Sobota 21. září. Svátek má Matouš.

Lukáš Kaplan: Stojíme na straně finančních poradců a jejich klientů

Pomáhá i klientům poškozeným Lukášem Štorkem. Je tady ale řada dalších, mediálně méně známých „expertů“. „Setkali jsme se například s tím, že „poradce“ doporučil klientovi přesunout do investičního životního pojištění úspory ze stavebního spoření. Tím ho připravil o 180 tis. Kč,“ uvádí příklad vymáhané škody Lukáš Kaplan, jednatel společnosti European Compensation Services, která provozuje web Poradnaposkozeneho.cz.

Zabýváte se vymáháním škody pro klienty po špatně provedeném finančním poradenství ze strany finančních poradců. Mezi vašimi klienty jsou i bývalí klienti Lukáše Štorka, dnes Mikuly. Jakým způsobem jste se k těmto klientům dostal?

Poskytujeme servis finančním poradcům a jejich klientům zejména v situacích, kdy dochází k neplnění ze strany pojišťoven. Vytváříme pevnější půdu pod nohama finančních poradců. V jednom okamžiku se na nás poradci začali obracet i s případy, kdy se u klientů setkali s nekvalitní prací jiného finančního poradce. Není to výsada jen pana Lukáše Štorka.

Spolupracujeme s finančními poradci, kteří řeší finanční situaci svých klientů dlouhodobě a chtějí být na trhu i za deset dvacet let. Poradci vidí, že pokud se jejich klientům dostane účinná pomoc při problémech s pojištěním, posiluje to jejich vztah s klientem, vzájemnou důvěru. Podpora profesionálního finančního poradenství je jedna z nosných myšlenek naší firmy.

S jakými podobami nekvalitního poradenství se nejčastěji setkáváte?

Nejčastěji se jedná o misseling, kdy si klient myslí, že spoří (investuje), ale místo spořicího produktu dostane investiční životní pojištění s relativně vysokou měsíční nebo roční částkou běžného pojistného.

Setkáváme se s tím bez ohledu na profesi klienta. Je jedno, jestli je klientem doktor, režisér nebo dělník, vždy jsou přesvědčeni zprostředkovatelem, že investují. Je to o tom, jakým způsobem je jim produkt prodáván.

Klient tedy chce investovat a zprostředkovatel mu prodá investiční životní pojištění…

Typicky má klient volné finanční prostředky, řádově desítky až stovky tisíc korun, a „náhodou“ je pro něj jako nejlepší způsob zhodnocení vybráno investiční životní pojištění. Někdy k tomu bývají i nějaké další pravidelné investice, ale velký podíl prostředků jde do tohoto produktu.

Obvykle se nejedná se o smlouvy z poslední doby, ale byly uzavřené před několika lety. Klienti totiž bohužel až po několika letech zjišťují, že byli oklamáni.

Jeden z častých způsobů podvodného jednání s klientem, o kterém se hovoří na finančně poradenském trhu, je uzavírání investičního životního pojištění a jeho rušení po dvou až třech letech a „reinvestice“ do nového investičního životního pojištění. S tímto se také setkáváte?

Řešíme řádově desítky kauz tohoto ražení a v určitém procentu jsou to i tyto případy. Ale obvykle to není tak, že by tam bylo nějaké účelové řetězení. Z mojí zkušenosti je to možná výsada toho jednoho démona, na kterého jste se ptal.

Setkali jsme se ale například s tím, že „poradce“ doporučil klientovi přesunout do investičního životního pojištění úspory ze stavebního spoření. Tím ho připravil o 180 tis. Kč.

Jak se vám daří tyto případy řešit? Daří se vám domoci náhrady škody pro klienty?

Jeden z prvních případů, který se k nám dostal, byl případ člověka, který nejprve řešil stížnost přes Českou národní banku a nový poradce mu pomáhá s řešením. Po tři čtvrtě roce ČNB řekla, že došlo k porušení povinností, ale pro náhradu škody klienta ČNB odkáže na soud. Tento případ jsme vyřešili mimosoudně dohodou o narovnání s příslušnou institucí.

Dnes máme vyřešené případy buď na základě řízení před Finančním arbitrem, nebo dohodou o mimosoudním vyrovnání. U soudu je zatím několik kauz. Přestože některé žaloby běží již déle než rok, zatím nemáme konkrétní rozsudek.

Finanční arbitr od loňského podzimu může řešit i případy missellingu v rámci životního pojištění. Spolupracujete i s ním?

Pokud se náhrada škody nevyřeší mimosoudní komunikací, nezbývá než dát případ k soudu nebo nově od listopadu 2013 právě k Finančnímu arbitrovi, který má v této oblasti určité pravomoci. Věřím, že rozšíření pravomoci Finančního arbitra přispěje k rychlejší očistě českého finančně poradenského trhu.

Jak jsou ochotni finanční zprostředkovatelé uhradit škodu na základě vaší žádosti o náhradu?

Nejde ale ani tak o žádosti jako spíš výzvy k mimosoudnímu řešení. Finanční zprostředkovatelé zatím nejsou obecně příliš ochotni. Větší snahu vidíme na straně pojišťoven.

O náhradu škody tedy žádáte spíš pojišťovny než finanční zprostředkovatele, kteří provedli misselling?

Postup je různý podle případu. Pokud se jedná přímo o vázaného zástupce pojišťovny, komunikujeme s pojišťovnou. Pokud v případu figuruje „nezávislý“ zprostředkovatel, tak situaci řešíme jak s pojišťovnou, tak se zprostředkovatelem.

Vaše případy jsou častěji z pera „nezávislých“ finančních zprostředkovatelů, nebo zástupců pojišťoven?

Na počet je to spíše z pera zprostředkovatelských firem. Ale největší kauza, kterou řešíme a kde jde o celkem skoro 7 milionů korun na několika smlouvách IŽP, je z pera vázaného zástupce jedné pojišťovny.

Na základě jakého zákona opíráte žádost o náhradu škody? Např. ČNB si stěžuje na nedostatek zákonných pravomocí např. v oblasti možnosti odejmutí licence finančnímu zprostředkovateli.

zákonu o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech jsou vymezeny povinnosti zprostředkovatelů, které jsou ve značné míře porušovány. Samozřejmě je to i v souvislosti s ustanoveními Občanského zákoníku na ochranu spotřebitele.

Zlepšuje se finančně poradenský trh z vašeho pohledu?

Z toho, co mám možnost vidět, si myslím, že ano. Klienti jsou informovanější a dávají si větší pozor na to, s kým svoje finance řeší.   

Jakým způsobem jste za pomoc s vymáháním škod honorováni?

Většinu případů se snažíme řešit na principu success fee, tedy pouze odměnou za výsledek. Ale byly a jsou i případy, které jsou velmi náročné na studium podkladů, aniž bychom dokázali předem říci, jaké jsou vyhlídky na úspěch. Pak stanovujeme paušální poplatek za zpracování. Většina z toho, co děláme, je ale na principu odměny v případě úspěchu.

Zaměřujeme se na vymáhání zákonných nároků poškozených krytých různým pojištěním, např. zákonným pojištěním odpovědnosti zaměstnavatelů při pracovních úrazech nebo tzv. „povinným ručením“. Obecně pomáháme klientům poradců vymáhat pojistné plnění ze smluv, které oni svým klientům nesjednali.

Většina poradců si stojí za smlouvami, které pro své klienty sjednává, a i v rámci řešení pojistných událostí umí dosáhnout toho, na co mají jejich klienti nárok. Samozřejmě ne bezvýjimečně, ale ve většině případů ano. A když je problém, mají nás.

Jak moc podle vašich zkušeností pojišťovny kličkují ve vlastních pojistných podmínkách, aby nemusely plnit nebo mohli krátit pojistné plnění?

My řešíme jen ty problematické případy. U nás se jedná o situace, kdy pojišťovna hledá argumenty proč plnit míň nebo vůbec. Pokud jde ale o soukromé pojistky, tak ve většině případů pojistné plnění kopíruje pojistné podmínky a oceňovací tabulky.

V segmentu soukromých životních a úrazových pojištění je proto mnohem důležitější prevence, aby klient věděl, co kupuje, protože podle toho se řídí i případná pojistná událost. V tom vidím největší potenciál ke zlepšení – aby klienti věděli, co kupují, v okamžiku, když pojistku sjednávají. Většina případů neplnění ze strany pojišťoven je v souladu s pojistnými podmínkami.

U plnění z pojištění odpovědnosti je to naopak. Z těchto pojistek by každá pojišťovna měla ze zákona plnit stejně, ale není tomu tak.

Vnímáte rozdíly mezi jednotlivými pojišťovnami? Jsou některé více ochotné platit pojistné plnění a jiné méně?

Jsou mezi nimi rozdíly. Nechci jmenovat konkrétně, protože by to nebylo korektní, ale v přístupu pojišťoven jsou rozdíly.

Může klient při uzavírání pojištění, např. povinného ručení, poznat, která pojišťovna jím poškozeným lidem vyplatí pojistné plnění bez komplikací?

Myslím si, že ne. Přístup pojišťoven se v čase mění a ta, která vyplácela bez problémů, se může zhoršit a obráceně. Z povinného ručení jsou hrazeny nároky dané zákonem a objektivně není důvod, proč by některá pojišťovna měla plnit míň. Realita je však jiná. Naštěstí existují způsoby, jak se mohou  klienti ke svým nárokům dostat.

Děkuji za rozhovor.

Podařilo se vám získat náhradu škody od finančního zprostředkovatele nebo pojišťovny?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

27 komentářů: “Lukáš Kaplan: Stojíme na straně finančních poradců a jejich klientů”

  1. pavel-hanzl napsal:

    Ok. Přijímám. Nyní je to fifty – fifty.

  2. Super článek napsal:

    Dobrý den,

    panu magistru Kaplanovi a všem firmám, které hájí poškozené a okradené klienty pojišťovacími a finančními poradci velice fandím. Myslím, že už bylo na čase, aby podobné aktivity vešly ve známost, protože to co se nyní děje na trhu tzv. finančního poradenství je regulérní okrádání klientů a nájezdy na jejich peněženky.
    Zatím mi tu chybí nějaký exemplární případ, popř. několik případů, kdy budou lidé typu Štork pravomocně odsouzeni, půjdou si třeba i sednout a současně jim bude soudně či exekučně zabaven majetek, který bude následně vydražen a z těchto peněz budou odškodněni poškození a okradení klienti. Bylo by dobré, kdyby soud zakázal podobným lidem typu Štork doživotní zákaz činnosti v oboru. Dokud se nic takového nestane a nebude se jednat nikoliv o jeden případ, ale o několik případů, tak se nic nezmění a žádný z finančních poradců nebude mít z ničeho strach a dále bude vesele okrádat svoje důvěřivé klienty. Jedině tak bude možné slovy Petra Borkovce tuto lidskou stoku (rozuměj finanční poradenství) pozvolna očišťovat, i když i to je práce minimálně na jedno desetiletí. Pokud by k tomu pomohli i zákonodárci a schválili stornoprovize ve výši aspoň 60 měsíců a zasloužené vyplácení, ke změně by došlo mnohem dříve a efektivněji. Stavy poradců musejí stůj co stůj prořídnout aspoň o dvě třetiny, jinak není náprava možná.

    • napsal:

      Borkovcův byznys je založený na tom, aby do boru zatáhl co nejvíc lidí, troubo. Borkovec je papežem zlodějů.

      • CapsLock napsal:

        Je to nezákonné ? Není. Máš tutéž možnost ? Ano, máš. Tak drž papulu a přestaň závidět, hovno jsi zatím dokázal. A o etiku se nestarej, ta v tomto oboru nikoho nezajímá, podnikáme proto, abysme vydělali peníze.

