Úterý 25. června. Svátek má Ivan.

George přichází. Česká spořitelna kompletně mění své internetové bankovnictví

Česká spořitelna se rozhodla úplně změnit své internetové bankovnictví. George, jak banka nové internetové bankovnictví pojmenovala, nabízí intuitivní ovládání, nová zabezpečení, fulltextové vyhledávání a non-stop klientský chat. Po 12 měsících testování, jde George do ostrého provozu.

Nové internetové bankovnictví je postaveno na platformě otevřeného bankovnictví a umožňuje přidávání aplikací třetích stran a nových funkcionalit. George také přináší nové způsoby zabezpečení platebních transakcí.

Využívání chytrých telefonů a mobilních aplikací prudce roste a s tím i nároky klientů na intuitivní a bezpečné mobilní bankovnictví, inspirované sociálními sítěmi, které jim usnadní život a pomůže se správou financí,” říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny odpovědná za retailové bankovnictví. “Servis 24 byl takřka dvacet let nejrozšířenějším a jedním z nejoblíbenějších internetových bankovnictví na trhu. George symbolizuje začátek nové éry a příchod bankovnictví budoucnosti,” dodává Pešková.

Internetové bankovnictví České spořitelny pod názvem Servis 24, banka představila v září 2001 a momentálně ho využívá více než 1,5 milionu klientů. Ti všichni budou muset ve svých počítačích a mobilech přivítat George. Na začátku roku 2019 by měl mít George zhruba 1,5 milionů uživatelů.

George umožní zobrazit i informace o ostatních účtech

Banka plánuje, že klienti letos na podzim budou moci místo karty používat na placení mobil a a budou mít možnost připojit si své účty v osmi jiných bankách.

Vyvinuli jsme vlastní platební aplikaci pro mobilní telefony na bázi technologie NFC, kterou již testují naši zákazníci a od podzimu s ní budou moci uživatelé mobilního George platit u obchodníků místo karty. Jednáme o spolupráci s řadou třetích stran,” říká Zeman. “George do konce roku umožní klientům České spořitelny zobrazit si informace o svých účtech v Air Bank, ČSOB, Unicredit Bank, Fio Bank, Raiffeisenbank, MONETA Money Bank, ING a mBank,” dodává Zeman.

George umí i poradit a doporučit řešení

George dnes umí v reálném čase učinit zhruba čtyřicet rad a doporučení, které jsou personalizované podle finančního chování konkrétního klienta. Počet rad a doporučení se v budoucnu znásobí,” říká Filip Zeman, ředitel Digitálních produktů a služeb České spořitelny. “George klientům primárně radí s hospodařením. Pokud aplikace identifikuje, že klient platí nadprůměrné částky za nájemní bydlení, nabídne mu automaticky hypotéku a v případě, že je zřejmé, že splácí příliš mnoho nebankovních půjček, doporučí konsolidaci,” uvádí Zeman.

Česká spořitelna si nechala udělat průzkum na téma, jak si klienti představují bankovnictví budoucnosti. Odpovědi se daly shrnout do pěti bodů. Lidé podle průzkumu chtějí internetové bankovnictví ve stylu Facebook, propojené s vyhledáváním. Respondenti preferují bezpečnost bez kompromisu, chtějí všechny finanční produkty na jednom místě, rádi by věděli, co se děje s jejich penězi a vítají internetové bankovnictví v mobilu. Všem těmto požadavkům se Spořitelna snažila formou George vyhovět.

V základu láká na jednoduchý design aplikace a její intuitivní ovládání, které výrazně zvyšuje rychlost standardních uživatelských operací. Fulltextové vyhledávání pak umožňuje najít jakoukoli odchozí či příchozí platbu nebo příjemce během několika vteřin. Vyhledat platby se dají například podle obchodníků, ale konkrétního data. Vyhledávání je možné prováděti i hlasem.

