CZK/€ 25.005 +0,04%

CZK/$ 23.223 +0,15%

CZK/£ 29.136 -0,14%

CZK/CHF 25.597 -0,09%

22. 01. 2013

0 komentářů

Zájem o finanční produkty loni výrazně vzrostl, počet smluv o životním pojištění stoupl o 48 %

 


 

Podle aktuálních statistik společnosti DataLife byl v roce 2012 celkový počet uzavřených smluv o životním pojištění o bezmála polovinu vyšší než v roce 2011. Podíl životního pojištění činil 50,6 % z celkového počtu smluv uzavřených v loňském roce. Podle expertů jsou zájemci zejména osoby, jejichž stálý příjem financuje chod domácnosti. Zvýšení zájmu o životní pojištění souvisí i s rostoucím množstvím hypotečních úvěrů. Jsou to právě lidé s hypotékou, kteří si uvědomují nutnost chránit svou rodinu v případě nečekaných událostí.

„Poptávka klientů po uzavření životního pojištění se v loňském roce rapidně zvýšila. Nejprudší nárůst zájmu jsme registrovali zejména v říjnu a listopadu. Zájemci byli obvykle živitelé rodin, z nichž velká část splácí hypoteční úvěr. Tito lidé mají velkou zodpovědnost a snaží se proto své blízké tímto krokem zabezpečit pro případ úrazu či smrti,“ sdělil Jaroslav Slavíček, jednatel společnosti DataLife, která nabízí odborné poradenství v oblasti financí. „Nárůst zájmu o životní pojištění byl spjat také se sjednocením pojistných sazeb pro muže a ženy, ke kterému došlo v prosinci loňského roku. Důsledkem tohoto sjednocení bylo navýšení pojistné částky u žen. Pokud chtěla žena uzavřít životní pojištění s nižší sazbou, musela to učinit do prosince,“ dodal Slavíček.

Ze statistik společnosti DataLife mapujících loňský rok vyplynulo, že lidé měli o finanční produkty větší zájem než v roce 2011. Společnost loni zaznamenala například trojnásobné zvýšení počtu uzavřených hypotečních úvěrů. Nárůst počtu nových zájemců byl zaznamenán rovněž v případě penzijního připojištění. V loňském roce měli totiž lidé poslední možnost uzavřít toto připojištění za původních podmínek, od ledna 2013 již platí pravidla nové penzijní reformy. Zároveň ze statistik vyplynulo čtyřnásobné zvýšení počtu smluv o stavebním spoření.

„Dlouhotrvající ekonomická recese přinutila lidi k zamyšlení nad finanční stabilitou rodiny. I kvůli vyšší pravděpodobnosti ztráty zaměstnání se lidé začali zajímat o finanční produkty, které rodinu zajistí v nepříznivých životních situacích,“ uvedl Petr Temelkov, hlavní analytik společnosti DataLife. „Ekonomická recese má ale také za následek nízké úrokové sazby. Tento fakt zvedl mnoha lidem odvahu k pořízení vlastního bydlení. Měsíční náklady na splácení hypotéky totiž nejsou aktuálně o moc vyšší než ceny nájemního bydlení. Průzkumy zároveň potvrdily, že lidé spatřují velkou výhodu v zachované možnosti odpočtu finančních produktů z daní,“ doplnil Temelkov.

Finanční produkty společnosti DataLife
– Bankovní produkty:
 – bankovní účet
 – spořicí účet
 – investování do podílových listů
 – hypotéky a přeúvěrování hypoték
 – stavební spoření

REKLAMA

– Životní pojištění:
 – investiční pojištění
 – kapitálové pojištění
 – rizikové pojištění

– Neživotní pojištění
 – pojištění majetku
 – povinné pojištění automobilu
 – havarijní pojištění
 – pojištění odpovědnosti za škody při výkonu povolání (tzv. pojistka na blbost)
 – pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě

– Penzijní připojištění / důchodové připojištění

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Nejdůležitější body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway

Letošní sjezd akcionářů Berkshire byl v poněkud utlumené náladě, protože se tentokrát pořádal po dlouhé době bez již zesnulého Charlieho Mungera. Na Buffettovi to bylo poznat. Ovšem i letošní sjezd nabízí investorům velmi cenné poznatky a vhledy do Buffettovi mysli, ohledně trhů a ekonomiky.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

07. 05. 2024

Průzkum: Polovina Čechů, kteří si nespoří na důchod, na to prostě nemá

Dvě třetiny Čechů si odkládají tak, aby si mohly zpříjemnit důchod. Více než polovina lidí, kteří si z různých důvodů neodkládají, jednoduše nedisponuje dostatkem peněz, a vše obratem využije na živobytí. Ukázal to průzkum, který pro investiční platformu Portu vypracovala agentura IPSOS, zúčastnilo se jej 1050 respondentů.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

06. 05. 2024

Vyplatí se prodávat akcie v květnu podle známého přísloví?

‘Sell in May and go away’ je jedno z nejznámějších přísloví ve finančním světě a podle analýzy investiční platformy eToro je toto rčení dobře podloženo historickými údaji. Společnost prozkoumala měsíční výnosy cen 15 největších světových akciových indexů za posledních 50 let, aby otestovala, zda se akcie v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

02. 05. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *