Neděle 05. dubna. Svátek má Miroslava.

Spory o storno s cestovními kancelářemi: Co se změnilo vyhlášením nouzového stavu?

Storno zájezdu koronavir

Počet nakažených koronavirem v České republice skokově roste. Již v minulém týdnu vláda vyhlásila nouzový stav, od pondělí 16. března je v karanténě celá země. Lidé smějí cestovat pouze do práce a k zajištění nezbytných potřeb svých a své rodiny, tedy zejména na nákupy potravin, do lékárny a za rodinnými příslušníky.

Storno zájezdů do Itálie začátkem března

Ještě na počátku března museli zákazníci, kteří se rozhodli zrušit zájezd do Itálie z důvodu obavy před koronavirem, platit storno poplatky cestovním kancelářím povětšinou v plné výši v případě, že se destinace nacházela mimo ohnisko nákazy. Řada pojišťoven také pozastavila prodej pojištění storna.

Přitom k otázce bezplatného storna se vyjádřilo Ministerstvo pro místní rozvoj, které uvedlo: „Čeští zákazníci, kteří si zakoupili od cestovní kanceláře zájezd do postižené oblasti koronavirem, mohou podle občanského zákoníku odstoupit od smlouvy bez zaplacení storno poplatků,“ stojí ve stanovisku MMR. „Ovšem pouze v případě, pokud v místě pobytu nebo v jeho bezprostředním okolí nastaly tyto mimořádné okolnosti a pokud mají vliv na čerpání služeb nebo dopravu,“ dodává MMR.

Cestovní kanceláře se shodly s pojišťovnami v tom, že zákazník má právo na bezplatné zrušení zájezdu nebo kompenzaci pouze v případě, že směřuje do ohniska nákazy nebo bezprostřední blízkosti. „Za ohnisko je v těchto případech považována oblast, na niž byla uvalena karanténa,“ upřesňuje advokát Ladislav Drha.

Bezplatné storno je třeba posuzovat případ od případu, míní expert

Bezplatné storno zájezdu upravuje § 2535 občanského zákoníku. V něm je zakotveno právo na bezplatné odstoupení od smlouvy ještě před zahájením zájezdu, pokud v místě pobytu nebo v jeho okolí nastaly takové nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu. Evropská směrnice, na základě které bylo toto ustanovení přijato, pouze vyjmenovává příklady mezi těmito okolnostmi i výskyt ohniska závažné nemoci.

„Jestliže cestovní kanceláře argumentují tím, že v cílových destinacích nejsou činěna žádná omezující opatření, a tudíž zde není významný dopad na poskytování zájezdů, lze toto tvrzení považovat spíše za účelové,“ uvádí advokát Ladislav Drha.

Podle něj je nutné existenci nevyhnutelné a mimořádné okolnosti posuzovat s ohledem na všechny okolnosti. Mimořádnou rychlost šíření koronaviru je za takovou okolnost nutné považovat.

„Jinými slovy je třeba rozlišovat, zda daná destinace je uzavřena z důvodu nebezpečí pádu laviny na ubytovací zařízení v dané destinaci. Toto riziko nebude ohrožovat vedlejší destinace. Anebo zda je uzavřena z důvodu šíření nemoci, která se snadno přenáší a je způsobilá zasáhnout širší region,“ dodává.

V této situaci je pak potřeba posuzovat každý případ a není možné přijmout obecné tvrzení, že při rušení zájezdů tam, kde nejsou přijata omezení, nemají zákazníci právo na bezplatné storno, míní Drha.

Zrušená dovolená po vyhlášení nouzového stavu

Okamžikem účinnosti opatření o vyhlášení nouzového stavu byly lidem zakázány veškeré cesty do zahraničí. „V takovém případě je potřeba zabývat se otázkou, jaká byla situace v cílové zahraniční destinaci,“ říká Ladislav Drha. Podle jeho stanoviska je-li cílová destinace zasažena virem, pak se jedná o mimořádnou okolnost ve smyslu ustanoví § 2535 občanského zákoníku a zákazník má právo od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného.

Tuto částku mu tedy vrátí přímo cestovní kancelář bez ohledu na to, zda je vyhlášen nouzový stav nebo nikoli. Pokud však cílová destinace nebyla zasažena virem, pak cestovní kancelář může i v době stavu nouze odmítnout vrátit uhrazené prostředky, nebo může požadovat storno poplatek, neboť v cílové destinaci nenastaly mimořádné okolnosti tak, jak vyžaduje občanský zákoník,“ doplňuje advokát.

V takovém případě totiž jediným důvodem nevycestování je omezení nařízené ze strany státu.

V případě, že cestovní kancelář neakceptovala odstoupení od smlouvy, neboť v cílové destinaci nebyla hrozba viru, a zákazník tedy neodjel výlučně z důvodu uzavření hranic, pak je potřeba vzniklou škodu řešit přímo se státem. Podkladem pro uplatnění náhrady škody po státu je krizový zákon.

„Zákon říká, že stát je povinen nahradit škodu způsobenou právnickým a fyzickým osobám v příčinné souvislosti s krizovými opatřeními. Pokud tedy zákazník nevycestoval do zahraničí z důvodu, že Česká republika uzavřela své hranice, přičemž v cílové destinaci žádná hrozba nebyla, pak je potřeba se obrátit přímo na stát, který by měl vzniklou škodu uhradit,“ uvádí Ladislav Drha.

K uplatnění náhrady škody má zákazník lhůtu šesti měsíců od okamžiku, kdy se o vzniku škody dozvěděli. „Z opatrnosti lze však doporučit, aby se zákazníci obrátili nejprve na svou cestovní kancelář, neboť zákazník je povinen pokusit se minimalizovat výši vzniklé škody například dohodou s cestovní kanceláří na jiném řešení.“

 

Také si přečtěte: Jak koronavir ovlivní hypotéky

Tweet 20

44 komentářů: “Spory o storno s cestovními kancelářemi: Co se změnilo vyhlášením nouzového stavu?”

  1. stornopoplatky napsal:

    Dobrý den. U Čedoku jsme stornovali zájezd 100 dní před odjezdem .Ve všeobecných podmínkách mají 60 dnů před odjezdem storno 1.500 kč na osobu., Zaplaceno 38.000 kč storno napočítali 18.326 kč což je téměř 50 procent z ceny.
    Hrůza. Nikde žádné odvolání.

  2. Anonym napsal:

    Dobrý den. A co takhle použít §2535,který se na Vás vztahuje

  3. Prosím o pomoc! napsal:

    Dobrý den,
    V červnu máme odlitat s Cedokem do Egypta a je jasné, ze se tak nestane. Už týden se snažím všelijak s někým komunikovat, ale slečna přes e-mail semnou po napsání e-mailu o storno poplatek přestala komunikovat protože do odletu máme ještě víc jak 60 dnů tudíž by měl být storno poplatek 1.500,- na osobu. Slečny na infolince jsou velmi neochotne a každá mele něco jiného. Prosí mě o to ať si zájezd posunu a pochopim situaci, která nastala. Ze by mohlo přijít mnoho lidi v Cedoku o práci. A to, ze já mám výpověď taky na krku a nevím z čeho budu žít a kde budu bydlet, tak v tom kdo zase pochopí mě? Prosím o pomoc v jak se takové situaci zachovat. Čekám na vyčíslení vzniklé škody a jak tady čtu u všech to děla přes 11.000,- moc prosím, jestli někdo nad tou to cestovkou “vyhrál” jestli mi poradi jak…

    • K soudu napsal:

      Jsou v zásadě tři možnosti.
      Kdo nevydrží s nervama, může 60 a více dní před zájezdem stornovat sám. Bude mít nejnižší možné storno poplatky, ale o část peněz přijde. Zbytek zaplacených peněz by měl dostat zpět. Pokud ne, může se soudit.
      Druhá varianta je zaplatit celý zájezd, tj. všechny zálohy a čekat, až CK zruší zájezd sama z důvodu pandemie a vrátí 100 % peněz. Pokud ne, může se soudit.
      Třetí varianta je přestat platit zálohy a žádné peníze již neposílat. Pak bude CK vymáhat peníze za nezaplacený nestornovaný zájezd. Otázkou je, zda vysoudí nějaké peníze za současné pandemie.

      • Jarda napsal:

        Já stornoval u Čedoku 120 dnů před odletem a dostal jsem 50% storna. Tj žádný minimální storno. CK si v tomhle ohledu dělají co chtějí. Rozhodně bych neriskoval a žádný doplatek bych nedával. Na soudy už bych se vůbec nespolehal.Já platil zálohu 27tis a storno po mě chtějí 47tis. Takže bych měl ještě doplatit 20tis.

