13. 10. 2014
Subjekty:
ppm factum: V žebříčcích spokojenosti klientů poráží finanční poradci pojišťovny i banky
Nejvíce spokojeni jsou klienti se službami finančních poradců při sjednávání úvěrů na bydlení, životního pojištění a pojištění majetku, kde shodně sedm z deseti lidí dalo v průzkumu najevo velkou až mimořádnou spokojenost s jejich poradenstvím a nabízenými produkty. Vedou také u investičních a podílových fondů (65 % klientů velmi a mimořádně spokojeno) a víceúčelových půjček (59 %). Rezervy pak mají poradci ve spořících produktech, kde skončili ve srovnání s bankéři hůře (bankéři 59 %, finanční poradci 46 %).
„Spokojenost se službami finančních poradců u klientů přetrvává i dlouho po uzavření smlouvy. I po třech letech od uzavření smlouvy jsou lidé nejvíce spokojeni právě s finančními poradci v pěti ze šesti sledovaných produktových kategorií. Úkolem nezávislých poradců pro další období je tak především vyladění postupů při prodeji produktů z oblasti investic a podílových fondů, kde dosahují malých tržních podílů,“ říká Miroslav Fous, Research Director výzkumné agentury ppm factum.
V České republice působí zhruba 38 tisíc aktivních finančních poradců. Ti jen za loňský rok zprostředkovali obchody za 61 miliard korun a pomohli klientům investovat celkem 4,56 miliard Kč. Přes finanční poradce si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění a stavební spoření, kde jejich podíl na trhu přesahuje 50 %, a také úvěry na bydlení, které tvoří významnou část objemu sjednaných smluv. Finanční poradenství je navíc poměrně velkým přispěvatelem do státního rozpočtu, daně a odvody poradenských firem a samotných poradců dosáhly za rok 2013 zhruba jedné miliardy korun.
„Finanční zprostředkovatelé a poradci poskytují své služby stále většímu počtu občanů a domácností. Jak aktuální průzkum ppm factum, tak další letošní průzkumy[1] ukazují na spokojenost klientů a vysokou kvalitu služeb nabízenou nezávislými finančními poradci. Tato fakta by mělo výrazně zohlednit i Ministerstvo financí a Česká národní banka při regulaci trhu. Osobně si nedokážu představit, že by nyní mohli státní úředníci naslouchat jednostranným návrhům zaměřeným proti finančním poradcům a naopak ponechávat mírnější pravidla hry pro jednobarevné pobočky,“ říká Jiří Šindelář, předseda představenstva a výkonný ředitel Unie společností finančního zprostředkování a poradenství.
REKLAMA
[1] Výzkum agentury STEM/MARK června 2014 ukázal, že klienti jsou nejvíce spokojeni se službami nezávislých finančních poradců (65%). U nich také dosáhla nejvyšší míry spokojenost s nestranností nabídky (67% respondentů).
Výzkum agentury IPSOS z července 2014 ukázal, že poradci jsou vnímáni pozitivně a jsou považováni za důvěryhodný zdroj informací (64 % respondentů), oproti např. reklamním kampaním finančních institucí (24 %).