Zabezpečení na nové úrovni

Zabezpečení je důležitou součástí internetového bankovnictví. George přinese klientů novou dvoufaktorovou metodu zabezpečení platebních transakcí přes mobilní aplikaci George klíč. Tato aplikace je novým bezpečnostním prvkem, který bude klienta ověřovat osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George. Další autorizace plateb v bankovnictví George bude probíhat pomocí osobního autorizačního PINu. George klíč tedy nahrazuje stávající potvrzování přihlášení a plateb prostřednictvím SMS zprávy.

George klíč představuje výrazné zvýšení bezpečnosti platebních transakcí, protože klienti již platby nemusí potvrzovat pomocí sms zpráv, u nichž stále existuje určité riziko, že mohou být zneužity hackery při phishingu,” doplňuje Zeman.

Jak na George?

Obě služby tedy Servis24 i George budou moci klienti používat souběžně tři týdny. Česká spořitelna má nejen mladé klienty, kteří touží po inovací a placení mobilem, ale i starší zákazníky, kteří jsou rádi, že se v internetovém bankovnictví vyznají. I když banka říká, že George je intuitivní, je otázkou, jak si tito lidé budou zvykat na „nového nájemníka v počítači.“ Do konce roku 2018 bude Servis24 ukončen pro individuální klienty České spořitelny, noví klienti si už teď mohou aktivovat pouze George. Internetové bankovnictví Business24, které využívají firemní klienti, zatím žádné změny nečekají.

37 komentářů: “George přichází. Česká spořitelna kompletně mění své internetové bankovnictví”

  1. V napsal:

    George je nepřehledný paskvil, jaký nemá obdoby… O sto let zpátky

  2. Honza napsal:

    Lidí co to programuji, to rozhodně nepoužívají.

    • Ludě P. napsal:

      To musel vytvořit nějaký zhulený génius. 3/4 věcí na tom nefunguje, totálně nepraktické a nepřehledné. Jak si mohou dovolit spustit něco, co ani z poloviny nefunguje.

  3. Honza napsal:

    George? Hrůza děs!

  4. Bohumil Ferdan napsal:

    Kdo si tento nesmysl vymislel by potřeboval urazit hlavu.Zadáváním dobití kreditní karty mobilu jsem strávil 50 minut.
    Proč servis 24 nepoužil pouze zlepšení zabezpečení.Vše bylo od servisu 24 přehledné a jasné.Jak výpisy,tak práce s
    účtem.Doporučuji:Vraťte se k servisu 24 a zlpšete zabezpečení.Jinak příjdete zřejmě o část klientely.

  5. Honza napsal:

    No vidím, že nejsem sám, kdo nadává. Už při přechodu ze servis24 jsem rostl. Chápu, že je potřeba zvýšit bezpečnost a funkčnost na mobilních zařízeních. Ale udělat z toho takovýto paskvil, kde dost funkcí (do té doby samozřejmých) zmizí nebo nefunguje to je vrchol. Nechápu, proč zde není položka Nastavení, kde budu mít možnost vše nastavit na jednom místě, tady aby to člověk hledal ve všech možných volbách. Hlavně, že se to „zjednodušilo“. Houby, jen tam udělali zmatky a grafické opičárny, které možná pomohou při práci z mobilu, ale jinak je to totálně nepřehledné. Takže jsem po téměř 40 letech u této banky znovu začal zvažovat odchod jinam, ale pro moje základní použití mi to zatím stačilo. Dnes mě ale doslova vytočilo, že na mě po přihlášení vybafla nabídka nějakého investování a nákupu. Já žádné takovéto nevyžádané obchodní nabídky nechci!!! Ale nikde jsem nenašel možnost je nějak zrušit. Tak jsem napsal na podporu, ale předpokládám, že to nijak nepomůže. Pokud se mnou ale vyběhnout, tak během týdnu odcházím jinam.

  6. Rudolf Macák napsal:

    Se zbytečnějším programem, než je George, jsem se ještě nesetkal. Je nepřátelský, nepoužitelný a musel ho vymyslet chudomyslný člověk, který nemá vůbec praxi v internetovém bankovnictví. Možná, že je zabezpečený, ale naprosto k ničemu, nic na něm nefunguje. Servis 24 byl zlatý program s jednoduchou obsluhou, který každý zvládl. Nedivil bych se, kdyby od nich masivně odcházeli klienti. Já už jsem to také udělal.

