Vzhledem k razantnímu snížení limitů veřejné podpory ze strany Evropské Unie, ke kterému došlo v roce 2014, je příliv nových investic v roce 2015 velmi dobrým výsledkem. Nová evropská pravidla bohužel zhoršují pozici České republiky především při soupeření o největší projekty. Kromě přísnějšího hodnocení ze strany Evropské komise, kde je schvalována podpora projektům přesahujícím 100 mil. EUR, jsou také pro tyto projekty zavedeny nové bariéry. Například pokud by Česká republika soupeřila o danou investici s hospodářsky slabšími regiony, například některými regiony Slovenska nebo Polska, fakticky není možné podle nových pravidel takovou investici podpořit. Investoři citliví na výši investičních pobídek pak míří jinam. Příliv nových projektů pak nepochybně podpořil i růst ekonomiky a zvyšující se poptávka po klíčových produktech české ekonomiky v celé Evropě. Tahounem investic proto i nadále zůstává automobilový průmysl a bude tomu tak i v následujících letech.
V boji o nejzajímavější investiční projekty nadále převládá zájem investorů o investiční pobídky obsahující nějaký prvek přímé peněžní podpory. Daňové pobídky jsou až na druhém místě, neboť jejich vyčerpání vyžaduje obvykle delší dobu. Pozitivně lze proto hodnotit loňskou novelu zákona o investičních pobídkách, která umožňuje zvýšit podíl hotovostních pobídek na úkor slevy na dani. Pro skutečně zásadní investice však je vhodné mít k dispozici v záloze další nástroje. Proto by bylo vhodné podíl hotovostních pobídek dále navyšovat. A to i za předpokladu, že by výběr takto podpořených projektů byl přísnější a byl by omezen pouze na některé regiony nebo odvětví. Je zcela logické, že si stát hlídá, komu poskytne přímou peněžní podporu, která vyžaduje pečlivější posouzení projektu i ochranných opatření proti snahám o zneužití.