CZK/€ 24.660 +0,10%

CZK/$ 25.565 +0,12%

CZK/£ 27.628 +0,20%

CZK/CHF 25.946 +0,64%

Text: Petr Zámečník

08. 09. 2011

12 komentářů

Hodnocení finančně poradenských společností: Slovensko vs. Česko

 


 

Veškeré průzkumy jsou ošemetné. Výsledky závisí na mnoha faktorech – a málokdy na skutečném názoru dotázaných. S tím je třeba k nim přistupovat. Přesto mohou přinést zajímavý obrázek. I ve finančně poradenské branži.

Vědom si všech nevýhod i omezení ankety zveřejněné na jednom serveru (Investujeme.cz), vydal jsem před měsícem článek o výsledcích, které přinesla. Článek inspiroval mého kolegu Ľuboslava Kačalku, šéfredaktora Investujeme.sk, a tak nyní můžeme srovnat mezinárodní výsledky názoru na finančně poradenské společnosti. Které společnosti jsou hodnoceny lépe v Česku a které na Slovensku?

Samozřejmě ani v tomto srovnání nelze brát výsledky jako absolutní bernou minci. V prvé řadě oba servery (Investujeme.cz i Investujeme.sk) se svým zaměřením obrací především na finanční poradce. A finanční poradci pochopitelně budou častěji považovat za nejlepší společnost svou vlastní než jakoukoli jinou – tedy pokud zrovna neuvažují o změně barev.

Tabulka 1: Kterou finančně poradenskou společnost považujete za nejlepší?

Společnost

Česká republika

REKLAMA

Slovensko

AWD

9%

1%

Broker Consulting

8%

3%

Fincentrum

15%

REKLAMA

22%

OVB Allfinanz

31%

26%

Partners

9%

14%

ZFP akademie

4%

1%

Jiné

REKLAMA

11%

Všechny jsou stejně dobré

0%

1%

Všechny jsou stejně špatné

22%

21%

Nevím, nedokáži posoudit

2%

Počet respondentů

1033

383

Zdroj: Investujeme.cz, Investujeme.sk

V tabulce jsou uvedeny české či evropské finančně poradenské společnosti, které působí též na Slovensku a které patří k největším finančně poradenským společnostem v obou zemích (na Slovensku finančně zprostředkovatelským společnostem podle zákona).

Trochu zavádějící může být uvedení společnosti Partners. Podle vyjádření vedení české i slovenské společnsoti Partners nemají tyto dvě společnosti spolu nic společného. Snad tedy kromě názvu a období vzniku. A způsobu, jakým se oddělily struktury poradců od společnosti OVB.

Ľuboslav Kačalka do své ankety zahrnul veškeré společnosti sdružené v asociaci AFISP (na Slovensku na rozdíl od České republiky finančním poradcům stačí asociace jedna). Proto je v tabulce uvedena položka „jiné“ pouze ve slovenském sloupečku. Naopak vynechal možnost, že by čtenář nebyl s to posoudit kvalitu poradců.

Finančně poradenské společnosti hodnotili převážně poradci. V další z anket na Investujeme.cz se k finančnímu poradenství přihlásilo k dnešnímu dni 42 % respondentů (a dalších 31 % tvoří individuální investoři) z 212 hlasujících. Na Slovensku se k finančnímu zprostředkování hlásí v aktuální anketě 44 % ze 140 hlasujících (a dalších 26 % tvoří individuální investoři).

Navíc v hodnocení finančně poradenských společností jsou zainteresovány samy finančně poradenské společnosti. A žádné elektronické hlasování není neovlivnitelné, zvláště je-li anonymní. Přesto jsou výsledky o něčem vypovídající.

V prvé řadě renomé finančního poradenství v Česku a finančního zprostředkování na Slovensku je přibližně srovnatelné: O něco málo více než pětina hlasujících považuje všechny poradenské/zprostředkovatelské společnosti za stejně špatné. A jen minimum hlasujících považuje všechny za stejně dobré.

Malý podíl hlasů společností AWD a Broker Consulting na Slovensku oproti Česku může být dán nižším podílem počtu poradců těchto společností v sousední zemi a nemusí vypovídat o vnímání nižší kvality poradenství. U společnosti Fincentrum je vyšší podíl hlasů na Slovensku nepochybně ovlivněn i skutečností, že sesterská společnost této finančně poradenské společnosti je vydavatelem odborného serveru Investujeme.sk.

Závěrů by šlo vyvodit pochopitelně více. Vzhledem k omezené vypovídací schopnosti průzkumu by se ale vesměs jednalo o spekulace ještě větší než v předchozích případech. Proto: Čísla máte k dispozici a jejich další interpretaci se můžete věnovat v diskusi.

Vstoupit do diskuze 12 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

 
 
 

 
  • Intelekt

    12 září, 2011

    Výsledky neukazují oblíbenost značek, ale strukturu čtenářů Investujeme.cz a Investujeme.sk…To je celé.

    Odpovědět

  • Radek

    12 září, 2011

    „Navíc v hodnocení finančně poradenských společností jsou zainteresovány samy finančně poradenské společnosti. A žádné elektronické hlasování není neovlivnitelné, zvláště je-li anonymní.“
    – citace z článku

    Odpovědět

  • Petr

    12 září, 2011

    Navíc hodnotit celou ČR na základě cca 1 000 respondentů a SR na základě ani ne 400 je diplomaticky řečeno více než úsměvné. To je podklad postačující tak možná pro bulvár:-)

    Odpovědět

  • vasek

    12 září, 2011

    tak on tento server de facto bulvárem je 🙂

    Odpovědět

  • Intelekt

    12 září, 2011

    To de facto není nutné. Amplion Fincentra by znělo líp.

    Odpovědět

  • Anonym

    12 září, 2011

    Díky za večerní vtip :-).

    Odpovědět

  • Jenda

    16 září, 2011

    Hoši, když už je investujeme.cz tak špané a je amplionem Fincentra, proč navštěvujete tyto stránky?

    Odpovědět

  • Intelekt

    16 září, 2011

    Tyto stránky navštěvují zejména poradci OVB a Fincentra.

    Odpovědět

  • Radek

    19 září, 2011

    🙂 a Partners (9%) a BC (8%) a AWD (9%) – takže téměř ze všech velkých ;-).

    Odpovědět

  • Petr

    19 září, 2011

    Jedna věc je kolik z „návštěvníků“ se zúčastňuje všech anket a kolik si jen přečte nějaký článek a jde pryč…

  • Lamka

    20 září, 2011

    Pořád počítáte AWD mezi velké? Pročpak?

  • Radek

    20 září, 2011

    Pravda, hodně se smrsklo…