Pátek 16. dubna. Svátek má Irena.

Skupina mBank: dobrý výkon v náročných tržních podmínkách

Banky mBank 11.05.2015 | 13:06 0 Komentářů

V prvním čtvrtletí roku 2015 dosáhla skupina mBank čistého zisku 381 milionů zlotých. Banka zvětšila svoji klientskou základnu a vytvořila strategické partnerství se společností Allegro.

Během prvních tří měsíců letošního roku musely banky v Polsku čelit nepříznivým tržním podmínkám, především poklesu úrokových sazeb a vlivu snížení transakčních poplatků u platebních karet. Podle předsedy představenstva mBank Cezary Stypułkowského tím však mBank prošla ve zdraví. Významným příspěvkem ke čtvrtletnímu nárůstu čistého zisku byl zisk z prodeje BRE Ubezpieczenia TUiR. Výnos z tohoto prodeje bude  celkem 579,5 milionu zlotých a tato transakce se na zisku banky před zdaněním podílela částkou 194,3 milionů zlotých. Vedle toho došlo k nárůstu nákladů, zejména kvůli vyššímu příspěvku do Bankovního garančního fondu oproti roku 2014, jejž Banka zahrnula jako náklad prvního čtvrtletí 2015.

Čistý příjem mBank v prvním čtvrtletí roku 2015 představoval 1 191,1 milionů zlotých. 

První čtvrtletí roku 2015 bylo rovněž obdobím organického růstu. Počet fyzických osob, které mají účet u mBank, stoupl o 114 tisíc a překročil počet 4,8 milionů zákazníků. Vedle toho mBank získala 346 nových firemních klientů. Čistá hodnota půjček a pohledávek za klienty je bezmála 79 miliard zlotých, což ukazuje čtvrtletní nárůst o 5,9 %. Vklady klientů mBank klesly o 1 % na 71,9 miliard zlotých. Proto také poměr úvěrů ke vkladům za 1. čtvrtletí představoval 109,9 %.

Kapitálové ukazatele mBank Group zůstaly na stabilní a bezpečné úrovni. Na konci března 2015 byl ukazatel kapitálové přiměřenosti na úrovni 16,0 %, běžný kapitál na úrovni Tier 1 se pohyboval na úrovni 12,7 %. V prosinci 2014 vydala mBank podřízený vklad v hodnotě 750 milionů zlotých, které byly v lednu 2015 započteny jako vlastní prostředky.

V prvním čtvrtletí roku 2015 podepsala mBank smlouvu o dlouhodobé strategické spolupráci s aukčním portálem Allegro, která bude spočívat v nabízení bankovních produktů uživatelům serveru. V rámci spolupráce bude připravena speciální nabídka účtů pro fyzické osoby i firemních účtů pro ty uživatele Allegra, kteří ještě u mBank účet nemají.

mBank rovněž získala cenu „Zlatá banka“ v hlasování zorganizovaném internetovým portálem Bankier.pl. Ve stejné soutěži získala mBank také ocenění za nejlepší mobilní bankovnictví, osobní účet a firemní účet. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.