Úterý 16. ledna. Svátek má Ctirad.

Dynamik Expres: pojištění na poště

Česká pošta reklamuje nové životní pojištění České pojišťovny Dynamik Expres. V čem se toto pojištění jiné než Dynamik a jsou zveřejňovány poplatky?

Na přepážkách České pošty je možné sjednat nejnovější variantu životního pojištění České pojišťovny pod označením Dynamik Expres (tarif DYN-P Pošta 3). Pošta toto pojištění intenzivně reklamuje a ke každé smlouvě nabízí meteostanici zdarma. Jaké je ale samotné pojištění?

Dynamik Expres představuje zjednodušenou variantu dobře známého investičního životního pojištění Dynamik Plus. Mezi hlavní odlišnosti náleží:

Zjednodušený návrh pojistné smlouvy

Návrh pojistné smlouvy je ve srovnání se standardní variantou Dynamik Plus uzpůsoben prodeji na poště a jednodušší.

Přednastavené varianty pojistných částek

Na rozdíl od Dynamiku Plus, který sjednávají finanční poradci, není možné v případě Expresu zvolit výši pojistnou částku, která by odpovídala konkrétním potřebám každého jedince.  Pracovníci pošty mohou volit jen ze 3 přednastavených variant. Pojistná částka pro případ úmrtí činí 10 000 Kč, 300 000 Kč nebo 500 000 Kč. Minimální pojistné pro pojištění pro případ smrti nebo dožití je 350 Kč. Obchodní sleva na pojistném je poskytována v rozmezí 5 až 10 % u pojistného, které je vyšší než 1000 Kč až 3 000 Kč měsíčně. Minimální vstupní věk je 15 let, nejkratší pojistná doba 10 let a nejvyšší výstupní věk 84 let.

Balíčkový charakter úrazového pojistného

Úrazové připojištění je pevnou součástí pojištění a je nabízeno ve formě balíčků. Rizikové pojistné je pevně stanoveno a nejsou rozlišovány rizikové skupiny. Rizikové pojistné v základní variantě (simple) činí 188 Kč a celkové minimální měsíční pojistné je 488 Kč.

Varianta

Přednastavené pojistné částky

PČ úmrtí

PČ úmrtí úrazem

PČ úmrtí dopravní nehoda

TNÚ

DNL

Simple

10 000 Kč

200 000 Kč

200 000 Kč

200 000 Kč

100 Kč

Standard

100 000 Kč

300 000 Kč

300 000 Kč

300 000 Kč

150 Kč

Extra

500 000 Kč

500 000 Kč

500 000 Kč

500 000 Kč

150 Kč

Zúžený výběr investičních fondů

Výběr investičních fondů je ve srovnání s ostatními variantami investičního životního pojištění omezen. Preferovány jsou interní fondy pojišťovny (konzervativní investiční program) v podobě fondu s garantovanou technickou úrokovou mírou a fondu s vyhlašovanou úrokovou mírou. V případě přání pojištěného je možné zvolit i ze 6 externích fondů.

Uvedené rozdíly tedy zjednodušují pojištění Dynamik a tím současně znemožňují uzpůsobit pojištění aktuálním potřebám klienta.  A v čem se varianta Expres neliší? Především v netransparentnosti poplatkové struktury a pojišťovna může poplatky měnit bez toho, aniž by se o tom klienti dozvěděli.

Různé varianty Dynamiku pomohli České pojišťovně k ziskům. Je však s podivem, že poplatková netransparentnost nevadila odbornému garantovi nedávné soutěže Nejlepší pojišťovna, kde 1. místo obsadila Česká pojišťovna. A to i přes skutečnost, že odborné zdroje jako například produktovelisty.cz, časopis Osobní finance či Fondshop, provozovatelé ukazatele nákladovosti TANK již delší čas upozorňují na nezveřejňování všech poplatků, které Česká pojišťovna účtuje k tíži placeného pojistného.

Česká pojišťovna chystá pojištění Sluníčko Plus, které je investiční variantou stávajícího dětského pojištění Sluníčko a pravděpodobně půjde opět o investiční životní pojištění bez zveřejnění kompletního sazebníku poplatků.

53 komentářů: “Dynamik Expres: pojištění na poště”

  1. lghmtqyfygt napsal:
  2. raveli napsal:

    Vážení a milí co hledáte poplatky za něco za co se neplatí, připomínáte mi Dr. Strnada z jedné nejmenované pojišťovny, který se snaží z pozice trpaslíka přinutit obra k něčemu, co není na našem nevyspělém pojišťovacím trhu úplně běžné, mít pár promile trhu a radit gigantovi, to je velmi a velmi chytré a ono vazby mezi autorem článku a jedním panem chytým jsou evidentní. Věřím, že soukromý dopis, který byl adresován jednomu Dr. který je předsedou představenstva jedné pojišťovny, která nezná ani zákony, které jí regulují byl napsán tak, že i tento doktor přírodních věd, který se snaží něco dělat na pojistném trhu pochopí, že má odejít.
    Děkuje pane doktore ptáku a odejděte.

  3. Pavlína napsal:

    Typ produktu, který snad již nepotřebuje žádný komentář…není etické kritizovat konkurenci, ale u Dynamiku a Penzijního připojištění je nutno udělat vyjímku.

    • befipo napsal:

      Vyjímku v čem? Chcete kritizovat nebo to byl jen výkřik do prázdna?

      • Pavlína napsal:

        NEDOPORUČOVAT klientům uzavírat tyto produkty.

        • befipo napsal:

          Asi mám jiné vnímání než Vy, ale mezi kritizovat a nedoporučovat vidím zásadní rozdíl. A jen tak mimochodem, myslíte že klienty posílám aby si šli někam sjednávat pojištění? 🙂

        • dynamický napsal:

          Další chytrá jak rádio. Co by si teda měli uzavírat klienti, kteří jsou schopni na PP a ŽP (dohromady) dávat 800 – 1000 měsíčně? Na investujeme se PP kritizuje neustále, ale ještě tady nepadla zmínka o alternativě.

          • Ivana napsal:

            rizikovou pojistku, zbytek do spořícího účtu a po naspoření vyšších částek přesouvat na termínované účty, podílové fondy nebo do investic. Problém je spíš v tom, že jakmile takový člověk zjistí, že už se mu kdekoli naakumulovalo pár tisíc, tak najednou zjistí, že má potřebu je okamžitě utratit.

            • Radek napsal:

              Přesně tak. Pokud někomu zbývá tak málo, měl by se zamyslet především nad svými výdaji, pak nad svými příjmy a nakonec nad svým vzděláním a kvalifikací. Sníží-li výdaje, zjistí, že mu zbývá víc, a když se bude chtít mít lépe, bude muset zvýšit příjmy a k tomu vede jediná cesta – vzdělání a kvalifikace.

              • dynamický napsal:

                Opět jste mě přesvědčili, že jste totální exoti. Polovina mých klientů je na tom takhle, neb působím v ne moc bohatém kraji. Ale to vy pražáčci se svými chytračinkami a knížecími radami těžko pochopíte.

              • like.n0.other napsal:

                aha…dle vasi myslenky tedy je mozne, aby se vsichni meli lepe a vsichni brali onech notoricky znamych 23 tisic a tim padem delnicka trida uplne odpadne, vsichni budeme vedouci a manazeri a vsichni se budeme mit dobre :))
                to by ten nas svet asi prilis nefungoval, to co jste napsal mi pripada jako kdyby to napsal student druheho rocniku gymnazia 🙂

                • Radek napsal:

                  Příliš to zjednodušujete ;-). Co říkám, je, že se každý může postarat o to, aby se měl lépe než nyní, pokud se svou finanční situací není spokojený.

            • like.n0.other napsal:

              od vas bych si tedy nechal radit…to bych toho klienta musel privazat k zidli, aby ty penize neutratil…vzdy najde ten klient neco, co bude v tu chvili dulezitejsi nez duchod, nebo cokoliv dlouhodobeho, protoze na to je preci cas…
              jinak k vasi rade – ja jsem RZP zatim neuzavrel ani jedno…vetsinou jsou za takove ceny, ze za ty same penize klienta pojistite stejne a navic i se sporici slozkou v IZP

              i kdyz vyjimky se samozrejme najdou

              • Ivana napsal:

                Nechám si poradit, kde uzavřete rizikovku pro 60-tníka na smrt, TNÚ, denní odškodné a nemocnici za 230,- se spořící složkou v životce a bez omezení věkem, co se týká přivázání klienta k židli -prosím dočtěte můj příspěvek do konce, tedy se mnou souhlasíte a pro ostatní – nejsem z Prahy, průměrný příjem je zde cca 7-9000,-

                • Naďa napsal:

                  Jediné, co se dnes vyplatí je staré dobré IŽP. To nikdy nezklame a dá se na něm slušně vydělat.

