Pondělí 29. listopadu. Svátek má Zina.

Většina Čechů plánuje za dárky utratit méně než loni, polovina uvítá možnost zaplatit až po Vánocích. Mallpay jim to umožní i při nákupu v kamenných obchodech

Podnikání 23.11.2021 | 10:35 0 Komentářů

O letošních Vánocích plánujeme poprvé po dlouhé době utratit za dárky méně, než předchozí rok. A to průměrně 12,5 tisíce korun. Důvodem je strach z neočekávaných výdajů v závěru roku. Zhruba polovina Čechů by zároveň letos uvítala možnost platit za dárky až po Vánocích. Vychází to z průzkumu, který na vzorku 500 respondentů realizoval fintech Mallpay.

Možnost zaplatit za dárky až po Vánocích by uvítalo 51 % lidí – to je nejvíce od doby, kdy tento parametr Mallpay sleduje. 23 % z nich zmiňuje, že tuto možnost skutečně využije. Skoro 62 % dotázaných si pak myslí, že by e-shopy měly tuto možnost zdarma nabízet jako standardní součást svých služeb.

Mezi hlavními důvody volby odložené platby Češi uvádějí z 61 % strach z neočekávaných výdajů spojených s růstem cen a nákladů na bydlení na konci roku, ve 45 % zmiňují čekání na výplatu a vánoční prémie. Stejné množství – 42 % chce využívat nákup zboží v akci, přestože nemá výplatu ještě na účtě, 39 % ocení možnost vrátit nevhodné dárky, aniž by za ně bylo nutné platit dopředu.

Ostatně strach z neočekávaných výdajů se letos propíše i do chuti utrácet. Z průzkumu vyplynulo, že lidé letos za dárky – pravděpodobně po dlouhých letech – plánují utratit méně, než tomu bylo loni. Podle Mallpay se naprostá většina oslovených chce vejít do 12,5 tisíce korun, což je asi o 1500 méně než v předchozím roce. Alespoň 20 000 korun za dárky utratí asi 9 % lidí, 6 % dotázaných očekává útratu nad 30 000 korun.

„Rozpočty českých domácností budu letos napnuté nejvíce za poslední roky – rostoucí ceny potravin, nákladů na bydlení i energií zvyšují riziko nenadálých výdajů. A jak je zřejmé, už teď začínají být Češi v plánování vánočních útrat opatrní,“ zmiňuje Adam Kolesa, CEO Mallpay. „O to více ocení, když si budou moci například platby za dárky rozložit do několika měsíců. Hledají však bezpečné a bezplatné cesty bez rizika zadlužení se. A k tomu je ideální právě odložená platba.“

Mallpay umožní odložit platbu k lednové výplatě, k dárkům přidá i prodlouženou záruku a pojištění zdarma

Mallpay i letos přichází s možností odložit zdarma platbu za dárky až na 20. leden roku 2022. Získají ji všichni noví zákazníci s ověřeným účtem Plus. Prodloužení splatnosti je zdarma a vztahuje se na všechny nákupy provedené od listopadu – ať už zaplacené online pomocí platební metody Mallpay nebo uhrazené pomocí platební Mallpay karty v běžném obchodě.

„Kromě prodloužené splatnosti navíc majitelé Mallpay karty dostanou ke každému nakoupenému dárku automaticky tříletou prodlouženou záruku a pojištění proti krádeži nebo rozbití. Tedy benefity, které e-shopy běžně nabízí i za několik tisíc korun,“ vysvětluje Kolesa.

Prodloužená splatnost vánočních dárků při platbě s pomocí Mallpay je však výhodná i pro samotné e-shopy, které by zákazníkům jinak podobnou nabídku dát nedokázaly. Znamená to pro ně větší důvěru, a tím i vyšší útratu ze strany zákazníků. Díky tomu, že Mallpay je nejrozšířenější poskytovatel odložených plateb v Česku, má tuto možnost poprvé šanci nabídnout skoro 9 000 internetových obchodů všech velikostí. Nové partnery dokáže Mallpay připojit do 24 hodin.

Odložená platba nadále na vzestupu

Kolesa očekává, že posun splatnosti na leden letos využije asi čtyřikrát více klientů. Celkem by se tak mohla podílet asi na 3 % – 4 % všech vánočních nákupů. Jen Mallpay využívá k placení zhruba 100 tisíc Čechů, pro které je platba až po doručení zboží alternativou dobírky.

MALL Pay je fintech, vlastněný rovným dílem MALL Group a bankou ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now – pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je s MALL Pay možné nakupovat takřka na téměř 9 tisících českých e-shopů nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Slevomat nebo Patro.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.