Pondělí 10. prosince. Svátek má Julie.

George přichází. Česká spořitelna kompletně mění své internetové bankovnictví

Česká spořitelna se rozhodla úplně změnit své internetové bankovnictví. George, jak banka nové internetové bankovnictví pojmenovala, nabízí intuitivní ovládání, nová zabezpečení, fulltextové vyhledávání a non-stop klientský chat. Po 12 měsících testování, jde George do ostrého provozu.

Nové internetové bankovnictví je postaveno na platformě otevřeného bankovnictví a umožňuje přidávání aplikací třetích stran a nových funkcionalit. George také přináší nové způsoby zabezpečení platebních transakcí.

Využívání chytrých telefonů a mobilních aplikací prudce roste a s tím i nároky klientů na intuitivní a bezpečné mobilní bankovnictví, inspirované sociálními sítěmi, které jim usnadní život a pomůže se správou financí,” říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny odpovědná za retailové bankovnictví. “Servis 24 byl takřka dvacet let nejrozšířenějším a jedním z nejoblíbenějších internetových bankovnictví na trhu. George symbolizuje začátek nové éry a příchod bankovnictví budoucnosti,” dodává Pešková.

Internetové bankovnictví České spořitelny pod názvem Servis 24, banka představila v září 2001 a momentálně ho využívá více než 1,5 milionu klientů. Ti všichni budou muset ve svých počítačích a mobilech přivítat George. Na začátku roku 2019 by měl mít George zhruba 1,5 milionů uživatelů.

George umožní zobrazit i informace o ostatních účtech

Banka plánuje, že klienti letos na podzim budou moci místo karty používat na placení mobil a a budou mít možnost připojit si své účty v osmi jiných bankách.

Vyvinuli jsme vlastní platební aplikaci pro mobilní telefony na bázi technologie NFC, kterou již testují naši zákazníci a od podzimu s ní budou moci uživatelé mobilního George platit u obchodníků místo karty. Jednáme o spolupráci s řadou třetích stran,” říká Zeman. “George do konce roku umožní klientům České spořitelny zobrazit si informace o svých účtech v Air Bank, ČSOB, Unicredit Bank, Fio Bank, Raiffeisenbank, MONETA Money Bank, ING a mBank,” dodává Zeman.

George umí i poradit a doporučit řešení

George dnes umí v reálném čase učinit zhruba čtyřicet rad a doporučení, které jsou personalizované podle finančního chování konkrétního klienta. Počet rad a doporučení se v budoucnu znásobí,” říká Filip Zeman, ředitel Digitálních produktů a služeb České spořitelny. “George klientům primárně radí s hospodařením. Pokud aplikace identifikuje, že klient platí nadprůměrné částky za nájemní bydlení, nabídne mu automaticky hypotéku a v případě, že je zřejmé, že splácí příliš mnoho nebankovních půjček, doporučí konsolidaci,” uvádí Zeman.

Česká spořitelna si nechala udělat průzkum na téma, jak si klienti představují bankovnictví budoucnosti. Odpovědi se daly shrnout do pěti bodů. Lidé podle průzkumu chtějí internetové bankovnictví ve stylu Facebook, propojené s vyhledáváním. Respondenti preferují bezpečnost bez kompromisu, chtějí všechny finanční produkty na jednom místě, rádi by věděli, co se děje s jejich penězi a vítají internetové bankovnictví v mobilu. Všem těmto požadavkům se Spořitelna snažila formou George vyhovět.

V základu láká na jednoduchý design aplikace a její intuitivní ovládání, které výrazně zvyšuje rychlost standardních uživatelských operací. Fulltextové vyhledávání pak umožňuje najít jakoukoli odchozí či příchozí platbu nebo příjemce během několika vteřin. Vyhledat platby se dají například podle obchodníků, ale konkrétního data. Vyhledávání je možné prováděti i hlasem.

Zabezpečení na nové úrovni

Zabezpečení je důležitou součástí internetového bankovnictví. George přinese klientů novou dvoufaktorovou metodu zabezpečení platebních transakcí přes mobilní aplikaci George klíč. Tato aplikace je novým bezpečnostním prvkem, který bude klienta ověřovat osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George. Další autorizace plateb v bankovnictví George bude probíhat pomocí osobního autorizačního PINu. George klíč tedy nahrazuje stávající potvrzování přihlášení a plateb prostřednictvím SMS zprávy.