                  Zlatý Štork, dokud byl v našem týmu, pořádně to jelo. Ale od té doby co se proti němu spikli, neboť mu záviděli jeho úspěch, šlo to s výkonností našeho týmu s kopce. Snad se zase Štork vrátí mezi nás.

                  • Vašek napsal:

                    máš pravdu, Naďo. Nebýt tpho politakaření, mohl být Štork pořád vzorem a hvězdou. Ale on se zas vrátí na výsluní, prý rozjíždí něco velkého.

                    • Láďa napsal:

                      máte pravdu, taky se mi po Štorkovi stýská. On byl velikán, největší obchodník, jakého jsem kdy poznal. Prodal by IŽP i mrtvému, takový to byl chlapák!

                    • Kruton napsal:

                      Kecy, štork se hodí akorát jako prodejce hrnců a luxů. Je to šmejd, doufám že už o něm nikdy neuslyšíme.

                    • Vít K. napsal:

                      je to tak. Štork nám jen kazil pověst. Já bych mu rozbil kolena bejzbolovou pálkou a pak přivázal řetězem k ústřednímu topení a nechal týden bez vody a jídla. A pak bych tu trosku umučil k smrti. Napřed bych mu lámal nehty, uřezával prsty, zaživa z něj po kouskách stahoval kůži, oči bych mu nevypíchnul, ani uši neuříznul, aby si toho všeho pořádně užil, zvláště pak svého vlastního předsmrtného křiku!!! chachá!

                    • like.n0.other napsal:

                      copak se s nim vlastne stalo?

                  • ještě se podepište napsal:

                    ještě se pod svůj alovní průjem podepište,atˇ všichni vidí jak to v té vaší ovb funguje – jste tam samí nedouci prodávající něco“ jako cigánky voňavky na ulici..

                • like.n0.other napsal:

                  ja si rad necham poradit, kde takhle pojistite klienta za takove penize :))

                  • Ivana napsal:

                    uveřejním okamžitě po Vaší odpovědi, jste na řadě, sám jste si o to řekl

                    • like.n0.other napsal:

                      tak nejdrive trochu upravte vas prispevek tak, aby se v nem nekdo vyznal 😉
                      pisete o rizikovce se sporenim, sam nevim co si pod tim mam predstavit 🙂

                    • Ivana napsal:

                      Předpokládám, že číst umíte. Pokud si přečtete souvislé vlákno, pak co je k nepochopení na mém příspěvku. Vaše odpověď – cituji „jinak k vasi rade – ja jsem RZP zatim neuzavrel ani jedno…vetsinou jsou za takove ceny, ze za ty same penize klienta pojistite stejne a navic i se sporici slozkou v IZP“ z toho si myslím, že neznáte produkty RŽP a tedy předpokládáte, že se takový nedá sjednat pod 500 a tedy je podle Vás lepší IŽP se spořící složkou. Na toto jsem Vám odpověděla, že mě zajímá IŽP se spořící složkou s riziky ze 230,-/měsíc. /Za tuto částku já sjednám klientovi RŽP/. Já mám z Vašeho příspěvku pocit, že RŽP Vás pro malou provizi nezajímá a proto sjednáváte IŽP každému klientovi/není to pocit, sám jste napsal, že nic jiného nesjednáváte/. Proto pokud mě a ostatní chcete přesvědčit, že Vaše IŽP s riziky vč. spořící složky lze sjednat za cca 230,- pak nám je tu sdělte. Nevím, co je na tom k nepochopení. Stále se tu bavíme o klientovi, který má hluboko do kapsy, a ten by se měl pojistit na rizika především.

