Neděle 25. října. Svátek má Beáta.

Britská pojišťovna využívá facebooku pro stanovení výše pojistného povinného ručení

Pojištění 10.11.2016 | 15:38 0 Komentářů

Britská pojišťovna Admiral začala využívat facebookových projevů, aby stanovila výši pojistného pro povinné ručení. Za vykřičníky, nebo používání výrazů „nikdy“ nebo „vždy“ si zatím připlatí pouze prvořidiči, kteří jsou pro pojišťovnu nevyzpytatelní a potenciálně nebezpeční.

Ušetřit naopak může řidič, který působí na facebooku organizovaně. Sjednává si například schůzky na sociální síti ne „na odpoledne“, ale přesně „ve 14:00“. Pojišťovna předpokládá, že pečlivější řidič bude jezdit bezpečněji a způsobí méně škod. Rozdíl u prvořidičů se může vyšplhat až na 10 600 korun ročně.

Hromadnému šíření této praxe však brání nesouhlas samotného Facebooku, který se již dříve ohradil proti používání dat při poskytování půjček. „Facebook změnil podmínky, ve kterých uvedl, že obsah profilů nesmí být používán ke zjišťování úvěruschopnosti,“ popisuje šéf oddělení pro big data Miroslav Esser.

Zdroj: iDnes.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.