10. 09. 2019
Subjekty:
První krok k ovládání bankovnictví hlasem v České republice udělala Komerční banka
Komerční banka jako první v České republice spustila aplikaci pro digitální hlasovou asistentku Alexu od společnosti Amazon. Služba je k dispozici pro všechna podporovaná zařízení od chytrých telefonů až po digitální domácí hlasové asistenty. Nyní je možné se Alexy v anglickém jazyce dotázat, kde je nebližší bankomat KB nebo jaký je aktuální kurz eura a amerického dolaru dle kurzovního lístku KB. V nejbližší době se bude rozsah informací rozšiřovat stejně jako přechod na češtinu.
„Jde o první, ale zásadní krok, který umožní klientům Komerční banky v rámci běžné hlasové konverzace s umělou inteligencí Amazon Alexa, Apple Siri nebo Google Assistant řešit zcela přirozenou formou rozhovoru ty nejběžnější úkony související s osobními financemi a bankou. Například zeptat se, kolik je zůstatek na účtu, odeslat kapesné dítěti, zaplatit kolegovi za společný oběd nebo zjistit, jak si stojí portfolio investic. Věříme, že digitální konverzační bankovnictví s umělou inteligencí je budoucností, která běžné bankovní úkony brzy zcela ovládne, a stane se naprosto přirozenou součástí našich životů,“ uvedl David Barczi, manažer Digitálních kanálů v KB.
V první vlně je podporována platforma Amazon Alexa. Podpora pro obě další hlavní platformy – Apple Siri a Google Assistant – je v přípravě.
V anglosaských zemích jsou v rámci těchto platforem dostupné tisíce dovedností a tyto služby jsou naprosto běžnou a každodenní součástí životů klientů. V oblasti bankovnictví je Komerční banka lídrem v České republice a jako jedna z prvních bank i v celé Evropě.