CZK/€ 25.165 +0,04%

CZK/$ 23.481 +0,05%

CZK/£ 29.375 +0,05%

CZK/CHF 25.729 +0,16%

22. 04. 2021

0 komentářů

Koronavirus vzkřísil nákupy cestovního pojištění přes telefon. Zásadně se také změnily dotazy klientů

 

Trendem posledních let bylo sjednávání cestovního pojištění přes internet. ERV Evropské pojišťovně každoročně podíl online koupených pojištění rostl zejména na úkor sjednávání přes telefon. Na přelomu let 2019 a 2020, tedy ještě v “normálních“ dobách před příchodem koronaviru, tvořil telefon jen zhruba desetinu přímého prodeje. Od loňského března se tento trend razantně změnil. Koronavirus způsobil, že se zájemci začali o cestovní pojištění zajímat více do detailu. Kvůli zavřeným pobočkám pojišťovny z důvodu vládních nařízeních se tak klienti vrací ke sjednávání přes telefon. Chtějí si totiž o cestovním pojištění s někým promluvit a zeptat se na všechny podrobnosti.

Loading



 

Před příchodem koronaviru byl u cestovního pojištění online kanál dominantním prodejních kanálem. „Každoroční nárůsty jsme evidovali zejména u mobilních zařízeních. Cestovní pojištění totiž bylo poměrně jednoduchým produktem, který si lidé rádi sjednávali snadno z pohodlí domova,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. S příchodem koronaviru však klientům informace jen z internetu přestaly stačit, chtějí si při nákupu o všech úskalích spojených s COVID-19 promluvit a vrací se zpět k telefonům. Na přelomu let 2020 a 2021 si lidé přes telefon sjednali už téměř 40 % cestovního pojištění prodávaného napřímo. „Změny ve větším využívání telefonu pro sjednání cestovního pojištění se pak objevily pokaždé, když státní orgány přišly s nějakým nový nařízením ovlivňujícím cestování,“ říká Vlastimil Divoký

Žebříček nejčastějších dotazů se zcela změnil

Klienty u cestovního pojištění zajímají úplně jiné věci než dříve. Lidé se přestali zajímat o limity pojištění a jako by zapomněli, že cestovní pojištění v sobě obsahuje řadu dalších důležitých částí, jako např. pojištění „normálních“ nemocí, zavazadel či odpovědnosti za škodu.

Nejčastější dotazy před koronavirem:

REKLAMA

  • Léčebné výlohy a jejich limity
  • Pojištění v těhotenství
  • Pojištění zimních a rizikových sportů

Nejčastější dotazy v době koronaviru:

  • Karanténa jako důvod pro storno
  • Storno kvůli COVID pozitivitě ještě v ČR
  • Nařízená karanténa v zahraničí

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Rozhovor: Pojišťovna má vyřešit problém, ne jen zaplatit škodu

Skutečnou hrozbou pro pojišťovny nejsou klimatické změny ani technologické firmy, které by si rády ukrojily díl trhu, ale to, jak rychle se dokáží pojišťovny přizpůsobit změnám a nepodcenit žádný aspekt, který na ně může dopadnout. V rozhovoru to uvedl prezident České asociace pojišťoven Martin Diviš.

Text: Redakce

24. 04. 2024

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *