CZK/€ 25.175 +0,04%

CZK/$ 23.482 +0,00%

CZK/£ 29.451 +0,26%

CZK/CHF 25.753 +0,09%

22. 06. 2022

0 komentářů

Voicebot Eva od VOCALLS v Kooperativě upomíná klienty a vymáhá pohledávky. Ve vymáhání přesahuje 70% úspěšnost!

 

Kooperativa pojišťovna, a.s. (Kooperativa) spolupracuje od roku 2020 s firmou VOCALLS na využití hlasových asistentů s umělou inteligencí při obsluze klientů. Společně vytvořili hlasovou asistentku Evu, která významně pomohla zvýšit kapacitu i úspěšnost při vymáhání dlužného pojistného. Úspěšnost vymáhání v roce 2021 dosáhla 71,5 %* ze všech klientů, které se podařilo Evě kontaktovat a mohla s nimi mluvit.

Loading



 

Základní výzvou pro zavedení voicebota v pojišťovně Kooperativa byla zkouška, jak budou klienti na voicebota reagovat v případě vymáhání dlužné částky na pojistném,“ uvádí k počátkům spolupráce Artem Markevich, CEO VOCALLS.

Vymáhání pohledávek vyžaduje práci s emocemi. Jak na straně vymáhané osoby, tak na straně vymáhajícího. Lidé nejen v České republice považují existenci dluhu za velmi intimní a osobní záležitost, zároveň mají z dluhů strach. Tyto emoce je potřeba při kontaktování klientů zohlednit.

„V Kooperativě rozlišujeme klienty, kteří mají smlouvy ještě aktivní, ale evidujeme u nich nezaplacené pojistné. A pak klienty s již zaniklými smlouvami, kde evidujeme dluh. Eva tak musela zvládnout dva základní typy hovorů, mohli bychom je nazvat jako upomínací a raně vymáhací. Cílem hovorů, ať už upomínacích nebo raně vymáhacích, je lidem ušetřit peníze. Aby nebyli předání k vymáhání inkasním společnostem,” dodává k hlavním úkolům pro voicebota v klientském centru Ing. Michal Jirman, Head of Methodology and Controlling Department at Kooperativa.    

Jednou z klíčových předností hlasových asistentů je schopnost zvládat velké množství hovorů najednou, navíc bez únavy, stresu nebo potřeby odpočinku. Z pohledu konverzačního designu se povedlo zvládnout velké množství různých typů námitek, aby se minimalizovalo riziko nedorozumění klienta s Evou. Všechny procesy navíc musely splňovat přísné požadavky pro bezpečnost dat a ochranu osobních údajů kladené na pojišťovny.

REKLAMA

„Důležité je, aby klient dostal opravdu kvalitní péči a cítil se maximálně příjemně s ohledem na jeho aktuální životní situaci. Eva tedy musí přiměřeně zdvořile reagovat v hovoru s dlužníkem tak, aby hovor skončil vzájemnou dohodou. Vedle samotných výsledků v dovolatelnosti i úspěšnosti vymáhání nás překvapila právě osobnost Evy, její příjemná a aktivní komunikace,” zhodnotil na závěr práci voicebota Michal Jirman z Kooperativy.

Zážitek z rozhovoru s hlasovým asistentem od VOCALLS si můžete vyzkoušet v krátkém kvízu o nových technologiích. Stačí zavolat voicebotu Martinovi na telefonní číslo +420 910 121 960.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Rozhovor: Pojišťovna má vyřešit problém, ne jen zaplatit škodu

Skutečnou hrozbou pro pojišťovny nejsou klimatické změny ani technologické firmy, které by si rády ukrojily díl trhu, ale to, jak rychle se dokáží pojišťovny přizpůsobit změnám a nepodcenit žádný aspekt, který na ně může dopadnout. V rozhovoru to uvedl prezident České asociace pojišťoven Martin Diviš.

Text: Redakce

24. 04. 2024

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *