V uplynulém roce nahlásili klienti Generali 258 krádeží motorových vozidel za 39 milionů korun. Meziročně se jedná o 25% pokles, který může souviset mimo jiné se stále zdokonalujícím se zabezpečením samotných vozů.
Skladba odcizených automobilů se rok od roku mění. Obecně by se dalo říci, že kopíruje prodeje značek na českém trhu. Dominantní je z tohoto pohledu Škodovka. Těch jezdí na českých silnicích nejvíce a současně patří mezi nejčastěji kradené. Každá druhá krádež vozu, kterou v loňském roce nahlásili klienti Generali, se týkala právě vozů značky Škoda. A to nejenom Octávií či Fabií vyrobených v posledních letech. Zloději nepohrdli ani starší Felicií či Favoritem především kvůli náhradním dílům.
„Oblíbenost“ značek motorových vozidel u zlodějů |
|
|
Značka |
2012 (podíl v %) |
|
Škoda |
45 % |
|
VW |
8 % |
|
Ford |
6 % |
|
Renault |
6 % |
|
Peugeot, Citröen, Audi, Mercedes |
každá ze značek po 3 % |
Řada majitelů starších automobilů považuje havarijní pojištění za zbytečný luxus, ať už z pohledu ceny či podcenění rizik. Na českých silnicích přitom starší vozy tvoří většinu. Průměrný věk vozidel registrovaných v ČR je přibližně 14 let. Ze statistik dále vyplývá, že zloději se velice často zaměřují zejména na vozidla starší šesti let.
Právě majitelům automobilů starších šesti let je určeno havarijní pojištění Retro. Motoristé si mohou vybrat ze dvou variant krytí rizik a sedmi limitů pojistného plnění. Varianta allrisk pokrývá všechna rizika, zejména pak havárie, vandalismus, živelní události, požár, výbuch a odcizení. Kromě toho je rozšířena o nadstandardní asistenční služby. Druhá varianta kryje škody na vozidle vzniklé v důsledku živelních událostí, vandalismu a odcizení. Zajišťuje tak majiteli vozu pojistnou ochranu proti většině těžko ovlivnitelných rizik. Limity pojistných plnění jsou stanoveny na 50, 75, 100, 125, 150, 175 a 200 tisíc korun. Spoluúčast je nižší, než je u klasického havarijního pojištění obvyklé. V případě uplatnění škody je ve výši 1%, minimálně však 3 000 korun. Likvidace pojistné události probíhá ve zrychleném režimu formou rozpočtu bez nutnosti dokládat faktury za opravu vozidla. Majitel vozu tak může mít peníze do týdne na svém účtu.
![]()


