Pondělí 22. října. Svátek má Sabina.

Michal Pyšík: Nováčkům garantujeme příjem až 200 tis. Kč měsíčně

AWD se orientuje na bonitnější klienty. Jak je získává? V čem se liší AWD od jiných finančně poradenských společností a jak školí nováčky? Odpovídá Michal Pyšík, generální ředitel AWD Česká republika.

Společnost AWD o sobě prohlašuje, že je jiná než ostatní finančně poradenské společnosti. Zaměřuje se na jiný segment klientů. V čem se odlišujete od ostatních podle vašeho názoru?

Vše začalo v roce 2006, kdy jsme se rozhodli, že změníme celý systém už od prvotního vzdělávání a začneme se koncentrovat pouze na lidi, kteří u nás budou pracovat na hlavní pracovní poměr. Ukazuje se , že kvalitní finanční poradenství není možné poskytovat prostřednictvím pracovníků, kteří u společnosti pracují na vedlejší pracovní poměr. Tam bych spíše hovořil o zprostředkování finančních produktů, ale určitě ne o poradenství. Ta naše odlišnost tedy začíná tím, že můžeme od počátku pracovat s lidmi, pro něž je AWD hlavním zaměstnáním a my máme plně k dispozici jejich čas.

Od toho se pak odvíjí i systém, náročnost a kvalita úvodního vzdělávání. Když k nám lidé nastoupí, absolvují tzv. proces zapracování. Nejedná se však o žádná večerní nebo víkendová školení, jako to můžete vidět jinde. U AWD je to 4týdenní intenzivní vzdělávací proces, který probíhá ve všední dny v našich poradenských centrech. Od 9 do cca 14 hodin probíhá odborná příprava, a po ní pak do večera probíhá praktická příprava. Co se nováčci naučí, ihned ověřují a trénují v rámci praktické přípravy se zkušenými týmovými manažery nebo jejich odbornými asistenty.

Tak efektivní vzdělávací systém si můžeme dovolit realizovat díky rozsáhlému  zázemí, které jsme za uplynulé čtyři roky vybudovali. Jen do našich poradenských center jsem zainvestovali více než 50 mil. Kč.. Letos to bude dalších min.10 miliónů. Důležitý je také lokální back-office, který jsme na těchto poradenských centrech vytvořili. Máme tady manažery kvality poradenství, lokální administrativu, a celou řadu odborných asistentů. To je personál, který je schopen nováčky v AWD velmi intenzivně podporovat.

Navíc jsme se začali koncentrovat především na kandidáty, kteří nepracovali ve finanční branži. Občas se u nás objeví úspěšný bankovní poradce, ale většinou jsou to lidé, kteří přicházejí z úplně jiných oborů. Jedním z našich kritérií výběru nových pracovníků je, aby ten člověk v minulosti pracoval v nějaké obchodní branži, aby tam byl úspěšný a vydělával nadstandardně. Přesně o tyto úspěšné lidi máme zájem.

Pokud získáte člověka, který byl dobrý v obchodě, bude zároveň dobrý i jako finanční poradce?

To není vždycky řečeno. To co je ale pro jeho budoucí úspěch zajímavé, je skutečnost, že tito lidé disponují dvěmi obrovskými devizami. Za prvé mají obchodní zkušenosti, to znamená musí mít obchodní talent, a za druhé, pohybovali se v okolí zajímavých bonitních zákazníků, na které se poradenství AWD primárně zaměřuje. Když k nám takový člověk přijde a otevře svůj seznam kontaktů, je pro nás velice snadné přivést ho k zajímavému úspěchu již na počátku jeho kariéry .

Náš systém vzdělávání, zapracování a doprovodu nováčka, celý tento proces trvá šest měsíců, je již dnes tak propracovaný, že když se jednou pro daného člověka rozhodneme, tak u nás s velkou pravděpodobností uspěje.

Jasným důkazem, že si v procesu zapracování věříme je i to, že lidem na začátek kariéry u AWD nabízíme tzv. garantovanou odměnu. Garantovaný plat, který se podle kvality daného člověka, podle jeho minulého příjmu a podle jeho potenciálu, pohybuje mezi 20 až 200 tis. Kč měsíčně. A tuto podporu poskytujeme po dobu 3 až 6 měsíců. Dovedete si představit, jaké riziko bychom podstoupili, kdybychom si nebyli téměř 100% jisti, že jeho potenciál budeme schopni využít a proměnit ve finanční výsledek, kterým pak částečně  kompenzujeme tyto vysoké vstupní náklady. Musím ale také přiznat, že jako lokální firma bychom si takovýto systém podpory mohli jen stěží dovolit. Tady oceňuji velký přínos a podporu koncernu AWD.

Pokud nabídnete potenciálně kvalitnímu finančnímu poradci takto vysokou garantovanou mzdu, a neukáže se jako perspektivní nebo odejde, jak postupujete pak?

To se nám ještě nestalo, protože garantovanou odměnu vyplácíme měsíčně a to na základě vytvořených aktivit. Pokud tyto aktivity proběhnou, tak ty peníze vyplatíme a dále se tím nezabýváme. S ohledem na úspěšnost našeho poradenství totiž víme, že pokud se naplánované aktivity uskuteční, přinese to jasný finanční výsledek.

Odměna je vyplácena formou zálohy, kterou si strhnete z budoucích příjmů, nebo je to částka, kterou vyplatíte a opravdu to žádným způsobem neřešíte?

Část ano, část ne. Samozřejmě si náklady pak kompenzujeme provizními příjmy, které z části proti tomu započteme, ale část je naše riziko, se kterým do toho jdeme.

Proto i výběrový proces, a tím se také lišíme od ostatních, je skutečně velmi náročný. Skládá se ze tří fází. První kolo je výběrový pohovor s naším manažerem. Rekrutovat, tzn. provádět výběrové pohovory, u nás může jen člověk, který si kompletně prošel vzděláváním AWD a absolvoval Manažerskou akademii. To trvá minimálně rok a půl, Není to jako v jiných společnostech, kde může rekrutovat skoro každý a kde je systém rozvoje organizace založen na principu „buduj firmu ve firmě“. My se ve způsobu rekrutingu nových pracovníků velice podobáme bankám.

Po výběrovém pohovoru absolvuje kandidát druhé kolo – setkání s managementem-firemní prezentace, kde seznamujeme zájemce detailně s AWD, obchodním modelem apod. Ale nejdůležitější krok je teprve tzv. „vstupní interview“, kde  společně s uchazečem nastavujeme tzv. pravidla hry. Na jedné straně zjišťujeme, co on očekává od AWD, jak si představuje kontrakt, s jakou garantovanou odměnou máme počítat atd., ale na druhou stranu my mu říkáme, co si představujeme z jeho strany.

Když už k nám nastoupí, obě strany vědí naprosto přesně, co bude čekat AWD i nováčka v prvních šesti měsících. Nováček od nás dostane tzv. „akční plán“ – průběh jeho zapracování a aktivit na nejbližších šest měsíců, aby s tím mohl seznámit také svého partnera či partnerku, abychom měli i z této strany plnou podporu.

Petr Hrubý z Broker Consultingu označil AWD jako jejich konkurenta na trhu práce. Skutečně se váš zájem o nové lidi překrývá?

Nechci se k tomu vyjadřovat. Myslím si, že byste to mohl zkusit sám porovnat. Zkuste absolvovat výběrový proces a zapracování u Broker Consulting a zkuste to samé v AWD a myslím, že si na to sám odpovíte.

Vaše společnost se zaměřuje především na bonitnější klientelu. Část, jak ji získáváte, jste již naznačil: Přijde k vám poradce, který má kontakty mezi bonitními klienty, ale jakmile kontakty vyčerpá, co pak? Máte nějaký další plán, jak získávat další bonitní klienty pro poradce, nebo je to podobné jako, když to přirovnám k některým jiným společnostem, kde jejich poradci po vyčerpání známých a rodiny končí a odcházejí?

Máte pravdu, že primární zdroj jsou kontakty špičkových lidí, kteří k nám přicházejí. Tito špičkoví lidé s sebou automaticky přináší špičkové kontakty. Celý náš způsob získávání nových zákazníků je založen pouze a výhradně na doporučení zákazníků stávajících. Všichni známe přísloví „vrána k vráně sedá“. A to platí i tady, bonitní zákazníci se zase pohybují v okruhu bonitních. Pokud je pak zákazník s našimi službami spokojen, nemáme vůbec problém, aby nám dal doporučení na další zajímavé klienty.

Co je velice zajímavé, v této skupině bonitních klientů se to bere jako automatická záležitost. Když poslouchám problémy některých multilevelových firem orientovaných na retail, tak zjišťuji, že v této skupině klientů je skutečně problém s doporučením. To chápu. V našem segmentu zákazníků je zajímavé, že tito lidé jsou zvyklí za služby platit, protože je umí využívat a potřebují je. Doporučení na zákazníky pak berou jako určitou protislužbu za naše poradenství.

Když se pohybujete mezi bonitní klientelou, která je ochotná a zvyklá platit za kvalitní služby, proč nenabízíte finanční poradenství na placené bázi?

Řekli jsme si, že v první fázi, kdy chceme získat určitý podíl na trhu, půjdeme s nulovou cenou našich služeb, že nebudeme od počátku následovat naše švýcarské, německé a rakouské kolegy, kde se ekonomická bilance prodává. Ale myslím si, že určitě přijde čas i v ČR, kdy se i tato část služby zpoplatní.

Na druhou stranu když se podíváme na vyspělé trhy a velké poradenské společnosti, nikde neexistuje „čistý“ model, kde by poradci byli živi jen z plateb klienta, a asi neexistuje důvod, proč bychom měli být zrovna v České republice první zemí, kde by se to podařilo.

V rámci finančního poradenství využívají vaši poradci poměrně sofistikovaný software. Svazuje je příliš, nebo je pro ně jen vodítkem? Potřebují s tím softwarem ještě nějaké další znalosti a zkušenosti, nebo stačí software, který před klientem spustí, nasypou do něj konkrétní data a on vyhodnotí situaci?

To není tak jednoduché. Na trhu jsou určité pokusy celý poradenský proces zjednodušit, zkrátit čas poradenství. Když se podívám na náš poradenský software, na průběh poradenského procesu, tak není možné s tak náročnými zákazníky, jako jsou ti naši, celý proces zjednodušit natolik, že si seberu data, vložím je do softwaru a ten mi vyjede nějaký výsledek, který bych pak jen prodal.

V řešení je potřeba zohlednit celou řadu různých aspektů a informací. U nás se poradenský proces skládá ze tří hlavních částí. První část je sběr a vkládání dat, druhá je tzv. rozvaha a  třetí částí je pak výstup poradenství – konkrétní finanční efekt pro zákazníka. Ukázalo se, že tu druhou fázi žádný poradenský software plnohodnotně nenahradí. Ani u naší nejnovější generace poradenského softwaru, který budeme zavádět v letošním roce, se nevyhneme tomu, aby do toho poradce zasáhl.

Děkuji za rozhovor.

Jste spokojeni se svým finančním poradcem?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

124 komentářů: “Michal Pyšík: Nováčkům garantujeme příjem až 200 tis. Kč měsíčně”

  1. Mirek napsal:

    Koncem loňského roku jsem zrušil předplatné časopisu Finanční poradce. Kromě velkoplošných reklam a někalikastránkových rozhovorů s vrcholnými manažery makléřských firem, kteří pěli oslavné ódy na sebe sama a jejich „úžasné poradenské společnosti, které jsou úplně jiné, než ty ostatní“, tam prakticky nebylo nic, co by mi pomáhalo v práci finančního poradce. Co mě ale úplně rozhodilo, byly obálky posledních čísel, které si firma AWD zaplatila(?) coby náborové inzeráty. To samé se objevuje i na stránkách portálu ivestujeme.cz. Mám z toho smíšené pocity, ale snad je to dobře, protože i díky reakcím se spousta lidí dozví, jak vlastně poradenské firmy založené na systému MLM fungují. Já jsem v branži už deset let a vím o tom své. A jsem přesvědčen, že největší zlo je právě v systému MLM. A proti tomu se dá jen velmi těžko bojovat.

    • Olmik napsal:

      Ahoj Mirku, nevíš o čem mluvíš, pro AWD pracuji několik let a nepostřehl jsem že pracuji v MLM. Na začátku jem měl na výběr jestli chci být poradce nebo vedoucí (manažer), vybral jsem si vedoucí, nicméně sehnat, oslovit a zapracovat kvalitní lidi je dost náročná práce a proto jsem se rozhodl před časem pro práci obyčejného poradce. Dříve jsem vyzkoušel GWC a další multilevely. Nikdo mě nenutí nikoho shánět a i kdybych někoho doporučil, nic za doporučení nedostanu a to si teda jako vesničan myslím že multilevel není.

      • Zlín napsal:

        Co je hlavní, tak jako vesničan nemáte vubec páru co vlastně MLM, žádná firma zabývající se finančním poradenstvím nepoužívá MLM system, spíš se ho jen pokouší napodobit 🙂

  2. poradce napsal:

    mně osobně se stačí podívat na toho panáčka na snímku …

  3. Mad Majky napsal:

    To vážně neumíte nic jinýho než psát tyhle s..čky?
    Jste poradci, nebo banda tupejch hlav? Místo toho, aby jste dělali pořádně svoji práci, tak tady píšete svoje pravdy a dohadujete se o ho..ě.
    Jestli Vám to nedochází, tak tohle čtou davy lidí a dělají si podle toho svůj názor. A řeknu na rovinu – KATASTROFA.

    • BEZDOMOVEC napsal:

      Jak je to s provizemi u AWD. Věř te, že je to tvrdá zkušenost. AWD mi dluží 300.000 Kč a nepamatuji za 2 leté trvání, že by provize přišla normálně průměr za tři měsíce 100 bodů na měsíc – nárok 110.000 Kč vyplaceno cca okolo 20.000 Kč. Provize nárokovaná vždy její vyplacení podmíněno novou produkcí, ale peníze pořád nikde. Jen se hledají důvody proč peníze nejsou vyplaceny místo toho, aby je vyplatili v souladu se smlouvou. O rizicích, která AWD bere na sebe vězte, že jsou 0%. Všechno Vám vyúčtují bezezbytku. Váš bezdomovec

      • PePe napsal:

        To je blbost, do cca 2 měsíců od doby kdy pojišťovna pošle klientovi smlouvu a klient pošle peníze je provize vyplacena. Za poslední 2 roky naprosto bez problémů (sem tam tedy musím urgovat majetek od České pojišťovny či úvěr od ČS). Vždy 25. či následují den peníze odcházejí se železnou pravidelností, před vánocemi již i 19. Spíše jetli to u Vás není otázka kvality práce.

  4. immofinanz napsal:

    o immu si myslím, že zase brzo skočí na hodnoty, za který se AWD stydět nebude, ale problém to určitě je.

  5. AWD a Pyšík napsal:

    Příspěvek byl odstraněn, protože porušuje Podmínky užívání serveru.

  6. Pánek napsal:

    který vaši poradci tlačili jako trvale výnosový produkt, ideální na důchod… copak vám říkají ti vaši bonitní klienti, že mají dnes cenné papíry, tak max. za odvoz?

  7. Angel napsal:

    Muze mi prosim nekdo vysvetlit co to znamena, ze mi IZP zaplati hypoteku?
    Pracuju par mesicu u OVB a tohle jsem jeste neslysel.

    Z praxe, kdyz delam hypoteku a je potreba vinkulace nebo zivotka pro toho kdo tu hypoteku splaci tak sjednavam IZP, ovsem jen jako jako zivotni pojistku.
    Rozumim tomu spravne, ze nekdo prezentuje IZP tak, ze mu vynosy budou splacet hypoteku?

    • Zdeněk Simaichl napsal:

      Tak, tak rozumíte tomu správně.

    • Radek napsal:

      Jen dotaz: Proč používáte IŽP k zajištění? Na to je zpravidla vhodnější RŽP (čisté rizikové pojištění).

      • Zdeněk Simaichl napsal:

        No ale z toho je přece menší provize, ne?

      • Angel napsal:

        Klientum davam vybrat, ovsem doporucuju IZP s tim, ze jim sporici slozka na 20lete a vetsi periode vrati cast zaplaceneho pojistneho. (pravdepodobne cela a kdyz budou mit stesti jeste neco vydelaji)
        RZP mozna je levnejsi, ale kdyz se nic nestane tak ani nic nedostane a prakticky ty penize vyhazuji oknem, takze IZP se mi zda vyhodnejsi i pres vyssi mesicni zavazek.

        Mozna jeste RZP a OPF, ovsem v castkach kolem 500-1000 mesicene se mi zda IZP vyhodnejsi nez OPF a to hlavne z duvodu diverzifikace. Zatimco u vetsiny investicnich spolecnosti se musi zaplatit
        poplatek v radu tisicu a minimalni mesicni vklad je 500 Kc do jednoho fondu, u IZP se da ta 500 rozdelit do 4-5 fondu a poplatek za vstup neni (respektive je zanesen do nakladovosti.)

    • Miloš Götz napsal:

      Vy jste to neslyšel? Tak zajděte někdy na Vaši pobočku, dostanete záhlavec )

    • Zbyněk Prim napsal:

      Já Vám to vysvětlím:

      U AWD to funguje následovně:
      1. nejprve zainvestujete do akcií nějaké firmy obchodujících s nemovitostmi, protože takové akcie jsou víceméně zcela zajištěnou investicí. Nemůže to nikdy zkrachovat, protože ta firma obchoduje s nemovitostmi. Ty akcie mají stabilní, víceméně jistý vínos asi 10% p.a., takže když tam zainvestujete třeba 1 mil. Kč, máte 120.000,- ročně.

      2. proto si zároveň s touto investicí uzavřete IŽP na 120 000 ročně, na to má AWD speciální produkt, který je nízkonákladový, vlastně skoro zadarmo a ten má taky víceméně jistý výnos kolem těch 10% p.a.

      3. Tímto způsobem máte na důchod zainvestováno milion korun a k tomu IŽP dostanete od Uniqy úvěr víceméně na kolik budete chtít, který ani nemusíte splácet, stačí zaplatit jen úroky, protože to se splatí z výnosů z toho IŽP.

      Není to nádherná konstrukce? Tohle umí jen v AWD!!! Všem doporučuju!!!

      (ne, výše uvedený text opravdu není myšlen vážně, ale přesto jsou bohužel na trhu stovky, možná tisíce „těch lepších, bonitnějších“ klientů, kteří dnes mají takové skvělé produkty právě od AWD. S nejedním jsem se setkal osobně. To bohužel neznamená, že jiné sítě by takové „úžasné kombinace“ neuměly).

      • ALLY napsal:

        Ale pane Kalvodo, takový uznávaný odborník, a takové školácké chyby … ve slově výnos se přece píše tvrdé y … A od kdy pojišťovny poskytují úvěry? Já myslela, že úvěry dávají banky …

        • vit_kalvoda napsal:

          Ally, Ally, zatímco gramatice věnujete víc pozornosti nežli já a v první třídě bych takovouhle chybu skutečně neudělal (to je možno vysvětlit pouze opotřebovaným mozkem a kombinací se slovem „víceméně“), obsahové stránce podstatně méně, jinak bystel odhalil/a těžký sarkasmus 🙂

          • vit_kalvoda napsal:

            …tedy vlastně ani sarkasmus není nutný a vzniká sám od sebe citací toho, co mi reprodukovali klienti AWD z úst svých poradců.

            • ALLY napsal:

              Tak to jo, to beru. Akorát, že ti klienti, s nimiž jste se setkal, museli mít smlouvy staré více než 2 roky, protože zhruba tak dlouho AWD kombíka od UNIQY prakticky neprodává … vystřídal ho kombík od AXY, ten tam sekali a sekají jako Baťa cvičky… to víte, kdo líp maže, ten líp jede … ale o nákladovosti produktů byste měl vědět víc než já, neb to mám načtené z vašich článků :-)))

    • marek napsal:

      To same delaji u spolecnosti PARTNERS FOR LIFE. Tvrdi, ze IZP je investice do duchodu a pry pomuze splatit hypoteku. Uz 3 tydny cekame na odpoved jejich financniho poradce. NEDOPORUCUJI financni poradce a hlavne PARTNERS FOR LIFE. Radsi se o finance starejte kazdy dle sveho uvazeni sami.

      • pavel zlín napsal:

        Toto je totiž obecný problém v té naší malé české kotlině. Je jedno u jaké společnosti ten či onen poradce pracuje. Prostě všude najdete schopné a méně schopné lidi, a to v jakémkoliv oboru. Co se týká branže fin. poradců, tady se snad angažuje nejvíce těch méně schopných. Proto mě vždy dokáží rozesmát proklamace některých manažerských holobrádků, že oni to dělají jinak a lépe než všichni ostatní, viz článek nahoře. Všechny výše čí níže jmenované, a i zde nejmenované společnosti, co si hrají na fin. poradce, pojišťováky atd. disponují po personální stránce z 95%, a to jsem optimista, těch méně schopných a nebo bych měl spíše použít výraz, všehoschopných poradců. Doufám a modlím se, aby zde konečně došlo k pročištění trhu. Proto vyzívám tento národ: začněte se finančně vzdělávat a nenechte na sobě páchat zvěrstva těchto 95%. Je strašné vědět, že pokud se u mě objeví fin. poradce, mám jen 5% a menší šanci, že mi dobře poradí.

    • Angelina napsal:

      Ano rozumíš tomu správně, tyto kraviny ti budou tlačit do hlavy dalších x let, jojo, já už to nevydržela a odešla, ale taky toto jsem slyšela…pičovina totál…..

    • Angelina napsal:

      Ano rozumíš tomu správně, tyto kraviny ti budou tlačit do hlavy dalších x let, jojo, já už to nevydržela a odešla, ale taky toto jsem slyšela…pičovina totál…..

    • Angelina napsal:

      Ano rozumíš tomu správně, tyto kraviny ti budou tlačit do hlavy dalších x let, jojo, já už to nevydržela a odešla, ale taky toto jsem slyšela…pičovina totál…..

    • Radek napsal:

      Proč k zajištění hypotéky sjednáváte IŽP? K tomu slouží levnější (zejména ve smyslu kapitálově méně náročná) rizikovka.

  8. Robert napsal:

    Vážení diskutující,

    když už se tu bavíme o kombinaci Hypo + IŽP, zajímal by mě Váš názor na druhou variantu a to Hypo + OPF.

    Konstrukce je stejná, ale poplatkově jsme někde jinde.

    Podělte se o své zkušenosti a prosím, ve slušné formě…

    • David Lorenc napsal:

      Je to zajímavá alternativa pro klienta, který je schopen unést poměrně vyšší měsíční úhrady. Zvlášť v dnešní době propadu to může znít zajímavě, protože se jedná o dlouhodobou pravidelnou investici.
      Někdo by se mohl odhodlat i k trojkombinaci IŽP+fond+hypo … možná …

      • Robert napsal:

        Děkuji za názor. Odhodlat se k trojkombinaci mi připadá pro klienta příliš složité, každopádně bych v tomto případě IŽP využil ke krytí rizik.

      • Radek napsal:

        Co o té kombinaci vím, tak je rozhodně lepší než kombinace s IŽP, ale pořád je poměrně drahá. Můžu se ale plést…

        • Robert napsal:

          Pokud se nepletu, vstupní poplatek se pohybuje v rozmezí 3,5 – 4%. Záleží hlavně na délce inv. horizontu volbě inv. strategie. Poplatky za správu jsou v rozmezí 1,3 – 1,71%

          • Ondřej Záruba napsal:

            1,71 je dost málo.Průměr je určitě přes 2%.TER,nikoliv management fee.

          • Jan Bartoš napsal:

            Roberte,

            žádná kombinace s dopředu zaplacenými náklady NEBUDE NIKDY VÝHODNÁ PRO KLIENTA!

            Kupodivu žádný expert ani analytik, kterému jsem po uvedení tohoto produktu na trh poslal přesné propočty, se nedohodlal je zveřejnit:-(

            s pozdravem Jan Bartoš

            • Petr Zajíc napsal:

              Dobrý den,

              škoda, že jste je neposlal také do redakce Investujeme.cz. Určitě bychom je zveřejnili.

              Přeji krásný den,

              Petr Zámečník

              • Jan Bartoš napsal:

                Dobrý den pane Zámečníku,

                abych to uvedl na pravou míru, relevantní analýzu jsem si dělal pro sebe, abych si potvrdil, že se jedná o hru s čísly. Nebylo tedy mým primárním záměrem tato data zveřejňovat.

                Když jsem ovšem o výsledcích hovořil nahlas mezi kolegy, někteří se toho chytli a podkladová data si vyžádali, aby je mohli poskytnout svým firemním analytikům. (mimo jiné jsem své námitky taktéž vyslovil nahlas přímo u zdroje)

                Překvapivě jsem žádný feedback neobdržel, ale pointa pro i.cz je ta, že je dostal analytik fincentra:-) Potenciálně Vás chytám s Vaší nabídkou na zveřejňování „nepříjemného“ za slovo, ačkoliv mé analýzy jsou pro spoustu lidí nepřijatelné čtení:-)

                s pozdravem Jan Bartoš

    • Ondřej Záruba napsal:

      Je to srovnatelný nesmysl.Přijde mi zcela logické investování a splácení dluhu separovat.

      Vzhledem k tomu,že klíčový je TER a ten mají některá IŽP na podobné,někdy i lepší úrovni než OPF,tak to není moc pádný argument.

    • Panek napsal:

      Kombinaci Hypo+OPF bych nesepisoval.
      Co čeká klienta při nepředvídané situaci? Stěhování, rozvod, stráta příjmů, …
      20-30 letý horizont je prostě spousta času, stát se může hodně věcí a pak se musí pořát pracovat s dluhem, který je stejně velký jak na začátku.

    • Zdeněk Simaichl napsal:

      Osobně se domnívám že takovýto produkt má smysl při vysoké dani z příjmu a možnosti odpočtu zaplacených úroků. Tak před rokem tu na toto téma byl článek nebo na finmagu, zrovna si nejsem jist.

    • like.n0.other napsal:

      je to opravdu zajimave…IZP+hypo, OPF+hypo…a neni lepsi tady nespekulovat nad vyvojem trhu a radsi klientovi usetrit casto i statisice zvysenim mesicni splatky??
      hypotek jsem sice zatim moc neudelal, ale vzdycky jsem pouzil IZP pouze jako doplnkovy produkt, predevsim k zajisteni rizik, aby to klienta stalo co nejmene
      pokud to vezmeme do detailu, tak hypoteka a investice v jakekoliv forme jsou produkty naprosto odlisne jak funkci, tak i zakladni filozofii. investujeme zpravidla proto, ze mame penize a chteli bychom jich mit vic, i za cenu rizika, ze to nevyjde, nebo vyjde jenom z casti; pujcujeme si prave naopak – protoze penize nemame…u investice mame predpoklad vynosu, u uveru mame jistotu uroku, proto mi tato kombinace prijde trochu zvlastni a dost riskantni, tyto faktory rozhodne nejdou davat do rovnovahy

      pokud jde o co nejvetsi umoreni uroku uveru, podle me je jistejsi cast prostredku pravidelne prolevat pres SSp nebo PP, kde mame zhodnoceni jiste, i kdyz samozrejme mensi

      • like.n0.other napsal:

        doufam ze jsem se vyjadril srozumitelne…
        investice nam muze prinest znacny zisk, ale hypotecni uver platit musime…a hypotecni ustav vubec nebude zajimat, jestli je nase investice v cernych nebo cervenych cislech, on bude chtit svoje penize, nebo baracek, ktery uz jsme vetsinou stejne davno zaplatili
        v tomhle pripade bych se tedy pres jakkoliv dlouhy casovy horizont vydal cestou maximalni jistoty a neriskoval, ze pri pristi hypotecni krizi skonci klient na ulici

  9. Miloslav Šimek napsal:

    Inu, je opravdu smutné, kam až jsou čelní „poradci“ jít, aby vydělávali. Doufám, že přijde doba novelizovaného trestního zákoníku. Sice MLM firmy se budou bránit tím, že budou dávat podepisovat klientovi kdoví jaké dokumenty, ale i tak pár „exemplářů“ to snad odnese. Vůbec by mi nevadilo, kdyby trest byl nepodmíněný. Natvrdo.

    Jistota, že trhy vydělají rozumně víc než úroky+big provize…, aby byla kombinace odůvodněná – tomu fin.vzdělaný člověk asi těžko uvěří. Však se tady o tom na webu právě píše, co je reálné, kdy a co jsou báchorky poradců.

  10. Michal napsal:

    Přeji hezký den, většina přízpěvků se zabývá kombinací Hypotéky s IŽP. Ale nikdo tady neřekl čím jiným by to nahradil, jestli jenom hypotékou, nebo kombinací s jiným produktem?

    • Jan Veselý napsal:

      Samostatná hypotéka.
      K tomu zajištění buď RŽP nebo IŽP.
      A kdo má peníze, tak přidat OPF.
      Jak jednoduché.

      • Jan Veselý napsal:

        Produkty jsou v podstatě ty samé, ale princip je úplně jiný.
        A rozdíl ve prospěch klienta v řádech statisíců Kč.

        • Panek napsal:

          Mají pravdu ti dva!!
          Navíc je tu jedna důležitá věc. Klient je zavázán k placení pouze úvěru a jeho zajištění, když nebude mít na spoření, tak spořit nemusí.

          • Michal napsal:

            Když se podívám na TANK, tak od TANK 20 se OPF skoro rovná IŽP, dále už jsou na stejno. Jaké má pak OPF ještě výhody oproti IŽP?Když budu brát minimální trvání 20 let.

  11. Tom napsal:

    AWD finanční poradenství, prodej spořících účtů od Generali s 8% ziskem do 75 let pro mladé i staré.

    • superporadce napsal:

      V 75ti letech ty prachy jako když najdete. A spořící účet, který poskytuje i pojištění na smrt, třebaže minimální (2000), no kdo by to nebral.

    • HeHe napsal:

      Si pleteš, to je specialita odchovanců BroučekConsulting (Šašek), kteří emigrovali do Fitcentra.
      Šak se tu, na tutch strankách chlapci jebali jak o život. 🙂

      • Stanislav Šafránek - Fincentrum napsal:

        Ahoj anonyme.
        1. Pro mě jsou ubohý ty lidi, který nedokáží vystupovat svým jménem.
        2. Ty kteří toto praktikovali zůstali ve velké většině v BC : -).
        3. Všicni přeci víme, že BC je velkoprodejna IŽP : )

        • HeHe napsal:

          ad 1. Máte pravdu
          ad 2. Skutečně? Nu, problém s prodejem IŽP inzercí v novinách mělo Fitcentrum, no ni? Chcete to spochybňát?
          ad 3. Pantáta Stuchlík tuto něco poudal o provizách z investic. Nu nic, peniazky 40% hypotéky, 40% IŽP, zbyutech bezvyznamny. O velkoprdoejně bych pomĺčal.
          ad 4. Nehnal bych ramená u firmy, která dopadla v testech nejhoršja. Krom teda toho, kde testoval Fitcentrum.cz a vyhrálo Fitcentrum FT.
          Pričinu takovej katastrófy si domyslíte asi sám, ně?

          • Stanislav Šafránek-Fincentrum napsal:

            Podívejte, co se týče testu poradenských firem, na jaře minulého roku odvysílala Česká televize v pořadu Černé ovce test nezávislých poradenských společností ( Fincentrum, OVB, Partners, AWD ) a Fincentrum vyhrálo na plné čáře. Tak si potom vyberte…Ono jde akorát o to se z ničeho úplně neposrat… Pro mě osobně je důležité, že se ve Fincentru cítím dobře a slovy Miloše Zemana mohu konstatovat, že ve společnosti BC je daleko větší počet i….ů na kilometr čtverečný než ve Fincentru : ).

            • Robert napsal:

              Nazdar Standóóóó! 🙂

            • HeHe napsal:

              No ja, to je tok o čem poudám, to neďaua ČT, to ďauvo Fitcetrum.cz, test na jednom kusoj, na cetrále Fit, heh, co si o tom myslet. Stačí merknout na fakta …
              Ale jak píšete, nejdůležitější je, jak se cítíte. 🙂

              • Stanislav Šafránek - Fincentrum napsal:

                Víte, co se mně nejvíc líbí? Jak Vás to Fincentrum pálí. Myslím, že to mluví za vše. Nejste nějak frustrován? Nebo máte nějaký duševní problém? : ))))))). Nebo Vás někdo z Fincentra pokousal? : )))

                Co říci závěrem mého příspěvku?
                Každá do jisté míry nezávislá společnost může mít sebelepší vzdělávací systém, propracovanější kontrolní mechanismy atd. Ale kvalita práce je dílem zodpovědnosti jednotlivců, záměrně říkám jednotlivců, ne systému.

            • Zeman Petr napsal:

              Souhlasím 🙂

  12. RUMcajs napsal:

    Je to v duchu hesla:
    „Nikde vam nedaji tolik, kolik mi vam muzeme slibit…“

  13. Chytrí pepe napsal:

    Tak jsem s nadšením začal číst a v půlce toho nechal. Jediné, jak se patrně tato společnost liší od jiných elitních zrůdností typu OVB, Stone de Witt … je, že jsou milejší na své „zaměstnance“. A 200 K? Tak možná kdyby se u nich nechal zaměstnat ředitel národní banky.

  14. Chytrí pepe napsal:

    Tak jsem s nadšením začal číst a v půlce toho nechal. Jediné, jak se patrně tato společnost liší od jiných elitních zrůdností typu OVB, Stone de Witt … je, že jsou milejší na své „zaměstnance“. A 200 K? Tak možná kdyby se u nich nechal zaměstnat ředitel národní banky.

  15. Chytrí pepe napsal:

    Tak jsem s nadšením začal číst a v půlce toho nechal. Jediné, jak se patrně tato společnost liší od jiných elitních zrůdností typu OVB, Stone de Witt … je, že jsou milejší na své „zaměstnance“. A 200 K? Tak možná kdyby se u nich nechal zaměstnat ředitel národní banky.

  16. Roman napsal:

    AWDéčko je vlasntě jedna „lepší“ věrev OVB, to většina ví…také jsou si v mnohém podobní – OVB průser v realitním fondu Helvag a 500 milionů od klientů je zpronevěřeno, AWD průser s real. Immofinanzu , 98% vkladů znehodnoceno .. Mají obě skvělé centrály,týmy analytiků a ekonomů a jsou nějvětší nejlepší v evropě…
    H U M U S

  17. MHMO napsal:

    Nadpis článku mi krásně připoměl všechny ty reklamní billboardy a televizní reklamy na spotřebitelské úvěry…. „úrokové sazby JIŽ OD…“ ..“garantujeme AŽ 200 tis. Kč“..:) Co se musí panu Pyšíkovi nechat, tak peníze, které dává do PR a marketingu v poslední době šikovně využívá. Tady vidím výraznou paralelu s ČSSD v posledním roce a volbách…. Líbivá populistická témata, která táhnou. To že obsah a výsledek je jeden obrovský průser už vidí málo kdo. To že tyto peníze pocházejí z prasáren jako je Immofinanz (Váš celoživotní samofinancovatelný důchod, jak mi rok a půl zpátky tvrdil poradce AWD) a brutálních IŽP už bohužel vědí jen zasvěcení.

    Pan Pyšík v jednom z článků zde na ICZ uvedl, že AWD by v případě problému automaticky odškodnilo klienty, kteří by kvůli nim přišli o finance. Jsem zvědavej, jak se tedy postaví k tomu, že všichni jejich klienti, kteří dali peníze do zázračného Immofinanz (a není jich málo, jsou jich stovky, ne li tisíce), přišli o 98% !!!! vložených prostředků a jejich důchodové plány jsou tedy spíše plány pohřebními…..

  18. Pavel Ul. napsal:

    Poříd je ROFIS a FIM, žádné poradenství, jen prodej. Ovečky tomu věří, to je v pořádku. Michal Pyšík je úspěšný a bohatý muž, protože je schopný a umí vydělávat na jiných. Chudáčci.

  19. neřeknu napsal:

    Proč přechází tolik poradců do Partners a prý Fincentra, když je pro ně AWD tak skvělé? Proč se na to pan Zámečník Pyšíka nezeptal? AWD dva roky stagnuje protože od něj poradci odchází. Jsem v Partners a jsem o 100% spekajenější, lepší provize i přístup vedení (hlavně pana Prouzi).

    • Jana Osvaldová napsal:

      PYšík a Valach lžou, AWD má třeba obrovské problémy v Rakousku kvůli nesprávnému investičnímu poradenství (Immofinanz jako dluhopis), rakouská centrální banka jim chce kvůli tomu vzít licenci. Pro Čechy je to dobré, jen ať Valachovi a Michalovi platí :-)))))

      • Zdeněk Brno napsal:

        Já jsem v AWD spokojený, jsem v oboru jen 5 let. Každý měsíc si vydělám minymálně 60000

        • poradce napsal:

          taky kvaliní čeština….

        • Petr napsal:

          Já jsem v AWD taky spokojený, jsem tam 7 let a měsíčně si vydělávám v průměru 278.651,-Kč, preferuji kombinaci IŽP s hypotékou, což je na trhu bezkonkurenčně nejlepší produkt.

          • Jan Veselý napsal:

            Tak to se takovému výdělku nedivím. Vy jste normální zloděj….. Je mi líto Vašich okradených klientů.

            • Petr napsal:

              Mě je líto Vás, domnívám se, že kombinace IŽP s hypotékou je pro klienta vyjímečný produkt, který mu splácí hypotéku a současně jej kryje proti všem neočekávaným rizikům. Nemůžete překousnout, že AWD dělá skutečně jedno z nejkvalitnějších poradenství na současném poradenském trhu v ČR. Máme špičkový software, bezkonkurenční vzdělávání a nejvýznamnější finanční instituce za zády, což je bezesporu obrovské plus a výhoda pro naše klienty. Já jsem v AWD skutečně maximálně spokojen a za žádnou cenu bych neměnil. Mějte se fajn a přeji Vám hezký den. Petr

              • Radek napsal:

                A uvědomujete si nevýhody zmíněné kombinace? Zejména:
                – vyšší celková splátka (v případě nenadálých okolností ji klient nemusí utáhnout)
                – v případě propadu investičního portfolia banka z kombinace „vystoupí“ a nechá klienta splácet hypotéku klasickým způsobem, přičemž IŽP běží dál (další zvýšení splátky)

                Pokud ano, klienta s riziky seznámíte a on s produktem souhlasí, pak budiž…

              • Ondřej Záruba napsal:

                Jestli ten software náhodou není zkalibrován na jiné parametry než hledání vhodného řešení pro klienta.Já myslel,že komba už se ani v těch MLM nedělají.Jak se ukazuje,jsem stále ještě naivní jinoch.Komba jsou zralé na žaloby.Protože se prodávají jen díky misselingu.

              • Robert napsal:

                Tenhle názor je na přeshubu! Měl byste se zamyslet nad tím, zda-li máte ve financích klientovi co nabídnout!

                • Zbyněk Prim napsal:

                  Roberte, je mi Vás líto společně s Ondřejem Zárubou a zvracím nad tím, kdo byl schopen Vám takto účinně vymýt mozek.

                  Říkají Vám něco náklady v IŽP? Víte něco o danění zisků z IŽP? Víte něco o poplatcích v IŽP?

                  Tušíte, co mohou udělat úroky z HÚ v dalších letech a jak dlouho může ještě trvat recese a medvědí trh?

                  HÚ + IŽP patří k rizikovým spekulacím, je to dokupy víceméně pákový produkt. Na rozdíl od jiných spekulací zde však bohužel neplatí korelace rizika a výnosu.

                  Riziko, že je to celé pro klienta úplný nesmysl je poměrně vysoké.

                  Jistota, že klient zaplatí na poplatcích nehorázné sumy, je naprostá. Jsem přesvědčen, že stejně jako se v těchto letech zbavovali při příležitosti fixace KŽP + HÚ mnozí klienti, za pár let bude probíhat stejný odliv klientů od IŽP, i když možná spíše z důvodu zklamání nad vývojem fin. trhu, což samozřejmě není ten skutečný důvod,proč je tento produkt výhodný jen pro jednu stranu obchodu 🙂 pro kterou, nechávám na Vás…

                  • Robert napsal:

                    Pane Kalvodo,

                    asi má reakce byla špatně pochopená…

                    Reagoval jsem na názor, který kombíka prosazuje! Tento produkt považuji taktéž za nehoráznost! Možná jsem se utopil v těch navazujících vláknech, ale věřte, že bych podobný produkt nikdy neuzavřel!

                    • Zbyněk Prim napsal:

                      Omlouvám se, napsal jsem Roberte, místo Radku, má reakce byla samozřejmě určena nějakému našemu nadšenému mladému a snad ještě nadějnému kolegovi o dvě výše.

                    • Robert napsal:

                      Nic se neděje… 🙂 Jsem přesvědčen že tento člověk bude za pár let chodit kanálama! Doufám, že s tím „nadějným“ to od Vás byla pouze ironie, pač pan Radek funguje v oboru již 7 let a to by na to musel přijít sám… Momentálně se prodírám Vašim „Tankem“ a produktovými listy. Vaše hodnoty jsou přesné, nebo jsou v nich menší odchylky? Nemohu se totiž dopočítat přesného tanku u stejného produktu…

                    • Zbyněk Prim napsal:

                      Se zveřejněním všech poplatků, nejen syntetické nákladovosti ve formě TANK, jsem byl v poslední době raději trochu ostražitější.

                      Nyní již pojišťovny vyloženě vyjadřují souhlas s publikací poplatků, takže brzy to bude jasné.

                      Menší odchylky mohou být způsobeny zaokrouhlováním. Pokud najdete někde nějakou chybu, ozvěte se nám všem na TANK, mrkneme na to info@t-a-n-k.eu .

                    • Radek napsal:

                      Zřejmě jste myslel Petra 😉

                    • Zbyněk Prim napsal:

                      To jsou hoolt nevýhody rychločtení 🙂

              • superporadce napsal:

                Vážený, Váš první příspěvek jsem pokládal za totální ironii. Ale Vy to myslíte vážně! To je neuvěřitelné! Ale fajn, že jste sem napsal, alespoň se další lidi dozvědí, co je firma AWD zač a proč se jí obloukem vyhnout.

                • Poradce napsal:

                  Nechápu, nad čím se tak rozčilujete, kombíky se stále dělají, a to téměř všude. Pokud mám správné informace, tak v každé větší MLM firmě, jedno jak se jmenuje. Tuším, že cca před 14 dny tu byla na investujeme.cz zpráva od České spořitelny, že od 1.ledna 2009 tyto kombinace zakazuje dělat, nebo tak něco, teda pokud jsem to správně pochopil. Budete se divit, ale ty kombíky se vážně ještě pořád dělají, a né málo, ba naopak, takže nechápu, proč tak šijete do toho poradce od AWD, klidně si tam za tuto firmu můžete dosadit jakoukoliv jinou. Zajímalo by mě, jestli tyto kombíky dělají i poradci v Partners a pokud ano, tak co na to říká pan Prouza…

                  • superporadce napsal:

                    Nerozčiluju se, vítám, že se k tomu AWD otevřeně přiznává. K tomu, že podvádí klienty. To je od nich přece hezké, ne. Kdo jiný takhle vyloží karty na stůl, že. Jasně, že to (= kombíky) dělají všichni a všude, proto mluvme o tzv. poradcích jako o jedné bandě. Nakonec stačí jen slova toho usměvavého frajera, který do AWD (dosaďte si název libovolné tzv. poradenské firmy) nehledá odborníky, ale prodejce. Dále by mě zajímalo, zda tzv. poradci dělají klientovi všechny pojistky u jediné firmy kvůli propojištěnosti a vstřícnějšímu jednání ze strany pojišťovny při pojistné události.

                  • Partners napsal:

                    Pan Prouza nemůže říct vůbec nic, protože kombíky buší v Partners jako na běžícím páse… Sice to zde určo popřou, ale… Realita je jiná…

                    • PFLP napsal:

                      To je pěkná blbost. Kombík by se z centrály vrátil zpět do struktury a pan Prouza by žádal vysvětlení. Jediný argument pro průchod kombika přes centrálu Partners, by nejspíš byl velký podíl platby zaměstnavatele na IŽP a to by se ještě muselo posoudit.Zaměstnavatel by totiž mohl platit až celých 24000 Kč ročně. Není sice vyloučeno, že klient může za pár let dostat výpověď a klient si to pak bude muset platit sám, ale i tak se dá kombík v tom mizivém procentu případů bonitních klientů využít.

                    • Jan Veselý napsal:

                      Tak to je nechutná pomluva. Ale není problém Vás dohledat a soudně potrestat za takové jednání, myslím.

                    • Stanislav Šafránek - Fincentrum napsal:

                      Vážený pane Veselý. Zameťte si v Partners před vlastním prahem, osobně jedu v pondělí navštívit mého klienta, který byl osloven poradcem Partners. Na základě zjištění klientových potřeb ( řešení bydlení ) se uskutečnila schůzka následná a jak mě dotyčný informoval, rozhodně nemluvili o hypotéce anuitní. Dotyčného nejvíce zajímalo, kolik bude klient spořit, či lépe řečeno tzv. předspořovat !, aniž by dopředu zjišťoval, zda-li vůbec na hypotéku dosáhne, představil návrh řešení atd.Myslím, že rozhodně nemáte pravdu, ale budu rád pokud mě přesvědčíte o opaku.

                    • Dotaz napsal:

                      Zdravím, jak dopadla schůzka? Pokud vím, tak poradce dělá finanční bilanci hned při analýze, na čem tedy stavíte svoji domněnku, že poradce nezjišťoval bonitu a navrhoval řešení hypotéky? Návrh splácení hypotéky byl anuitní nebo s odloženou splátkou jistiny?

              • MHMO napsal:

                Je vidět, že jste v branži krátce…. Před cca 4 lety jsem se potkal s angličanem, který zde byl v rámci britské vojenské mise a bavili jsme se o financování jeho bydlení a hypotéce. Když mi vyprávěl, jak dopadly v Británii Unit linky (tj. IŽP) v kombinaci s hypotékou a jak drtivá většina klientů na konci ještě doplácela 20-40% jistiny, kterou IŽP nebylo schopno zaplatit, tak mi naskakovala husí kůže…..

                I u nás již je hromada klientů, kteří mají tuto kombinaci cca 3-4 roky a u kterých už nyní je jasno, že IŽP kombíka na konci nezaplatí. Pamatuju si např. prezentaci od UNIQY, kde při prezentaci možného průběhu bylo jako jediné riziko zmiňováno to, že by trhy šly v následujících 5 letech o cca 20% dolů. Že v tom případě by byl problém, protože fondy se natolik zkonzervativní, že nebudou moci vydělat… a po těch 3 letech jsou trhy kde??? rozhodně níže než těch tenkrát kritických 20%…. Než se Vám otevřou oči, odnese to bohužel ještě hodně Vašich klientů… A nejen Vašich, i klienti Vašich kolegů z AWD….. Jen panu Pyšíkovi zůstane ten zářný úsměv na tváři z fotografie v záhlaví článku.

                • ALLY napsal:

                  Troufám si tvrdit, že jste na té zmiňované prezentaci pojišťovny UNIQA nedával pozor (a nebo tu prezentaci dělal nějaký nekompetentní nýmand). UNIQA je totiž jedinou pojišťovnou na trhu, která v kombíku využívá Varovný systém, což je speciální SW, který sleduje vývoj klientovy investice a hlídá jeho IIR – potřebnou míru výnosnosti… O žádném poklesu trhů o 20% se v žádném oficiálním metodickém materiálu UNIQA nemluví, protože je to blábol. Ale to je na dlouhou diskusi, do které se mi nechce pouštět.

                  • MHMO napsal:

                    Milá (S)Ally, ano, jste troufalá… 🙂 Pozor jsem dával a prezentaci také nedělal nekompetentní nýmand nýbrž člověk (bohužel si nevzpomenu na jméno, něco jako Ratkovský nebo tak nějak), který produkt v pojišťovně připravoval. A právě ono IIR je přesně tím problémem. Na prezentaci byly ukázány tři náhodné simulace vývoje trhů a jedna z nich počítala právě s 20% poklesem trhů v prvních pěti letech pojištění.

                    Onen speciálí SW, který má být výhodou však právě v tomto případě a při tomto poklesu znemožnil kvůli automatickému zkonzervativnění fondů dosáhnout částky, která splatí na konci hypotéku. Pochybuji, že by modely byly součástí metodických materiálů, v tom máte pravdu. Mělo to spíše dokázat, jak je produkt bezpečný. V té době, si totiž nikdo nedokázal představit a připustit situaci, která v loňském roce na trzích nastala a ke které bohužel došlo….

                    • ALLY napsal:

                      Vážený MHMO, máte pravdu v tom, že tu prezentaci nedělal žádný nýmand, protože toho pána znám, náhodou jsem také viděla jeho prezentaci. Ale právě proto si budu opět troufat – opravdu jste nedával pozor – ten model nepočítal s poklesem 20% v prvních pěti letech, ale právě naopak – v prvních pěti letech tam byl výnos +6%, teprve v 6. roce nastal pokles -20%, který se několik let opakoval. Na tomto vzorovém hypotetickém příkladě, který rozhodně nebyl vydáván za simulaci skutečného očekávaného průběhu, se ukazovala funkcionalita Varovného systému. Kdybyste měl zájem, tak vám pro osvěžení paměti tu prezentaci pošlu mailem, ještě ji někde doma mám … i když, teď už je to stejně jedno, prože kombíky už jsou pasé…

                    • MHMO napsal:

                      Takže to vlastně nebyl až tak hypotetický příklad 🙂 pokud tam bylo 5 let růstu a potom začaly ty mínusy…. čím dál více v tom vidím paralelu se stávající situací….:) Ušetřím Vám čas, prezentaci neposílejte (možná jediné k čemu by to bylo, tak dobrý odstrašující příklad, nebo materiál na vysvětlení, proč klienti, kteří kombíka mají prostě nevydělají…) Jediné, co mě trochu děsí, je Váš dovětek…“kombíky už jsou pasé….“ Ony byly pasé vždycky….

                    • Martin Rotkovský napsal:

                      Jsem rád, že se mé historické prezentace ještě dnes těší pozornosti. Do prezentací jsem dával dva příklady několikaletý po sobě jdoucí pokles o -20%, který odpovídal výsledkům po „.COM“ bublině z počátku tisíciletí, nebo jednorázový pokles o -50%, který odpovídal historickým krizím. Ve všech prezetacích bylo o pár slidů dříve uvedeno, že varovný systém funguje pro akciové portfolio na úrovni -50% za rok. Vzhledem k tomu, že povolený podíl akcií je max. 80% je to situace, která nenastala ani dnes – jde o pokles 0 -62,5% na diverzifikovaném portfoliu, spíš jsem jí uvažoval v souvislosti s možným budoucím válečným konfliktem, nebo jinou katastrofou obdobného rozsahu(větší než běžná ekonomicko-finanční krize). Pravda je, že jsem se domníval podle teoretických modelů, že pravděpodobnost takového jevu je 1:10000. Vzhledem k tomu, že slovutnější instituce se domnívaly, že u akcií má pravděpodobnost 1:200 pokles o -32%, byl jsem v té době za skeptika. To přineslo stav, kdy dnes nemáme problém a i po aktuálních skutečnostech nemám v úmyslu nastavení varovného systému jakkoliv měnit. Z dnešního pohledu bych pouze upravil pravděpodobnost nedosažení splacení úvěru bez fungujícího varovného systému. Stále je z mého pohledu pravdou, že pravděpodobnost nesplacení úvěru z IŽP je zanedbatelná. Je však pravda, že to samo o sobě klienta ne vždy nadchne, protože atraktivitu kombinace snížily jiné vlivy – změna daňových odpočtů a výše úroků v poměru k reálným očekáváním.

                    • Radek napsal:

                      Dobrý den, překvapuje mne vaše tvrzení, že „slovutnější instituce se domnívaly, že u akcií má pravděpodobnost 1:200 pokles o -32%“. Podle článku, který tady na historických datech zpracoval p. Šimek, je takto „hluboký“ pokles spíše jistotou…
                      http://www.investujeme.cz/clanky/30-propad-neni-nic-vyjimecneho/

                    • Martin Rotkovský napsal:

                      Konkrétně jsem měl na mysli CEIOPS. Sdružení regulátorů pojistných trhů, který takovou podímku pro akcie začátkem roku 2008 stanovil pro měření míry solventnosti finančních institucí viz. http://www.ceiops.eu/media/docman/Technical%20Specifications%20QIS4.doc. Myslím že to převzal od regulátorů bankovních institucí z Basel II. Vzhledem k tomu, že mám poněkud odlišný názor, tak byla u nás podmínka tvrdší.

              • Mirek Trojan napsal:

                Petře, je mi líto, ale hluboce se mýlíte. Kombinace IŽP s Hypo je pro klienta velmi drahá záležitost.Pokud je tento produkt pro někoho dobrý tak je to poradce, ale v žádném případě ne pro klienta.Ten zaplatí vysoké náklady, spoustu poplatků a vysokou provizi poradci.Navíc je to produkt velmi neprůhledný. Někdy se podívejte na TANK Vítka Kalvody a uvidíte jak a z čeho se generují vaše vysoké provize.Pak máte dvě možnosti, uznat že jste se mýlil a napáchané škody u klientů se snažit minimalizovat, nebo se dál tvářit, že je vše v pořádku a okrádat klienty v zájmu svých vysokých provizí. Spolu s panem Pyšíkem hovořit o kvalitním poradenství. Je mi Vás líto.Hodně síly k nápravě omylů!!!

