Podlehla jsem výhodné nabídce na internetu,která nabízela dluhopisy Petlas.cz s 9% zhodnocením.Koupila jsem 8 ks dluhopisů,aniž bych se předem o firmu a pana Jirsu zajímala.Nenapadlo mne,že je možné vydat dluhopisy bez souhlasu banky.Nevěděla jsem ani o minulosti pana Jirsy.Když jsem vše zjistila,málem jsem se zhroutila.Vložila jsem do toho úspory,které jsem měla připraveny na koupi bytu.První výnos byl vyplacen s krátkým zpožděním.Druhý výnos zatím vyplacen nebyl a je to již týden od termínu.Firma neodpovídá na emaily.Vůbec teď nevím,co mám dělat.Jsem bezradná,Nedovedu si představit,že bych o ty peníze měla přijít.Tato firma Petlas vydala další dluhopisy pod názvem EMOBILITY.Z.řejmě se jim daří.
    JE TU NĚKDO,KDO DLUHOPISY PETLAS?CZ NAKOUPIL ???

    • Radim napsal:

      Dobry den,
      Nejste jedina, ktera podlehla temto vynosum za dobu me praxe. Pokud chcete nejak ziskat penize zpet, muzete mi napsat. leos73@seznam.cz

    • Peter napsal:

      Dlhopisy.cz podvodníci ktorý kryjú podvodnikoch majú z nich províziu a spuostova Monika tá je hotová kúr.a.,klame jedna radosť

    • Věra Vodičková napsal:

      Dobrý den Evo,taky jsem koupila 8ks dluhopisů od firmy Petlas.cz a jsem z toho vyřízená,první úrok přišel po termínu čtrnáct dní druhý má teprve dojít,nevíme co máme dělat jsme krátce v důchodu a chtěli jsme ty peníze použít na opravu bydliště.Uvažujeme o udání na policii.

    • KAREL napsal:

      Ano taky jsem koupil dluhopisy PETLAS CZ

    • Polášek Jaromír napsal:

      Nakoupil jsem taky, asi 25 tisíc v tahu!! Pokud se něco dovíte nového o této firmě, dejte mi vědět. K trestnímu řízení se připojím.

    • Honza napsal:

      Zdravím Evo. Koupil jsem si 1 dluhopis E-MOBILITY 2019 (25 000 Kč) a k 1.5.2019 jsem žádný úrokový výnos nedostal. Firma PETLAS CZ na mé e-maily neodpovídá. Zvažuji trestní oznámení, ale splatnost 25 000 Kč je k 1.11.2021, takže zatím mně firma podle dluhopisových podmínek dluží méně než 1 000 Kč a to naše policie asi řešit nebude, Jsem ochoten s Vámi společně postupovat. Honza

  31. Bondy napsal:

    Já jim stran spolupráce osobně volal poté, co na podzim loňského roku o nich (Český průmyslový holding, a.s.) vyšel v časopisu Komora (www.komora.cz) jednostránkový článek, kde psal pan Miroslav Hašpica na téma „Šest pravidel pro nákup dluhopisů“. Přímo s panem Hašpicou jsem nemluvil, ten byl t.č. v cizině, ale vzal to nějaký mladík. Můj zájem tehdy opadl ihned poté, co mi sdělil, že stran prodeje dluhopisů připravují spolupráci s DRFG. Bylo to před volbami a všichni si jistě vzpomenou, jak hojně medializovaná skupina DRFG byla včetně osoby pana Rusňáka. To byla moje první a současně poslední zkušenost s Českým průmyslovým holdingem, a.s.

    • Anonym napsal:

      Dobrý den, pokud je mi známo, tak „Český průmyslový holding a.s.“ nic s DRFG nemá společného. A myslím, že DRFG asi ani žádnou spolupráci nepotřebuje..

  32. Jiří napsal:

    Je to podvod, o těch společnostech se dá zjistit, že nic nevlastní a stačí se podívat na mapách na panelák kde bydlí majitel a je vám jasné, že mu přispějete na lepší bydlení, ale už svoje peníze neuvidíte.

  33. Miroslav Bísek napsal:

    Má někdo zkušenost s dluhopisama firem, které nabízí Český průmyslový holding? Působí na mě celkem solidně, ale nerad bych se zklamal.

  34. Jan napsal:

    Zdá se, že zmíněné společnosti mají další sestřičku: http://www.seniortrend.cz
    Formát nabídky je shodný a pečlivým hledáním na internetu lze nalézt vazbu mezi firmami Seniortrend a Petlas.

  35. Jan Bartoncik napsal:

    I ja de s touto nabidkou od Direkto setkal. I objednal. Ale nejdu do takoveho rizika. Poradite ci doporucite “ spolehlivou “ spolecnost ktera ma sohlas CNB ? Predem dekuji.

    • Anonym napsal:

      Dobrý den.
      Dělám finančního poradce a pokud budete potřebovat poradit ohledně dluhopisů, tak se na mě můžete obrátit na mailové adrese: skokan.2@gmail.com

    • JMT napsal:

      Mohu doporučit dluhopisy s 5 procentním zhodnocením nebo směnky se 7 procentním zhodnocením se zárukou a dlouho zavedenou firmou (jmt.troja@gmail.com)

  36. Fedor napsal:

    Nemyslim, mozes sa zabavit a dat Rozhodne ano 🙂

  37. Karel napsal:

    Neni takto formulovana anketa v tomto pripade ponekud zbytecna ?
    🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.