Čtvrtek 29. června. Svátek má Petr a Pavel.

Chcete zažít dobrodružství? Zažádejte o Citi kreditní kartu

Citibank je zdrojem neopakovatelných zkušeností. Tu poslední jsem zažil s Billa kreditní kartou. Tedy přesněji – bez ní.

Chcete-li zažít neopakovatelný bankovní zážitek, zažádejte o kreditní kartu u Citibank. A nebo přistupte na nabídku některého z jejích obchodních zástupců. Takové příležitosti vždy rád využívám, neboť jsou výborným námětem (nyní již) k pousmání.

S Citibank jsem již řadu zkušeností popisoval v nejrůznějších editorialech a blogových příspěvcích. Člověk s ní zažije dobrodružství od podání žádosti o kartu, přes byrokratické nástrahy, po reklamace. Poslední má zkušenost se týká využití nabídky kreditní karty cobrandované s obchodním řetězcem Billa.

Začalo to nevinně – telefonátem na základě členství v Billa Clubu. „Máte zájem o kreditní kartu? Získáte bonus 3 % při nákupu v Bille a 1 % při ostatních nákupech.“ No, neberte to. Jsem sice již majitelem jedné kreditní karty od Citi s poměrně slušným limitem, který nemám ani chuť vyčerpat, ale s dovětkem, že poplatek za vedení karty nebudu platit, pokud provedu alespoň jeden nákup v měsíci, mě přesvědčil. Navíc jsem si chtěl ověřit, jak se přístup Citibank za roky od mé poslední srážky s bankou změnil.

„Stačí vyplnit pár údajů,“ prohlásila milá dívka na druhé straně telefonního bezdrátu a začala se vyptávat na osobní údaje a další nezbytnosti. Celý proces byl již téměř u konce, když se zarazila: „Nezlobte se, spadl mi systém… můžeme zadat údaje ještě jednou?“ Byla opravdu milá a příjemná, navíc jsem měl chvilku času nazbyt, a k tomu se přidala zvědavost.

Druhé kolečko zadávání dat bylo rychlejší. Ale stejně neúspěšné. Před finálním odesláním žádosti systém opět zkolaboval. „Je mi to moc líto, to systém, který máme od banky, bohužel občas dělá…“

Třetího kola vkládání dat jsem se již neúčastnil. Veškeré záznamy jsou nahrávány a s mým svolením je zadá ze záznamu. Naštěstí. Na třetí – a s velkou pravděpodobností také neúspěšné – podávání žádosti jsem již čas neměl.

Do druhého dne jsem měl další hovor. Žádost o kreditní kartu byla předběžně schválena.

Jenže po pár dnech přistál v mé poštovní schránce dopis od Citibank: „S politováním Vám oznamujeme, že Vaše žádost nemůže být v tuto chvíli schválena.“ Důvody banka nesděluje, ostatně jako žádná. Ale zaujal mne dodatek: „Vaše případné dotazy kdykoliv rádi zodpovíme na naší zákaznické lince CitiPhone 233 062 484.“ Neodolal jsem a zavolal.

Nečekal jsem, že bych se dozvěděl důvod, proč byla žádost zamítnuta. Chtěl jsem především vědět, proč mi, jakožto bonitnímu klientovi, kterému aktuálně opět banka zvýšila úvěrový rámec, např. místo zamítnutí žádosti nenabídla rozdělení úvěrového rámce na dvě karty. Chtít ale nějaké informace na informační lince je marné. Přesto jsem se dozvěděl perličku.

„My víme, že je v těch dopisech uvedeno toto telefonní číslo,“ řekla mi bankéřka a pokračovala: „Ale to je špatně. My tady k žádným informacím [ve věci zamítnutí žádostí o kreditní kartu] přístup nemáme. Už jsme na to i v bance upozornili, ale číslo je tam uvedené pořád.“

V tomto případě vlastně o nic závažného nejde. Banka má jen zřejmě potíže s vnitřními procesy a s některými systémy. Peprnější zážitek ale banka nabídla před lety mému kamarádovi: Po několika (!) hovorech, kdy mu nabízela kreditní kartu (ano, banka a aktivně) a on nabídku přijal, mu zástupce banky žádost zamítl, protože zjistil, že se celou dobu baví s někým jiným, než si myslel.

Máte zkušenosti s kreditními kartami?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

11 komentářů: “Chcete zažít dobrodružství? Zažádejte o Citi kreditní kartu”

  1. Petr napsal:

    Mám stejnou zkušenost se zamítnutím. Docela to na mě dělá dojem, že banka má zájem jen o klienty, kde něco vydělá. Tedy o klienty, kteří mají malý příjem, ale nějaký příjem mají, již třeba byly v minulosti v seznamu dlužníků, nebo měli půjčky u jiné banky a tak mají nějakou reálnou šanci, že takový “ nový “ klient nestihne opět něco včas zaplatit a oni zas někoho oberou.

  2. Vaga napsal:

    CITIBANK NIKDY

  3. petr napsal:

    Vše jiné jen ne citi. 2 dny po splatnosti vás budou stát 590Kč. Jsou to lichváři. Mluvím z vlastní zkušenosti.

    • Angel napsal:

      Ono stačí neplatit po splatnosti. Zcela jistě to mají uvedeno v sazenbníku. Zcela jistě jste si tento sazebník přečetl. Sice mi Citi sympatická není, ale to že vy zaplatíte pozdě a zaplatíte za to předem daný poplatek je Váš problém.

  4. branislav napsal:

    namotali ma na tú ich kartu, žiadosť zamietli, opakovane som žiadal, opakovane zamietli. Nemali na to absolútne žiaden dôvod, pár týždňov predtým mi skutočná banka na základe príjmov ponúkla hypotéku aj s refinancovaním jedného starišieho restu vo výške 175tisíc euro – asi by mi to neponúkali, keby som nebol dosť bonitný, to je ale banka a „banka“. Po dvoch zamietnutých žiadostiach mi tí idioti zavolali po tretíkrát – či nechcem tú istú kartu, čo už dvakrát zamietli. Po prejdení si znova celým procesom znova zamietnuté. Kašlem na debilov, ale JA som trikrát v registri, ako osoba, ktorej „banka“ zamietla žiadosť o produkt, a to už je vážnejšie, ako len to či mám alebo nemám nejakú idiotskú kartu. P.S – vulgárny byt na ich adresu jednoducho chcem :)

  5. Jana napsal:

    Také jsem se nechala napálit milým pánem z call centra, nabízející kreditní kartu Billa, vytahal ze mě všechny možné údaje a pak mi přišla SMSka ze Citibank, že žádost zamítli. Ačkoliv mám pravidelný příjem, žádné dluhy ani hypotéky, všechno včas platím, nejsem vhodný kandidát. Takže BACHA, nikomu nic nedávejte, stejně kartu nedostanete

  6. josef napsal:

    Jak vám můžeme pomocííííííííí??? Ale to jste podepsal a nemůžeme vám pomoci. A jak vám můžeme ještě pomocíííííííííííí??

  7. ostrovid napsal:

    Citi má problém hlavně s prodejním oddělením – kartu tam mám už přes deset let a pořád mě vytrvale bombardují s nabídkami dopojištění ke kartě. Asi nepoužívají CRM systém, protože jim dokolečka vysvětluju, že pracuju v oboru a jejich slavné pojištění si můžou strčit do háje (nejen kvůli ceně). Na druhou stranu neznám (kromě VISA Infinite od Erste Premier) lepší kreditku a doplňkové služby, než nabízí Citibank. Klasická je bez poplatku když ji nepoužívám, Life mi vrací 2% z každého nákupu a SIPO, Gold pro změnu zase 40% z faktur od O2. Shell karta mi vrací 5% z ceny za benzín, manželka zase platí jídlo s Billa kartou. Služba Citi Alert informuje o každé platbě nad 500 a přidává tak pocit bezpečí. Platby přes internet mají dvoufázové ověření, výpisy chodí bez problémů elektronicky. Bankéři jsou profíci a velmi příjemní, už dvakrát mi vrátili zpět pokutu, když jsem zapomněl na dovolené poslat splátku (pak jsem si pro jistotu nastavil inkaso celé dlužné částky). Citi si nemůžu vynachválit – stačí jen „vychytat“ drobné mouchy a dál už jen využívat bezúročné období a šetřit až tisíce korun měsíčně. P.S.: Citi mi jednou kartu dopisem zamítnula a za týden přišla poštou k aktivaci, třeba to autor článku bude mít stejně :-) Minimální limit na jedné kartě je 12000 (což schvalují téměř vždy), limit lze bez problémů mezi kartami přesouvat. V případě potřeby banka umí kartu i bezplatně převydat na jiný typ…

    • Radek napsal:

      Inkaso celé částky? To mi odmítli udělat – že prý inkaso dávají pouze na minimální částku. A nebo pokud u nich má klient účet. Ale bylo to už před lety.

      • veronika napsal:

        Jojo, oni to někdy tehdy tak před 5–4 rokama asi měnili – taky mi to zamítli a pak dokonce sami nabídli někdy tak ty 4 roky zpatky bych tipla.

      • ostrovid napsal:

        Inkaso celé částky Citi umí, účet u nich nemám…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.