                    • like.n0.other napsal:

                      vas prispevek prilis souvisly nebyl, nicmene k veci 🙂
                      o zadnem IZP za 230 skutecne nevim, nejnizsi IZP co znam je generali z67(od 300), ktere ja u nizsich prijmovych skupin sjednavam velice rad a verte, ze mlady clovek bez vetsich zavazku se v nem za petikilko da zajistit celkem pekne, sporit bude pouze minimum a bude mit narok aspon na mensi danovou usporu

                      v RZP prilis nevynikam, to vam dam za pravdu.
                      vim, ze u jednoho klienta jsem neco podobneho chtel resit, ale nenasel jsem zadne reseni, ktere by bylo pro klienta vyrazne zajimavejsi nez IZP

                      tim nechci rict, ze produkty RZP jsou spatne, vim, ze napr. pres Flexi se da klient zajistit take za docela vyhodnych podminek a bez prilisneho sporeni, ale tu ja v portfoliu nemam, takze tohle prilis neresim
                      ani nechci napadat vase reseni zajisteni pres RZP, ale pokud chcete obycejnemu klientovi s nizsim prijmem resit duchod i se zajistenim, tezko najdete schudnejsi reseni nez pres IZP

                      reseni pres sporici ucty, terminovane vklady atd. mi prijde dost uhozene – vy si nevydelate a klient bude mit taky kulovy – nehlede na to ze s nim budete mit mnohem vic prace a on to pri nejblizsi prilezitosti vybere…u toho IZP je nad nim alespon ten poplatkovy bic, ktery ho nuti si pripadnou ztratu poradne rozmyslet

                      jinak jeste jednou vas poprosim, abyste rozepsala castky, na ktere klienta za tech 230kc pojistite, at vime na cem jsme
                      a jeste zde prosim zminte, v kolika letech konci ktere pripojisteni; to je udaj, ktery poradci velice casto opomiji

                    • Ivana napsal:

                      Díky za odpověď a za přiznání, že není pravda, že přes IŽP je nejlepší klienta pojistit. Ve všech pojistkách je vždy něco, nebudeme si nalhávat, a pokud nebudu sjednávat pouze s ohledem na provize, které jsou skutečně pro mě nízké, není pravda, že se pro klienta, který nemá peníze nedá produkt najít. Pro mě je lepší najít takový, za který dostanu výrazně menší provizi, než žádný, protože si jej klient nemůže finančně dovolit -to nemá přínos ani pro klienta, ani pro mě. V tom případě totiž nemám provizi vůbec žádnou a příště jde klient i jeho případná doporučení jinam. Flexi je jedním z velmi dobrých produktů poslední doby -pokud potřebuji např.zajistit celou rodinu včetně dětí. RŽP pro klienty, kterým je třeba i 60 a více se dá použít Komplexní pojištění pro účastníky penzijního připojištění u ČS ů- lze sjednat do 70 let věku. Při 1/4 letní platbě 709,- získá 600000 smrt, 600000 TNÚ bez progrese, 200/den DO, 200/den pobyt v nemocnici. Pro klienta s příjmem do 10000, nebo pro důchodce, kterého máme jinde problém pojistit dostatečné. U Vás je problém v tom, že jste omezen výběrem produktů pro klienty ze strny společnosti, pro kterou pracujete, proto považujete IŽP za dobré. Chápu Vaši situaci, ale pro mě je lepší pochopit situaci klienta.

                    • like.n0.other napsal:

                      ok, tak tedka si rozumime…
                      mne trochu mrzi, ze s PCS nespolupracujeme, protoze jejich produkty mi neprijdou spatne

                    • like.n0.other napsal:

                      zvlast ten, ktery jste popisovala…
                      nicmene nemuzu si dovolit klienta poslat uplne bez provize do sporky, to bych byl asi idiot :))

                    • Ivana napsal:

                      Dík, ale tím netvrdím, že je dobrá jenom spořka – ale je pravda, že se opravdu snaží a zatím se jí ta snaha vyplácí. Možná se zkuste zamyslet nad tím, co Vás drží ve Vaší společnosti. Jestli je to kmen a stálý příjem, tak se časem dá zvládnout při odchodu i toto. Jen to chvilku trvá, než se zase najede na pravidelný příjem(výpadek tam prostě na chvíli je). Z vlastní zkušenosti doporučuji, protože není nad vlastní samostatné rozhodování. Nebo se s někým kdo dělá i spořku domluvte, dá se udělat cokoli -když se chce :))

