Úterý 29. září. Svátek má Michal.

Úroveň služeb penzijních fondů je velmi vysoká, klienti chtějí ale více bonusů a lepší finanční zhodnocení

Penze IPSOS, s. r. o. 19.03.2012 | 11:59 0 Komentářů

Na špici žebříčku spokojenosti zákazníků s klientským servisem penzijních fondů se aktuálně nachází ING Penzijní fond. Vyplynulo to z výsledků prosincového průzkumu společnosti Ipsos, který mapoval úroveň služeb českých penzijních fondů z hlediska množství kontaktů s klientem a jejich celkové spokojenosti.

Zákazníci penzijních fondů považují za ideální, když je alespoň jednou ročně penzijní fond kontaktuje a společně s ním reviduje stávající smlouvu, prozradil průzkum spokojenosti klientů s finančními institucemi realizovaný výzkumnou agenturou Ipsos. Z tohoto pohledu pak vyšel nejlépe ING Penzijní fond. Více než polovina jejich klientů uvedla (51 %), že byli někdy v průběhu smlouvy fondem kontaktováni. „Medailové“ pozice v tomto směru získaly Penzijní fond České pojišťovny a Penzijní fond AXA se 41 %, resp. 37 %.

Frekvence kontaktování svých klientů ze strany penzijních fondů

 ipsos-penze

Zdroj: výzkum Ipsos,prosinec 2011, n=573.

„Pravidelný kontakt s finanční institucí klienti považují za prioritní součást kvalitního klientského servisu. Pokud jsou finanční institucí proaktivně kontaktováni, je to pro ně signál, že pro ni nejsou jen číslem, ale osobou, která je pro ně významná. A toho si cení,“ uvedl k výsledkům průzkumu Tomáš Macků z výzkumné agentury Ipsos a dodává: „Kromě toho by ale česká populace uvítala v nabídce „svých“ institucí více bonusů a zejména lepší zhodnocení vložených prostředků.“

Dle výsledků výzkumu je pro klienty dalším důležitým ukazatelem férovost, poskytování individuální péče a projevování zájmu. Z hlediska celkové spokojenosti klientů byl nejúspěšnější Penzijní fond společnosti Allianz (81%), na druhém místě se umístil Penzijní fond České spořitelny (80%) a třetí místo obsadil ING Penzijní fond (spokojeno bylo 76% jejich zákazníků).

Informace o výzkumu

Výzkum realizoval Ipsos Tambor pro společnost ING Penzijní fond v průběhu prosince 2011. Sběr dat probíhal prostřednictvím on-line panelu respondentů společnosti Ipsos Tambor. Celkem se výzkumu zúčastnilo 573 respondentů z celé ČR, kteří v současnosti mají životní pojištění a současně mají sjednáno penzijní připojištění u různých fondů. Respondenti hodnotili svoji celkovou spokojenost s jednotlivými fondy a také s klientským servisem a péčí, který jim tyto fondy poskytují.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.