  7. Petr napsal:

    Váženi …
    zadavat jmeno pro kazdou platbu musite, aby mela banka kontrolu nad Vašimi pohyby na účtu. Velký Bratr musí dostávat svá data a hlídat, zda neperete špinavé peníze.
    Pokud chcete investovat, on-line to zatim u George není možné. Musíte někam zavolat, tam Vás ověří, a pak řeknete, jaké podílové listy chcete koupit a kolik. No zase tu máme kontrolu. A proč ty změny ? To stádo zaměstnanců ve Spořitelně se nějak uživit musí. Ale znám taky spoustu schopných lidí, kteří od Spořitelny utekli. Zůstali ti méně schopní nebo málo schopní. Ti potom mohou jen kontrolovat a vymyslet jak by potrapili klienty. Je jen dobré, že se stále ladí a je co ladit. Udržení pracovních míst, je pro tyto lidi priorita. Pak se divíme, že chybí ve výrobním sektoru spousty pracovníků. Přeji Spořitelně do Nového roku, aby se jí podařilo stát se zase důvěrihodnou bankovní institucí a obrátila se klientům čelem.

  8. George napsal:

    Taky se přidám, i když díky bohu nejsem klientem ČS. Jsem u KB a tam na klienty nekálí. Mamka má George a tchýně taky a obě na něho nadávají až je huba bolí. Když jsem se pak koukal jak zadávají příkaz k tuzemské platbě, tak jsem se nestačil divit. Jako fakt máte zadávat jméno příjemce? Kdo to ví?

    Nejlépe uděláte, když přejdete k jiné bance. Tak jím dáte najevo, co si o tom myslíte a pak se třeba něco změní. Dneska už stačí zajít do nové banky, dát jím občanku a podepsat jeden papír. Všechno za Vás zařídí oni. Převedou vám všechno, i ty rozbité šablony. Pak už jen musíte odpálkovat chudáka, co Vám pak bude volat z ČS a přemlouvát Vás ať zástanete. Nezapomňte se mu vysmát a říct mu ten pravý důvod, který má i jméno.

    S našima budu přechod k jiné bance řešit po novém roce. Ať už to bude jakákoliv, určitě to bude k lepšímu.

  9. anna KETTNEROVA napsal:

    jak už jsem se několikrát přesvědčila nejsem jediná kdo s GEORGEM nejsem spokojená

  10. Karel Zika napsal:

    Zavedením George jste mi znesnadnili obsluhování účtu.Uvažuji o odchdu z ČS.

  11. Jenny napsal:

    S odvahou se přidám do diskuze.
    George využívám téměř rok a musím říct že jsem spokojena. Přijde mi, že se tu snažíte pouze hledat chyby abyste mohly rýpat.
    Za mě spokojenost ve všech ohledech.

    • Vlastimil napsal:

      Jenny doufám ze nepíšeš z ČS a nejsi její zaměstnanec?

    • Petr napsal:

      Chyby se nemusí hledat, když jsou vidět na první pohled. Zkus s Gergem investovat a uvidíš.

    • Jana Holanová napsal:

      Jak je možné že používáte George rok, když nastoupil v listopadu 2018.
      George je naprostá katastrofa. Musím čekat na přihlašovací kód při každém vlezu do bankovnictví!! Nestačí jméno a heslo??? Stejně nás ti hackeři přeč…. vzhledem k tomu že u nás na vsi není signál, musím používat tel.č. sestry, kterou tím pádem stále otravuji.
      Za druhé, v 24 jsem otevřela skoro celou stránku účtu, nyní vidím 3 položky, což mi taky vadí , u příjemce si musím vymýšlet další slova aby se no chytlo, no katastrofa

  12. franta napsal:

    georg hrůza pro starší děláte vše pro odchod klientů pokud je nepotřebujete jste štastní,ale kdo bude platit za vaše služby když nikdo nebude

  13. tatana chodurová napsal:

    Hruza a děs.Nic horšího jsem neviděla.učet vubec nefunguje

  14. Vlastimil napsal:

    George je prostě hrůza! Není to krok do budoucnosti. Krok do zad(k)u! Gratuluji! Nejhorší je ze ted „vylepšila“ ING Bank taky svoje bankovnictví a taky pěkná hrůza! Nemam slov. Takže přejít do jiný banky není řešení. Se snad trumfujou kdo udělá bankovnictví nejhorší!!!