        • Smůla napsal:

          Většina lidí zde nechápe, že cestovka si při každém stornu ze strany zákazníka započte náklady na zrušení účasti, tj. ubytování, letenky, atd. Procentní částky uvedené v katalogu nejsou maximální možné, ale minimální. Tj. stál-li zájezd 10.000 Kč, zaplatíte při storno poplatku 20% minimálně 2000 Kč. Pokud budou náklady storna 3500 Kč, zaplatíte 3500 Kč a fakticky vám pak vyjde 35%. Ale to jste si měli přečíst, když jste kupovali zájezd.

          • Zákon napsal:

            Odstoupení od smlouvy
            § 2533

            (1) Zákazník může před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit vždy, avšak pořadatel jen tehdy, byl-li zájezd zrušen, anebo porušil-li zákazník svou povinnost.

            (2) Je-li ujednáno odstupné, musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Není-li ujednáno odstupné, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.

  4. storno poplatky napsal:

    Dobrý den Můze mi někdo vysvětlit jaké storno poplatky jsou podle zákona tedy ruším dovolenou do jednoho měsíce před nástupem do dvou do třech do čtyřech atd????

    • Jarda napsal:

      Zákon tady neexistuje, cestovky mají svůj zákon. Já chtěl stornovat 120 dnů před odletem. Podle smlouvy jsem měl zaplatit pouze 1500 na osobu. CK Čedok mi naparil přes 11tis na osobu. Prý jim vznikli skutečné náklady. Takže na zákon, a spravedlnost bohužel zapomeňte..

  5. Čedok storno napsal:

    Dobrý den, v červnu jsem měla zakoupeny zájezd u Čedoku. Storno jsem požádala před vyhlášením stavu nouze. Byly mi potvrzeny stornopoplatky, ktere dle všeobecných podmínek jsem akceptovala . Zájezd stornovali s tím, ze do 14 dnů vrátí peníze. Nyní uplynulo 14 dnů a peníze nikde. Když jsem CK kontaktovala , došla ni odpověď s odkazem https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/mmr-oznamuje,-ze-zakaznici-cestovnich-kancelari-mo. Dále bez odpovědi . Myslím si, ze pokud jsem podala žádost o storno před vyhlášením stavu nouze, nemohou postupovat dle odkazu. Drží mi velkou částku .Prosím , poraďte . Děkuji

  6. vrácení penez za dovolenou napsal:

    Dobrý den, 25.3 jsme měli odletět na dovolenou do Vietnamu. CK Exim, nám nabídla poukaz.
    A dál s námi nekomunikuje. Nechceme poukaz, který ani nevíme jak využijeme. Chceme vrátit peníze. Jde o 98000Kc první zálohu jsme zaplatili ji v lonském roce v červenci. pořád tvrdili, že se bude zájezd konat, ale tři dny před odletem zájezd zrušili.

  7. Storno Tunis dovolena napsal:

    Dobrý den mám koupený zájezd od invie na 3 7 mám zaplacený 2 zálohy a žádám o storno nechce se mi platit poslední záloha Jak mám postupovat děkuji

  8. Kolik dnů před zahájením zájezdu lze stornovat napsal:

    Dobrý den. Kolik dnů před zahájením zájezdu mohu zájezd zrušit a požadovat vrácení peněz? Máme odjet 8.května do italských Benátek. Nevěříme že za 40 dní bude bezpečné cestovat do této oblasti.

  9. Kolik dnů před zahájení napsal:

    Dobrý den. Kolik dnů před zahájením zájezdu mohu zájezd zrušit a požadovat vrácení peněz? Máme odjet 8.května do italských Benátek. Nevěříme že za 40 dní bude bezpečné cestovat do této oblasti.

  10. Dovolena narok napsal:

    Dobrý den zaplatila jsem cely zajezd na Bali od villa &resorts mneli jsme letet 27.3 .2020ale vše ck zrušila teď nám nabízí jiný termín až za 8 mes.nebo poukázku ale radši by chtěla aby mi vrátili peníze na zajezd jsem čekala 6mes můžete mi prosím poradit.dekuji

  11. Storno dovolená napsal:

    Dobrý den, mám zakoupenou dovolenou od CK Čedok a to termín červenec 2020. S ohledem na současnou situaci jsem se rozhodl dovolenou zrušit. Samozřejmě akceptuji storno poplatky CK které dle jejich smluvních podmínek dělají 60 dnů před odletem 1500,-Kč za osobu. Jenže paní z CK si nevím podle čeho vycucala storno poplatek ve výši přes 11.tis za osobu. Ještě mi suše dodala, že výše mé zaplacené zálohy nestačí na storno poplatek a musel bych ještě doplatit. Jedná se dovolenou pro 4 osoby, kde již mám zaplacenou zálohu 27.tis. Podle vyjádření CK Čedok bych měl ještě tedy doplatit 17.tis abych naplnil jejich storno poplatky. Jejich jednání mi přijde protiprávní. Mají vůbec právo nerespektoovat jejich smluvní podmínky a mě tím vlastně vydírat? Mám od nich 3 nabídky. Buď změna termínu, což jsem odmítl, nebo možnost zanechat peníze něco jako v depozit a využít je až do konce roku 2022. Jelikož nikdo neví, co bude zítra i toto je pro mě v současnosti nepřijatelné. A jelikož jejich storno poplatky jsou nemorální, nemám vlastně jak se dostat ke svým penězům, které by se mi teď s ohledem na ekonomickou situaci hodili. Prosím, jaké mám v této situaci možnosti řešení. Moc děkuji za každou radu a pomoc.

    • Pavel napsal:

      Napiste na COI, maji na strankach neco o tom, ze storna by mely byt primerena a dle smlouvy, a ze si cestovky nemohou uctovat kde co. Nebo az budete psat pani z CK mail, tak pridejte COIku do kopie s popisem situace. COI v kopii mailu casto dela divy… Drzim palce.

    • ČEDOK napsal:

      Dobrý den,
      máme podobný problém, zájezd na Sardinii 1.července 2020 a opakovaně jsme dostaly úplně odlišné informace plus zatajovaní podmínek, kdy musí ze zákona vrátit peníze. Přístup Čedoku a jejich (ne)profesionalita mě teda dost nahněvala.

    • NENE napsal:

      To jste si to špatně přečetla. Storno je výši skutečně vzniklých nákladů, NEJMÉNĚ však 1500 Kč.

  12. Preklad zaplaceneho autobusoveho zajezdu napsal:

    Dobry den, mam zaplaceny zajezd na zavody Le Mans. Nyni uz byl zavod prelozen z cervna na zari. Bohuzel v jinem terminu uz mi nedovoluje prace, abychom jeli. Nastupuji po materske zpet do prace. Proto nemuzeme vyuzit moznosti jet v nahradnim terminu. Dle CK muzeme tedy stornovat zajezd a zaplatit 50% z celkove ceny. Pri pozdejsim stornu jeste vice. Mame prosim jinou moznost? Predem Vam velmi dekuji za ochotu odpocedet. Vagnerova Ivana

  13. Storno napsal:

    Dobrý den,jsme na tom stejně.Odlet Řecko v červenci.Storno poplatek chtějí 20 000 Kč.Koncem března musíme zaplatit .Vubec nevíme co dělat.Každy říká něco jiného.Nevědi nic ani na ministerstvu vnitra ani na místním rozvoji.Na dovolenou jsme si šetřili léta.😞

    • storno napsal:

      Jsem na tom stejně, zítra mam doplatit dalších 14 tisíc . O storno jsem napsala přd týdenm a stále mi nepřišla žádná odpověd. Nevím zda zaplatit další splátku nebo čekat co odepíšou. Tak oni s nami nekomunikuji a my mlame jen platit ?.( už to nedávám

  14. Egypt marsa slam hotel Brayka napsal:

    Mám objednaný zájezd od Eximu na 2.5. a 2 splátky zaplacené..teď mám platit poslední 3splatku a tu nejvyšší..Mám doplatit..a stejně nevycestujeme,jsem zoufalá.. šetříme jak můžeme,mám strach a už ničemu neverim

  15. storno zájezdu v době zákazu vycestovat napsal:

    mám koupený zájezd do Egypta na 30.4. Sice to není postižená oblast, ale co když v tomto termínu bude platit zákaz vycestovat? kdo hradí škodu?

