Neděle 07. března. Svátek má Tomáš.

Češi zatím krizi nepociťují, mění však své chování

Březnový výzkum mezi dvěma stovkami nejlepších poradců společnosti Fincentrum v celé České republice přinesl zajímavá zjištění. Podle aktuálních zkušeností poradců naprostá většina Čechů stále do finančních produktů umisťuje stejné množství peněz jako dříve, dochází však k významné změně zájmu o jednotlivé typy produktů. Zatímco zájem o investice a hypotéky klesá, roste zájem o životní i neživotní pojistky a také o depozita (Tisková zpráva Fincentra).

Výsledky výzkumu prezentoval dnes ředitel společnosti Fincentrum Petr Stuchlík na 17. Evropském Bankovním a Finančním Fóru, které se konalo již po sedmnácté v Praze. Průzkum proběhl dne 13. března 2009 dotazováním dvou stovek nejlepších poradců Fincentra z celé České republiky a věrně tak odráží  aktuální nálady nejširší české veřejnosti v oblasti finančních produktů.

Pokles zájmu o přímé investice a o hypotéky je očekávaným výsledkem rozčarování z prudkého poklesu investičních trhů a spekulací na klesající ceny bydlení,“ říká Petr Stuchlík, ředitel společnosti Fincentrum. „Naopak mne mile překvapilo, že lidé stále mají peníze a stále je ve stejné míře chtějí alokovat, byť do jiných produktů než dříve,“ doplňuje.

Na sklonku loňského roku lidé vyčkávali, co se bude dít, a nyní opět své peníze umisťují do finančních produktů ve stejném objemu, jako dříve. Tržby našich poradců za první čtvrtletí tohoto roku vzrostou meziročně přibližně o 25 %, takže o útlumu nezávislého finančního poradenství nemůžeme rozhodně mluvit. Naopak v době finanční krize je dobrý poradce k nezaplacení,“ uvedl dnes na Evropském Bankovním a Finančním Fóru Petr Stuchlík.

Výsledky výzkumu:

1.   Souhlasíte s tvrzením, že rozhodování vašich klientů trvá déle než před krizí?

a.   ANO – 23 %

b.   NE – 75 %

c.   NEVÍM – 2 %

2.   Vkládají vaši klienti ve srovnání s dobou před finanční krizí v průměru do finančních produktů:

a.   VÍCE PROSTŘEDKU – 6 %

b.   STEJNĚ PROSTŘEDKU – 79 %

c.   MÉNĚ PROSTŘEDKU – 13 %

d.   NEVÍM – 2 %

3.   O jaký typ produktů mají vaši klienti menší zájem (jen statisticky významné odpovědi):

a.   Investice – 69 %

b.   Hypotéky – 34 %

4.   O jaký typ produktů mají vaši klienti větší zájem (jen statisticky významné odpovědi):

a.   Rizikové životní pojištění – 47 %

b.   Investiční životní pojištění – 38 %

c.   Stavební spoření – 34 %

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.