                    • like.n0.other napsal:

                      a vy delate maklerku na vlastni triko?
                      Me by tato moznost zajimala, uz delsi dobu o tom premyslim, nicmene zatim neznam nikoho, kdo by se do toho pustil..Toto bych rad probral klidne soukrome, at uz pres email nebo cokoliv jineho…jestli mi date kontakt, ozval bych se vam

                    • Ivana napsal:

                      ok, napište mi a řeknu Vám jak pracuji a co vše Vás čeká, nemám co tajit, sama jsem se rozhodovala hodně dlouho, ale dnes už vím, že jsem byla hloupá, že jsem do neudělala už dávno imp-finance@email.cz

                    • S.D.ml napsal:

                      nějakou dobu Vás již sleduji like.n0.other a možná Vám teď poskytnu cennou radu : v lednu od nás odešel šikovný manažer se zajímavým měsíčním obratem. dnes dělá na přímo makléře, založil vlastní s.r.o. Kromě toho že nemá novým spolupracovníkům co nabídnout (kvalitní software dnes stojí 10-15mil Kč, vzdělání, právní poradenství…atd) tak nemá ani tak vysoké provize, jako jsou dnes ve FinCentru, v Partners nebo v Broker Consulting. Samostatného makléře bych jako byznys doporučil někomu, kdo chce „doklepat“ a bere finance jako zaměstnání, ne jako životní styl.
                      Hezký den

                    • samostatný makléř napsal:

                      Pane Dostále, nepovídejte nesmysly. Já jsem z OVB odcházel na pozici GST s 5 spolupracovníky. Když zkalkuluju „povinné“ platby, které jsem musel odvádět tehdy našemu RD, tu věčnou buzeraci za to, že moje ovečky dělaly jen 200 BJ měsičně, tak ty rozdílovky nestály určitě za to. Dnes dělám pro menší makléřskou firmu, která si strhavá 10% za servis a mám plnou softwarovou podporu včetně produktových školení. Děláme sice jen pro 5 pojišťoven, 4 banky, 3 stavební spořitelny,2 investiční společnosti a 2 nebankovní instituce a dokonce spolupracujeme s Fiem. Provize dvojnásobné ve srovnání s OVB, ale to hlavní: KLID. Ještě to zopakuju jednou!! KLID. Byl jsem hlupák, že jsem ztrácel 3 roky u OVB. Neraďte tedy, pane Dostále, lidem, kteří se chtějí vydat svou vlastní cestou v oblasti finančního poradenství a ne krmit zbytečné darmožrouty.

                    • like.n0.other napsal:

                      takhle…u OVB software take nemam a myslim, ze i v pripade, kdybych mel nasmlouvane provize treba na 150%RP, mel bych stale mnohem vic nez LD v OVB, takze v tomhle bych problem skutecne nehledal

                    • Pavlína napsal:

                      Nevím jestli je FLEXI tak dobrý produkt. Na Eventus si klient musí odkládat 2000,-Kč měsíčně aby se v 60 letech dostal na doživotní rentu 8.000,-Kč- a to každoročně navyšovanou o doplňkový důchod. Pro srovnání: u ČS by klient musel měsíčně platit 4.700,-Kč aby se na takovou rentu dostal. Navíc renta není již navyšována.

                    • Mefistofela napsal:

                      Dobrý den, úplně s Vámi souhlasím. Pracuji jako poradce a přistupuji k práci zejména tak, že se snažím lidi vzdělávat… Občas je to o tom, že klientovi skutečně poradím zajít si někam na pobočku (např. navýšit si penzijko u společnosti, kterou bohužel nemám v portfoliu) – sice si můžete myslet, že jsem blázen, házet provizi někomu jinému, ale z dlohodobého hlediska se mi to vyplácí – klienti mě pak sami doporučují dál, protože si jsou jistí, že na nich právě nechci jen drbat tu provizi… A ještě na závěr – Flexi považuji za nejlepší krytí rizik na trhu!!! Proto jí mám i na sebe a své dítě! Nepřekonatelná smlouva v několika ohledech – krytí dětí do 25.let, jediná pojištuje invaliditu 1. a 2. stupně i z důvodů nemocí, prostě špička!!!

          • zasvěcenec napsal:

            Dynamik je ostuda ČP, jestli si klient může dovolit vydávat jen do 1000 Kč měsíčně, je potřeba řešit co nejlevněji zajištění příjmu.Např. rizikové životní pojištění + úrazovka. Nedávno jsem dělal pro klienta kombinaci dvou pojistných smluv (PČ 1500 000 Kč, úrazovka s progresí na 3000 000 Kč, dávky při pracovní neschopnosti 300 kč za den) a do 1000 Kč měsíční platby jsem se vešel. Tohleto ale střelci z multilevelů nebudou klientům nikdy navrhovat, neboť provize je velmi nízká,že?

          • Pavlína napsal:

            Stačí říct, poradím. PO důkladném porovnání všech finančních produktů bez diskuze- Důchodový spořící program EVENTUS + k tomu možno navolit bezkonkureční úrazové zajištění. Nabízí jej odbytová organizace HMI. Na rozdíl od PP vklady pojištěny, zhodnocení za minulý rok 6%, a klienti si zajistí to, co opravdu budou potřebovat, tj. doživotní rentu.Chcete více info?

          • like.n0.other napsal:

            za 700 naprosto zakladni rzp, za 120 akciove fondy, 35kc komodity, 20kc futures, za 90kc ciste akcie a pokud se jeste najde nejaka korunka v rozpoctu tak za to koupime investicni certifikaty ne? jsme prece profici…a IZP je prasarna .))

            mate pravdu, u teto prijmove skupiny tezko vymyslite neco lepsiho, kdyz naprosta vetsina produktu ma minimum na 500kc

    • Mira napsal:

      Myslim, že DNL-max na 1000Kč za cca 1500Kč/měs (vím, flexi ma DO 2000 za 1500 ale..)
      je krásná věc, žádná doba léčení, stačí jen zpráva z ambulance, plní už za pohmožděniny….
      Je to věc pro spekulanty ale ČP si to uvařila jak si to uvařila a já jí tímto děkuji:)

    • Ou napsal:

      Další zoufalec naočkovaný a závistivý z řed ,,makléřů“. A co hvězda- paskvil Flexi a podobní.

  4. alen1 napsal:

    Je s podivem,že je pořád ještě tolerována tato forma nabízení produktů.
    Nejen, že „klient“ před všemi ostatními rozebírá své soukromé věci, ale hlavně mu není dána šance jakéhokoliv porovnání.
    Leda by někdo vymyslel kartičku – „nepřeji si žádné nabídky pojištění“ a tu nosil sebou na poštu.
    Stejně tak, jak na schránky lepíme samolepku – žádné letáky.:-)

    • Ivana napsal:

      Bohužel nikdy tolerována nebude. Pošta je obrovský potenciál na sjednání pojištění. Pošťačky ke své práci musí každý měsíc odvést i svůj podíl ve sjednaném pojištění a co na tom, že mnohdy ani samy nevědí, co sjednávají, natož aby s tím seznámily klienta. Asi před 2 lety jsem měla klientku, bývalou pošťačku, která potřebovala převést smlouvu na PF k jinému fondu aby získala příspěvek zaměstnavatele. Přišla ke mě se smlouvou na Dynamik, kterou jí sjednala vedoucí pošty a obě žily v domění, že se jedná o penzijko se státním příspěvkem. Co k tomu dodat.

      • Pavel T. napsal:

        Pokud si ještě dobře vzpomínám, tak se Dynamiky prodávaly na poštách formou balíčku. Např. balíček za 500 Kč, za 1000 Kč, za 1500 Kč měsíční platby. Stačilo si jen vybrat. Nebylo potřeba ani nic extra klientovi vysvětlovat. Prodej Dynamiku se nelišil od prodeje bochníku chleba.

        • like.n0.other napsal:

          jsou to produkty pro nejsirsi retail, skoro bych rekl i pro nevzdelance.
          Nedavno jsem byl na prezentaci k produktu Junior Invest a mel jsem celou dobu pocit, ze neexituje racionalni duvod proc podobny produkt sjednavat.
          Stejne jako ono „spickove“ slunicko.
          Myslim, ze CP v oblasti ZP az na par vyjimek dost pokulhava.

          Jinak co se tyce posty, tam bych uzavrel pojisteni mozna tak za podminky, ze by mi ho posta po celou dobu trvani platila.
          Na poste se maji podavat baliky a ne bouchat financni produkty.
          Podobny nesmysl, jako kdybych si ja v kancelari otevrel balikovou prepazku…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.