Středa 16. října. Svátek má Havel.

Klienti připravují hromadnou žalobu na Českou pojišťovnu

Pojištění 24.04.2018 | 17:04 3 komentáře

Klienti pojišťoven se chystají podat obdobu hromadné žaloby v kauze neplatných životních pojistek. Nejprve se zaměří na Českou pojišťovnu.

Finanční arbitr již pravomocně rozhodl v konkrétních případech proti České pojišťovně, pojišťovně AXA a Pojišťovně České spořitelny, že části jejich smluv o životním pojištění jsou neplatné. Podle pojišťoven a ČNB nejde o plošnou neplatnost smluv. Skupina klientů se proto rozhodla bránit společně a zakládá spolek pro podání žaloby.

„Situace na trhu znamená nejistotu hlavně pro klienty. Proto jsme se rozhodli podat na soud žalobu, která by pojišťovnám nařídila zdržení se protiprávního jednání do doby vyřešení celé věci,“ uvádí jeden z klientů Jiří Chvojka. „Jedná se vlastně o substituci hromadné žaloby. Museli jsme za tím účelem založit zapsaný spolek, protože jinak bychom žalobu nemohli podat,“ vysvětluje.

„Spolek může v rámci jediné žaloby požadovat plnění ve prospěch neomezeného počtu spotřebitelů. Není tedy vázán na jednu kauzu, ale může se domáhat, aby se pojišťovny zdržely svého jednání vůči všem,“ vysvětluje advokát Viktor Rossmann, který žalobu připravil. 

Žalobu podá spolek ihned po získání identifikačního čísla u rejstříkového soudu. „Začneme Českou pojišťovnou a pak se uvidí,“ doplnil Viktor Rossmann.

„Neexistuje žádná neplatnost celých balíků smluv. Nálezy finančního arbitra nejsou precedenty, ani rozhodnutí, podle kterých by se měly řídit soudy. Vedle rozhodnutí finanční arbitryně existují i rozhodnutí soudů, která absolutní neplatnost pojistných smluv zásadně odmítají. Některé iniciativy snaží vyvoláním paniky získat co nejvíce klientů pro spřátelené advokáty,“ ohrazuje se Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Obvinění z protiprávního jednání odmítá i Česká pojišťovna. „Důrazně se ohrazuji proti obvinění z protiprávního jednání. Česká pojišťovna vždy postupovala v souladu se zákonem a řídila se právní úpravou platnou v době uzavírání smluv. Smlouvy České pojišťovny byly a jsou uzavírány v souladu s platnými zákony, jsou platné a v případě pojistné události jsou klientům vyplácena pojistná plnění. K žádným porušením smluvních povinností nedochází,“ reagovala mluvčí ČP Ivana Buriánková.

Zdroj: iDnes.cz

3 komentáře: “Klienti připravují hromadnou žalobu na Českou pojišťovnu”

  1. bohumil pávek napsal:

    dobrý den,kde bych se mohl přpojit k hromadné žalobě,mám u české pojišťovny 3 životní pojistky z roku 2002,děkuji a zdraví pavek č.mob.605 843 162

  2. Mandala napsal:

    Konstrukce Dynamiku, Diamantu atd. byla jasná: žádná částka na dožití ve smlouvě a přitom žádný sazebník počátečních poplatků.
    Umíte so představit soudce, ketrý řekně, že to tak je v pořádku?

    • Insider napsal:

      Nebojte, lobby pojišťoven zapracuje a opět se to, jako ostatně vždy, zamete pod koberec. Já bych to pojišťovnám ze srdce přál, za všechny ty prasárny s IŽP, které jim dodnes v pohodě procházejí, neb ČNB asi nemá dost odvahy na to citelně potrestat právě pojišťovny. Minimálně za to, ještě dnes, v r. 2018 nemají pojišťovny problém přijmout do správy IŽP „spořeníčka“ na x-tisíc korun měsíčně, samozřejmě v běžně placeném pojistném a min. na 30 let a déle. A pokud se mýlím, tak mě prosím opravte, ale opravdu si nevzpomínám, že by za tyto věci některá z pojišťoven obdržela od ČNB pokutu řekněme pár desítek milionů korun (co to pro ně je, že ?).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.