18. 12. 2019
“K pojištění domácnosti mě nic nepřesvědčí,” tvrdí čtvrtina nepojištěných
Konec roku je spojen s oslavami Vánoc i Nového roku. A také se zvýšeným počtem škod v důsledku oslav. Přesto téměř čtvrtina nepojištěných je přesvědčena, že je k uzavření pojištění domácnosti nic nepřesvědčí.
Pojištění domácnosti dle exklusivního průzkumu EMA data nemá uzavřeno více než 40 % respondentů. Pro pojišťovny je pozitivní zprávou, že téměř třetina z nich (28 %) o uzavření pojistky uvažuje. Naopak špatnou zprávu pro pojišťovny je, že pětina dotázaných (19 %) životní pojištění nemá uzavřeno, protože nevěří pojišťovnám.
Téměř čtvrtina nepojištěných (24,3 %) je přesvědčena, že je k uzavření pojištění domácnosti nemůže nic přesvědčit. Nejčastějším argumentem k uzavření pojistky u ostatních nepojištěných by bylo snížení ceny pojištění nebo zvýšení příjmu (38,8 %). Důvodem k uzavření pojištění by byla také živelní událost v domácnosti (14,2 %) či u sousedů (10,6 %).
Pokud by se nepojištění klienti rozhodli uzavřít pojištění domácnosti, nemá téměř polovina (48,4 %) respondentů vyhraněnou preferenci, u které pojišťovny by pojistku sjednali.
Na argumenty finančního poradce by slyšelo jen minimum nepojištěných respondentů (6,3 %). Přitom 16,9 % pojištěných respondentů uvádí, že rozhodujícím faktorem pro výběr pojištění bylo právě doporučení finančního poradce.
REKLAMA
Finanční poradci vedou nad pojišťovnami i ve sjednávání pojištění domácnosti. U finančního poradce uzavřelo pojistku 45,3 % respondentů, zatímco přímo v pojišťovně jen 27 % dotázaných. Online sjednání je zatím pouze okrajové (6,2 %).
Klienti jsou vesměs se svou pojišťovnou spokojeni (96,2 %). Pouhé minimum respondentů, kteří mají pojištění domácnosti uzavřené, by svou pojišťovnu nejraději změnilo (3,8 %).
„V oblasti pojištění domácnosti mají pojišťovny stále velký prostor pro získání nových klientů. Jakmile klienta získají, nemusí se bát o jeho loajalitu. Klienti jsou se zvolenou pojišťovnou vesměs spokojeni,“ říká Petr Zámečník, Chief Content Officer EMA data, a dodává: „Největším argumentem směrem ke klientům je cena. Nejnižší ceny ovšem lze dosáhnout při online sjednání, přičemž to je zatím stále pouze okrajovým způsobem uzavření smlouvy.“
O průzkumu
- průzkum proběhl na vzorku 1 026 respondentů
- respondenti byli vybráni z věkové skupiny 21 – 61 let
- statistický vzorek odpovídá metodice ČSÚ, reprezentuje jednotlivé regiony, věkové skupiny, pohlaví a ekonomickou aktivitu respondentů
- sběr dat proběhl 11. 12. – 13. 12. 2019
Tisková zpráva EMA data