                • Robert napsal:

                  Pane Trojane,

                  já se vůbec divím tomu, že člověk který dělá 7 let v poradenství může o tomto kombíku tvrdit že je to jedinečný produkt!!! Mám za to, že si opravdu dělá srandu! Ještě bych pochopil kombinaci hypo+opf, ale toto snad nemá cenu komentovat! Líto mi tohoto člověka není, protože v oboru nemá co dělat!

                • Slávek napsal:

                  Pánové, nezlobte se na mě, ale já opravdu nechápu, nad čím se tu tak podivujete ? Víte, s kolika úžasnými kombíky se každý týden setkávám u klientů ? A víte, kolik „renomovaných“ poradenských či makléřských společností je dnes a denně sjednávají ? Víte, kolik lidí v těchto společnostech má totálně vymyté mozky od svých školitelů a manažerů ohledně toho, jak báječný produkt tato kombinace je ? Budete se divit, ale není jich málo a myslím si, že jednoho dne z toho bude opravdu velký průser, a nemusí to trvat až zas tak dlouho. Já si před dvěma či třemi lety naivně myslel, že tyto kombíky už vymizely z trhu, ale opak je pravdou. Znám přeborníky, kteří dostávají z bank „dohozené“ klienty s hypotékou a tito poradci pak sekají kombíky jak Baťa cvičky, měsíční výdělky blížící se půl milionu korun nejsou žádnou vzácností. Myslíte si, že je trápí nějaké černé svědomí ? Kdeže, trápí je jen jediná věc, a to aby takovýto případný kombík padl nejdříve za dva až tři roky, aby nemuseli vracet svoje statisícové provize. Padne-li kombík později, je to kliente Tvůj problém, moc dobře jsi věděl, co podepisuješ (doslovná citace jednoho ze superbouchačů kombíků).

                • Zbyněk Prim napsal:

                  Buďte zdráv, Mirku 🙂 musím se Vám konečně někdy ozvat. Já už tak nějak žiji v domění, že http://www.t-a-n-k.eu všichni znají… Díky, že šíříte zvěst o poplatcích v IŽP dále.

                  V tomto případě však ale snad ani nejsou tak zásadní ty poplatky, jako to, že ty kombíky se využívaly jako záminka střelit klientovi, který do budoucna plánoval lepší bydlení (což je skoro každý) IŽP s nehorázným pojistným s argumentem, že pak dostane bez problémů HÚ…

                  Většina těch lidí si pak IŽP rušili a velmi se divili, kolik tam po 2 letech mají…

                  To bohužel TANK nevyjádří, zatímco TANK 10 na hodnotách 20-40 u takových produktů jistě nepotěší (20-40% z hodnoty za 10 let sežerou poplatky), TANK 2, který by se u některých pohybovakl u 100%, u jiných na slabých 80% nepotěší velmi jistě vůbec nikoho, kromě poradce a jeho sítě, kterým tyto peníze jdou do kapes.

                  Jsou to neprokazatelné lživé praktiky a ne samotný produkt, co činí z prodeje kombíků organizovaný zločin a z prodejních sítí vymyvačské mafiánské struktury.

                  Bohužel jsem se s takovými kombíky setkal i u lidí, kterým po zaplacení pojistného zůstávalo tak akorát na trochu potravy…

        • Petr napsal:

          No a pokud se naučíš pravopis, tak budeš třeba vydělávat i víc :o)

    • poradce napsal:

      Opravdu věřím, že se v Partners učí kvalita a jste 100% spokojen. Svědčí o tom hlavně Vaše čeština. Věřím, že klientovi vytváříte opravdu kvalittní Fynanční plán :))))

    • Stanislav Šafránek - Fincentrum napsal:

      Nauč se česky, Voprouzo.

    • marek napsal:

      To same delaji u spolecnosti PARTNERS FOR LIFE. Tvrdi, ze IZP je investice do duchodu a pry pomuze splatit hypoteku. Uz 3 tydny cekame na odpoved jejich financniho poradce. NEDOPORUCUJI financni poradce a hlavne PARTNERS FOR LIFE. Radsi se o finance starejte kazdy dle sveho uvazeni sami.

      • Robert napsal:

        Vážený Marku,

        v každé společnosti se najde nějaký špatný „poradce“, ale jsou tam i dobří. Zkuste hledat jinde a o svých financích se raďte s více lidma z branže. Finanční produkty jsou poměrně dost složitá věc a nestudujete-li denně odborné servery, spoustu věcí Vám unikne.

    • Zeman Petr napsal:

      Taky jsem v rozpacích. Článek pana Pyšíka mi přijde jako zoufalá snaha o PR společnosti. Jsem v poradenské branži 7 let a když jsem se setkal sporadcem AWD, tak to byl typický vedlejšák s kvalitou někde ve středověku (při konfrontaci totálně propadl a prý to dělal 4 roky – strašný!!!). O klientech ani nemluvě. Většina z těch co jsem navštívil si myslí, že IŽP jim zaplatí všechny dluhy, umožní jim stavět apod..strašný!!! Navíc to byli všechno lidé, kteří mají dost co dělat, aby zaplatili poplatky za bydlení a pojistky je dost omezují. Dokonce někteří pobírají sociální dávky. Kde je ta bonitní klientela? Článek je pouze hra na image. Realita je jiná. Pana Pyšíka a AWD již neberu vážně.

  20. Károl napsal:

    [Odstraněno redakci pro porušení Podmínek užívání serveru.] AWD preferuje IŽP za všech okolností a presentuje to jako největší výhodu pro klienta. Sám jsem v AWD pracoval a děkuji – už nikdy více. Pod rouškou marketingu, pomluv a tvrzení „jsme největší a nejlepší poradenská společnost v Evropě“ prodávají klientům brutální investička, na nichž vydělá jen AWD. Nebo Swiss Life nebo kdo to dnes vlastní. Klienti AWD jsou chudáci, kteří se nechají oklamat pěkným marketingem. Dobře vám tak: jste blbí, věříte nám: Tak plaťte: Ha Ha Ha!

    • poradce napsal:

      Chudakem jen jen ten, kdo se stavi za společnost. Dle mě je jedno pro koho pracujete. Stavet byste se mel hlavne za Vase jmeno a Vasi praci. Muzete pracovat treba pro Firmu: Nejlepsi z nejlepsich AB, ale pokud bude pracovnik prase, tak se na veci nic nemeni.

      • Odpadlík napsal:

        Tak to je pravda. Bouchači IŽP jsou úplně všude. Záleží na jednotlivci a ne na společnosti. Je jedno zda je člověk z AWD, OVB, Partners…, Paseku jsem našel po lidech z mnoha společností a taky dobré věci po poradcích odevšed.

        • Bouchači jsou tam.. napsal:

          tihle škůdci-bouchači IŽP jsou všude..všude tam,kde jsou k tomu podmínky a možnosti – tzn. v prodejních sítích,ve všech prodejních sítích, i když je jejich majitelé za vydatné podpory tvůrců PR snaží naroubovat na PORADENSKÉ služby..

  21. insider napsal:

    To je neuvěřitelný co všechno je možný tvrdit o obyčejnym prodeji IŽP…
    Stačí se podívat do vykutálenýho reklamačního řádu AWD ČR na http://www.awdcr.cz/o_awd/09_reklamacni_rad_awd.php a hned je jasný, co jsou zač:

    Způsob reklamace:
    Klient je povinen reklamovat službu či zboží poskytnuté ze strany poskytovatele ve lhůtě 30ti dnů, není-li kogentním ustanovením příslušného zákona stanovena pro danou službu či zboží jiná lhůta.
    Záruční doba ke službě či zboží počíná běžet převzetím služby či zboží klientem, resp. jejím poskytnutím (v pochybnostech okamžikem podpisu příslušné smlouvy klientem).

    Takže kliente AWD – když do 30 dnů nezjistíš že tě napálili nesmyslnym IŽP máš smůlu! Kdyby byla ČNB co k čemu tak je jen za tohle musí sejmout.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.