Výsledky výzkumu prezentoval dnes ředitel společnosti Fincentrum Petr Stuchlík na 17. Evropském Bankovním a Finančním Fóru, které se konalo již po sedmnácté v Praze. Průzkum proběhl dne 13. března 2009 dotazováním dvou stovek nejlepších poradců Fincentra z celé České republiky a věrně tak odráží aktuální nálady nejširší české veřejnosti v oblasti finančních produktů.
„Pokles zájmu o přímé investice a o hypotéky je očekávaným výsledkem rozčarování z prudkého poklesu investičních trhů a spekulací na klesající ceny bydlení,“ říká Petr Stuchlík, ředitel společnosti Fincentrum. „Naopak mne mile překvapilo, že lidé stále mají peníze a stále je ve stejné míře chtějí alokovat, byť do jiných produktů než dříve,“ doplňuje.
„Na sklonku loňského roku lidé vyčkávali, co se bude dít, a nyní opět své peníze umisťují do finančních produktů ve stejném objemu, jako dříve. Tržby našich poradců za první čtvrtletí tohoto roku vzrostou meziročně přibližně o 25 %, takže o útlumu nezávislého finančního poradenství nemůžeme rozhodně mluvit. Naopak v době finanční krize je dobrý poradce k nezaplacení,“ uvedl dnes na Evropském Bankovním a Finančním Fóru Petr Stuchlík.
Výsledky výzkumu:
1. Souhlasíte s tvrzením, že rozhodování vašich klientů trvá déle než před krizí?
a. ANO – 23 %
REKLAMA
b. NE – 75 %
c. NEVÍM – 2 %
2. Vkládají vaši klienti ve srovnání s dobou před finanční krizí v průměru do finančních produktů:
a. VÍCE PROSTŘEDKU – 6 %
REKLAMA
b. STEJNĚ PROSTŘEDKU – 79 %
c. MÉNĚ PROSTŘEDKU – 13 %
d. NEVÍM – 2 %
3. O jaký typ produktů mají vaši klienti menší zájem (jen statisticky významné odpovědi):
a. Investice – 69 %
b. Hypotéky – 34 %
4. O jaký typ produktů mají vaši klienti větší zájem (jen statisticky významné odpovědi):
a. Rizikové životní pojištění – 47 %
b. Investiční životní pojištění – 38 %
c. Stavební spoření – 34 %