CZK/€ 24.725 -0,02%

CZK/$ 23.392 -0,47%

CZK/£ 28.684 -0,51%

CZK/CHF 24.374 -0,73%

22. 06. 2022

0 komentářů

Voicebot Eva od VOCALLS v Kooperativě upomíná klienty a vymáhá pohledávky. Ve vymáhání přesahuje 70% úspěšnost!

 

Kooperativa pojišťovna, a.s. (Kooperativa) spolupracuje od roku 2020 s firmou VOCALLS na využití hlasových asistentů s umělou inteligencí při obsluze klientů. Společně vytvořili hlasovou asistentku Evu, která významně pomohla zvýšit kapacitu i úspěšnost při vymáhání dlužného pojistného. Úspěšnost vymáhání v roce 2021 dosáhla 71,5 %* ze všech klientů, které se podařilo Evě kontaktovat a mohla s nimi mluvit.



 

Základní výzvou pro zavedení voicebota v pojišťovně Kooperativa byla zkouška, jak budou klienti na voicebota reagovat v případě vymáhání dlužné částky na pojistném,“ uvádí k počátkům spolupráce Artem Markevich, CEO VOCALLS.

Vymáhání pohledávek vyžaduje práci s emocemi. Jak na straně vymáhané osoby, tak na straně vymáhajícího. Lidé nejen v České republice považují existenci dluhu za velmi intimní a osobní záležitost, zároveň mají z dluhů strach. Tyto emoce je potřeba při kontaktování klientů zohlednit.

„V Kooperativě rozlišujeme klienty, kteří mají smlouvy ještě aktivní, ale evidujeme u nich nezaplacené pojistné. A pak klienty s již zaniklými smlouvami, kde evidujeme dluh. Eva tak musela zvládnout dva základní typy hovorů, mohli bychom je nazvat jako upomínací a raně vymáhací. Cílem hovorů, ať už upomínacích nebo raně vymáhacích, je lidem ušetřit peníze. Aby nebyli předání k vymáhání inkasním společnostem,” dodává k hlavním úkolům pro voicebota v klientském centru Ing. Michal Jirman, Head of Methodology and Controlling Department at Kooperativa.    

Jednou z klíčových předností hlasových asistentů je schopnost zvládat velké množství hovorů najednou, navíc bez únavy, stresu nebo potřeby odpočinku. Z pohledu konverzačního designu se povedlo zvládnout velké množství různých typů námitek, aby se minimalizovalo riziko nedorozumění klienta s Evou. Všechny procesy navíc musely splňovat přísné požadavky pro bezpečnost dat a ochranu osobních údajů kladené na pojišťovny.

„Důležité je, aby klient dostal opravdu kvalitní péči a cítil se maximálně příjemně s ohledem na jeho aktuální životní situaci. Eva tedy musí přiměřeně zdvořile reagovat v hovoru s dlužníkem tak, aby hovor skončil vzájemnou dohodou. Vedle samotných výsledků v dovolatelnosti i úspěšnosti vymáhání nás překvapila právě osobnost Evy, její příjemná a aktivní komunikace,” zhodnotil na závěr práci voicebota Michal Jirman z Kooperativy.

REKLAMA

Zážitek z rozhovoru s hlasovým asistentem od VOCALLS si můžete vyzkoušet v krátkém kvízu o nových technologiích. Stačí zavolat voicebotu Martinovi na telefonní číslo +420 910 121 960.

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Správné nastavení pojištění invalidity? Tak trochu oříšek

Nastavit správně pojištění invalidity je oříšek. Cena by měla být až na druhém místě, jenže zároveň se musí vejít do klientova rozpočtu. „V prvé řadě je třeba vybírat mezi pojištěními invalidity z jakýchkoli příčin, nespoléhat se pouze na jeho úrazové varianty. A i samotné úrazové pojištění či pojištění trvalých […]

Text: Milan Vodička

Foto: Shutterstock

27. 06. 2022

Inflace nutí upravit i životní pojištění

Růst cen se promítá do všech oblastí výdajů. Utáhnout energie a nájem je čím dál tím těžší. Naplnit nádrž stojí skoro o polovinu víc než před rokem. Jen platy za inflací pokulhávají. Kde ušetřit? „Rozhodně ne na životním pojištění,“ říká Simona Kadlečková, oblastní ředitelka finančněporadenské společnosti Fincentrum & Swiss […]

Text: Milan Vodička

Foto: Shutterstock

17. 06. 2022

Inflace ohrožuje i pojištění

Dvojciferná inflace zbavuje lidi úspor na bankovních účtech. Ovšem zároveň zvyšuje cenu majetku. A ten by měl být dostatečně chráněn pojištěním. Jenže velká část Čechů majetek dostatečně chráněn nemá. Proč je potřeba pojistné smlouvy pravidelně kontrolovat? A na co nezapomenout při uzavírání pojistky?

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 05. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.