Pátek 23. dubna. Svátek má Vojtěch.

Skupina mBank pokračuje v trvalém růstu

Banky mBank 30.07.2015 | 11:49 0 Komentářů

Ve druhém čtvrtletí roku 2015 dosáhla skupina mBank čistého zisku ve výši 221,3 milionů polských zlotých. Skupina získala 121 000 nových retailových a 521 firemních klientů. Značný nárůst také zaznamenala v objemu poskytnutých úvěrů. 

V období od dubna do konce června 2015 mBank dosáhla čistého zisku ve výši 221,3 miliónů polských zlotých. Hlavním trendem výsledků druhého kvartálu mBank byl stabilní obchodní růst. Čistý úrokový výnos se oproti prvnímu čtvrtletí zvýšil o 18,1 miliónů zlotých na 605,5 miliónů, k čemuž přispělo významné snížení úrokových nákladů (o 18,9 %). To bylo doprovázeno 19% navýšením čistých poplatků a provizí (na 230,3 milionů PLN), které bylo způsobeno růstem výnosů z úvěrových aktivit a provizí z prodeje pojistných produktů. 

Ve druhém čtvrtletí vzrostly náklady o 7,2 %, přičemž šlo o investice do zaměstnanců, marketingu a oblasti informačních technologií. Čistá ztráta ze snížení hodnoty úvěrů a půjček se zvýšila o 7,7 milionu PLN oproti prvnímu kvartálu. Tento ukazatel se zvýšil z 30,8 milionu PLN na 54,4 milionu PLN za korporátní bankovnictví a za retailové bankovnictví se o 10 milionů PLN snížil. 

mBank se i nadále soustředí především na organický růst. Ve druhém čtvrtletí se hodnota úvěrů a půjček (očištěná o kurzovní úpravy a repo operace) zvýšila o 4,8 % v korporátním a o 1,6 % v retailovém bankovnictví. Ve stejnou dobu mBank Group poskytla hypoteční úvěry v hodnotě 1 miliardy PLN a ostatní úvěry ve výši 1,25 miliardy PLN. 

Ukazatele kapitálové přiměřenosti mBank zůstávají na stabilní a bezpečné úrovni, přičemž celková kapitálová přiměřenost je ve výši 16,4 % a CET 1 na úrovni 13,5 % ke konci druhého čtvrtletí. Poměr úvěrů ke vkladům činil 105,7 %.

mBank opět získala několik ocenění především za inovativnost svých produktů a služeb. Vedle toho generální ředitel skupiny mBank Cezary Stypułkowski získal titul „Vizionář bankovního trhu“. Oceněný byl za jeho přínos k rozvoji moderního bankovnictví, které je nyní k dispozici klientům kdykoliv a kdekoliv na internetu, mobilních zařízeních nebo na pobočkách.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.