CZK/€ 25.165 +0,04%

CZK/$ 23.481 +0,05%

CZK/£ 29.375 +0,05%

CZK/CHF 25.729 +0,16%

30. 04. 2019

0 komentářů

Skoro všichni průmyslníci v USA znají pojem Průmysl 4.0. V Česku o něm třetina vůbec neslyšela

 

Ve Spojených státech je s pojmem Průmysl 4.0 obeznámeno 99 % vedoucích pracovníků z průmyslového sektoru. Průzkum mezinárodní poradenské společnosti BDO[1] navíc odhalil, že zavedením strategie čtvrté průmyslové revoluce do své výroby se intenzivně zabývá 6 z 10 dotázaných firem. Průmysl v USA je na zásadní změny připraven lépe než český, v němž 30 % manažerů o Průmyslu 4.0 nikdy ani neslyšelo a jen necelá polovina (46 %) ví, co znamená. Revoluce přináší také novou hrozbu, kterou je snadný vstup nové netradiční konkurence do tohoto odvětví. V průmyslu v posledních letech nalézají uplatnění technologie jako umělá inteligence, 3D tisk či rozšířená realita, na které se chce velká část manažerů v budoucnosti soustředit ještě více.

Loading



 

České podniky jsou v zavádění prvků Průmyslu 4.0 ve srovnání s USA pozadu. Potvrzuje to srovnání tuzemského průzkumu mezinárodní poradenské společnosti BDO s obdobným šetřením provedeným ve Spojených státech.

Velký rozdíl v povědomí, malý v aktivním přístupu

Průmysl 4.0 není tolik o inovaci produktů a materiálů, ale mnohem více o vzájemné integraci lidí, dat a strojů. Zatímco v americkém průzkumu mezi vedoucími pracovníky průmyslových firem byla neznalost pojmu pouze výjimečná (1 %), v České republice obdobný průzkum odhalil míru neznalosti na úrovni 30 %. „Potvrdilo se naše očekávání, že pojem Průmysl 4.0 je ve Spojených státech mezi odborníky ve výrazně širším povědomí. Naopak v zavádění prvků čtvrté průmyslové revoluce nejsou české podniky tolik pozadu. Průzkumy odhalily, že v USA tak činí 59 % středně velkých průmyslových podniků a v České republice se jím zabývá polovina společností,“ porovnává nejnovější výsledky Petr Kymlička, partner poradenské společnosti BDO.

Výrobky na míru mnohem efektivněji

REKLAMA

Čtvrtá průmyslová revoluce přináší výrobcům potenciál přeměny v silně zákaznicky orientované organizace, které jsou schopny nabízet vysoce přizpůsobené produkty levněji a mnohem efektivněji. „Nastupující technologie přináší možnost lépe přizpůsobit výrobky na míru zákazníkovi. Tyto změny se zpravidla neobejdou bez zásahů do stávajícího fungování a manažeři musí nalézt vyváženost mezi dosahováním krátkodobých cílů a dlouhodobou vizí společnosti přizpůsobující se Průmyslu 4.0, což je pro vedoucí pracovníky největší výzva současnosti,“ komentuje poznatky z nového amerického průzkumu Petr Kymlička. Z toho také vyplývá, že největší překážkou úspěšného zavádění Průmyslu 4.0 je špatná komunikace mezi jednotlivými odděleními ve firmách.

Snadný vstup pro nové hráče

Mezi nejrozšířenější prvky Průmyslu 4.0, které americké firmy již aktivně využívají, patří cloudová řešení (63 %), pokročilá analytika dat (60 %) a internet věcí (59 %). Do budoucnosti se nejvíce plánují zaměřit na umělou inteligenci (46 %) a 3D tisk (43 %). Stranou zřejmě nezůstane ani rozšířená a virtuální realita (34 %). „Potenciál těchto nových technologií představuje hrozbu pro zavedené subjekty. Ztrácí se překážka vysokých vstupních nákladů a do odvětví může vstupovat netradiční konkurence. Ta může v průmyslu využít například stále dostupnější 3D tiskárny, které mají velkou budoucnost v mnoha odvětvích,“ upozorňuje Kymlička na společnosti, které moderní technologie využívají v jiných oborech a mají ambice je využít také v průmyslu.

[1] BDO’s 2019 Middle Market Industry 4.0 Benchmarking Survey

Tisková zpráva BDO

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

6 zásad time-managementu pro finanční poradce

Přinášíme 6 osvědčených tipů, které vám v podnikání ve finančním poradenství ušetří každý den cenné minuty a dodají klid, že máte své úkoly pod kontrolou. Krok za krokem vám mohou přinést do života čas na věci, které jsou pro vás důležité.

Text: Marta Plecitá

10. 09. 2019

Sedm druhů plýtvání: Zeštíhlete administrativu!

Firmy světové třídy se zaměřují na škrty všeho, co nepřidává hodnotu. Rentabilita si to žádá. Odstraňování plýtvání je jedním ze způsobů, jak zvýšit ziskovost jakéhokoli podniku. Procesy buď hodnotu přidávají, nebo vytvářejí zbytečné náklady.

Text: Radovan Novotný

05. 04. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *