13. 03. 2017
Subjekty:
Diskusím o platbách vévodí na sociálních sítích digitální peněženky, zjistila Mastercard®
Rozšiřování používání digitálních peněženek jako je Masterpass™ v obchodech, na internetu i při nákupech přímo z mobilních aplikací se projevilo více než dvěma miliony zmínek, z nichž 84 % se objevilo na Twitteru. Mimo samotného placení se spotřebitelé podle svých vyjádření těší i na další možnosti využívání digitálních peněženek, jako je ukládání údajů k věrnostním kartám a podpora ve veřejné dopravě, kde se k platbám jízdného využívají karty vydávané dopravcem.
„Výsledky studie jen potvrzují, že digitalizace platebního odvětví je nezastavitelným a určujícím trendem současnosti, který mění chování spotřebitelů, obchodníků i platebních a finančních institucí,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro Česko, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
Druhým nejdiskutovanějším tématem v souvislosti s platbami byl v roce 2016 nástup nových technologií typu umělé inteligence a inteligentních domácích asistentů. Na čelních pozicích v příspěvcích na sociálních sítích se držela i nositelná zařízení typu chytrých hodinek a náramků. Dalším žhavým tématem byl tzv. internet věcí.
Studie o digitálních platbách (Digital Payments Study) je v pořadí již pátou, kterou společnost Mastercard po celý rok 2016 analyzovala konverzace o nových způsobech provádění plateb. Studie vytvořená ve spolupráci se společnostmi PRIME Research a Synthesio obsahuje výstupy z analýz více než 3,5 milionu konverzací uskutečněných v roce 2016 na sociálních sítích, jako jsou Twitter, Facebook, Instagram, Google+, YouTube, nebo Weibo v celkem 188 zemích světa.