17. 04. 2018
USF ČR varuje před unáhlenými závěry ve věci nahrávání telefonních hovorů
Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF ČR) varuje před unáhlenými závěry ve věci nahrávání telefonických hovorů s klienty. Vody rozvířila pokuta, kterou ČNB udělila společnosti Fincentrum.
USF apeluje na zachování klidu a racionálního přístupu k uchovávání záznamů z komunikace se zákazníky ze strany finančních poradců. Současně ale i uvádí, že finanční trh by měl získat konkrétnější představu o rozsahu této povinnosti.
USF ČR považuje za potřebné se k těmto názorům vyjádřit, i s ohledem na možné dezinterpretace:
- V průběhu legislativních diskuzí ani v rámci komunikace s dohledem České národní banky (ČNB) jsme na požadavek zaznamenávání veškeré komunikace se zákazníky nikdy nenarazili. Bylo by proto nanejvýš překvapivé, pokud by nyní byl tento výkladový úzus porušen.
- V případě poskytování investičních služeb po telefonu (zadání pokynu, sjednání smlouvy) nebylo však nikdy pochyb, že takové hovory musí být nahrávány. To není nový závěr, ale ustálený výklad, se kterým musí každý účastník trhu počítat.
- Za zmínku stojí, že v ani v jedné z paralelně běžících kontrol finančně-poradenských společností, pokud je nám známo, nebyl závěr o nahrávání všech hovorů ze strany ČNB učiněn.
Zdroj: Tisková zpráva USF ČR