CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

24. 04. 2018

3 komentáře

Klienti připravují hromadnou žalobu na Českou pojišťovnu

 

Klienti pojišťoven se chystají podat obdobu hromadné žaloby v kauze neplatných životních pojistek. Nejprve se zaměří na Českou pojišťovnu.

Loading



 

Finanční arbitr již pravomocně rozhodl v konkrétních případech proti České pojišťovně, pojišťovně AXA a Pojišťovně České spořitelny, že části jejich smluv o životním pojištění jsou neplatné. Podle pojišťoven a ČNB nejde o plošnou neplatnost smluv. Skupina klientů se proto rozhodla bránit společně a zakládá spolek pro podání žaloby.

„Situace na trhu znamená nejistotu hlavně pro klienty. Proto jsme se rozhodli podat na soud žalobu, která by pojišťovnám nařídila zdržení se protiprávního jednání do doby vyřešení celé věci,“ uvádí jeden z klientů Jiří Chvojka. „Jedná se vlastně o substituci hromadné žaloby. Museli jsme za tím účelem založit zapsaný spolek, protože jinak bychom žalobu nemohli podat,“ vysvětluje.

„Spolek může v rámci jediné žaloby požadovat plnění ve prospěch neomezeného počtu spotřebitelů. Není tedy vázán na jednu kauzu, ale může se domáhat, aby se pojišťovny zdržely svého jednání vůči všem,“ vysvětluje advokát Viktor Rossmann, který žalobu připravil. 

Žalobu podá spolek ihned po získání identifikačního čísla u rejstříkového soudu. „Začneme Českou pojišťovnou a pak se uvidí,“ doplnil Viktor Rossmann.

REKLAMA

„Neexistuje žádná neplatnost celých balíků smluv. Nálezy finančního arbitra nejsou precedenty, ani rozhodnutí, podle kterých by se měly řídit soudy. Vedle rozhodnutí finanční arbitryně existují i rozhodnutí soudů, která absolutní neplatnost pojistných smluv zásadně odmítají. Některé iniciativy snaží vyvoláním paniky získat co nejvíce klientů pro spřátelené advokáty,“ ohrazuje se Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Obvinění z protiprávního jednání odmítá i Česká pojišťovna. „Důrazně se ohrazuji proti obvinění z protiprávního jednání. Česká pojišťovna vždy postupovala v souladu se zákonem a řídila se právní úpravou platnou v době uzavírání smluv. Smlouvy České pojišťovny byly a jsou uzavírány v souladu s platnými zákony, jsou platné a v případě pojistné události jsou klientům vyplácena pojistná plnění. K žádným porušením smluvních povinností nedochází,“ reagovala mluvčí ČP Ivana Buriánková.
Zdroj : iDnes.cz

Loading

Vstoupit do diskuze 3 komentáře

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Jsou lidé s duševním onemocněním nepojistitelní?

Deprese, schizofrenie nebo bipolární porucha. Právě proti těmto potížím by se měli mít na pozoru především mladí lidé ve věku od 20 do 29 let. Podle aktuálních dat Správy sociálního zabezpečení je v této skupině bezmála polovina invalidních důchodců s duševním onemocněním. Klíčová je podle expertů uvědomělost a včasná […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

04. 03. 2024

Přehledně o daňovém přiznání za rok 2023. Na jaké slevy a odpočty máte nárok?

Blíží i povinnost podat daňové přiznání za předešlý rok. V tom si lze díky daňovým úlevám snížit daňový základ, nebo přímo vypočtenou daň. Nicméně některé slevy na vypočtené dani, jako školkovné či slevu pro studenta, budou moci daňoví poplatníci nyní využít naposledy, protože od příště je již ruší […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 02. 2024

Daňové odpočty 2023

Nezapomeňte na daňové odpočty u finančních produktů

Blíží se konec roku 2023 a s tím související daňové přiznání nebo roční zúčtování daně za ukončené daňové období. Pro uplatnění daňového zvýhodnění nebo daňového odpočtu je nutné splnit podmínky v roce 2023. Máte tedy ještě měsíc a půl pro to, abyste maximalizovali svoje odpočty u finančních […]

Text: Hana Bartušková

Foto: Shutterstock

15. 11. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Mandala

    25 dubna, 2018

    Konstrukce Dynamiku, Diamantu atd. byla jasná: žádná částka na dožití ve smlouvě a přitom žádný sazebník počátečních poplatků.
    Umíte so představit soudce, ketrý řekně, že to tak je v pořádku?

    Odpovědět

  • Insider

    25 dubna, 2018

    Nebojte, lobby pojišťoven zapracuje a opět se to, jako ostatně vždy, zamete pod koberec. Já bych to pojišťovnám ze srdce přál, za všechny ty prasárny s IŽP, které jim dodnes v pohodě procházejí, neb ČNB asi nemá dost odvahy na to citelně potrestat právě pojišťovny. Minimálně za to, ještě dnes, v r. 2018 nemají pojišťovny problém přijmout do správy IŽP „spořeníčka“ na x-tisíc korun měsíčně, samozřejmě v běžně placeném pojistném a min. na 30 let a déle. A pokud se mýlím, tak mě prosím opravte, ale opravdu si nevzpomínám, že by za tyto věci některá z pojišťoven obdržela od ČNB pokutu řekněme pár desítek milionů korun (co to pro ně je, že ?).

    Odpovědět

  • bohumil pávek

    9 června, 2019

    dobrý den,kde bych se mohl přpojit k hromadné žalobě,mám u české pojišťovny 3 životní pojistky z roku 2002,děkuji a zdraví pavek č.mob.605 843 162

    Odpovědět