Pátek 22. června. Svátek má Pavla.

Zimní sporty provozuje více než polovina Čechů. Ty nejlevnější patří mezi nejoblíbenější

Investice 20.02.2018 | 11:53 0 Komentářů

Podle průzkumu Nielsen Admosphere pro společnost PROFI CREDIT provozuje zimní sporty 55 % Čechů. Nejoblíbenější aktivitou je sáňkování a bobování. Náklady na nákup vybavení pro jednotlivé sporty se velmi liší. Výbavu na sáňkování si 80 % respondentů pořídí do 2 tisíc korun. Za vlastní vybavení na sjezdové lyžování utratí bezmála polovina dotázaných více než 5 tisíc korun.

Češi mají zimní sporty rádi, i když se nejedná o levného koníčka. I proto se jim častěji věnují mladší lidé do 44 let s vyššími příjmy. Naopak největší podíl (61 %) těch, co aktuálně zimní sporty vůbec neprovozují, je mezi respondenty s čistým příjmem domácnosti do 20 tisíc.

Nejoblíbenějším zimním sportem je podle výsledků průzkumu sáňkování a bobování, které alespoň příležitostně provozuje 47 % respondentů. Na druhém místě se umístilo bruslení (42 %), na dalších pak sjezdové lyžování (36 %), běh na lyžích (11 %) a snowboarding (9 %). Lední hokej, považovaný za český národní sport, provozuje pouze 7 % dotázaných.

Sáňkování, bobování a bruslení se těší velké oblibě nepochybně i proto, že jde o zimní aktivity, které nejsou příliš náročné na výbavu. V případě sáňkování a bobování ji do 2 tisíc korun pořídilo 80 % respondentů, u bruslení se do této částky vešlo 70 % dotázaných.

Výrazně dražším sportem je sjezdové lyžování, které vyžaduje náročnější vybavení, ke kterému je nutné přičíst náklady na skipas a cestu na hory. Útratu za vybavení přes 5 tisíc korun deklarovalo 43 % respondentů průzkumu. „Zatímco v případě méně nákladných zimních sportů jsou spotřebitelé schopni nákup vlastního vybavení financovat ze svých běžných finančních prostředků, v případě lyžování jedna třetina respondentů uvedla, že musí na pořízení výbavy nějakou dobu šetřit. Zejména nákup nového lyžařského vybavení pro děti bývá jedním z důvodů, proč si lidé berou v zimních měsících nebankovní půjčku“, dodává Martin Kašpar, vedoucí marketingového oddělení společnosti PROFI CREDIT.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.