George klíč představuje výrazné zvýšení bezpečnosti platebních transakcí, protože klienti již platby nemusí potvrzovat pomocí sms zpráv, u nichž stále existuje určité riziko, že mohou být zneužity hackery při phishingu,” doplňuje Zeman.

Jak na George?

Obě služby tedy Servis24 i George budou moci klienti používat souběžně tři týdny. Česká spořitelna má nejen mladé klienty, kteří touží po inovací a placení mobilem, ale i starší zákazníky, kteří jsou rádi, že se v internetovém bankovnictví vyznají. I když banka říká, že George je intuitivní, je otázkou, jak si tito lidé budou zvykat na „nového nájemníka v počítači.“ Do konce roku 2018 bude Servis24 ukončen pro individuální klienty České spořitelny, noví klienti si už teď mohou aktivovat pouze George. Internetové bankovnictví Business24, které využívají firemní klienti, zatím žádné změny nečekají.

18 komentářů: “George přichází. Česká spořitelna kompletně mění své internetové bankovnictví”

  1. Vlastimil napsal:

    George je prostě hrůza! Není to krok do budoucnosti. Krok do zad(k)u! Gratuluji! Nejhorší je ze ted „vylepšila“ ING Bank taky svoje bankovnictví a taky pěkná hrůza! Nemam slov. Takže přejít do jiný banky není řešení. Se snad trumfujou kdo udělá bankovnictví nejhorší!!!

  2. Radek napsal:

    Díky George po 20-ti letech odcházím od ČS. Jedná se vůbec o nejhorší bankovnictví všech dob. Už jsem si pomalu začal zvykat, že v dnešní době nic pořádně nefunguje, ale toto je vrchol. V SERVIS24 jsem měl propojeno několik účtů celé rodiny a vše fungovalo bez chyby. Gorge je schopen klidně poslat ověřovací SMS manželce i když jsem přihlášený ke svému uživatelskému profilu a platím ze svého osobního účtu. Teď nově mi přeskakuje prompt po zadání jednoho znaku do kteréhokoli okénka zpět do kolonky číslo účtu, takže zadat nějakou platbu je zkoužka trpělivosti. O tom že veškeré původní šablony a nastavení ze SERVIS24 vytvářené roky jsou v háji ani nemluvě. Stala se z nich směska nepoužitelných dat. Jestli se vedení ČS pokusilo zavedením Gerge o její likvidaci, jsou na dobré cestě. Pokud je ale George opravdu „Bankovnictví budoucnosti“, jak se nás snaží přesvědčit reklama, čeká nás strašná budoucnost, již rozhodně nehodlám být součástí…

  3. Ivan napsal:

    Nejhorší internetové bankovnictví vůbec. Nemožnost editovat vzory plateb. Míchání kontaktů a vzorů. Nekonzistentní práce s jmény účtů a jejich osobním pojmenování… příšerné. Původní template nefungují (některé s předčíslím končí chybou). Katastrofa. Po mnoha letech zvažuju odchod od ČS kvůli tomuto shitu !!!!!!!!!!!!!!!

  4. Olga Nová napsal:

    Myslím, že fakt špatný, nepřehledný, zbytečně moc informací při přihlášení, úplně zbytečné grafy, není vidět stav kontokorentu, plus vs minus, Navíc to, že to spustili aniž měli dořešený zasílaní povrzení je krajně neprofesionální a vůči klientům nesolidní. V kolonkách platby odchozí, příchozí a vše se zobrazují všechny typy plateb. I když beru v potaz to, že jsem konzervativní a jsem zvyklá na něco co vyhovovalo, tak i tak si myslím, že je to objektivně špatný a vůbec nechápu, jak tak velká a bohatá společnost v dnešní době může s něčím takovým přijít. To to netestovali? Zvažuju odchod k jiné bance…

  5. Zdeněk napsal:

    Ten, kdo toto vymyslel je opravdu borec. Měl by dostat vyznamenání. Je to asi nějaký vědec. Zpět na Servis 24. Děláte z lidí jen blbce. Servis 24 používali i starší lidé, mají si zvykat na něco, co kdosi zase vymyslel. Několikrá jse posílal domácí platbu a nejde.To co bylo v adresáři se nepřevedlo.

  6. Zdeněk Pacola napsal:

    Ten, kdo toto vymyslel je opravdu borec. Měl by dostat vyznamenání. Je to asi nějaký vědec. Zpět na Servis 24. Děláte z lidí jen blbce. Servis 24 používali i starší lidé, mají si zvykat na něco, co kdosi zase vymyslel.

