Středa 21. listopadu. Svátek má Albert.

Hranice dobrého vkusu aneb Proč se OVB cítí být ropuchou

Kde je hranice dobrého vkusu? Podle názoru OVB ji Fincentrum reklamou ve studentském časopise překročilo. „Shledáváme tyto a podobné praktiky jako zcela dehonestující, protože negativním způsobem ovlivňují vnímání finančního trhu a všech společností na něm působících,“ uvedla právnička společnosti OVB Allfinanz a podala žalobu. (Aktualizace: Doplněna reklama s ropuchou)

Soudce Jaromír Jirsa je jiného názoru než OVB a žalobu společnosti zamítl. „Reklama a její tvorba je ve své podstatě tvorbou inovativní a může být do jisté míry provokativní," píše Jaromír Jirsa v rozsudku a dodává: "Obsah reklamy nepřesahuje míru kritiky a ironie, jež žalobkyně v demokratické společnosti s garantovanou svobodou vyjadřování musí snést. Používání ironie, sarkasmu a nadsázky je regulérní součástí svobody projevu.“

Jistě má soudce Jirsa pravdu v obecné rovině. Přesáhla ale tato reklama míru dobrého vkusu a může poškodit OVB? Spor se vede zejména o malé logo na oblečení dívky v modrém. Podle OVB konkurent zneužil její logo. Fincentrum se brání. "OVB považuje zcela mylně logo na oblečení modelky za své logo, ačkoli většina respondentů v průzkumu provedeném společností Fincentrum považuje zmíněný znak za logo známé značky sportovního oblečení. Soudní spor považujeme s ohledem na tato fakta za zcela zbytečný,“ říká Vladek Krámek, právník firmy Fincentrum.

Obrázek 1: Reklama ze zadní strany časopisu Studenta – děvčata

Spor se nevede jen o tuto reklamu. Fincentrum uvedlo i druhou verzi reklamy, v níž vystupují žáby. Ani ta se OVB nezamlouvá. „Fincentrum nerozumí tomu, proč se žalující strana (OVB) stylizuje do role ,odpudivé ropuchy‘, jak naznačuje ve své žalobě," komentoval pro časopis Studenta Vladek Krámek.

Obrázek 2: Reklama ze zadní strany časopisu Studenta – žáby

OVB ale trvá na svém a proti rozsudku Jaromíra Jirsy se odvolalo k Vrchnímu soudu. „Domníváme se, že zásada neškodit jinému by měla být dodržována zejména v odvětví, kde je náplní činnosti zejména zprostředkování finančních produktů široké veřejnosti. Shledáváme tyto a podobné praktiky jako zcela dehonestující, protože negativním způsobem ovlivňují vnímání finančního trhu a všech společností na něm působících," komentovala Bronislava Wlasáková, právnička společnosti OVB Allfinanz.

O "hranici dobrého vkusu" bude rozhodovat Vrchní soud. Než rozhodne (a koneckonců i poté) může svůj názor vyjádřit i vy. OVB se ovšem cítí poškozena – na základě reklamy se měl snížit počet zájemců o práci pro společnost mezi vysokoškoláky. Kromě omluvy tak požaduje náhradu škody 1 mil. Kč.

Překračuje reklama společnosti Fincentrum hranici dobrého vkusu?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

15 komentářů: “Hranice dobrého vkusu aneb Proč se OVB cítí být ropuchou”

  1. žába napsal:

    Nerozumím proč OVB vadí žáby. Že by se jich paní Wlasáková bála?

  2. kolemjdoucí napsal:

    A kolik vám teda platí adidas za reprezentaci její značky?

    • Bombonn napsal:

      ..adidas šije pouze sportovní oblečení, ta tlustá buchta slovo sport nezná=není to adidas/ani sumo kolekce/ ale určitě nějaká noname XXXL firmička a tím jak se její značka špekama zdeformovala to vypadá na tři proužky, třeba LLLarge nebo tak..
      Dobrý právník se zasmějě a řekne třeba takovouto pytlovinu nebo to označí za padělek a poté je za nošení zodpovědná daná xxxlmodelka..
      OVB opět dokazuje zkostnatělost a agresivitu alá žaloba, místo toho, aby do týmu přibrala kreativního PR a marketing guru, který by takovou chabou reklama rozsekal a vyplodil lepší=reklamou proti reklamě, ne prskáním proti reklamě,což je o mastodontní OVB k smíchu..

      • exOVB napsal:

        OVB je jako Helena Vondráčková a její manžel – bude se teď soudit se všemi a proti všem 😀 ale jestli to je dobrá cesta, tomu možná napovídá cena akcií OVB Holding a.g.- za poslední 2R -60% (dříve byly za 40, nyní za 17)

      • mastodont napsal:

        „mastodontní OVB“ – dyt ta reklama je prave o tom jak je mastodontni, nabubrela, nemotorna. Vazne psina, ted jsi to vystih‘!!!!‘

      • Kolemjdoucí napsal:

        Mě nezajímá, proč OVB dává žalobu, ale v článku se píše že většina oslovených vidí v logu logo známé značky sportovního obleční, což asi LLLarge nebude… Já vidím adidas a moc mě zajímá, kolik adidas platí, že má společnou reklamu s fincentrem… Nebo jestli o tom vůbec ví???

        • Martin napsal:

          Vy si při focení překrýváte značky oblečení? Nebo si snad myslíte, že modelky se musí fotit jen v noname oblečení?

          • Kolemjdoucí napsal:

            Ještě jsme zkrátka neviděl reklamu, kde by se tloukly 2 značky… Proč asi myslíte, že v reklamě na prací prášek figuruje prášek XY 🙂 Spíš než na OVB to hází špatné světlo na Adidas…

        • ADIDASchiefAntipiracyLawyer napsal:

          Važena pan kolejdouci, my na takofa tlusta oskliva schajze baba nedelat oblecheni! Tak felka sicistroj nemame a za modelka stydime! Za takofa reklama penise nechceme! To neni nase Adolf Drassler znachka ale fuj z trchnice. Cus

  3. Compliance napsal:

    Infantilní reklama. Opravdu za hranicí dobrého vkusu. Navíc zcela nepravdivá :). Ta sympatická dáma na OVB.cz (stránkách) – černé dlouhé vlasy a Etika … Ta nemá s ropuchou společného rozhodně nic.
    Infantilní reakce na infantilní reklamu. Právníci obou společností budou mít možnost ukázat co v nich je :). Soudní bitvu vyhraje zřejmě Fincentrum, co se týče ženské krásy, tam vítězí jednoznačně OVB.

  4. viglib napsal:

    Dovolim si jednu poznamku mimo tema clanku. Opakovane jsou obrazky vkladane do textu na webu finmagu spatne citelne. Neslo by s tim neco udelat? Vypada to jako vykon nekoho, kdo se zrovna zacal ucit delat web.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.