  16. Storno Egypt napsal:

    Dobrý den, máme zájezd do Egypta. Termín od zítra. Mohu ještě zrušit zájezd bezplatně když se tam nesmí létat? děkuji

  17. Anonym napsal:

    Dobrý večer, u společnosti Invia jsem si zarezervovala zájezd pro 4 osoby do Dubaje s cestovní kanceláří Pantour. Zároveň jsem si sjednala cestovní pojištění se stornem zájezdu v době, kdy ještě problémy nebyli tak velké – začátkem února. Zaplatila jsem však pouze ,,chytrou zálohu´´ cca 10 tisíc s tím, že zbytek zájezdu doplatím ve dvou splátkách. V tuto chvíli vůbec nevím, co mám dělat. Blíží se splatnost prvních 50 tisíc a v podmínkách CK je, že – datum převzetí písemného oznámení).Výše odstupného, které je zákazník povinen uhradit CK PANTOUR zakaždého účastníka v případě odstoupení od Smlouvy o zájezdu na zájezd čislužeb uvedených na Smlouvě o zájezdu:a) 50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1 000,- Kč za osobub) 49 až 30 dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 20%z předem stanovené celkové ceny za osobuc) 29 až 15 dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 50%z předem stanovené celkové ceny za osobud) 14 až 7 dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 70%z předem stanovené celkové ceny za osobue) v době kratší než 7 dní před odletem 100 % z předem stanovené celkovéceny za osobu• skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady CK PANTOUR asmluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským izahraničním partnerům. Netuším, jak vysokou částku si mám představit pod skutečnými náklady – odlet 4/7 2020. Bojím se zaplatit 50 tisíc a riskovat, zvažuji tedy okamžité storno. Ve smlouvě o zájezdu tyto skutečně vynaložené náklady vyčísleny nejsou. Mám nárok chtít po CK zdůvodnění částky skutečně vynaložených nákladů, nebo se musím spokojit pouze s číslem, které mi CK sdělí, bez dalšího zdůvodnění?

    Děkuji V.

    • dovolená 2020 napsal:

      Dobrý den.Máme podobný problém jen cílová destinace je Řecko .Zástupce ck invia nám poslal vyčíslení storna z ck Pantour -cena zájezdu 60000 ,- 50 a více dni máme zaplatit storno 21000,-.Splátku máme zaplatit do konce března 30000 a do konce května taky 30000.Když doplatíme celý zájezd a nebude možné vycestovat z ČR tak prý ck Pantour nevrací peníze a dá Vám poukaz na následující rok.Prosím napište nám jakou jste dostala odpověd na Váš problém eventuelně kontakt na koho se obrátit. Děkujeme Kastnerovi

    • Storno zájezdu Pantour napsal:

      Dobrý den, my máme podobný problém s CK Pantour. V lednu zarezervovaná dovolená v Řecku na červenec, zaplacena záloha 30 tis. Kč. Nyní jsme žádali vyčíslení storno poplatků a činí 5188 Kč na osobu (x4) což bude fakt síla… Nevíme, jak dál postupovat… Máme ještě jiné možnosti storna? Pojištění storna zájezdu máme sjednano u Axy, ale to se vztahuje pouze na nemoc…

      • jak toto vsechno dopadne??? napsal:

        Dobry vecer,
        velmi by mne zajimalo, jak jste vsichni dopadli. My resime neco podobneho (Kypr zacatek zari, storno poplatek uz nyni pry dosahuje castky pres 12 000 Kc, navic v te dobe budu v poslednim trimestru, coz jsme nevedeli, kdyz jsme zajezd kupovali), mame z toho hlavu v pejru. Spolehali jsme, ze storno poplatek pokryje pojisteni storna u AXA. Tam nam ale dnes rekli, ze v teto dobe se neprihlizi a neproplaci storno ze zdravotnich duvodu. To nas teda zarazilo a zajimalo by me, jestli je to pravda nebo jen nejaky vymysl.

