CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Marta Plecitá

10. 09. 2019

1 komentář

6 zásad time-managementu pro finanční poradce

 

Přinášíme 6 osvědčených tipů, které vám v podnikání ve finančním poradenství ušetří každý den cenné minuty a dodají klid, že máte své úkoly pod kontrolou. Krok za krokem vám mohou přinést do života čas na věci, které jsou pro vás důležité.

Loading



 

Nesnažte se udělat pro klienta vše

Snaha vyhovět klientovi a udržet si jeho přízeň vede často k tomu, že slibujeme více, než jsme schopni splnit. Finanční poradce získává provizi za zprostředkování finančních produktů, ne za jejich správu. Pokud klientům slibujete, co není ve vašich silách, dáváte pak prioritu dotahování restů před vytvářením přidané hodnoty a důležitými aktivitami, které vedou k vytouženým výsledkům.
Zlepšení dosáhnete, když se naučíte neslibovat více, než dokážete splnit.

Vytvořte si důkladný systém v zaznamenávání informací

Zdlouhavým hledáním údajů o klientech je možné ztratit i několik hodin týdně.  Ozve se vám například klient, se kterým jste nějaký čas nebyli v kontaktu. Řeší novou životní situaci a potřebuje od vás poradit. Uvažuje třeba nad větším bydlením. Pokud v klientských složkách nemáte systém a pořádek, nebude pro vás lehké se na tuto schůzku připravit.

Zaznamenávejte si proto všechny informace na jedno místo. Ideálně využijte speciální mobilní aplikace pro finanční poradce, například Mindee. K informacím v ní máte pohodlný přístup kdykoliv a kdekoliv. Spoří váš čas, který můžete věnovat kvalitnější péči o klienty. Navíc se díky ní vyvarujte psaní poznámek na vícero různých míst: zápisník, diář, lepící bločky, excel a citlivé klientské jsou v ní v bezpečí.

Moc klientů, moc administrativy

Pokud se topíte v administrativě, může to znamenat, že máte hodně klientů a vše jde skvěle. Přesto je čas zamyslet se nad změnou. Dlouhodobě vám přemíra administrativy ubírá čas na kvalitní péči o klienty a to se dříve či později projeví na jejich nespokojenosti. V takovéto situaci vám už bliká výstražná kontrolka – opravdu nestíháte. Je čas delegovat.

REKLAMA

Řešením je delegovat rutinní činnosti na asistentku a věnovat se naplno obchodním aktivitám. Můžete se domluvit s kolegy a využívat asistentku společně nebo jí mít jen na částečný úvazek.

Najděte mezery v organizaci kalendáře

Stačí se držet několika základních pravidel organizace času a můžete zvýšit svou efektivitu až několikanásobně. Úspěch začíná u práce s kalendářem.

Stává se vám, že si plánujete schůzky na všechny dny v týdnu? Jeden den máte jednu schůzku v 10:00 dopoledne a další pak třeba až v 17:00 odpoledne? Příprava a čas strávený cestou na schůzku a pak na samotné schůzce vám v tomto případě v podstatě zaberou celé dopoledne i také část z odpoledne. Kromě dvou schůzek nestihnete nic dalšího.

Ze zkušenosti finančních poradců doporučujeme určit si dny, které budete věnovat jen schůzkám, a stanovit si, kdy pracujete jen z kanceláře. Současně si po ukončení schůzky s novým klientem do diáře naplánujte časové okno na navazující aktivity. Někdy stačí i 20 minut. To podstatné ze schůzky si budete mít čas zaznamenat a nebudete to muset nosit v hlavě.

REKLAMA

Hlavní příčinu toho, že klient s péčí od finančního poradce nakonec není spokojen, vidíme dle našich zkušeností v tom, že finanční poradci jednoduše nemají čas na pořádnou péči o klienta. Celé to pak v konečném důsledku přispívá k nedobré pověsti všech finančních poradců. Věříme, že to lze změnit. Proto jsme vytvořili aplikaci, která zjednodušuje finančním poradcům práci v digitálním světě,“ říká Martin Mašek, CEO ve společnosti Mindee.

Zbavte se prokrastinace

Jste v jednom kole. Jdete ze schůzky na schůzku, mezitím vyřídíte nějaké telefonáty. Jste unavení a do některých věcí se vám pak prostě nechce. I když je máte na dnešním seznamu úkolů. Důležité věci odkládáte, pustíte se do jiného, sympatičtějšího úkolu. Je čas zlepšit sebeřízení.
Pomoci může hlubší zamyšlení se nad daným úkolem. Zeptejte se sami sebe: „Proč je ten úkol důležitý? Co na něj navazuje? Proč se mi do něj nechce? Co se stane, když ten úkol neudělám?“ Výsledkem může být uvědomění si, že nechuť do akce pramení třeba z nedostatku informací. Získáním dodatečných informací se úkol najednou může jevit jinak. Už vás nebude svádět k tomu, abyste jej odložili.

Neztrácejte čas nedůležitými činnostmi

Často se stává, že velkou část svého produktivního času strávíme nad nedůležitými činnostmi. Není pak divu, když na konci měsíce vidíme výsledky budící rozpaky. Pro finančního poradce je zásadní získávání a udržování nových klientů, realizace vhodného řešení pro ně a sebevzdělávání. Vše ostatní, čemu věnujeme pracovní čas, je vedlejší.

V rozhodování, čemu věnovat čas, vám pomůže tzv. rovnice úspěchu. Stanovte si kompetence a aktivity, které vás dovedou k očekávaným výsledkům. Kolik je potřeba telefonátů, abyste si domluvili schůzku? Kolik musíte uskutečnit schůzek, abyste vydělali peníze? Znáte odpovědi na tyto otázky?

Čas je příliš cenný na to, abychom ho spotřebovávali na nedůležité věci. Ať už minuty a hodiny ušetříte jakoukoli metodou a rozhodnete se je využít jakýmkoli způsobem, dobrý time-management vždy vede k větší životní spokojenosti a rovnováze.

Loading

Vstoupit do diskuze 1 komentář

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • ExPartners

    10 září, 2019

    „Time management“ se píše bez pomlčky. Ale to vy moc dobře víte, když tady mrskáte anglická slovíčka, kterým ani nerozumíte.

    Odpovědět