Pátek 17. listopadu. Svátek má Mahuléna.

Zájem o finanční produkty loni výrazně vzrostl, počet smluv o životním pojištění stoupl o 48 %

V roce 2012 měli klienti DataLife z finančních produktů největší zájem o životní pojištění, počet uzavřených smluv vzrostl oproti předchozímu roku o 48 %. Vyplývá to z aktuálních statistik finančně poradenské společnosti, které hodnotí loňský rok. Poptávka podle nejnovějších údajů vzrostla rovněž v případě smluv o penzijním připojištění, stavebním spoření a u hypotečních úvěrů.

Podle aktuálních statistik společnosti DataLife byl v roce 2012 celkový počet uzavřených smluv o životním pojištění o bezmála polovinu vyšší než v roce 2011. Podíl životního pojištění činil 50,6 % z celkového počtu smluv uzavřených v loňském roce. Podle expertů jsou zájemci zejména osoby, jejichž stálý příjem financuje chod domácnosti. Zvýšení zájmu o životní pojištění souvisí i s rostoucím množstvím hypotečních úvěrů. Jsou to právě lidé s hypotékou, kteří si uvědomují nutnost chránit svou rodinu v případě nečekaných událostí.

„Poptávka klientů po uzavření životního pojištění se v loňském roce rapidně zvýšila. Nejprudší nárůst zájmu jsme registrovali zejména v říjnu a listopadu. Zájemci byli obvykle živitelé rodin, z nichž velká část splácí hypoteční úvěr. Tito lidé mají velkou zodpovědnost a snaží se proto své blízké tímto krokem zabezpečit pro případ úrazu či smrti,“ sdělil Jaroslav Slavíček, jednatel společnosti DataLife, která nabízí odborné poradenství v oblasti financí. „Nárůst zájmu o životní pojištění byl spjat také se sjednocením pojistných sazeb pro muže a ženy, ke kterému došlo v prosinci loňského roku. Důsledkem tohoto sjednocení bylo navýšení pojistné částky u žen. Pokud chtěla žena uzavřít životní pojištění s nižší sazbou, musela to učinit do prosince,“ dodal Slavíček.

Ze statistik společnosti DataLife mapujících loňský rok vyplynulo, že lidé měli o finanční produkty větší zájem než v roce 2011. Společnost loni zaznamenala například trojnásobné zvýšení počtu uzavřených hypotečních úvěrů. Nárůst počtu nových zájemců byl zaznamenán rovněž v případě penzijního připojištění. V loňském roce měli totiž lidé poslední možnost uzavřít toto připojištění za původních podmínek, od ledna 2013 již platí pravidla nové penzijní reformy. Zároveň ze statistik vyplynulo čtyřnásobné zvýšení počtu smluv o stavebním spoření.

„Dlouhotrvající ekonomická recese přinutila lidi k zamyšlení nad finanční stabilitou rodiny. I kvůli vyšší pravděpodobnosti ztráty zaměstnání se lidé začali zajímat o finanční produkty, které rodinu zajistí v nepříznivých životních situacích,“ uvedl Petr Temelkov, hlavní analytik společnosti DataLife. „Ekonomická recese má ale také za následek nízké úrokové sazby. Tento fakt zvedl mnoha lidem odvahu k pořízení vlastního bydlení. Měsíční náklady na splácení hypotéky totiž nejsou aktuálně o moc vyšší než ceny nájemního bydlení. Průzkumy zároveň potvrdily, že lidé spatřují velkou výhodu v zachované možnosti odpočtu finančních produktů z daní,“ doplnil Temelkov.

Finanční produkty společnosti DataLife
– Bankovní produkty:
 – bankovní účet
 – spořicí účet
 – investování do podílových listů
 – hypotéky a přeúvěrování hypoték
 – stavební spoření

– Životní pojištění:
 – investiční pojištění
 – kapitálové pojištění
 – rizikové pojištění

– Neživotní pojištění
 – pojištění majetku
 – povinné pojištění automobilu
 – havarijní pojištění
 – pojištění odpovědnosti za škody při výkonu povolání (tzv. pojistka na blbost)
 – pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě

– Penzijní připojištění / důchodové připojištění

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.