Středa 21. dubna. Svátek má Alexandra.

Pivovary Lobkowicz Group, a.s. zvýšily v prvním pololetí ziskovost o 30,3 %

Investice 27.08.2014 | 10:05 0 Komentářů

Pivovary Lobkowicz Group, a.s., která je čtvrtou největší pivovarnickou společností na českém trhu a sestává se ze sedmi regionálních pivovarů (Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora) oznamuje své výsledky hospodaření za 1. pololetí 2014. Společnost dokázala ve jmenovaném období zvýšit svojí ziskovost o 30,3 % na 121,2 milionu Kč. Podařilo se posílit prodej jak na domácím trhu, tak i v zahraničí, přičemž se zvýšil i výnos na hektolitr piva.  (Tisková zpráva: Pivovary Lobkowicz Group, a.s.)

Celkové konsolidované tržby v prvním pololetí roku 2014 meziročně vzrostly o 3,6 % na 577,7 milionu Kč.  Samotné tržby z prodeje piva meziročně vzrostly o 5,8 % na 551,1 milionu Kč, a to jak v prodejích do klíčových řetězců, kde celkové tržby vzrostly o 13,2 % na 183 miliony Kč, tak i v prodeji na nezávislém trhu (pohostinství a restaurace), kde se tržby zvýšily o 2,5 % a dosáhly úrovně 368,1 milionu Kč. Nárůst v tržbách je tvořen jak růstem prodejů, tak i realizovanou vyšší cenou za prodaný hektolitr.

Zisk před úroky, daněmi a odpisy – EBITDA – očištěná o jednorázové položky prodeje aktiv v loňském roce a náklady na IPO činila za prvních šest měsíců letošního roku 121,2 milionu Kč a meziročně vzrostla o 30,3 %. 

 „Dosažené výsledky hospodaření za první pololetí 2014 potvrzují naší dobrou pozici na vysoce konkurenčním trhu piva v České republice. Ukazuje se, že zaměření našich pivovarů na vaření poctivého piva řemeslným způsobem (tzv. „craft beer“) se vyplácí a konzumenti to oceňují. Daří se nám posilovat prodeje na domácím trhu a díky našemu většímu zaměření na podporu exportu i na zahraničních trzích. Dokázali jsme zvýšit i výnos na hektolitr piva, což se pozitivně projevilo na naší provozní ziskovosti. Jsme rádi, že našim akcionářům můžeme dodat dobré výsledky a to i za náročné první pololetí letošního roku, kdy jsme se zcela soustředili na uvedení akcií naši společnosti na pražskou burzu,“ řekl Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva.

Na růstu tržeb do pohostinství a restaurací se podílely nejvýznamněji značky Lobkowicz a Klášter, které současně posílily i svojí cenu za prodaný hektolitr. Současně docházelo k dalšímu přesunu spotřeby z výčepních piv na ležáky. U 12 % piv jde i o významné posilování tržby na hektolitr a pokračující expanzi prémiového piva Lobkowicz. 

Provozní zisk (EBIT) za prvních šest měsíců dosáhl výše 28,9 milionu Kč a zvýšil se oproti prvním šesti měsícům loňského roku o 9,4 % a to vlivem lepší provozní výkonnosti v oblasti prodeje a řízení nákladů.

Pivovary Lobkowicz Group, a.s. v květnu letošního roku úspěšně vstoupily na pražskou burzu, kde se v současné době obchoduje přibližně 21 % akcií firmy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.