  3. Jáchym Bierhanzl napsal:

    Pěkný článek. Jednoduché otázky, srozumitelné odpovědi bez zbytečného bulvárního ladění. Působí to profesionálně. A zatím to vypadá, že tvůrcem byznysu je jen pan Štork a možná několik dalších minidémonů. Jsem skeptický k případným náhradám škody (pokud nedojde k mimosoudnímu vyrovnání) u českých soudů. Platba do běžného pojistného v řádu několika stovek tisíc (nebo milionů) ročně je sice investicí zcela pitomou (v 99 případech ze sta), nicméně stále to investice svým způsobem je. A smlouva je stále smlouva. A mělo by to tak snad i zůstat.
    Navíc si nemyslím, že ECS bude mít klienty od „poradců“ z řad zlaté poradenské mládeže krále Jelimána (stavební spoření). To by klienti museli ve velké většině vést spor proti svým podnikatelsky zdatným synům, dcerkám, synovcům, neteřím a v mnoha případech by ke všemu šlo o poruchu osobnosti (mnohočetnou).
    Ale co s bankovním ústavem, který svému klientovi půjčil deset milionů na výstavbu pěkné vilky za 5,6 %p.a., po uplynutí pětileté doby fixu mu napsal měsíc před rozhodným dnem velmi příjemný dopis popisující hned několik druhů potěšení, které onomu bankovnímu ústavu dotyčný klient po pět let přinášel. I jmenoval ho super VIP klientem a jako ocenění mu nabídl sazbu 4,3 % p.a. pro další období. To vše v době, kdy diskontní sazba dosahuje 0,05%.
    Klient byl samozřejmě nadšen a chlubil se známým kudy chodil. Navštívil svoji poradkyni v bankovním ústavu a obdržel další šokující informaci, že díky konstelaci hvězd a jeho výjimečnosti, mu ta dáma sazbu sníží ještě o 4 desetiny. To už byla extáze. Smlouvu klient podepsal a byl šťasten přešťasten. No není to happy end? Ještě štěstí, že VIP nepotkal nějakého toho nezávislého poradenského „šmejda“. Dopadlo by to zřejmě špatně, tak na 2,79 %, tedy, kdyby to byl šmejd začátečník.

    • Jirka napsal:

      Smlouva je smlouva, ale paragraf 21 zákona 38/2004 hovoří zcela jasně.

      Osoba provozující zprostředkova­telskou činnost v pojišťovnictví nebo činnost samostatného likvidátora pojistných událostí je povinna tuto svoji činnost vykonávat s odbornou péčí, chránit zájmy spotřebitele, zejména nesmí uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a informace, anebo zamlčet údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb.

      Odborná péče vypadá jinak než několik tisíc měsíčně jako běžné pojistné, chránit zájmy spotřebitele vypadá také jinak. Pokud by zprostředkovatel klienta pravdivě informoval, klient nikdy nemůže podepsat IŽP jako investiční nástroj…

      • Jelymann napsal:

        Pane Jiří,

        kdyby se striktně postupovalo dle toho, co píšete (odborná péče §21), tak je 99% poradců za katrem a ve sprše se ohýbají pro shozené mýdlo. Odborná péče je tak fádní a těžko uchopitelný pojem…zeptejte se na ČNB, co vám k tomu řeknou. Sami neví, prostě odborná péče je odborná péče. Ok, a jak má tedy dle ČNB taková odborná péče vypadat ? Nu to taky není schopna slovutná ČNB přesně definovat. A pak si vyberte, jak máte v tomto svinstvu (finančním poradenství) podnikat a působit. Stačí ?

        • Jiří napsal:

          To že to neumí definovat bezzubá ČNB, to ještě neznamená, že o tom neumí rozhodnout soud.

        • Jáchym Bierhanzl napsal:

          Vždyť, ono je to zcela jednoduché. Nevidím nejmenší problém se podle znění zákona v reálné situaci chovat. A domnívám se, že tak valná většina finančních poradců koná. Ostatně stejně, jako velká většina všech lidiček v různých oblastech lidské činnosti. Svět není tak ošklivý (ani ten finančně poradenský) jak by se tomu mohlo podle zapšklosti některých diskutujících zdát. Jen je třeba si uvědomit, že pan Štork – Mikula a lidičky z království Jelimánova nejsou všichni poradci ani 99% ze všech poradců.S mate­matikou má většina „diskutérů“ neurovnané vztahy.

    • Alex napsal:

      To máte těžké, dlouhá léta si tu finanční poradci a pojišťováci kradli a dělali si téměř co chtěli. Klient neměl kromě medializace na internetu nikde zastání a tak se kradlo a podvádělo opakovaně. Nedělejme si iluze, že to většina poradců dělá eticky a férově, kdyby tomu tak bylo, tak nemá tato branže pověst jakou má. Pan Kalvoda našel odvahu na to, aby národu ukázal, kdo jsou ti „skuteční“ rádoby finanční poradci a mnohým divákům doslova lezly oči z důlku. V kontextu toho, co se mediálně chystá a jaké pikantérie mají být o finančních poradcích zveřejněny se domnívám, že tento obor čekají krušné časy, nedůvěra je již teď velká a neumím si představit, jaká bude po zveřejnění. Jo jo, co kdo zasévá, to také sklízí a tak je to naprosto v pořádku.

      • Jáchym Bierhanzl napsal:

        Ale tak tomu přece není Alexi. Někteří finanční poradci a někteří pojišťováci opravdu kradli. Je to stoprocentně jisté! V mase několika desítek tisíc lidí (kteří o obor nějak zavadili) budou i zloději, psychopati, narkomani a nečestní lidé. Klienti zastání měli, někteří zcela určitě. To na internetu mělo ovšem spíše morálně bulvární charakter. Bez významného efektu pro jejich peněženku. Pan Kalvoda udělal bohulibý čin. Odvaha k tomu určitě třeba nebyla (velká). Vždyť ty šmejdy poradenský nemá stejně nikdo rád (ani Vy Alexi). V jeho videu vystupovalo, odhaduji tak do třiceti účinkujících. Takže zase jen někteří (promile). Škoda, že to tak zkratkovitě zevšeobecnil. Mohla to být opravdu skvělá věc. Trošku ztratil nadhled, pan Kalvoda. Postoje a názory pana Kalvody se vyvíjí. Vzhledem k psavosti pana Kalvody lze jeho vývoj docela dobře popsat (klidně čerpejte z archivu zde na investujeme). Zkoušel bohulibých činností mnoho, jistou dobu byl i hodně dobrý finanční poradce. Pak nad praktickým poradenstvím zvítězila snaha kultivovat ten ošklivý trh. Přišli jsme o jednoho velmi dobrého a slušného finančního poradce a získali jednoho investigativního odvážného. Předpokládám, že za peníze z nějakého grantu. Pokud obor díky zveřejněným pikanteriím (budou tak asi tři – metoda Štork, metoda Jelimán a možná nějaká třetí). Investigativci k tomu namíchají nějaká červená auta, připitomělé pipky z nějakého Jelimánova mejdanu a balík peněz. Tenhle koktejl bude mít jistě u většinové populace úspěch. A klient z mého prvního příspěvku (skvělá VIP sazba hypotéky, pro upřesnění) se jen utvrdí v tom, že ta hodná slečna z Banky pro něj udělala to nejlepší. Obor možná čekají krušné časy (i když pochybuji), ale pro šikovné poctivé (i nepoctivé) účastníky to bude znamenat skvělou budoucnost. Podotýkám pro některé (ne všechny, ne
        99%) aby bylo mezi námi jasno.

        • Yowie napsal:

          Jáchym: Ten dokument je z velké části složen ze záběrů skrytou kamerou. To co tam dotyční poradci řekli, tam řekli a na to neměl Kalvoda přece vliv.

          Možná si cvičně po pár letech opět skočím na nějaký MLM zaškolovák, abych zjistil, jestli to jede pořád stejně, ale naprosto přesně to samé co bylo v dokumentu, jsem zažil v Partners asi 4 roky zpět.

          Také si nemyslím, že těch špatných je 99%, ale obávám se, že jich je hodně a podstatně víc, než tahle země snese, a proto je potřeba na to upozorňovat a ideálně proti tomu i něco dělat, protože poradci jsou jen to nejviditelnější z celého řetězce špíny.

          A trh bude i poté trhem, takže já se naprosto nebojím, že ti poradci, kteří to myslí dobře a myslí to vážně, se neuživí a bez MLM poradenských armád čerstvých maturantů se budou mít i lépe.

          • Jáchym Bierhanzl napsal:

            Yowie: Tak měl zkusit natočit skrytou kamerou i některého z těch slušných poradců. Určitě nějakého zná. To by ovšem celý pořad dostal jiný charakter a už by to nebylo tak správně hollywoodské. Hrdinové a záporáci. Ne lidé z masa a kostí. Jinak souhlas Yowie, až se tomu divím.

            • pavel-hanzl napsal:

              Teď jste na to přišel! Pan Kalvoda vůbec neměl za cíl, ukázat více druhů finančních poradců. Nejde mu o očištění našeho oboru, ale o jeho zničení. Proto se někteří klienti o NÁS VŠECH vyjadřují zde i jinde na webu s takovým odsouzením. A to byl jeho cíl. Není to fair boj. Je to pokus všechny poradce mediálně zaříznout, hezky ze zálohy a za cizí – grantové peníze. Snad někdy pochopíte. I v našem oboru jsou hrdinové. Jsou to poctiví kolegové, nikoliv pánové za nějakým stolem, jak soucitně vyslýchají poškozeného klienta říkají: „To víte, nemohu vám nic slíbit. Zákon je takový“. Ti poctiví kolegové jdou a sanují škody klientů novými zisky, dělají to jen za doporučení, protože při analýze finanční situace se styděli za nějakého pokleslého kolegu a nad neeticky sepsanými smlouvami klientovy rodiny se skoro rozplakali. Proto klientovi minimalizovali všechny nové poplatky.

          • Jellymann napsal:

            Právě proto, že byl dokument pana Kalvody natočen skrytou kamerou, má pro mě autentickou vypovídací schopnost. Ti lidé by Vám oficiálně nic z toho co řekli na kameru oficiálně neřekli. Proto již dlouhá léta tvrdím, že to, co líbivě deklarují pojišťovny a různé MLM firmy je jedna věc a to, co se skutečně děje v praxi, uvnitř pojišťoven a MLM firem je diametrálně odlišné od těchto proklamací. Chcete příklad ? Nejmenovaná MLM firma která deklaruje etiku, serióznost a férovost přijme do svých řad pana Štorka. Všichni to vědí, jakým stylem dělá svoji práci, všichni do jednoho. Přesto ho vezmou. Důvod ? ten netuším, mohu se však jen domnívat, že peníze nesmrdí…
            Narozdíl od vás jsem za dokument od pana Kalvody rád, nebyl tendenční, byl autentický a nechutně syrový, taková je totiž realita. Jinak si nemyslím, že by se nad oborem stahovala mračna, to určitě ne, ale myslím si, že poradci to budou obecně na trhu čím dál těžší a těžší a podobné reportáže tomu hodně napomohou. Tento stav si však zavinily pojišťovny samy, to ony jsou tím pravým viníkem. pěkně si rozmazlily distribuční trh a MLM molochy a pak je velmi snadné pojišťovny vydírat, že ?

            • pavel-hanzl napsal:

              Dobrý den, pane Jelimánku!

              Ten dokument říká cosi JEN o určité části jedné firmy a tou firmou je OVB a tou částí je jedno konkrétní zemské ředitelství. Byl jsem ve firmách IMG a Fincentrum a takové věci jsem nikdy neviděl a nezažil. Podávám svědectví, že to co je natočeno není obecný jev. Neříkám že je ojedinělý, říkám jen, že není obecný.

              K vašemu názoru, že si něco pojišťovny zavinily samy říkám: interní distribuce je v segmentu životních pojištění dlouhodobě neúspěšná, na rozdíl od té externí, která má obrovské konkurenční výhody. Zažil jsem obě formy. Proto je v pořádku, když obchod kvete a je i v pořádku, že se za obchod vyplácí provize. Jaképak vydírání? V pořádku už není, že se zneužívá IŽP. Zamezit je třeba tomuto jevu, nikoliv samotnému obchodu a tím by uvažovaná novelizace osmatřicítky určitě byla. A to je třeba udělat inteligentní cestou, nikoliv hromadnou popravou všech distribučních forem nějakým hloupým zákonem. Zákon není žádné dobrodiní – a to žádný zákon. Je to forma plošného násilí těsné většiny nad těsnou menšinou voličů. Je to vždy omezení člověka, jaho práv a svobod. Zákon je v některých oblastech lidského života nutný třeba jen proto, že lidé dobrovolně nejsou slušní a překračují 10 (prý božích) přikázání. To ale vůbec neznamená, že je vždy správné demokraticky zvoleným orgánem, tedy parlamentem, znásilnit nějakou menšinu, třeba slušné poradce na trhu.

        • pavel-hanzl napsal:

          „Pan Kalvoda udělal bohulibý čin. Odvaha k tomu určitě třeba nebyla (velká). Vždyť ty šmejdy poradenský nemá stejně nikdo rád (ani Vy Alexi).“

          Pan Kalvoda udělal velmi hloupý čin a tedy je pravděpodobně hloupý. Pokud to schvalujete i s časovým odstupem, jste bez pochybnosti hloupý i vy. Považujete za správné, aby z jeho amatérismu ve filmařině i v novinařině lidé – klienti zevšeobecňovali, možná to byl i jeho záměr, aby to bylo takříkajíc hollywodské. To vede k presumpci viny a nedůvěryhodnosti všech poradců bez výjimek, protože lidský mozek miluje zkratky. Takže to po shlédnutí tak silně tendenčních reportáží každý nezávislý poradce bude mít těžké, mnete si ruce. Ale slečna v bance si bude pak ještě častěji mnout ruce, jak krásně nastavila nový fix k hypotéce. To vám sice vadí, ale je to málo.