  15. Radek napsal:

    Díky George po 20-ti letech odcházím od ČS. Jedná se vůbec o nejhorší bankovnictví všech dob. Už jsem si pomalu začal zvykat, že v dnešní době nic pořádně nefunguje, ale toto je vrchol. V SERVIS24 jsem měl propojeno několik účtů celé rodiny a vše fungovalo bez chyby. Gorge je schopen klidně poslat ověřovací SMS manželce i když jsem přihlášený ke svému uživatelskému profilu a platím ze svého osobního účtu. Teď nově mi přeskakuje prompt po zadání jednoho znaku do kteréhokoli okénka zpět do kolonky číslo účtu, takže zadat nějakou platbu je zkoužka trpělivosti. O tom že veškeré původní šablony a nastavení ze SERVIS24 vytvářené roky jsou v háji ani nemluvě. Stala se z nich směska nepoužitelných dat. Jestli se vedení ČS pokusilo zavedením Gerge o její likvidaci, jsou na dobré cestě. Pokud je ale George opravdu „Bankovnictví budoucnosti“, jak se nás snaží přesvědčit reklama, čeká nás strašná budoucnost, již rozhodně nehodlám být součástí…

  16. Ivan napsal:

    Nejhorší internetové bankovnictví vůbec. Nemožnost editovat vzory plateb. Míchání kontaktů a vzorů. Nekonzistentní práce s jmény účtů a jejich osobním pojmenování… příšerné. Původní template nefungují (některé s předčíslím končí chybou). Katastrofa. Po mnoha letech zvažuju odchod od ČS kvůli tomuto shitu !!!!!!!!!!!!!!!

  17. Olga Nová napsal:

    Myslím, že fakt špatný, nepřehledný, zbytečně moc informací při přihlášení, úplně zbytečné grafy, není vidět stav kontokorentu, plus vs minus, Navíc to, že to spustili aniž měli dořešený zasílaní povrzení je krajně neprofesionální a vůči klientům nesolidní. V kolonkách platby odchozí, příchozí a vše se zobrazují všechny typy plateb. I když beru v potaz to, že jsem konzervativní a jsem zvyklá na něco co vyhovovalo, tak i tak si myslím, že je to objektivně špatný a vůbec nechápu, jak tak velká a bohatá společnost v dnešní době může s něčím takovým přijít. To to netestovali? Zvažuju odchod k jiné bance…

  18. Zdeněk napsal:

    Ten, kdo toto vymyslel je opravdu borec. Měl by dostat vyznamenání. Je to asi nějaký vědec. Zpět na Servis 24. Děláte z lidí jen blbce. Servis 24 používali i starší lidé, mají si zvykat na něco, co kdosi zase vymyslel. Několikrá jse posílal domácí platbu a nejde.To co bylo v adresáři se nepřevedlo.

  19. Zdeněk Pacola napsal:

    Ten, kdo toto vymyslel je opravdu borec. Měl by dostat vyznamenání. Je to asi nějaký vědec. Zpět na Servis 24. Děláte z lidí jen blbce. Servis 24 používali i starší lidé, mají si zvykat na něco, co kdosi zase vymyslel.

  20. František napsal:

    Se stavem nového bankovnictví jsme krajně nespokojeni nejlepší by bylo u Vás vše zrušit .
    Zlatý servis 24 kde vše fungovalo.

