Středa 20. listopadu. Svátek má Nikola.

Důvěra v banky je často spojená s poplatky

Banky 13.03.2014 | 11:17 0 Komentářů

Klienti si často důvěru v banku spojují hlavně s poplatky. Ve světě přitom hraje důležitější roli než poplatky celková zákaznická zkušenost. Vyplývá to z průzkumu společnosti EY. Zúčastnilo se ho přes 32 tisíc bankovních klientů ze 43 zemí včetně 415 respondentů z ČR.

Češi společně s klienty bank ze severských států navštěvují pobočky méně často a rovněž bankomaty využívají méně než klienti z ostatních zemí Evropy. Klíčovým zdrojem informací o bankách jsou pro české klienty webové stránky bank (57 procent), důležitou roli hrají také srovnávací portály (21 procent). Podíl v obou kategoriích patří k nejvyšším v Evropě.

Bankovní sektor má za sebou další náročný rok, nicméně dobrá zpráva je, že důvěra v banky roste, a to i v Česku,“ uvedl vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce EY v ČR a ve střední Evropě Pavel Riegger.

Důvěru klienta podle průzkumu ovlivňuje globálně nejvíce zákaznická zkušenost, v ČR jsou to poplatky a sazby. „V Česku jsou bankovní poplatky a úrokové sazby také nejčastějším důvodem motivujícím klienta k odchodu od banky. Vyšší citlivost v otázce bankovních poplatků je českým specifikem,“ dodal Riegger.

Zdroj: ČTK

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.