          „Škoda, že to tak zkratkovitě zevšeobecnil. Mohla to být opravdu skvělá věc. Trošku ztratil nadhled, pan Kalvoda. Postoje a názory pana Kalvody se vyvíjí. Vzhledem k psavosti pana Kalvody lze jeho vývoj docela dobře popsat (klidně čerpejte z archivu zde na investujeme). Zkoušel bohulibých činností mnoho, jistou dobu byl i hodně dobrý finanční poradce. Pak nad praktickým poradenstvím zvítězila snaha kultivovat ten ošklivý trh. Přišli jsme o jednoho velmi dobrého a slušného finančního poradce a získali jednoho investigativního odvážného. Předpokládám, že za peníze z nějakého grantu.“

          Pane Jáchyme, to je tak prostoduchá úvaha, že jste patrně dvojče Forresta Gumpa, nebo jeho životní partner. Vy prosím pěkně s panem Kalvodou spíte? Je to váš úplně nejvíc nejlepší přítel? Vaše myšlenky tedy říkají, že skvělý pan poradce Kalvoda byl tak úspěšný, že se vykašlal na ty hnusné peníze z finančního zprostředkování a začal se živit z mnoha jiných činností. Ve všech sice exceloval, ale žádná jej neuživila, využil pak nějakých grantů, když se sám pasoval na profi revolucináře. Pak objevně shrnete, že se pan Kalvoda vyvíjí tak jako všechno v přírodě. Je mi pana Kalvody líto, takové zesměšnění si určitě nezaslouží a to podotýkám, že jej moc rád nemám.

          „Obor možná čekají krušné časy (i když pochybuji), ale pro šikovné poctivé (i nepoctivé) účastníky to bude znamenat skvělou budoucnost. Podotýkám pro některé (ne všechny, ne 99%) aby bylo mezi námi jasno.“

          Pane Jáchyme, měl byste o své poslední myšlenkové konstrukci ještě popřemýšlet. Jste si například zcela jist tím, že vaše ruce napsaly přesně to, co zamýšlel váš mozek? Ač jste hloupý, patrně máte dobrou slovní zásobu mateřského jazyka. P.S. finanční poradce nejste. To bych se za vás navíc i styděl, pokud bych se mýlil a vy jste jím někdy zkoušel být.

          • Zdenek jurak napsal:

            Pane Hanzl opravuji pane hajzl,

            Sice pana kalvodu neznám, ale tímto Vás verejne vyzívám jednalk k omluve za to co jste napsal a zaroven vas vyzivam, aby jse s okamzitou platnosti prestal vykonavat financniho poradce, financni poradce by mel hlavne vystupovat slušne. Copak se svých klientů ptáte ským spí? Bezte radeji nekam k lopate, tam se se svým slovnikem hodite lepe a butete užitečnější.

            • pavel-hanzl napsal:

              Vážený pane! Měl byste se uklidnit. Kdejaký anonym mi tu sprostě nadává, uráží mne a to vám nevadí. Je snad někdo poškozen? Ne. Jen pár písmen jménem Jáchym Bierhanzl. Neexistující osoba.

              • Jáchym Bierhanzl napsal:

                Pečlivě jsem si přečetl vše co jsem zde v diskusi napsal. Nemyslím, že jsem Vám sprostě nadával nebo Vás urážel.Konec konců ani nikoho jiného. Malinko jsem si z Vás utahoval, to ano. Rozhodně ne nad rámec slušnosti a vždy jen tehdy když jste mně k tomu dal svými expresivními vyjádřeními prostor. Vy, pane Hanzle své názorové oponenty rád „setřete“ pokud Vám k tomu dají v diskusi prostor. A jak jsem si všimnul, někdy to uděláte poměrně nevybíravým způsobem. Bojujete za věc, kterou považujete za správnou a proto Vám Vaši neomalenost odpouštím.

            • pavel-hanzl napsal:

              Vy, pane Juráku, jste se tímto svým slovníkem zařadil mezi některé – ty nejsprostší pány anonymy. Proti mému jízlivému srovnání pana Pár písmen s Forrestem Gumpem jste vy o několik desítek pater ve společenské slušnosti níže. Jen pro doplnění, pan Pár písmen není mým klientem, ani nemůže být, protože neexistuje. Existuje někdo jiný, kdo se za své pravé jméno stydí, nebo a to spíše, chce být bezpečnější, než já, když tu vyjadřuje své názory. Ono někoho kritizovat, zesměšňovat a urážet před jeho klienty, kteří sem chodí číst, mu a nejen jemu připadá vtipné a účinné. Obecný anonym tu moc rád čte mé podrážděné reakce, má rád odkapávání krve z mého masa. A netuší, jak já vlastně pracuji s klienty.

              • Jurák napsal:

                Ano nechal jsem se unest, za to ho h.. Se omlouvam. Ale opet tvrdim, že vaše chovani zde ( a to nejen v tomto clanku, to byla posledni kka ) neni hodno finančniho poradce, resp. Je hodne za hranou. Pokud tuto diskusi ctou Vaši klienti jiste si obrazek udelaji sami.

                Zaroveň timto vyzívam vedeni společnosti fincentrum, aby zvažila zrušenï možnosti anonymních příspěvku.

  4. Pepa napsal:

    Čím víc pojišťováků šmejdů před soudem skončí, tím líp, aspoň ty vaše řady trošku prořídnou. Kvalita pojišťováků a tzv. finančních poradců je nevalná, pověst extrémně špatná a je vás jak vší. Čím hůř v tomdle oboru bude, tím líp pro normálního občana.

  5. klient napsal:

    No tak to je bomba. Zde se asi může chlubit každý když našel zase cestičku jak od klienta vylákat další korunky.
    Máš IŽP? My ti najdeme bod kde jsi určitě nebyl dobře informován a když nám zaplatíš tak třeba dostaneš něco spět. K tomu ale musíš šáhnout opět do kapsy aby jsi zaplatil právníka. A stejně nemáš jistotu že něco dostaneš. Ale my naše máme naše. A ten podíl na úspěchu je jak vysoký? A co považujete za úspěch?
    Soud rozhodnul jednoznačně ve věci bankovních poplatků: Jste dospělí a smlouvu jste podepsal.
    Nechci hodnotit zda je to dobré rozhodnutí, ale takové je. Tak že bude asi nutné soud opravdu přesvědčit o skutečném poškození. Pak je možnost něco dostat. Otázka ale je od koho?
    Poradce, Pojišťovna ? Nebo bude muset zdánlivě poškozený žalovat na slepo všechny a třeba se trefí?
    Píšete o případu sedm mega. Vázaný zástupce, co na to pojišťovna? Jak bylo možné ze strany pojišťovny takového klienta takto pojistit a kde je kontrola kvality? Tak významného klienta by ale měla znát!
    Jasně, je to obchod a je lepší u nás než u jiné! Tak se neptejme a kasírujeme vesele dál.
    Když jsem si nechal prodat před pěti lety IŽP ve slušné měsíční hodnotě tak jsem dostal po deseti dnech návštěvu od nadřízeného mého poradce a ten se mnou vše znovu prošel.
    I to není žádná jistota že se trhy nehýbnou v opačném směru, a pak si Vás objednám a vy mě zachráníte. Samozřejmě to bude složité a já budu cvakat k mé ztrátě místo do mojí smlouvy vám.
    Závěrné doporučení:
    Informujte o legislativních a tržních událostech. Nedávejte každému který má další myšlenku jak obrat lidé o další peníze a udělejte z těchto stránek zase slušný zdroj, nebo to zavřete!

    • PoraTce napsal:

      Co Vás štve ? Že konečně někdo jde po vás finančních šmejdech (poradcích) a snaží se vrátit okradeným klientům jejich peníze ? Chápu, že vám to strašně vyhovovalo okrádat lidi do bezvědomí a beztrestně si těchto nakradených peněz užívat bez možnosti jakéhokoli postihu. vypadá to, že doba rejžování astronomických provizí za nic pomalu končí, což vás pochopitelně štve a vadí vám to. Čím méně vás bude, tím lépe, vaše potřebnost je minimální, spíše obtěžujete. Lidé vás až na vzácné výjimky nepotřebují.

  6. ExPartners napsal:

    Více podobných odborníků a právních firem na finanční šmejdy, kteří vědomě poškozují a okrádají klienty.
    Jinak sypat sedm milionů do IŽP je fakt mazec, to už hraničí s odebráním svéprávnosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.