  21. hana napsal:

    já jsem byla včera v bance tam mi dali nějakej papír a šmytec ,prý je to už aktivováno celý minulý týden se k tomu účtu nemůžu dostat ani ted se k ničemu nedostanu bud chyba erroorr nebo to vyplivne celé i s počítačem zlatý servis 24.Asi jsem to měla měla nechat být a ani se o to nezajímat,tato služba je pro mne nanic. asi tak

  22. Radek napsal:

    George je hrůza. Za to by měli někoho vyhodit. Mám zatím dva problémy. 1. Při vyhledávání příchozích plateb se nezobrazuje variabilní symbol, tedy až poté co platbu „rozkliknete“. Což je oproti servisu24 cesta zpátky.
    2. Při zadávaní platby se nezkopíruje šablona do názvu platby, což je povinný údaj. Prostě hnus. Děkuji ČS a.s. já končím.

  23. Karel napsal:

    Zlatý servis24! U každé operace bylo možné obdržet o ní potvrzení emailem podepsané digitálním podpisem ČS, což bylo nejen dostatečné potvrzení o jejím provedení (třeba platba), ale bylo to výhodné též např. při komunikaci s adresátem a také pro vlastní lokální evidenci. Proč tuto základní funkci nemá George? Celkově hodnotím George jako aplikaci mnohem méně přehlednou než starý servis24 a neintuitivní díky spoustě nových funkcí, které nikdy nevyužiji! Přemýšlím po 18 letech o změně banky…

  24. Marie Soukupova napsal:

    Dobry den,
    Dekuji za zavedeni „prototypu“, asi ne uplne dotazeneho…….Za sebe si myslim, ze jste zbytecne zrusili fungovani neceho, celkem zajeteho, kvuli uvedeni do provozu neci, mozna dobre, rocnikove prace…….. Jak jsem jiz cetla vyse, taky premyslim o prechodu jinam,,,, Dle me, je vcelku hloupe, poustet ostry provoz u neceho, co asi uplne odzkousene neni, pri tom, ze natvrdo vypnete neco, co vlastne fungovalo. Zatim hodne tezke zklamani……, kazdou chvilku jste mimo provoz, coz by se u neceho co ma historii jako vy, asi nemelo stavat. Jsem rada, ze se mi to cele povedlo napsat slusne…., tolik sprostych vyrazu, jako pri pouziti toho uzasneho vylepseneho systemu, me uz opravdu dlouho nenapadlo.

    • Marie Soukupova napsal:

      PS : bezpecnost je uzasna, ale pouze pokud neomezuje i klienta jako takoveho….. Doporucuji jeste trosku zamysleni…..

    • Míla Macourková napsal:

      Servis 24 jsem používala nejméně 14 let a nyní se pně ztotožňuji s vaším názorem paní Marie.Celkově hodnotím George jako aplikaci mnohem méně přehlednou než starý servis 24 a neintuitivní díky spoustě nových funkcí, které nikdy nevyužiji! Přemýšlím po 40 letech o změně banky…

  25. Téžký František napsal:

    Chci poslat penize přez internet,opsal jsem na předčíslí učtu, které je 6 nul a vraci se ,že je to mnoho

  26. Plha z Kojčic napsal:

    Zavedením George jste mi znesnadnili obsluhování účtu. Možná, že by to bylo na žalobu….. Jsem fakt naštvanej…….

  27. Jiří napsal:

    Dnes převedeno! Bohužel katastrofa! Nejdou exporty se stejným tvarem pro mě dost problém (export má jiný tvar).Nejde zobrazit historie jako dřív na monitor…Nejde přejít zpět na servis24 pozor na to! Já osobně budu po telefonátu na podpoře přecházet do jiné banky.
    12 let již využívám ČS a po přechodu již nemůžeme využívat protože to nejde 🙂

  28. vera duskova napsal:

    sem z toho nestastna a nejraci bych vechno u vas zrusila

  29. Miroslav napsal:

    Jakto že jste už nezavedli že si může klient poslat platbu na email jak to je na servis 24?

    • Jenka napsal:

      Čtu samou nespokojenost. Ještě chvíli a končím u ČS a,s. Jsem u nich 40 let.
      Nemohu prý čekat kód na pevnou linku, jelikož u nás není signál mobil.operátora. Špatně!!
      A na víc, mám pocit že název „George“ je podle Soroše. A to se teprve bojím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.