        S pozdravem a pranim pevnych nervu,
        Magdalena

  18. Vrácení peněz za dovolenou v Turecku napsal:

    Dobrý den, vzhledem k dané situaci v ČR a ve světě se na Vás obracím s dotazem. Máme plně zaplacený pobytový zájezd v Turecku s termínem od 1.-8.6.2020. Kupovali jsme zájezd přes Invia, smlouvu máme s CK Blue Style. Coronavirus se prokázal i v Turecku. Jak máme postupovat, abychom nepřišli o své peníze? Náhradní termín nechceme. Se stornem srážkou min. 10%, jak uvádí obchodní podmínky nesouhlasíme, protože chyba není na naše straně. CK Blue Style nám v komunikaci, přes jejich chat na webových stránkách, doporučila obrátit se na Invii, kde jsme zájezd koupili. Máme 2 malé děti a v budoucnu opravdu nechceme využít službu náhradního termínu a případného doplatku z naší strany, abychom zachovali naše původní požadavky na destinaci, kvalitu hotelu, místa odletu atd. Předem děkuji za odpovědi a rady. Židelová

    • Veronika Hejná napsal:

      Dobrý den,
      každý případ je individuální a bude záležet na situaci v dané zemi a konkrétní destinaci v termínu Vašeho zájezdu. Nebude-li Turecko na seznamu zemí s vysokým rizikem a budou-li již otevřené hranice, pravděpodobně byste pro bezplatné odstoupení museli prokázat, že se v destinaci nebo jejím bezprostředním okolí vyskytují ony mimořádné okolnosti (tedy ohnisko nákazy v bezprostředním okolí, nikoliv pouze prokázání výskytu viru v zemi), které jsou pro odstoupení od smlouvy s CK potřeba.
      MMR, které dohlíží nad činností CK, k tomu vydalo stanovisko:
      https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/nouzovy-stav-v-cr-caste-dotazy-k-zakoupenym-zajez
      Sledujte také webové stránky ostatních ministerstev, ČOI, dTestu…

    • seznam rizikových států napsal:

      Kdo mi může vysvětlit, proč na seznamu rizikových zemí není stále uvedeno Turecko, když i tam je mnoho nakežených a mnoho mrtvých? Je to pak hodně důležité při stornování dovolené u CK.

  19. Zrušení zájezdu napsal:

    Dobrý den, máme zakoupený zajezd na fotbalový zápas, který se měl konat 11.4. v Mnichově. Cestovní kancelář argumentuje tím, že je to v době nouzového stavu a peníze proto vracet nemusí, má na to právo? Děkuji za odpověď.

  20. Italie napsal:

    Dobry den, dne 2.5.2020 mam zajezd do Italie, oblast Veneto, koupilli jsme zajezd pres Invia.
    Poskytovatel je Azzurro. Cestovni kancelar trva na to ze musime platit storno poplatek a nechce nam vratit penize.
    Jak mame postupovat prosim?

    Dekuji predem,

    B.

    • dobrý den, zahraniční zájezd bude možné realizovat, až po skončení nouzového stavu v ČR, kdy bude možné vycestovat. je otázka, jestli toto bude či nebude možné na začátku května, protože nouzový stav byl zatím vyhlášen pouze na 30 dnů. pokud máte pocit, že cestovní kancelář nepostupuje podle zákona, vždy se můžete obrátit na ČOI.

  21. Anonym napsal:

    Si snad děláte srandu že postupují správně,paní mám odjezd v měsíci duben což je za dveřmi,v zemi je nouzový stav a booking paní okrade o peníze jen tak a ještě chce po ní poplatek za změnu.Co vám říká §2535 občanského zákoníku paní Bartušková.A nechápu proč by měla paní kontaktovat vámi zmíněnou Euroepan Consumer Network.Paní snad jede přes tuhle společnost?nejede.Tak chi vědět jediný důvod proč by je měla kontaktovat,nebo to je vaše politika jak jen paní namazat med kolem pusy shrábnout peníze a nashledanou.To je typické od všech bookingu a cestovek u storna poplatků.

  22. Booking napsal:

    Dobrý den, mám zamluvené ubytování v Londýně od 9-13 dubna Ibis stratford přes booking.com a odmítly mi vrátit peníze a ještě za změnu datumu chtěli poplatek 396GBP což mi přišlo jako hyenismus když je teď všude coronavirus. Mohli by jste mi poradit jak postupovat dále nebo jak to vůbec řešit?

    • dobrý den, můžete zkusit kontaktovat European Consumer Centres Network, ale platí, že reklamace či vrácení se v takovém případě řídí právní úpravou státu rezervačního portálu, případně ubytovatele. takže je pravděpodobné, že booking postupuje správně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.