  7. František napsal:

    Se stavem nového bankovnictví jsme krajně nespokojeni nejlepší by bylo u Vás vše zrušit .
    Zlatý servis 24 kde vše fungovalo.

  8. hana napsal:

    já jsem byla včera v bance tam mi dali nějakej papír a šmytec ,prý je to už aktivováno celý minulý týden se k tomu účtu nemůžu dostat ani ted se k ničemu nedostanu bud chyba erroorr nebo to vyplivne celé i s počítačem zlatý servis 24.Asi jsem to měla měla nechat být a ani se o to nezajímat,tato služba je pro mne nanic. asi tak

  9. Radek napsal:

    George je hrůza. Za to by měli někoho vyhodit. Mám zatím dva problémy. 1. Při vyhledávání příchozích plateb se nezobrazuje variabilní symbol, tedy až poté co platbu „rozkliknete“. Což je oproti servisu24 cesta zpátky.
    2. Při zadávaní platby se nezkopíruje šablona do názvu platby, což je povinný údaj. Prostě hnus. Děkuji ČS a.s. já končím.

  10. Karel napsal:

    Zlatý servis24! U každé operace bylo možné obdržet o ní potvrzení emailem podepsané digitálním podpisem ČS, což bylo nejen dostatečné potvrzení o jejím provedení (třeba platba), ale bylo to výhodné též např. při komunikaci s adresátem a také pro vlastní lokální evidenci. Proč tuto základní funkci nemá George? Celkově hodnotím George jako aplikaci mnohem méně přehlednou než starý servis24 a neintuitivní díky spoustě nových funkcí, které nikdy nevyužiji! Přemýšlím po 18 letech o změně banky…

  11. Marie Soukupova napsal:

    Dobry den,
    Dekuji za zavedeni „prototypu“, asi ne uplne dotazeneho…….Za sebe si myslim, ze jste zbytecne zrusili fungovani neceho, celkem zajeteho, kvuli uvedeni do provozu neci, mozna dobre, rocnikove prace…….. Jak jsem jiz cetla vyse, taky premyslim o prechodu jinam,,,, Dle me, je vcelku hloupe, poustet ostry provoz u neceho, co asi uplne odzkousene neni, pri tom, ze natvrdo vypnete neco, co vlastne fungovalo. Zatim hodne tezke zklamani……, kazdou chvilku jste mimo provoz, coz by se u neceho co ma historii jako vy, asi nemelo stavat. Jsem rada, ze se mi to cele povedlo napsat slusne…., tolik sprostych vyrazu, jako pri pouziti toho uzasneho vylepseneho systemu, me uz opravdu dlouho nenapadlo.

    • Marie Soukupova napsal:

      PS : bezpecnost je uzasna, ale pouze pokud neomezuje i klienta jako takoveho….. Doporucuji jeste trosku zamysleni…..

    • Míla Macourková napsal:

      Servis 24 jsem používala nejméně 14 let a nyní se pně ztotožňuji s vaším názorem paní Marie.Celkově hodnotím George jako aplikaci mnohem méně přehlednou než starý servis 24 a neintuitivní díky spoustě nových funkcí, které nikdy nevyužiji! Přemýšlím po 40 letech o změně banky…

  12. Téžký František napsal:

    Chci poslat penize přez internet,opsal jsem na předčíslí učtu, které je 6 nul a vraci se ,že je to mnoho

  13. Plha z Kojčic napsal:

    Zavedením George jste mi znesnadnili obsluhování účtu. Možná, že by to bylo na žalobu….. Jsem fakt naštvanej…….

  14. Jiří napsal:

    Dnes převedeno! Bohužel katastrofa! Nejdou exporty se stejným tvarem pro mě dost problém (export má jiný tvar).Nejde zobrazit historie jako dřív na monitor…Nejde přejít zpět na servis24 pozor na to! Já osobně budu po telefonátu na podpoře přecházet do jiné banky.
    12 let již využívám ČS a po přechodu již nemůžeme využívat protože to nejde 🙂

  15. vera duskova napsal:

    sem z toho nestastna a nejraci bych vechno u vas zrusila

  16. Miroslav napsal:

    Jakto že jste už nezavedli že si může klient poslat platbu na email jak to je na servis 24?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.